Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3

Zitka
 Share

Recommended Posts

Heljar er kjekk ja!

Vi bruker fortsatt bleiebøtte. Vi startet med slike refill saker, men innså fort at det var unødvendig og dyrt. Vi har heller kjøpt en svær rull med slike hvite tynne poser de bruker som søppelposer på sykehus / skoler og slikt. Denne knyter vi bare sammen og kaster ved behov. Siden bleiebøtten har lokk trengs den ikke å tømmes hver dag.

Dagens Magnus/ Jippibilde:

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/942038_10151339128682693_24470343_n.jpg

Hvorfor kan jeg ikke trykke på sette innn bilde linken? Hmm.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Må ha en bleiebøtte eller annen kaskosikker søppelbøtte som helst stenger godt for lukt. Han er skrekkelig glad i å gå i søpla på badet, om så bare for å rive utover. :aww.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha en bleiebøtte eller annen kaskosikker søppelbøtte som helst stenger godt for lukt. Han er skrekkelig glad i å gå i søpla på badet, om så bare for å rive utover. :aww.

Da vil jeg bare anbefale deg med en gang å også få en kurv eller lignende du kan feste på veggen til å legge skitne klær i. Har knepet Monti i å stå og slikke på klærne til Tuva når dritten har gått gjennom bleia :x

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg bare anbefale deg med en gang å også få en kurv eller lignende du kan feste på veggen til å legge skitne klær i. Har knepet Monti i å stå og slikke på klærne til Tuva når dritten har gått gjennom bleia :x

Notert :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleiebøtte får du gratis på barnashus, men man må betale for posene da :P

Soelvd: Hørtes lurt ut med sånn skitentøyspose på veggen, for tror Sansa også kommer til å like skitne barneklær :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleiebøtte får du gratis på barnashus, men man må betale for posene da :P

Soelvd: Hørtes lurt ut med sånn skitentøyspose på veggen, for tror Sansa også kommer til å like skitne barneklær :x

Ja så det, men vi har ikke sånne butikker i nærheten tror jeg. *dobbelsjekke* Men får gratis andre plasser også ser jeg, så skal vel være mulig å få tak i :)

Edit:

Og siden vogna er overtatt etter to gutter, så må vi jo ha innslag av jentefarger :aww: Så da ble det denne som stelleveske. :lol: Så får vi se om den er verd det jeg gir for den (219 inkluder frakt og en pakke babyhåndklær) eller om jeg ender opp med å kjøpe noe med mer kvalitet etterhvert.

81U3QKjK9TL._AA1500_.jpg

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å vaske ting før man selger dem, sant? Overtok en bilstol nå, som ved næmere ettersyn viste seg å være full av mat og sand! Sur! Rev av trekket og hev det i vaskemaskinen. Og måtte vaske ned hele stolen også. I tillegg påsto selgeren at man fint kunne feste isofix-base med belter, men det kan man altså ikke. Så da må vi kjøpe ny base.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å vaske ting før man selger dem, sant? Overtok en bilstol nå, som ved næmere ettersyn viste seg å være full av mat og sand! Sur! Rev av trekket og hev det i vaskemaskinen. Og måtte vaske ned hele stolen også. I tillegg påsto selgeren at man fint kunne feste isofix-base med belter, men det kan man altså ikke. Så da må vi kjøpe ny base.

Oi! Er hvertfall vanlig å si fra om det ikke er vasket. Og så dritt med basen da. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. :( Jeg vet ikke, må prøve å søke opp det, for det hadde nok vært lurt. Hvor var du da?

Hvor fødte du? Jeg fikk hjelp med ammingen på Bærum sykehus i alle fall, virket som et par av pleierne hadde god kompetanse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Er hvertfall vanlig å si fra om det ikke er vasket. Og så dritt med basen da. :(

Ja, den andre stolen vi kjøpte var nyvasket. Jeg kommer til å vaske den en gang til, bare for sikkerhets skyld, men det er noe med å slippe å få hele gangen full av brødsmuler, brødbiter, pinner og sand. Men det er basen jeg er aller surest for ja.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dritt wed! Vår maxi-cosi med isofix-base kan festes med belter. Det var iallefall egen del i bruksanvisningen til det. Men det er kanskje forskjellig fra merke til merke?

Edit: Eller var det kanskje bare hvordan man festet selve stolen med seler.. Nå ble jeg usikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dritt wed! Vår maxi-cosi med isofix-base kan festes med belter. Det var iallefall egen del i bruksanvisningen til det. Men det er kanskje forskjellig fra merke til merke?

Edit: Eller var det kanskje bare hvordan man festet selve stolen med seler.. Nå ble jeg usikker...

