Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

Da har det kommet 10 nøster naturhvit Babysilk i hus, og 4 stk perlemorknapper :innocent: Jeg vet det er sært, men mannen er utrolig nok med på det. Jeg skal strikke dåpskjole til lilledamen vår!

Så nå trenger jeg litt hjelp, jeg er på utkikk etter et bånd å ha i livet, et fint vintage perlebånd. Hvor i all verden finner jeg dette? Har fått tips om "brudestoff" butikker.. Well, jeg har ikke funnet noen enda vaffal.... Noen som har tips?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Ikke sært i det hele tatt! Utrolig fint og koselig er det. :)

Jeg ville tittet på etsy.com om jeg var deg.

Sitter på telefon og venter på at gutten skal sovne, så får ikke sett etter linker til hverken deg eller Kaja.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg strekker ikke, men syr litt. Har laget en veske nå i turkis med rosemønster. Har kjøpt et stoff i beige med roser også. Tenkte å sy maken veske. Syns det et litt kult med retro stoff. Se om jeg klarer å legge inn bilde fra tlf.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, beklager, skulle jo linke bildet. Her er oppskrifta :) Fant den på ravelry.

Takk! Leter etter en nytt strikkeprosjekt. :)

Å forstå den oppskriften blir nok en utfordring. :lol:

Str 9 i strikkepinner, er ikke det gigasvært? Pleier å strikke med str 2 og str 3 jo! :P Strikker man frem og tilbake på rundpinne f.eks.?

Dette med "worsted weight yarn"... Jeg forsøker å finne ut hva det vil si i garn fra f.eks. drops eller pickles.

Kan man f.eks. bruke dette eller dette i en slik oppskrift?

Noen som vet? Prøvde å finne en sånn tabell for å "oversette" disse garnbegrepene til noe mer forståelig, men ble ikke helt klok.

Trenger visst en "knitting for dummies"-manual jeg. :icon_redface:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Leter etter en nytt strikkeprosjekt. :)

Å forstå den oppskriften blir nok en utfordring. :lol:

Str 9 i strikkepinner, er ikke det gigasvært? Pleier å strikke med str 2 og str 3 jo! :P Strikker man frem og tilbake på rundpinne f.eks.?

Dette med "worsted weight yarn"... Jeg forsøker å finne ut hva det vil si i garn fra f.eks. drops eller pickles.

Kan man f.eks. bruke dette eller dette i en slik oppskrift?

Noen som vet? Prøvde å finne en sånn tabell for å "oversette" disse garnbegrepene til noe mer forståelig, men ble ikke helt klok.

Trenger visst en "knitting for dummies"-manual jeg. :icon_redface:

Str 9 er amerikansk for 5,5mm på norsk. Tipper det strikkes fram og tilbake ja, rundpinne er fint. Picklesgarn i worsted er Abuelita Tjukk Merino, eller Pure Thick Alpaca (hadde nok ikke brukt et siste til baby, da det har litt glori eog kanskje er litt ekkelt i barnets ansikt.

Kan ikke så mye om drops garn. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket nå, tipper Lima kan brukes fint greit. Et annet tips er Pickles Extra Fine Merino med dobbel tråd. Det er helt perfekt babygarn, veldig mykt og kløfritt. Synes det holder seg bra også, spesielt i dobbel tråd, og er ikke veldig nuppete. Mange fine farger også, så det er mye å velge i uten at garnet er kjempedyrt.

Personlig hadde jeg gått for det. Kanskje brukt pinne 5 og heller strikket en ekstra rad med fletter eller to.

Tror det hadde blitt veldig bra. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket nå, tipper Lima kan brukes fint greit. Et annet tips er Pickles Extra Fine Merino med dobbel tråd. Det er helt perfekt babygarn, veldig mykt og kløfritt. Synes det holder seg bra også, spesielt i dobbel tråd, og er ikke veldig nuppete. Mange fine farger også, så det er mye å velge i uten at garnet er kjempedyrt.

Personlig hadde jeg gått for det. Kanskje brukt pinne 5 og heller strikket en ekstra rad med fletter eller to.

Tror det hadde blitt veldig bra. :)

Takk for tips! :) Får krype til korset og kjøpe fra Pickles. Var flere fine farger der å velge mellom. :) Ikke det at pickles er fælt altså, men det er jo en norsk nettbutikk og jeg foretrekker å kjøpe fra en i England for da får utålmodige meg garnet kjapt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! :) Får krype til korset og kjøpe fra Pickles. Var flere fine farger der å velge mellom. :) Ikke det at pickles er fælt altså, men det er jo en norsk nettbutikk og jeg foretrekker å kjøpe fra en i England for da får utålmodige meg garnet kjapt. :P

Har full forståelse for den altså. Det er vanskelig å vente på garn. :) Men Pickles pleier å sende ganske kjapt heldigvis, så man kan jo håpe at det finner veien til deg raskt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig glad for at Bones var så kjapp på avtrekkeren med å få tips om garn og slikt, så slapp jeg å mase om det sjøl :innocent: Og hurra for at pickles extra fine merino kan funke, har forelska meg litt i det garnet! Hva tror dere om å strikke med to ulike farger på et slikt prosjekt? Ikke noe voldsomme kontraster, men lys latte og melk, feks?

