Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

51 minutter siden, minstemann skrev:

Finnes orginaloppskriften på nett?? Link?

Jajamen! :) Gratis er den også. Husk å ikke bruk superwashbehandlet garn og sjekk prosjektene som er laget. Det var de som fikk meg til å endre oppskriften, jeg synes hulleradene ble for systematiske og ødela litt det dekonstruerte inntrykket. :)

Les Miserables

16 minutter siden, laikamor skrev:

Driver å hekler noen julepresanger. Men jeg blir ikke helt enig med meg selv om hva som er bak og frem på det jeg hekler... Jeg tenker egentlig at den siden som er mot meg når jeg hekler er fremsiden, for da blir trådene hengende på baksiden. Tenker jeg rett da? :P Håper det, for trådene er allerede festet på det jeg anser som baksiden.

Hva er det du hekler da?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Akkurat nå, Mari skrev:

Jajamen! :) Gratis er den også. Husk å ikke bruk superwashbehandlet garn og sjekk prosjektene som er laget. Det var de som fikk meg til å endre oppskriften, jeg synes hulleradene ble for systematiske og ødela litt det dekonstruerte inntrykket. :)

Les Miserables

Hva er det du hekler da?

Bare enkle lapper jeg tenkte på her. Hekler "blomsterlapper" som skal bli en uglepute.

Hekler også en sausebamse, men der syntes jeg det ble penest å vrenge snuten før jeg fylte den med vatt. Usikker på h ordan det blir med beuna, for de må fylles underveis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laikamor skrev:

Bare enkle lapper jeg tenkte på her. Hekler "blomsterlapper" som skal bli en uglepute.

Hekler også en sausebamse, men der syntes jeg det ble penest å vrenge snuten før jeg fylte den med vatt. Usikker på h ordan det blir med beuna, for de må fylles underveis..

Så du hekler rundt og ikke fram og tilbake? Da er siden mot deg rettsiden ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, laikamor skrev:

Takk for svar, så bra at jeg har tenkt rett! Hekler en bamse også, og ja da vrengte jeg den etterpå. Kan jeg unngå det på noe vis? Når jeg begynner på beina så må jeg fylle md vatt underveis, og da hadde det jo vært greit at det ble rett side ut :P

Når den begynner å lage "skål" feil vei, så skyver du bare bunnen andre veien. Hvis du har heklet "feil vei" en stund så vil det føles veldig feil å skulle hekle rett, men det venner du deg til. Som du sier så krever en del mønstre at man fyller på underveis, så det er lurt å lære seg den riktige måten å gjøre det på så tidlig som mulig. Jeg gjorde det feil i starten, og i motsetning til deg la jeg ikke merke til det før etter jeg var ferdig med 4-5 bamser. :icon_redface:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Eloise skrev:

Når den begynner å lage "skål" feil vei, så skyver du bare bunnen andre veien. Hvis du har heklet "feil vei" en stund så vil det føles veldig feil å skulle hekle rett, men det venner du deg til. Som du sier så krever en del mønstre at man fyller på underveis, så det er lurt å lære seg den riktige måten å gjøre det på så tidlig som mulig. Jeg gjorde det feil i starten, og i motsetning til deg la jeg ikke merke til det før etter jeg var ferdig med 4-5 bamser. :icon_redface:

Åhh, takk, skal huske det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kaja skrev:

Startet på raglanfellin, det er jo dritlett. Har jo gruet meg til det siden jeg begynte på genseren. 

God og varm på jobb idag også, Fanakofte er tingen <3

Enig! Det er superlett!

 

Nå gleder jeg meg til skjørtet mitt blir ferdig så jeg kan prøve det, håper det passer men mulig det blir for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mari skrev:

Herregud, JA! Den blir superkul! Er det ****'a nederst? For en jobb du har gjort! Veldig imponerende. :)

Takk! :)

Det står ikke det nei, jeg byttet teksten litt.. på selve bolen er det ikke tekst som du ser. På venstre armen står det  ØL ØL ØL hele veien rundt ( :lol: ) og på den høyre står det PES PES PES fordi det er initialene hans. Han er veldig glad i øl.... haha. Jeg legger inn bilde når den blir helt ferdig. 
Den er helt episk full av feil jevnt over, men det er jo første jakke, så hu hei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så flinke og kreative alle sammen!

Jeg er halvveis på ermene til V for genser. Det er lenge til jeg strikker til en voksen mann på pinne 3 igjen, altså! 

Gleder meg til å begynne på tantegavene mine! Men, jeg har fått et ønske fra tanten min i USA om pulsvanter. Tanten min er verdens snilleste (her forleden åpnet jeg postkassen min, og der lå det en pakke fra henne med to esker Milk Duds som hun vet jeg elsker. hun hadde sendt de "bare fordi" <3 ). Så da tenkte jeg jeg skulle strikke pulsvanter til henne, da (tantebabyen kommer ikke før i mai, så jeg har god tid), men problemet er oppskrift.. Er det noen som har noen gode oppskrifter på dette? Jeg har lyst til å strikke de på pinne 2,5-3 i et litt mykt og godt garn (er alpakka egnet her? Jeg har minimalt med erfaring med alpakka), uten alt for mye intrikat mønster. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Annegru skrev:

Dere er så flinke og kreative alle sammen!

Jeg er halvveis på ermene til V for genser. Det er lenge til jeg strikker til en voksen mann på pinne 3 igjen, altså! 

Gleder meg til å begynne på tantegavene mine! Men, jeg har fått et ønske fra tanten min i USA om pulsvanter. Tanten min er verdens snilleste (her forleden åpnet jeg postkassen min, og der lå det en pakke fra henne med to esker Milk Duds som hun vet jeg elsker. hun hadde sendt de "bare fordi" <3 ). Så da tenkte jeg jeg skulle strikke pulsvanter til henne, da (tantebabyen kommer ikke før i mai, så jeg har god tid), men problemet er oppskrift.. Er det noen som har noen gode oppskrifter på dette? Jeg har lyst til å strikke de på pinne 2,5-3 i et litt mykt og godt garn (er alpakka egnet her? Jeg har minimalt med erfaring med alpakka), uten alt for mye intrikat mønster. 

Slenger meg med jeg, tenkt på pulsvanter til svigermor nemlig. Regner med at det burde være mulig å få i orden til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Snoffe skrev:

I dag har jeg virkelig hatt ånden over meg. Har sydd to halsbånd (halvstrup) og en myndesele. Første gangen jeg syr halsbånd og sele. Merker at jeg burde hatt en bedre symaskin :P

12219524_10156228174305597_2180386009517

12249743_10156228174520597_9935990069198

Fikk et nytt julebånd, så endte opp med å rekke opp "julebåndet" og sy helt nytt :) Ble mye søtere, og mer julete :D 

12243358_10156228584030597_2804176381508

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Teserere skrev:

Nå skal jeg sette armene inn på bolen og det blir jo litt knotete med 2 armer på en magic loop *kløsegihodet*

Jeg strikket armene over på hver sine rundpinner og så over på bolen. Evt kan man strikke halve armen på bolen, neste arm på pinne og så resten av armen på bolen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Teserere skrev:

Nå skal jeg sette armene inn på bolen og det blir jo litt knotete med 2 armer på en magic loop *kløsegihodet*

Du kan flytte dem over på settpinner eller andre rundpinner før du tar ermene over på bolen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, SiriEveline skrev:

Jeg strikket armene over på hver sine rundpinner og så over på bolen. Evt kan man strikke halve armen på bolen, neste arm på pinne og så resten av armen på bolen.

 

8 timer siden, Annegru skrev:

Du kan flytte dem over på settpinner eller andre rundpinner før du tar ermene over på bolen :)

 

Takk det gikk jo lett. Men nå klarer jeg ikke å vri hjernen min rundt hvor jeg skal plassere mm? Og det fremstårikke av oppskriften hvor mange msk som skal væreover fellingen, fra hva jeg forstår er det 2 men det ser ut som 3 eller 4 på bildet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Teserere skrev:

 

 

Takk det gikk jo lett. Men nå klarer jeg ikke å vri hjernen min rundt hvor jeg skal plassere mm? Og det fremstårikke av oppskriften hvor mange msk som skal væreover fellingen, fra hva jeg forstår er det 2 men det ser ut som 3 eller 4 på bildet? 

Jeg plasserte maskemarkørene før siste maske på bolen og etter første masken på ermet, så før siste masken på ermet igjen og etter første masken på bolen osv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ren angst.. tenkt at jeg kanskje kan bli ferdig med jakka til pappa før vi drar herfra i morra, men nå renner tiden ut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

Skal ned til tanta mi nå, hun hjelper meg med å sy hull til armene. 
Så det gjenstår: sy på begge armene, strikke ett belegg til, sy fast beleggene (de er plukket opp på innsiden, så kun en kant som må sys fast), sy på knapper. :o:o ...ja, og dampe den..

Problemet er at vi skal i bursdag kl 19 i kveld, og før den tid må vi også kjøpe noen bursdagsgaver, gå tur med Mirai.. og i morra drar vi herfra kl 11 :/ . Æsj ass, jeg tror ikke det går! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mirai skrev:

Har ren angst.. tenkt at jeg kanskje kan bli ferdig med jakka til pappa før vi drar herfra i morra, men nå renner tiden ut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

Skal ned til tanta mi nå, hun hjelper meg med å sy hull til armene. 
Så det gjenstår: sy på begge armene, strikke ett belegg til, sy fast beleggene (de er plukket opp på innsiden, så kun en kant som må sys fast), sy på knapper. :o:o ...ja, og dampe den..

Problemet er at vi skal i bursdag kl 19 i kveld, og før den tid må vi også kjøpe noen bursdagsgaver, gå tur med Mirai.. og i morra drar vi herfra kl 11 :/ . Æsj ass, jeg tror ikke det går! 

Da bør du hive deg rundt, sende gubben ut på tur med bikkja og ikke sitter her på sonen :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har jeg fått ferdigstilt noen av prosjektene mine! (Eller, Mamma har lagd knappestolper til meg og jeg har ikke fått på knapper, så ferdig kan de vel egentlig ikke kalles...) Men, jeg er i hvertfall fornøyd! En sinnasaujakke og en rydraud :)

934693e6985164e52bdf6c6955c389cf.jpgaec95e3b07972f414fce95d1c8f38cf8.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...