Mulig. Dette er Britax, og det står på basen at den kun er godkjent for biler med Isofix. Så nå må vi prøve å bli kvitt den, og kjøpe beltebase i stedet. Så da var vi ikke så ferdig med innkjøp som vi trodde :P

Leste et sted at unger som blir tatt med keisersnitt skal kles i ull med en gang? Noen som vet noe om det? På en måte er det logisk, for de blir jo dratt brått og brutalt fra jevnt 37 grader-ish, og rett ut i verden, så ikke så lett å regulere temperaturen da. Men jeg bør altså kjøpe ullsett til dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxicosi sine baser så tror jeg alle kan festes med belte også - hvertfall de som vi så på. Så er samme med vår, vi har for gamle biler, så har ikke isofix og trippelsjekket før vi kjøpte stolen. Britax vet jeg har to forskjellige baser, heldigvis er beltebasen ganske billig i forhold til mange andre baser (om jeg husker riktig). Men jeg hadde vært sur jeg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fødte du? Jeg fikk hjelp med ammingen på Bærum sykehus i alle fall, virket som et par av pleierne hadde god kompetanse. :)

Ullevål, og var på barsel på ABC avdelingen der de kan mye. Men melkeproduksjonen ble jo ikke ille før etter jeg dro derfra.

Mamma er også barnepleier. Hun jeg snakket med idag fra komeptansesenteret sa at mamma var veldig flink, så jeg får kanskje prøve å diskutere det mer med henne enn jeg har gjort.

(Hun hører ikke alltid på det jeg sier om hund, før andre sier nøyaktig det samme - og nå er det kanskje litt omvendt. :P)

Edit: Vi bruker forresten bleiebøtte med bare vanlig kiwiposer oppi, funker gull. :)

Og grisete klær legger jeg bare rett inn i maskinen og finner noe å vaske som passer å ta samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et hett tips når det kommer til bleier: hundeposer. Ha en rull med hundeposer ved siden av stellebordet og u know the drill. Luktfritt mye lengre. Alle mine ikke-hundevenner med småbarn har adoptert greia og blitt storforbrukere av hundeposer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og magen min får ikke dra ned i silokummen på jobb, så jeg må pent nøye meg med å be om hjelp når ting slutter å funke. :lol: Han er litt søt han "sjefen" min. Jeg får lov av Bonden, så lenge jeg gir beskjed på forhånd så han vet om han skal komme og redde meg. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Vi bruker forresten bleiebøtte med bare vanlig kiwiposer oppi, funker gull. :)

Og grisete klær legger jeg bare rett inn i maskinen og finner noe å vaske som passer å ta samtidig.

Da kan dere umulig ha bleier som det går gjennom på like ofte som oss? :P Vi har minst ett uhell om dagen for tiden :P Men hjelper ikke å bytte bleiestørrelse =/

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan dere umulig ha bleier som det går gjennom på like ofte som oss? :P Vi har minst ett uhell om dagen for tiden :P Men hjelper ikke å bytte bleiestørrelse =/

Hva med bleiemerke? Her er eneste som holder på lillegull rema1000 str 3 bleier.

Vi bruker heller ikke bleiebøtte, har en vanlig bøtte med lokk på da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Dagen startet så bra, men endte ikke så bra :P Eller, det var vel det midt på som ikke var noe særlig. 7 uker gammel baby med omgangsjuken + 2 foreldre og storesøster med det var virkelig ikke tingen altså. Igår kveld tenkte jeg om jeg ville skjønne forskjellen på gulping og oppkast fra en så liten baby. Svaret var ja, uten tvil :( Endte med pappa og storesøster nede og jeg og lille i sengen.. Jeg var så dårlig en stund at jeg gråt mens jeg blandet mat til han, det var fæle greier :P Og stakkars lille, han gråt jo fordi han var sulten, så gråt han fordi han var kvalm, så gråt han og spente hele kroppen i rundt 2-3 min før hver gang han kastet opp :( Endte med til slutt at han gråt seg i søvn mens han fikk ligge tett inntill meg og jeg strøk på han. Han sov i mange timer heldigvis, men vi gjentok prosessen endel ganger. Tror han er heldigvis på bedringens vei nå, siden han klarte å holde nede 120 ml av den siste flasken, og sovnet bare da (denne gang med pappaen sin, som er enda like dårlig, mens jeg er heldigvis blitt mye mye bedre.)

Jeg tror kanskje jeg fikk magiske krefter når mannen nevnte at han burde spørre om ikke svigermor kunne komme ned i noen dager :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med bleiemerke? Her er eneste som holder på lillegull rema1000 str 3 bleier.

Vi bruker heller ikke bleiebøtte, har en vanlig bøtte med lokk på da :)

Pampers. Men vi har akkurt gått over på nr 2, nr 3 må vel være for stort? Eller er de små i str? Hva koster de?

Edit: Pampers er forresten skremmende mye billigere på rema1000 enn feks coop. Halv pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pampers. Men vi har akkurt gått over på nr 2, nr 3 må vel være for stort? Eller er de små i str? Hva koster de?

Edit: Pampers er forresten skremmende mye billigere på rema1000 enn feks coop. Halv pris.

Har dere prøvd andre merker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...