Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!

Annegru
 Share

Recommended Posts

Jeg har egentlig tatt litt pause fra strikking og ryddet alt garn ned i boden. Men nå skal vi ha julemesse på skolen og jeg vil gjerne bidra litt. Tips til enkle, raske prosjekter til ting som kan selges på en julemesse om ca en måned? Gjerne både julete og andre ting? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Jeg har egentlig tatt litt pause fra strikking og ryddet alt garn ned i boden. Men nå skal vi ha julemesse på skolen og jeg vil gjerne bidra litt. Tips til enkle, raske prosjekter til ting som kan selges på en julemesse om ca en måned? Gjerne både julete og andre ting? :)

Hekler du? :) Her er et par raske og lette skrikeoppskrifter 

Dogwood 

Cool Wool 

Søt uglelue Chouette 

Lue med enkle fletter

Superenkle tøfler

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal strikke ett sjal (Ginko Crescent) som bruker Madeline Tosh Merino Light. Har dere forslag til andre gode garn som kan bestilles fra Norge siden jeg ikke finner det på norske sider? Frakt+tid gjør at jeg gjerne vil slippe å bestille fra utlandet.

MEN om jeg må det: hvor er det best å bestille madelinetosh?

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal strikke ett sjal (Ginko Crescent) som bruker Madeline Tosh Merino Light. Har dere forslag til andre gode garn som kan bestilles fra Norge siden jeg ikke finner det på norske sider? Frakt+tid gjør at jeg gjerne vil slippe å bestille fra utlandet.

MEN om jeg må det: hvor er det best å bestille madelinetosh?

Har ikke noe tips på garn, for jeg hadde gått for Madelinetosh. Jeg er sjanseløs... WEBS har $10 avslag på internasjonal shipping ved kjøp over $75 for tiden, og de har nettopp fått ny forsendelse av Madtosh Merino Light. De har opp til 25% rabatt ut fra hvor mye du kjøper for, sånn sett går momsen opp i opp om du kjøper endel samtidig. Jeg har handlet mye derfra og har ikke hatt noen problemer. :) 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genseren kommer seg fremover og fortsetter det sånn tror jeg bol og ermer kan settes sammen til helgen! Da begynner det "fryktede" mønsteret...

Spørsmålet er jo om jeg bør gå opp en pinnestørrelse?

Jeg føler alltid at det blir stramt med mønster... andre tips?

Hvor ofte tvinne om tråden må fraktes? Og hvordan tvinner man egentlig, kanskje noen tilogmed har link til en god video?

Det utroligste med denne genseren er at mens jeg har holdt på har jeg faktisk fått ferdig et par UFOer, en er rakt opp og en er gjort ferdig, en tredje er nesten ferdig mangler bare å montere knapper (som jeg ikke har) og strikke opp og lage hette. Sistnevnte er kjørepose til C som visst ble str 2 år ish, aner ikke hva jeg skal gjøre med den for tviler på at han er mye interessert i en kjørepose på den alderen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanakofte ferdig :D wooot. 

Okei, jeg løy. Jeg mangler belegg, men jeg tror jeg skal kjøpe bånd og sy på i stedet. Jeg kan bruke den nå da, med knappene igjen, fram til jeg får gjemt sårkantene.

Kjøpt garn til nytt prosjekt i dag. Ei venninde ønsket seg Holmenkollengenser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hekler du? :) Her er et par raske og lette skrikeoppskrifter 

Dogwood 

Cool Wool 

Søt uglelue Chouette 

Lue med enkle fletter

Superenkle tøfler

Har du tilfeldigvis strikket chouette? Jeg synes den var så søt, så kjøpte garn og pinner i går. Ser det er mange som har strikket den i nepal, men det hadde de ikke der jeg handlet, så fikk tips om at dale cotinga var mest likt. Men ser jo at selv om jeg legger opp til største størrelsen blir den bitteliten. :( Så nå tenkte jeg prøve drops andes, som jeg ser mange har brukt. Men blir forvirret av at folk skriver mye forskjellig i forhold til størrelse. Vil gjerne strikke i baby og barnestørrelse, hvilke størrelse bør jeg legge opp til da, om jeg strikker ganske likt strikkefastheten til garnet? Evt om du har andre tips på garn som kan passe, som er lett tilgjengelig i Norge? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tilfeldigvis strikket chouette? Jeg synes den var så søt, så kjøpte garn og pinner i går. Ser det er mange som har strikket den i nepal, men det hadde de ikke der jeg handlet, så fikk tips om at dale cotinga var mest likt. Men ser jo at selv om jeg legger opp til største størrelsen blir den bitteliten. [emoji20] Så nå tenkte jeg prøve drops andes, som jeg ser mange har brukt. Men blir forvirret av at folk skriver mye forskjellig i forhold til størrelse. Vil gjerne strikke i baby og barnestørrelse, hvilke størrelse bør jeg legge opp til da, om jeg strikker ganske likt strikkefastheten til garnet? Evt om du har andre tips på garn som kan passe, som er lett tilgjengelig i Norge? [emoji4] 

Kan hentr tre nøster med Nepal turkis av meg om du vil?

Jeg var visst fargeblind på butikken og skulle egentlig ikke ha turkis, men en mer aqua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tilfeldigvis strikket chouette? Jeg synes den var så søt, så kjøpte garn og pinner i går. Ser det er mange som har strikket den i nepal, men det hadde de ikke der jeg handlet, så fikk tips om at dale cotinga var mest likt. Men ser jo at selv om jeg legger opp til største størrelsen blir den bitteliten. :( Så nå tenkte jeg prøve drops andes, som jeg ser mange har brukt. Men blir forvirret av at folk skriver mye forskjellig i forhold til størrelse. Vil gjerne strikke i baby og barnestørrelse, hvilke størrelse bør jeg legge opp til da, om jeg strikker ganske likt strikkefastheten til garnet? Evt om du har andre tips på garn som kan passe, som er lett tilgjengelig i Norge? :) 

Nei, jeg har ikke strikket den, men har hørt den er liten i størrelsen. Jeg hadde strikket prøvelapp om jeg var deg, så kan du regne deg fram til hvilken størrelse du burde strikke :) Lua er kjempesøt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke strikket den, men har hørt den er liten i størrelsen. Jeg hadde strikket prøvelapp om jeg var deg, så kan du regne deg fram til hvilken størrelse du burde strikke :) Lua er kjempesøt!

Endte opp med å legge opp størrelsen til barn i andes, og blir babylue. Greit når det er til messe og ikke til noen spesiell. Så er nok veldig liten i størrelsen men tror det blir bra. Har modifisert med ribbekant nederst, synes det blir penere enn rullekant. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Nemi Høres ut som en veldig god plan. Ribbekant tror jeg blir bra, godt valg :) Ikke glem å post bilder når du er ferdig da! Jeg hadde også strikket den litt lengre enn opskriften sier. Jeg synes den ser litt kort ut på bildene, at den sklir for høyt opp i panna om du skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg har såvidt prøvd mønster før... Så da startet jeg på SOKKER! Herregud :lol:

Pirkearbeid, og er akkurat ferdig med hælen, her er bilde fra når jeg var halveis på bråtet: (og ja, jeg er blitt flinkere til å legge de forskjellige fargene på faste plasser på fingeren, så lusene er penere på nederste halvdel av bråtet :lol:

sokketisokk.jpg

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råd! Jeg skal strikke en Milo til ei lita babyjente til jul. MIlo er fin for seg selv, men folk er helt sykt flinke og kreative, og har gjort så mange fine vrier. Og lille E fortjener en fin vri, for hun er jo en fin liten vri selv på mange måter. 

Hva tycks? Her er link til alle prosjekter. Her er noen av mine favoritter.

DSC_1811_medium2.JPG5376711966_1773bb212a_z.jpgP1060617_medium2.JPGP1050444_medium2.JPG

babystrick_047_medium2.jpg

Eller bare plain? Evt noen fletter?

4915330134_9e899b3c91_z.jpg

Jeg tenkte å strikke den lang slik at den starter som kjole, går over i tunika og avslutter som vest etterhvert som hun vokser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider