Artemis Skrevet 2. September 2014 Rapporter Skrevet 2. September 2014 Jeg lurer på om ikke jeg skal strikke et par votter i julegave. Hvilket par ville dere helst fått i gave(se bort ifra fargevalg): 1. Minus pompom/duskedingser. 2. 3. 4. ??? :) Siter
Kaja Skrevet 2. September 2014 Rapporter Skrevet 2. September 2014 Nr en Bones Du våkner og hører at hunden ligger å tygger på noe. Du setter deg opp i senga og ser mange garnnøster ligge i pen ring rundt hunden som ligger å tygger. Du får litt panikk før du ser at hunden slettes ikke har ødelagt noe, men ligger å tygger på beinet sitt. Den apportøren altså! Fjuh. Fra nå av skal jeg lukke garnskuffen 1 Siter
Frida og fuglehundene Skrevet 2. September 2014 Rapporter Skrevet 2. September 2014 Det første paret, Bones Minus duskene 1 Siter
Annegru Skrevet 2. September 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 2. September 2014 Jeg ville også helst hatt nr 1, @Bones! Har du link til oppskrift på dem?Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Siter
Artemis Skrevet 2. September 2014 Rapporter Skrevet 2. September 2014 Det høres bra ut, det er det paret som står høyest hos meg også. Uten dusker, siden mottakeren er 30, ikke 3. Her er oppskriften. 1 Siter
Teserere Skrevet 2. September 2014 Rapporter Skrevet 2. September 2014 Jeg lurer på om ikke jeg skal strikke et par votter i julegave. Hvilket par ville dere helst fått i gave(se bort ifra fargevalg): 3. 4. ??? :) Og jeg liker 3 og 4 best 1 Siter
Tekopp Skrevet 2. September 2014 Rapporter Skrevet 2. September 2014 @ Jeg likte nr 2 aller best, fordi de ser morsomst ut å strikke, med ett velkonstruert mønster uten for lange avstander mellom hver farge. Desutten er tomlene hakket mer anatomisk korrekte. Faktisk er de så fine at jeg gjerne strikker de selv (mønster?) nr 1 likte jeg nest best. nr 3 og nr 4 har ganske store avstander mellom fargene i områder, noe jeg ikke liker i votter, er så lett å sette fast fingre/få stygge/ujevne resultater av sånt. 1 Siter
MorBilly Skrevet 2. September 2014 Rapporter Skrevet 2. September 2014 Jeg hekler duk. Dusteduk. Dum oppskrift og dum hekler som hekler feil og slurver og må rekke opp først 10-TI- omganger. Så blir jeg overivrig og ser ikke på hva jeg gjør og må rekke opp to omganger til. Siter
Teserere Skrevet 2. September 2014 Rapporter Skrevet 2. September 2014 Når man finner frem strikketøyet som har ligget i skapet et halvt år, og ikke husker hvor langt man hadde kommet på fellingen og hva som egentlig var planen... 1 Siter
Annegru Skrevet 2. September 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 2. September 2014 Det høres bra ut, det er det paret som står høyest hos meg også. Uten dusker, siden mottakeren er 30, ikke 3. Her er oppskriften. Oh shit! It's på English! Jeg kan ikke strippe på engelsk! Sent from my iPhone using Tapatalk 6 Siter
Annegru Skrevet 2. September 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 2. September 2014 Strikke! STRIKKE! STRIKKE!!!! Ikke strippe... Blærgh! Får ikke redigert fra dustemobil! Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Siter
Teserere Skrevet 2. September 2014 Rapporter Skrevet 2. September 2014 Oh shit! It's på English!Jeg kan ikke strippe på engelsk! Sent from my iPhone using Tapatalk Kan du strippe på norsk da? Love it 3 Siter
maysofie Skrevet 2. September 2014 Rapporter Skrevet 2. September 2014 @ Par 4! Venter på lønning slik at man kan kjøpe mønster! Siter
Annegru Skrevet 2. September 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 2. September 2014 Kan du strippe på norsk da? Love it Hihi... Nei, tror nok ikke jeg hadde fått det til om jeg hadde prøvd. Selv ikke på norsk Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Tekopp Skrevet 2. September 2014 Rapporter Skrevet 2. September 2014 Oh shit! It's på English! Jeg kan ikke strikke på engelsk! En gang må være den første. Ordliste for strikking, engelsk-norsk og bare å spørre om hjelp om du trenger det 1 Siter
