Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3

Zitka
 Share

Recommended Posts

Fysøren her i England er de fortsatt skikkelige konservative! Jeg var på sånn staselig middag med jobben i helgen, og under en av talene kommer en fersk mamma og setter seg ved bordet mitt med nøstet på armen. "så sprekt at hun drar ut, og så godt hun ser ut!" Tenkte jeg, og tenkte ikke over at hun ammet engang. Gjett om det var dagens snakkis på jobben da! "Maken til vulgæritet, sånn gjør man da ikke, get a room!" :lol: Jeg prøvde forsiktig å si at jeg trodde verden var litt mer liberal, at man i norge ammer overalt, men det falt ikke i god gjord, sånn var det IKKE i storbritannia :lol:

Så litt på det TLC programmet med Johanna, prosjekt baby. Hun er jo gift med en amerikaner, og han mente at hun ikke trengte å amme utenfor husets 4 vegger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Jeg har sagt til Soelvd at "første mann som føder får en valp", så nå er det bare å sette igang!

Er jo verre enn å vente på valper dette jo!

JEG SKAL FØDE FØR DERE ALLE! For jeg fikk nettopp en veldig god grunn :lol:

Æsj, RTL var raskere enn meg :P

I'm in! På en annen side, to timers tråkking i scooterspor i skogen har ikke gitt meg en ussel kynner engang..

Men du tar hunder i innbytte eller RTL? Sjarmerende 2 årig hanne går under navnet Hormonella (så sjarmerende skrullete det går an å bli altså...), jeg avleverer hos deg og plukker opp valp? Ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm in! På en annen side, to timers tråkking i scooterspor i skogen har ikke gitt meg en ussel kynner engang..

Men du tar hunder i innbytte eller RTL? Sjarmerende 2 årig hanne går under navnet Hormonella (så sjarmerende skrullete det går an å bli altså...), jeg avleverer hos deg og plukker opp valp? Ja?

Ikke en kynner en gang? Hahahaha, du hakke sjans! (Nå kommer monster-elsker-konkurranser-soelvd :lol: ).

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seff! Eller... vent, kan vi ikke bytte hormo og homonella hunder da? Du får de to på 11 mnd uten ører å uten frykt, så tar jeg din hormonella? Jah? Goooood :D

Ikke en kynner en gang? Hahahaha, du hakke sjans! (Nå kommer monster-elsker-konkurranser-soelvd :lol: ).

*heia heia*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seff! Eller... vent, kan vi ikke bytte hormo og homonella hunder da? Du får de to på 11 mnd uten ører å uten frykt, så tar jeg din hormonella? Jah? Goooood :D

*heia heia*

VALP I said! (jeg nekter neste pubertet da de kommer med uten ører og MED frykt, skruller helle gjengen...).

(Puh, var redd jeg var litt freidig der, men på den andre siden er vi jo alle i samme vente-båt :P )

GOOD! :twisted:

Noen har vel kommet seg litt lengre fra land i den vente-båten enn andre, men jeg jobber med saken! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har vel kommet seg litt lengre fra land i den vente-båten enn andre, men jeg jobber med saken! :D

I dag har det vært superrolig. Så jeg tror ikke jeg ville tatt de tulleriene som noe klart tegn lenger :P Ertekrok i magen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal føde på torsdag ifølge bror.

Fredag ifølge Soelvd, Øivind og mamma.
Lørdag under MGP finalen ifølge Whoopsis. ( :lol: )
Og søndag ifølge svigermor.

Noen fler som vil gjette? :P

Jeg er ihvertfall ganske forventningsfull med tanke på helgen nå! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal føde på torsdag i følge bror.

Fredag i følge Soelvd, Øivind og mamma.

Og Søndag i følge Svigermor.

Hva sier Lill? Lill vet :P

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag under MGP finalen i følge Whoopsis. ( :lol: )

Neste onsdag. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag under MGP finalen i følge Whoopsis. ( :lol: )

:lol: Må jeg dele æren med SÅ mange? *Furt*

Her har jeg egentlig bare fått beskjed om når det passer. For mamma passer det best NÅ, for det er meldt fint vær over fjellet til helgen. Svigemor ser helst at det blir rett før neste helg. Mens sjefen til mannen helst ser at jeg venter helt ut neste uke :lol:

Det er forresten 40% på kid på endel babyting. Babyhåndklær, kluter, noen sengetøy, etc. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal føde på torsdag ifølge bror.

