Artemis Skrevet 2. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2013 Dere lager så mange fine ting Jeg begynte på selbuvotter til Pappa til jul på lørdag. Er ganske fornøyd med fremdriften Så flink du er! Ikke verst! Og her var jeg stolt av min ene halvferdige vott som jeg har holdt på med i over en uke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annegru Skrevet 2. Desember 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2013 Så flink du er! Ikke verst! Og her var jeg stolt av min ene halvferdige vott som jeg har holdt på med i over en uke. Tusen takk ) Jeg brukte også noe tilsvarende da jeg strikket mine første votter, atlså Det går liksom litt kjappere når man har funnet ut hvor stramt man skal strikke (evt. hvor løst), og når man har mønsteret litt "inne" etter å ha gått igjennom mønsteret noen ganger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 2. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2013 Tusen takk ) Jeg brukte også noe tilsvarende da jeg strikket mine første votter, atlså Det går liksom litt kjappere når man har funnet ut hvor stramt man skal strikke (evt. hvor løst), og når man har mønsteret litt "inne" etter å ha gått igjennom mønsteret noen ganger Bruker du magic loop? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annegru Skrevet 2. Desember 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2013 Bruker du magic loop? Ja. Det er første gang jeg bruker det på votter, men det går overraskende bra, altså Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 2. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2013 Hvem var det som strikket mariuspannebånd, var det @bie? Jeg har mønsteret og garn, men brukte du en basisoppskrift på båndet? Hvor mange masker? Jeg har garn til pinne 4.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 2. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2013 Nå skal jeg tove vottene mine, men skal de toves med vanlig milo, eller feks grønnsåpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 2. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2013 Sorry dobbeltpost, men skal såpa inni sammen med vottene, eller hvordan gjør dere det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 2. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2013 Kan jeg bruke Magic Loop når jeg skal prøve meg på ullsokker?.. Første gang jeg prøver meg på å strikke sokker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 2. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2013 Nå har jeg forresten satt på maskina, så får se hvordan det går Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MayB Skrevet 2. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2013 Sorry dobbeltpost, men skal såpa inni sammen med vottene, eller hvordan gjør dere det? Ikke bruk grønnsåpe i vaskemaskinen, da kan maskinen bli ødelagt. Vask på vanlig bomullsvask med vanlig vaskepulver eller milo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 2. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2013 Seeee Min første votter, og de passer Bittelitt store, så strikker en str mindre neste gang, men uansett fornøyd Fargen kommer ikke fram, men er en nydelig vinrød farge og sennepsgul 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MayB Skrevet 2. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2013 Seeee Min første votter, og de passer Bittelitt store, så strikker en str mindre neste gang, men uansett fornøyd Fargen kommer ikke fram, men er en nydelig vinrød farge og sennepsgul Fine votter :-) Hvis de er store kan du også prøve å tove de en gang til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 2. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2013 Fine votter :-) Hvis de er store kan du også prøve å tove de en gang til. Takk Har tovet de tre ganger allerede, er redd de blir for små om jeg prøver en gang til. De er ikke veldig mye for store. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MayB Skrevet 2. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 2. Desember 2013 Takk Har tovet de tre ganger allerede, er redd de blir for små om jeg prøver en gang til. De er ikke veldig mye for store. Har du tørketrommel så kan du tove de der, da er det lettere å følge med fordi døren kan åpnes og vottene sjekkes underveis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annegru Skrevet 3. Desember 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3. Desember 2013 Kan jeg bruke Magic Loop når jeg skal prøve meg på ullsokker?.. Første gang jeg prøver meg på å strikke sokker. Det kan du helt fint gjøre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 3. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 3. Desember 2013 Har du tørketrommel så kan du tove de der, da er det lettere å følge med fordi døren kan åpnes og vottene sjekkes underveis. Det er akkurat det jeg ikke har Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 3. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 3. Desember 2013 Ett par til med bæææædi pulsvanter er ferdig, og ett par til mangler bare sauen. Så skal det strikkes en hals, og lages ett retriever bånd. OGSÅ er alle julegavene i boks :santadance: 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinL Skrevet 3. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 3. Desember 2013 Herregud dere, jeg har prøvd å strikke genser til Aro. Det ble ikke særlig bra, men er i gang med andre forsøk nå. Bruker en oppskrift fra drops. ( http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=102&d_id=42 ) Det jeg ikke skjønner noe av er hvordan man lager den vrangborden på slutten rundt magen. Hvor kommer den fra? Også får jeg ikke til å felle maskene fint heller Det er denne biten jeg ikke skjønner hvordan jeg skal gå frem.. "Montering: Sett de gjenværende m på liten rundp 3, strikk i tillegg opp m rundt avfellingskanten slik at det totalt blir ca 84-108-140 m. Strikk vrbord i 2½ -3-3 cm, fell løst av." hjeeelp? må vel legge til at jeg egentlig ikke kan å strikke, men ja, man prøver! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pingo Skrevet 3. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 3. Desember 2013 Herregud dere, jeg har prøvd å strikke genser til Aro. Det ble ikke særlig bra, men er i gang med andre forsøk nå. Bruker en oppskrift fra drops. ( http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=102&d_id=42 ) Det jeg ikke skjønner noe av er hvordan man lager den vrangborden på slutten rundt magen. Hvor kommer den fra? Også får jeg ikke til å felle maskene fint heller Det er denne biten jeg ikke skjønner hvordan jeg skal gå frem.. "Montering: Sett de gjenværende m på liten rundp 3, strikk i tillegg opp m rundt avfellingskanten slik at det totalt blir ca 84-108-140 m. Strikk vrbord i 2½ -3-3 cm, fell løst av." hjeeelp? må vel legge til at jeg egentlig ikke kan å strikke, men ja, man prøver! Du må plukke opp masker rundt kanten, jeg pleier å bruke heklenål, og dra med meg tråen med den,og putt dem over på strikkepinnen, til du har rett maskeantall, om det ble forståelig??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinL Skrevet 3. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 3. Desember 2013 Du må plukke opp masker rundt kanten, jeg pleier å bruke heklenål, og dra med meg tråen med den,og putt dem over på strikkepinnen, til du har rett maskeantall, om det ble forståelig??? Hmm. Jeg vet ikke helt Skal jeg ta de opp etter jeg har felt rundt hele greia liksom ? Jeg får se når jeg kommer hjem. Kunne trengt en video på dette kjenner jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MayB Skrevet 3. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 3. Desember 2013 Hmm. Jeg vet ikke helt Skal jeg ta de opp etter jeg har felt rundt hele greia liksom ? Jeg får se når jeg kommer hjem. Kunne trengt en video på dette kjenner jeg http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php?id=59&sort=2&thumbnails=on Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinL Skrevet 3. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 3. Desember 2013 http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php?id=59&sort=2&thumbnails=on ååååh, takk Har leita og leita men ikke sett denne! Takketakketakk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 3. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 3. Desember 2013 Nå holder jeg på med disse sokkene http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b14&d_id=10#pattern_content, og lurer på hva dette betyr: "nå strikkes alle vrang-m 2 og 2 sm, strikk 2 omg med r over r og vr over vr, deretter strikkes alle rett-m sm 2 og 2, strikk 2 omg med r over r og vr over vr". Skal man strikke de vrange sammen til en vrang, eller til en rett? Og når de rette skal strikkes sammen så skal de strikkes til en rett maske da? Bare sjekke om jeg har forstått det, er ikke vant til å lese oppskrifter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garmen Skrevet 3. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 3. Desember 2013 Nå holder jeg på med disse sokkene http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b14&d_id=10#pattern_content, og lurer på hva dette betyr: "nå strikkes alle vrang-m 2 og 2 sm, strikk 2 omg med r over r og vr over vr, deretter strikkes alle rett-m sm 2 og 2, strikk 2 omg med r over r og vr over vr". Skal man strikke de vrange sammen til en vrang, eller til en rett? Og når de rette skal strikkes sammen så skal de strikkes til en rett maske da? Bare sjekke om jeg har forstått det, er ikke vant til å lese oppskrifter Jeg forstår det som at du skal først strikke de to vrange maskene vrangt sammen på en omgang, så to runder med r over de (to) rette, og vrang over den (ene) vrange, så strikke de rette maskene sammen, og så 2 omganger med rett over rett og vrang over vrang 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 3. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 3. Desember 2013 Jeg forstår det som at du skal først strikke de to vrange maskene vrangt sammen på en omgang, så to runder med r over de (to) rette, og vrang over den (ene) vrange, så strikke de rette maskene sammen, og så 2 omganger med rett over rett og vrang over vrang Takk, det er slik jeg har tolket det også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts