Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Her i huset har vi liksom gått inn i en ny epoke.

Vår datter er 21 år, ferdig utdannet i fast jobb.

Har en flott kjæreste, og de har nylig kjøpt hus sammen ikke langt fra oss.

Og i mars venter de sitt første barn.

Ergo skal vi bli besteforeldre.. :jump:

40 og 45 år gamle.

Og vi synes det er FANTASTISK!

Økonomisk sett er vi vel langt over 60 år, så det er hyggelig å kunne bidra til innkjøp av babyutstyr, så i går var jeg og min datter og kjøpte babyens første bilsete, samt så på en masse annet fint som skal handles inn når de har kommet i orden i nyhuset.

Gratulerer!

Mamma sier rett ut at det er mye morsommere å være bestemor enn mor :lol:

Hun har 6 barnebarn og skjemmer de bort etter beste evne.

Hun var alltid streng med oss , vi fikk feks et glass cola på lørdager - thats it. Barnebarna propper hun full av sukker så tidlig som mulig , leker er plutselig ikke rot og å be barn i førskolealder om å sitte pent ved matbordet er rene barnemishandlingen. Jeg kjenner ikke dama igjen

:lol:

Guttungen var med på jobb i dag og måtte være med på ledermøte med b.l.a den norske direktøren og varehussjef. Det er jo ny ledelse så jeg var litt spent , men varehussjefen satt og tegnet tegninger med han og var dødssjarmert.

Det hjalp på førsteinntrykket at de hadde stått og fulgt med på oss fra 2 etasje imens guttungen diltet etter meg og rettet på varer , telte og scannet strekkoder. De takket pent for en god latter :lol:

Desverre er han ikke like sjenert lengre så han avbrøt og kom med innspill under hele møtet... Godt det ikke er så ofte han må være med lengre. Det er begrenset hvor lenge ' Nei , ikke den ! Den er feil ! ' er sjarmerende når man prøver å peke å forklare på powerpoint.

For å ikke snakke om BØØØ !

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Gratulerer!

Mamma sier rett ut at det er mye morsommere å være bestemor enn mor :lol:

Hun har 6 barnebarn og skjemmer de bort etter beste evne.

Hun var alltid streng med oss , vi fikk feks et glass cola på lørdager - thats it. Barnebarna propper hun full av sukker så tidlig som mulig , leker er plutselig ikke rot og å be barn i førskolealder om å sitte pent ved matbordet er rene barnemishandlingen. Jeg kjenner ikke dama igjen

:lol:

Guttungen var med på jobb i dag og måtte være med på ledermøte med b.l.a den norske direktøren og varehussjef. Det er jo ny ledelse så jeg var litt spent , men varehussjefen satt og tegnet tegninger med han og var dødssjarmert.

Det hjalp på førsteinntrykket at de hadde stått og fulgt med på oss fra 2 etasje imens guttungen diltet etter meg og rettet på varer , telte og scannet strekkoder. De takket pent for en god latter :lol:

Desverre er han ikke like sjenert lengre så han avbrøt og kom med innspill under hele møtet... Godt det ikke er så ofte han må være med lengre. Det er begrenset hvor lenge ' Nei , ikke den ! Den er feil ! ' er sjarmerende når man prøver å peke å forklare på powerpoint.

For å ikke snakke om BØØØ !

Åh.. Jeg digger sønnen din <3

Sent from my GT-I9100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært å handlet den første julepresangen til mitt kjære tantebarn :wub: Det er utrolig mye fint å kjøpe! Jeg ser nå hvor dyrt ting er. To par med sokker, 69 kr! Det var ikke ullsokker en gang...

Kappahl hadde -30 % på alle varer når jeg var innom, så da kjøpte jeg ei ullbukse og en kjole :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og han er jo bare kjempe søt også da! Jeg vil også hæ en liten pjokk som kan være me meg på jobb.. Men kanskje dumt siden jeg skal jobbe på et laboratorie på sjukehus? :lol:

Sent from my GT-I9100

Det er ikke veldig kult å ha han med , selv om det funker på en måte. Å være mamma og på jobb samtidig er slitsomt! Spesielt siden jeg hele tiden må forholde meg profesjonellt. Jeg jobber i en mannsdominert rolle i et mannsdominert miljø og er avhengig av at b.l.a leverandørrepresentanter er klar over at jeg oppegående og bestemt selv om jeg har langt hår og sminke ( det er faktisk ikke kommet lengre nei... ) , og når jeg har med A merker jeg at jeg sliter med å beholde jobbmasken min.

Enkelte av de gamle håndtverkergutta ( ikke de på huset , de har lært :) ) har fortsatt problemer med å forholde seg til at jeg tar noe som helst av avgjørelser når det kommer til varer de har greie på og da har de for letthetsskyld stemplet meg som bitcha. Helt greit for meg , jeg hadde ikke gjort jobben min skikkelig hvis jeg var hyggelig hele tiden , men når jeg plutselig står der med en unge på armen virker det som jeg plutselig blir redusert til et ' fruentimmer ' man ikke trenger ta på alvor igjen hos mange.

Det er egentlig helt absurd at det fortsatt er sånn , men faktum er at mange fortsatt sliter med å forholde seg til at kvinner faktisk kan jobbe med annet enn service og omsorg, og når jeg har med ungen blir de brått minnet på at jeg faktisk er kvinne og begynner ( muligens ubevisst ? ) å ta meg mindre på alvor igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herlig samtale:

'Ask ha på Bh! '

jeg : Ask trenger ikke bh, du har ikke pupper'

A : 'nei , pappa har heller ikke pupper ! ' ( observant gitt )

Jeg : ' det er bare mammaer som har pupper, sånn at babyen kan få mat '

* tenkeperiode *

A: ' pupper er æsjete '

Jeg : ' du fikk mat av puppene til mamma når du var baby'

A: ' neeei ! jeg er ikke baby '

Jeg : ' nei , nå er du stor , men du var baby før '.

A ( rasende ) : ' neeei ! ikke baby ! pupper er æsjete ! Ask spiser ikke pupp!! '

Jeg : ' greit , jeg gir opp... '

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herlig samtale:

'Ask ha på Bh! '

jeg : Ask trenger ikke bh, du har ikke pupper'

A : 'nei , pappa har heller ikke pupper ! ' ( observant gitt )

Jeg : ' det er bare mammaer som har pupper, sånn at babyen kan få mat '

* tenkeperiode *

A: ' pupper er æsjete '

Jeg : ' du fikk mat av puppene til mamma når du var baby'

A: ' neeei ! jeg er ikke baby '

Jeg : ' nei , nå er du stor , men du var baby før '.

A ( rasende ) : ' neeei ! ikke baby ! pupper er æsjete ! Ask spiser ikke pupp! '

Jeg : ' greit , jeg gir opp... '

Hahahaha! :lol:

Nevøen min var fryktelig nysgjerrig på hva E dreiv med da hun var bitteliten baby... Det var veldig rart at hun spiste puppene til tante! Så han satt klistret inntil oss, og skulle dytte vekk hodet til E så han kunne se... Senere skulle han vise det til alle andre. "E spise pupp!" også skulle han dra opp genseren min for å vise. Han fikk ikke det altså, men alle lo :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke veldig kult å ha han med , selv om det funker på en måte. Å være mamma og på jobb samtidig er slitsomt! Spesielt siden jeg hele tiden må forholde meg profesjonellt. Jeg jobber i en mannsdominert rolle i et mannsdominert miljø og er avhengig av at b.l.a leverandørrepresentanter er klar over at jeg oppegående og bestemt selv om jeg har langt hår og sminke ( det er faktisk ikke kommet lengre nei... ) , og når jeg har med A merker jeg at jeg sliter med å beholde jobbmasken min.

