Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

Du tenkte en tråd av hver farge, Bie? Bør gå fint det. Blir fint fargespill, og det er mulig at det vil skjule skitt litt også. :)

Kjempesøte tøfler! Pickles Extra Fine er go-to garnet mitt for altmulig prosjekter. Jeg liker det ekstra godt i dobbel tråd. :D

Kremt... To hesper blir sendt fra USA i morgen. Fikk det til sinnsykt bra pris da! 250 gram håndfarget garn til $42 inkludert porto? (ja, jeg skjønner at det neppe ser ut som en sinnsykt bra pris, men det er det altså!) Hurra! Da blir det matchende bukse på Litjmainn. Håper Garmen sikler litt også, for det spørs om det blir arvetøy etterhvert. :ahappy:

Jeg skrev dette først av den enkle grunn at jeg håper neste setning ikke ser så ille ut som det den faktisk er.

Jeg fikk 10 hesper garn i posten i går. Kjøpt med gavekort da, det må telle! :innocent:

(vil dere se bilder?)

:drool: :drool: :drool: :drool:

Jeg har fått kjempemasse skryt for Pickles-jakka Mari strikka til poden! Alle er sånn "Å, så søt baby. Men DU OG DU for en flott jakke, hvor er den fra?" :lol:

Her er knerten i jakka, og den som ligger stille er en dritt, så da ble det karatebilde :aww:

1596_zpsb9ec499a.jpg

Her er en jakke jeg strikket til ham, som nok egentlig er litt liten nå :P

2013-05-30155245_zpse52422f6.jpg

Og en lue!

2013-05-30160105_zpsf5a8dd5d.jpg

Og så satte ammetåka inn, for jeg hadde bestilt for lite garn til å gjøre ferdig denne genseren. Vi snakker altså 4 cm igjen på det siste ermet :P

2013-05-30160223_zpsbfa41de4.jpg

Så da måtte jeg jo ha noe å gjøre fram til neste bestilling, så jeg begynte på denne.

2013-05-30160336_zpsd0dcf470.jpg

Men sannelig hadde jeg ikke for lite garn der også, så da begynte jeg på sommebabyteppe

2013-05-30160135_zps526a56a2.jpg

Og så bestemte jeg meg plutselig for å strikke en veske til min tante til bursdagen hennes :P

http://www.ravelry.com/patterns/library/little-cherry-blossoms-bag

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Seriøs glede! Og uhyre deilig å tafse på!

Cooper er laget for smeller. :lol: Unn deg det du. Med god samvittighet!

Søren klype Mari, jeg er på garnkjøret på Etsy! Kan noen slette brukerkontoen min der inne please?!?!

:drool: :drool: :drool: :drool:

Jeg har fått kjempemasse skryt for Pickles-jakka Mari strikka til poden! Alle er sånn "Å, så søt baby. Men DU OG DU for en flott jakke, hvor er den fra?" :lol:

Her er knerten i jakka, og den som ligger stille er en dritt, så da ble det karatebilde :aww:

1596_zpsb9ec499a.jpg

Her er en jakke jeg strikket til ham, som nok egentlig er litt liten nå :P

2013-05-30155245_zpse52422f6.jpg

Og en lue!

2013-05-30160105_zpsf5a8dd5d.jpg

Og så satte ammetåka inn, for jeg hadde bestilt for lite garn til å gjøre ferdig denne genseren. Vi snakker altså 4 cm igjen på det siste ermet :P

2013-05-30160223_zpsbfa41de4.jpg

Så da måtte jeg jo ha noe å gjøre fram til neste bestilling, så jeg begynte på denne.

2013-05-30160336_zpsd0dcf470.jpg

Men sannelig hadde jeg ikke for lite garn der også, så da begynte jeg på sommebabyteppe

2013-05-30160135_zps526a56a2.jpg

Og så bestemte jeg meg plutselig for å strikke en veske til min tante til bursdagen hennes :P

http://www.ravelry.com/patterns/library/little-cherry-blossoms-bag

Holy smokes, her produseres det!

Nydelig farge på den røde genseren! Hva slags garn er det?

Strikker det teppet der selv! Bare i bark, lys pistasj og pistasj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren klype Mari, jeg er på garnkjøret på Etsy! Kan noen slette brukerkontoen min der inne please?!?!

Åååh! :lol: :lol: :lol: Jeg ler og ler og ler! Jeg kan gi deg en symbolsk "sorry!" og et desperat "snu i tide!", men that's it. Jeg trenger sjelsfrender. :D

Hvor er du? KimR? Elysia? Og var ikke garnet du kjøpte av meg d.e.i.l.i.g??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh! :lol: :lol: :lol: Jeg ler og ler og ler! Jeg kan gi deg en symbolsk "sorry!" og et desperat "snu i tide!", men that's it. Jeg trenger sjelsfrender. :D

Hvor er du? KimR? Elysia? Og var ikke garnet du kjøpte av meg d.e.i.l.i.g?

På alle... Har seff etsy app.. Må til når det tar et par timer å legge lilledamen :P Jeg har ikke kjøpt noe enda da... Heldigvis! :D

Det garnet var så ufattelig deilig! Jeg klarer bare ikke bestemme meg for hva jeg skal bruke det til... Har du noen ideer? Det er liksom FOR fint til å bruke, om du skjønner, hihi :) Så MCN på etsy nå også, den ble lagt i favoritter, for å si det slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det garnet var så ufattelig deilig! Jeg klarer bare ikke bestemme meg for hva jeg skal bruke det til... Har du noen ideer? Det er liksom FOR fint til å bruke, om du skjønner, hihi :) Så MCN på etsy nå også, den ble lagt i favoritter, for å si det slik!

Fikk MCN worsted i går jeg, så I'm feeling the love!

Du har plenty med garn på de to hespene iallfall. Jeg ville tenkt i tankene sett med sjal/skjerf + lue og kanskje til og med votter.

Et pent sjal som også ikke er for dillete er Pettine, jeg har det på pinnene selv (Yarn Lofts Black Pearl på Platinum sock) men har ikke økninger så ofte som oppskriften tilsier slik at jeg får et laaangt og skjerfete sjal. Jeg liker ikke de veldig trekantete.

Da blir resultatet noe slikt (fra bloggen tovrange.blogspot.com) :

bilde%252520%25252830%252529%25255B2%252

201304103.jpg?imgmax=800

Ååh, enn at tråden utvikler seg til garn-nerding! :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er såpass generøst! Jeg tenkte begyne med hals, en litt bred en, og håpe jeg får nok til lue (om ikke, bare et pannebånd). Det garnet der fortjener å strikkes til et sett, og ikke bare et hvilket som helst enslig skjerf.. :wub:

(Innser at jeg har et problem, og skaffer profesjonell hjelp....)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er såpass generøst! Jeg tenkte begyne med hals, en litt bred en, og håpe jeg får nok til lue (om ikke, bare et pannebånd). Det garnet der fortjener å strikkes til et sett, og ikke bare et hvilket som helst enslig skjerf.. :wub:

Ja, jeg tror absolutt det holder. Det er tilsammen 900 meter eller noe? :) Skikkelig luksusgarn ja, superdeilig!

(Innser at jeg har et problem, og skaffer profesjonell hjelp....)

Snort! Du har et problem? HAH! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det litt stille på håndarbeidsfronten egentlig. Dukprosjektet mitt står på stedet hvil, så jeg tenker å ta opp igjen det nå. Ellers så er jeg ferdig med luen jeg holdt på med. Juhu! Så nå vurderer jeg å begynne på det teppet malinck linket til. Det så jo litt artig ut.

Ellers så nevnte jeg i AN at jeg fikk en forespørsel om ikke jeg kunne lage 90 bordkort til et bryllup. Som takk for strevet skulle jeg få lønn i himmelen. :lol:

Skal legge ut noen bilder når jeg har fått tak i materialer og har satt i gang med oppgaven. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tømmerhoggergenser Jr er ferdig. Denne blir perfekt til vinteren tror jeg. Er veldig fornøyd med garnvalget og gleder meg til å få matchende colorway på samme base og starte på buksa!

(gjett hvem som er frisør...)

8926238490_731503be93_z.jpg

8925624451_82c1516747_z.jpg

Work in progress bilde som viser strukturen bedre. :)

8893274504_cbbfff2663_z.jpg

KimR? Elysia? På Etsy? Jeg finner ikke jeg..

Elysia KimR :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, og her er work in progress av Oslo-Anorakken. Strikker med Three Irish Girls "Hoppity" og "Very Blustery Day" på Springvale worsted som er en superwash base. :)

8922797663_750c21598c_z.jpg

8922795253_f96597737f_z.jpg

Brnehagestrikken begynner å ta form! Skal hekle masse pulsvanter også tenkte jeg. De blir gode å ha på utegruppe til høsten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått med meg det :P Skal strikke kjole til ei lita jente hadde jeg tenkt. Og jeg som aldri klarer å bestemme meg for farge fordi jeg synes alle farger er så fine (ihvertfall når man ser på "fargekartet" og ser alle fargene ved siden av hverandre) burde virkelig gå for et garn med masse forskjellige farger.

Inspirerende å se alt du lager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass deg, Frida. Det er en herlig og utilgivelig verden av nydelig garn. :D

Fant Yarn Loft jentene på Etsy ja, og jeg er bombesikker på at sakura og london fog bil knallsuksess! (Men angrer bittert på at det ikke ble love potion! FY skamme seg...).

Har du slik fancy bolle og oppnøsterting du? LItt i kategorien ting du ikke visste du trengte, men jeg holdt på å trykke på kjøpknappen på etsy på begge. Er det verdt det?

Slutt å legge ut bilder av så fine farger, Mari :P Jeg som er så fascinert av farger må nok skaffe meg et sånt fint flerfargegarn og lage noe til mine venners barn :P

Å ja, jeg mistenker det er derfor jeg har gått på colorway-kjøret. Jeg likte egentlig ikke spraglegarn før, men nå, åååh så vakkert! :D

Jeg må seriøst lære meg hvordan legge ut bilder her, det er jo SÅ morsomt å se andres prosjekter!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant Yarn Loft jentene på Etsy ja, og jeg er bombesikker på at sakura og london fog bil knallsuksess! (Men angrer bittert på at det ikke ble love potion! FY skamme seg...).

Har du slik fancy bolle og oppnøsterting du? LItt i kategorien ting du ikke visste du trengte, men jeg holdt på å trykke på kjøpknappen på etsy på begge. Er det verdt det?

Om du nøster opp mye er det defintivt verdt det! Garnbollen er håndlaget av Marimannen, jeg fikk den til bursdagen min. :heart:

Du kan ombestemme deg ang love potion. Co-op'en stenger om litt over en uke. :) Jeg sier ifra om jeg ser det er mange ledige hesper by then. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du nøster opp mye er det defintivt verdt det! Garnbollen er håndlaget av Marimannen, jeg fikk den til bursdagen min. :heart:

Du kan ombestemme deg ang love potion. Co-op'en stenger om litt over en uke. :) Jeg sier ifra om jeg ser det er mange ledige hesper by then. :D

Når jeg var liten brukte mamma meg som oppnøster, eller, det var jeg som måtte holde i hespene mens hun nøstet. Jeg synes det er umåtelig kjedelig, og har innsett at det er lenge til jeg kan bruke Tuva til noe fornuftig, så tror det må bli en oppnøsterting på meg etterhvert :)

Du kan godt si ifra, men jeg bør takke høflig og ydmykt nei... Slik for lommeboka sin del... Og, jeg har engentlig garn på vei til prosjektet jeg tenker på, men det er IKKE så fint som love potion trur jeg.. Men du kan jo godt si ifra slik i tilfelle jeg har blitt lottomilionær i mellomtiden :P Seriøst, alle mine bursdagsgaveønsker kommer bli etsygavekort for evig framtid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tømmerhoggergenser Jr er ferdig. Denne blir perfekt til vinteren tror jeg. Er veldig fornøyd med garnvalget og gleder meg til å få matchende colorway på samme base og starte på buksa!

(gjett hvem som er frisør...)

8926238490_731503be93_z.jpg

NYDELIG!!

Finnes det mønsteret i voksen str? Har lyst på den selv jeg. Så kjekt å begynne i halsen da :)

Alt garnet velger jeg å scrolle veldig fort over så jeg ikke får med meg hvor nydelig det er og hvor artig det hadde vært å ha masse mer garn selv :)

936735_10151392392196780_161312260_n.jpg

Jeg har sydd gardiner til burene i bilen, og nå driver jeg med gardiner til vinduene. De blir rosa- for jeg tenkte at sorte ikke var så lurt med tanke på sola. Men så funderer jeg på om jeg skal klippe ut noen utvalgte hunder og sy på, eller rett å slett klippe noen striper av hundemønsteret og sy på.. Litt usikker på hva som blir penest.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...