Og ja, i oppskriften står det jo at pleddet skal bli kvadratisk, men det har jeg ikke tenkt å bry meg så mye om, og heller strikke det litt lengre. Bones du behøver jo egentlig ikke å forstå akkurat den oppskrifta så godt for å greie å strikke (en variant av) det pleddet. Det er en kant med perlestrikk, og x antall fletter av 6 masker, med 6 masker vrangstrikk mellom hver flette. Så kan man jo variere lengde og bredde som man vil :) Å strikke flette fins det sikkert et utall av videoer på, men det er som sagt ikke vanskelig. Man behøver bare en ekstra pinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenkte en tråd av hver farge, Bie? Bør gå fint det. Blir fint fargespill, og det er mulig at det vil skjule skitt litt også. :)

Kjempesøte tøfler!! Pickles Extra Fine er go-to garnet mitt for altmulig prosjekter. Jeg liker det ekstra godt i dobbel tråd. :D

Men se for dere da! Her er de sammen, hadde det ikke blitt kjempefint?

5527948836_4b989206e9.jpg

p1007983286-01.jpg

Problemet er at Three Irish Girls har lagt ned nettbutikken sin (jeg fikk rasket opp en hel HAUG garn fra de før den tid, hehe) og selger bare direkte til butikker nå. Fant to hesper til salgs på Rav, så nå krysser jeg fingre her. :D

Her er colorwayen oppstrikket

DSC02638_medium2.JPG

Denne sykemeldingen blir ikke bra for lommeboka altså... :icon_redface:

Kremt... To hesper blir sendt fra USA i morgen. Fikk det til sinnsykt bra pris da! 250 gram håndfarget garn til $42 inkludert porto? (ja, jeg skjønner at det neppe ser ut som en sinnsykt bra pris, men det er det altså!) Hurra! Da blir det matchende bukse på Litjmainn. Håper Garmen sikler litt også, for det spørs om det blir arvetøy etterhvert. :ahappy:

Jeg skrev dette først av den enkle grunn at jeg håper neste setning ikke ser så ille ut som det den faktisk er.

Jeg fikk 10 hesper garn i posten i går. Kjøpt med gavekort da, det må telle! :innocent:

(vil dere se bilder?)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay!

Alt er fra Three Irish Girls

Hoppity og Very Blustery Day på Springvale Merino Worsted.

Mye mer grønt i disse enn det jeg får fram på bilder...

8889766884_3342e94e20_z.jpg

8889144641_850c58e699_z.jpg

8889144873_ed3e77f4f5_z.jpg

8889145135_2f2be540f0_z.jpg

Currant Jam på Glenhaven Cashmerino Worsted

8889766080_4d6fb734cd_z.jpg

8889766326_bf9d88cd46_z.jpg

Night Cap på Elenya Alpaca Merino DK

8889767942_0fd831f5dc_z.jpg

8889145631_2be7ec4472_z.jpg

:D

Nå er det bare en bitteliten coop igjen så er det kjøpestopp for LANG tid! :innocent:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riiight... :shifty:

:icon_cry: Rett og slett vakkert!

Seriøs glede! Og uhyre deilig å tafse på!

Bitteliten og bitteliten coop.... Jeg går offisielt på en smell!

Cooper er laget for smeller. :lol: Unn deg det du. Med god samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenkte en tråd av hver farge, Bie? Bør gå fint det. Blir fint fargespill, og det er mulig at det vil skjule skitt litt også. :)

Kjempesøte tøfler! Pickles Extra Fine er go-to garnet mitt for altmulig prosjekter. Jeg liker det ekstra godt i dobbel tråd. :D

Kremt... To hesper blir sendt fra USA i morgen. Fikk det til sinnsykt bra pris da! 250 gram håndfarget garn til $42 inkludert porto? (ja, jeg skjønner at det neppe ser ut som en sinnsykt bra pris, men det er det altså!) Hurra! Da blir det matchende bukse på Litjmainn. Håper Garmen sikler litt også, for det spørs om det blir arvetøy etterhvert. :ahappy:

Jeg skrev dette først av den enkle grunn at jeg håper neste setning ikke ser så ille ut som det den faktisk er.

Jeg fikk 10 hesper garn i posten i går. Kjøpt med gavekort da, det må telle! :innocent:

(vil dere se bilder?)

Haha, du er så søt :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er grisemisunnelig på alt garnet ditt, Mari! Sukk...

Jeg sliter sånn med besluttsomhetsvegring. Jeg vi ha alt, men klarer ikke å bestemme meg, og ender opp med å ikke kjøpe noe. Jeg trenger mer garn! Og bedre organisering på det jeg har...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...