Enkelte av de gamle håndtverkergutta ( ikke de på huset , de har lært :) ) har fortsatt problemer med å forholde seg til at jeg tar noe som helst av avgjørelser når det kommer til varer de har greie på og da har de for letthetsskyld stemplet meg som bitcha. Helt greit for meg , jeg hadde ikke gjort jobben min skikkelig hvis jeg var hyggelig hele tiden , men når jeg plutselig står der med en unge på armen virker det som jeg plutselig blir redusert til et ' fruentimmer ' man ikke trenger ta på alvor igjen hos mange.

Det er egentlig helt absurd at det fortsatt er sånn , men faktum er at mange fortsatt sliter med å forholde seg til at kvinner faktisk kan jobbe med annet enn service og omsorg, og når jeg har med ungen blir de brått minnet på at jeg faktisk er kvinne og begynner ( muligens ubevisst ? ) å ta meg mindre på alvor igjen.

Du, skjønner den altså. Men i mitt hode er ting veldig rosenrødt :P

Men jeg synes du er tøff jeg ;)

Sent from my GT-I9100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart å lese om Loke som blir degradert fra 'bitch' til 'mor lille'.

Også skal jeg spørre om noe jeg sikkert burde visst, men når begynner fosteret / babyen å tenke?

Går alt inne i magen (at den drikker, tisser og sparker) bare på automatikk og er det først ved fødsel når pustingen kommer igang at de blir bevisste? Eller er oksygentilførselen de får via blodet i livmoren nok?

Og er det at hjernen ikke er fullt uviklet i spebarnstiden som gjør at vi ikke klarer å ha minner fra barndommen før vi har nådd en viss alder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart å lese om Loke som blir degradert fra 'bitch' til 'mor lille'.

Også skal jeg spørre om noe jeg sikkert burde visst, men når begynner fosteret / babyen å tenke?

Går alt inne i magen (at den drikker, tisser og sparker) bare på automatikk og er det først ved fødsel når pustingen kommer igang at de blir bevisste? Eller er oksygentilførselen de får via blodet i livmoren nok?

Og er det at hjernen ikke er fullt uviklet i spebarnstiden som gjør at vi ikke klarer å ha minner fra barndommen før vi har nådd en viss alder?

Altfor lenge siden jeg hadde om fosterutvikling, så de første spm dine husker jeg ikke svarer på nøyaktig, men er ganske sikker på at de er endel bevisste i mors liv, men de tingene du nevner går på automatikk om jeg ikke tar feil, utenom sparkinga tror jeg.

Men det siste er riktig ja. Særlig henger det sammen med språkutviklinga mener jeg å ha hørt, siden en ganske stor del av minnene våre lagres best verbalt. Men mange minner gjør det jo ikke, så det er jo ikke absolutt sånn, men man har sett en sammenheng der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan iallefall lære og huske fra fosterlivet. Det fikk vi erfart skikkelig da 3.mann var bitteliten. Av og til småjamret han på kvelden da vi skulle legge oss. Ikke kolikkskriking, mer klynking. (Senere har det gått opp for oss at migrenen hans må være medfødt, for denne klynkingen kom når jeg hadde spist "migrenemat"). Så satte jeg meg opp i sengen med ham og sang for ham. Når jeg sang samme melodi som jeg alltid sang for de to eldste når de skulle sove, var det helt påfallende hvordan han reagerte og roet seg. Mannen min så dette tydeig, han også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OH EMM GEE, det er skummelt med de hormonene! Man skulle tro de der nesting-greiene var ihvertfall for det meste oppdiktet, men jeg tar jo helt av her :lol: Jeg kan sitte i timesvis hver dag og browse ebay og etsy for å finne den perfekte lille tingen som skal være med på å gjøre hjemmet vårt perfekt til poden kommer, som for eksempel nye knagger til gangen. Vanlige knagger duger ikke, for det må være fine og ordentlige knagger, som ikke er for fine og ordentlige, og de må være knagger som sier noe om oss som bor her. No less. Og så ender jeg opp med sånt som dette http://www.etsy.com/...-hook-dorm-room

Lol! Jeg fikk akkurat melding i en convo med hun som lager disse krokene, at hun plutselig hadde fått dritmasse treff på butikken sin fra et norsk hundeforum, og lurte på hva i alle dager det var som foregikk :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...