Fredag ifølge Soelvd, Øivind og mamma.

Og søndag ifølge svigermor.

Lørdag, for det er bursdagen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde nettopp en kjempefin tur uten noe tull, og masse pen lineføring. Ede var skikkelig på tilbudssiden og ikke engang utålmodig på godbitene. Det går virkelig fremover. Ordentlig godgutt i dag 🥰 Flink vaktbikkje også, for anledningen i Miljøpatruljen. Forsøpling tar vi alvorlig.
    • Hadde nettopp et mareritt av en "treningsøkt". Hadde alle favorittingene hans og lommene fulle av snacks. Godt vær og stille og rolig feriestemning. Ede åpnet med å hoppe opp og bite og bjeffe og jukke og være teit. Jeg trodde vi skulle ha en fin økt med den energien der, men da jeg ba om utgangsstilling for TREDJE GANG, så gikk han sakte og satte seg seigt ned. ... Eneste lyspunkt var en fin innkalling da han mens jeg prøvde samle meg vimsete avgårde på egenhånd inn i en luftegård jeg ikke har gitt ham lov til å gå i. Da spratt han opp fra sniffingen og kom løpende inn med en gang. Supert! ..men det var det ENESTE han gjorde riktig på cue. Han dekket hver gang jeg ba om stå. Så dumt på meg når jeg ba om utgangsstilling. La repeatedly fra seg apporten en meter fra meg i forsøk på å innkassere uten å måtte gi den fra seg. Fant plutselig ut at det var kewlere å gå fra front mellom beina mine til utgangsstilling istedenfor å svinge bakparten inn, og gjentok den der flere ganger. Nektet gå fot uten lure i hånden. Den økende frustrasjonen min gjorde ikke ting bedre. Han begynte holde hard rock konsert. Hoppet og bet og jukket. SÅ kom jeg på at han ikke har fått skjønnhetssøvnen sin. Han hadde vært våken fra kl 07 i morges uten å blunde et blunk. Aha! All made sense. Tok ham med meg inn igjen, og det tok ikke engang et minutt før han brøt ut i full raptus og fløy villmann mellom veggene i toddler tantrum. Stoppet plutselig og begynte krafse og grave som en manisk gærning på gulvet, og falt så dønn om, som et slakt, rett i søvn. — Har De forsøkt skru maskinen av og på igjen? 
    • Det er nok definitivt en del av "spøkelsesalderen", men det er også viktig å ta på alvor så man ikke ved uhell forsterker adferden så den blir en uvane.
    • Er hun ikke i den alderen? Jeg har noe liknende problemer selv, også 5 mnd. Bjeffet plutselig på en dame på bussholdeplassen i dag, uvisst av hvilken grunn. Heldigvis bare sosial bjeffing, som han gjør når han vil noe, men hun ble dessverre ukomfortabel, så måtte fortelle henne at det var vennlig kommunikasjon for å få oppmerksomhet, ikke noen trussel eller advarsel. De høres veldig annerledes ut og serveres mot "inntrengere" på "eget territorium". Kanskje sammenlignbart med hva din gjør? Fordi min er avlet for å vokte, så belønner jeg ham for å være flink gutt og gjøre jobben sin tilfredsstillende når han serverer advarselbjeff på fremmede "inntrengere". Hadde han truet og ikke latt seg avlede hadde jeg kjøpt profesjonell hjelp, men foreløpig er han tilfreds med å få respons på varselet og tar min vurdering av situasjonen som god fisk.  Kjenner du til begrepet sladretrening? 
    • Det er vanskelig å si uten å se hunden. Går dere på noe valpekurs? Isåfall er det et godt sted å spørre. Jeg tenker også at det er veldig viktig med god sosialisering med trygge hunder og folk, og på trygg avstand til "skumle" ting i ulike miljøer generelt, så ikke alt ukjent blir skummelt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...