Artemis Skrevet 2. September 2014 Rapporter Skrevet 2. September 2014 Oh shit! It's på English! Jeg kan ikke strippe på engelsk! :lol: :lol: Det er ikke noe vanskelig. Garnstudio har en fin oversettelse mellom norske og engelske uttrykk. Du får langt flere oppskrifter å velge mellom hvis du følgr engelske oppskrifter. 1 Siter
Annegru Skrevet 2. September 2014 Forfatter Rapporter Skrevet 2. September 2014 Åh, javelda... Jeg får vel prøve en gang da... Knit and purl and vrangbord... Jeg må bare få unna et par genserprosjekter først...Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Mari Skrevet 2. September 2014 Rapporter Skrevet 2. September 2014 Engelske oppskrifter er generelt så mye bedre enn norske at du vl ikke tro det! De er langt mer detaljerte og mye lettere å følge. Seriøst, jeg er så glad jeg lærte meg å både strikke og hekle på engelsk før jeg bega meg ut på norske oppskrifter. Ellers hadde jeg ikke hatt hår igjen på hodet. 1 Siter
Guest Michellus Skrevet 2. September 2014 Rapporter Skrevet 2. September 2014 Engelske oppskrifter er generelt så mye bedre enn norske at du vl ikke tro det! De er langt mer detaljerte og mye lettere å følge. Seriøst, jeg er så glad jeg lærte meg å både strikke og hekle på engelsk før jeg bega meg ut på norske oppskrifter. Ellers hadde jeg ikke hatt hår igjen på hodet. Signeres! Engelske oppskrifter er myyye lettere (synes jeg da) Siter
Mirai Skrevet 2. September 2014 Rapporter Skrevet 2. September 2014 Klarer man å knote seg gjennom de to første oppskriftene på engelsk så lærer man seg uttrykkene, også får man en hel VERDEN av oppskrifter å velge mellom . Helt enig i at de fleste av dem er mye bedre enn norske oppskrifter. Siter
Mari Skrevet 4. September 2014 Rapporter Skrevet 4. September 2014 Ååh, Boblegenseren til Pickles er jo så fin! Men dyr selv som ukas siden jeg tipper jeg bør ha L. Er ikke Pickles små i størrelsene? Noen som har tips til billigere alternativer? Ehm, nå så jeg pinne 3. Blir ikke gjort i en håndvending med andre ord. Siter
ElZorro Skrevet 4. September 2014 Rapporter Skrevet 4. September 2014 Ååh, Boblegenseren til Pickles er jo så fin! Men dyr selv som ukas siden jeg tipper jeg bør ha L. Er ikke Pickles små i størrelsene? Noen som har tips til billigere alternativer? Ehm, nå så jeg pinne 3. Blir ikke gjort i en håndvending med andre ord. Den der sikler jeg på også. Big time! Men siden jeg har selvpåtvunget restestrikkehøst av store prosjekter jeg har frogga får det bare vente. Du kan bytte ut angoraen med dobbel tråd silk mohair (ikke billig akkurat…). Jeg synes Picklesoppskriftene varierer no innmari i størelse (derav restestrikkehøsten min, en høstjakke er rekket opp og strikket på nytt -den ble et TELT i str medium, endte opp med XS -jeg er IKKE XS…. Og en kjole i tweed og slik mohair, den ble brei som ei låvedør -rekket opp og laget Lett Lang Jakke i stedenfor). Du husker det garnet du sendte meg @Mari? Jeg har fremdeles ikke klart bestemme meg for hva jeg skal strikke av det jeg.. Siter
Teserere Skrevet 4. September 2014 Rapporter Skrevet 4. September 2014 Kriiiise - jeg finner _ingen_ av målebåndene mine *stuck* Siter
Kaja Skrevet 4. September 2014 Rapporter Skrevet 4. September 2014 Kriiiise - jeg finner _ingen_ av målebåndene mine *st Finn ut hvor langt ett a4 ark er f.eks, eller last ned app på tlf Siter
Teserere Skrevet 4. September 2014 Rapporter Skrevet 4. September 2014 Finn ut hvor langt ett a4 ark er f.eks, eller last ned app på tlf Men jeg har jo så mange Hvor er de alle sammen - hvem stjeler dem 1 Siter
Recommended Posts