Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Magen har vokst som dem skal. Så da må vi finne noe annet å bekymre seg for. Sukker i urinen denne gang 1+ tror jeg hun sa, men siden det er 14dager siden glucosebelastningen og den var fin så tester i igjen om 14 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått dåp til dere som har hatt det :) Utrolig fin dåpskake som Johanne fikk!

Jeg trodde det skulle bli fint å få tilbake garderoben min nå som jeg har fått tilbake kroppen min, men kroppen har fått ny form! Så nå passer ingenting av det jeg hadde før fordi knappene over puppene spretter av faktisk! :o Blir ikke helt klok på dette jeg. Buksene passer da.. :aww: Ikke har jeg sjans til å få shoppet noe i butikker helller, og å shoppe på nett blir jo bingo mtp størrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen har vokst som dem skal. Så da må vi finne noe annet å bekymre seg for. Sukker i urinen denne gang 1+ tror jeg hun sa, men siden det er 14dager siden glucosebelastningen og den var fin så tester i igjen om 14 dager.

Bra at magen har vokst som den skal :ahappy: Det andre vet jeg ikke noe om, men om lege/jordmor ikke virket bekymra, synes jeg ikke du skal være bekymra heller.

I dag er jeg litt lei. Og litt sur. Tror kanskje det er noen hormoner på gang. Veeeeeldig kort lunte. Magen er i veien, og nå er det nesten ingen klær som passer. Gidder ikke bruke masse penger på nytt nå som det er så kort tid igjen. Synes alltid huset ser litt shabby ut, men orker ikke gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen har vokst som dem skal. Så da må vi finne noe annet å bekymre seg for. Sukker i urinen denne gang 1+ tror jeg hun sa, men siden det er 14dager siden glucosebelastningen og den var fin så tester i igjen om 14 dager.

Hvordan er det med sukker-INNTAKET?

I svangerskape endres nyrenes filtrering litt slik at de lettere slipper gjennom sukker. Så hvis man da spiser eller drikker en del med sukker, "ser" man det igjen i urinen. Uten at man trenger å ha svangerskaps-diabetes av den grunn.

Jeg hadde stadig sukker i urinen under mitt første svangerskap - jeg var kronisk KVALM og spydig og bøtta innpå med cola for å prøve å dempe kvalmen. Det ble mye sukker….. :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med sukker-INNTAKET?

I svangerskape endres nyrenes filtrering litt slik at de lettere slipper gjennom sukker. Så hvis man da spiser eller drikker en del med sukker, "ser" man det igjen i urinen. Uten at man trenger å ha svangerskaps-diabetes av den grunn.

Jeg hadde stadig sukker i urinen under mitt første svangerskap - jeg var kronisk KVALM og spydig og bøtta innpå med cola for å prøve å dempe kvalmen. Det ble mye sukker.. :|

ja har blitt mye cola pga kvalmen, så hun sa jeg kunne prøve å begrense inntaket litt, spesielt siste døgnet før jeg skal ta ny prøve. Så håper vi neste prøve er fin. :) fikk beskjed om å fokusere på å få i meg mat, mer enn sukkerinnhold, men jeg kan jo droppe is og bytte cola med noe uten sukker. Blir litt oppgitt om jeg får diabetes 14dager etter belastningstesten :lol: selv om det hadde vært innmari typisk.

Bra at magen har vokst som den skal :ahappy: Det andre vet jeg ikke noe om, men om lege/jordmor ikke virket bekymra, synes jeg ikke du skal være bekymra heller.

I dag er jeg litt lei. Og litt sur. Tror kanskje det er noen hormoner på gang. Veeeeeldig kort lunte. Magen er i veien, og nå er det nesten ingen klær som passer. Gidder ikke bruke masse penger på nytt nå som det er så kort tid igjen. Synes alltid huset ser litt shabby ut, men orker ikke gjøre noe med det.

Nei, altså hun ble bekymret - men er sjekket litt opp og er mange falske positive på sukker i urin. Så vi fant ut det at dersom det skulle være svangerskapdiabetes så skjer det ingen drastisk endring på to uker. Hun ville sjekke vekst igjen da uansett siden hun skal på ferie om fire uker og kun er der en dag annenhver uke. Så da blir jeg fulgt opp. :)

:hug: Kjenner veeeeldig igjen kort lunte... :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var enda mer måteholden med sukker enn vanlig under svangerskapet fordi broren min presterte å produsere en unge på over 5 kg. Det skremte vannet av meg :lol:

Alle barnehager burde ha en ungutt i 20 årene. Han som vikarierte i barnehagen til A 4 mnd i fjor er tilbake. A babler ikke om annet enn "kompisen" sin :lol:

Han er helt fantastisk med ungene...

A har begynt å kalle sambo for Pappa. Den var litt uventet siden han har såpass god kontakt med pappaen sin. Det er bare prøvende og på tøys enn så lenge, men det er tydelig at han har begynt å tenke grundig igjennom menneskelige relasjoner.

Så da forklarer man enkelt og greit at pappaen hans bor et annet sted og at han skal besøke han ***dag. Håper det holder, for at guttungen skal begynne å kalle sambo pappa i alvor er noe jeg ikke unner x'n, stakkars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 kg :o !

Vi holder oss under den røde streken på symfysemål nå da, men fremdeles innen normalen, så heldigvis ingenting som tyder på noe monsterunge, enda. Men det kan jo komme... :o

Konemor er glad i brus. Dette er damen som faktisk ble fornærmet når hun ikke fikk gi min 9 mnd gamle baby saft da...

Jeg er ikke sukker-hysterisk, men jeg har sukkermigrene og synes det er unødvendig å gi en unge som elsker vann saft liksom. Men det var sært...

Det var forøvrig også sært at jeg ikke tok i mot tilbudet om å legge han i sprinkelsenga til dattera og lukke døra. Det gjorde ikke noe om han skreik, kunne bare skru av babycallen.. Vi har ikke så mye kontakt *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konemor er glad i brus. Dette er damen som faktisk ble fornærmet når hun ikke fikk gi min 9 mnd gamle baby saft da...

Jeg er ikke sukker-hysterisk, men jeg har sukkermigrene og synes det er unødvendig å gi en unge som elsker vann saft liksom. Men det var sært...

Det var forøvrig også sært at jeg ikke tok i mot tilbudet om å legge han i sprinkelsenga til dattera og lukke døra. Det gjorde ikke noe om han skreik, kunne bare skru av babycallen.. Vi har ikke så mye kontakt *flir*

:|:huh::lol: ! Det var det jeg fikk formulert...

Farmor fikk tvillinger på 5 kg hver :aww: Legen min har lovet meg at mine ikke blir så store :aww:

:lol: ! Snill lege!

Jordmor skremte meg i dag med at vakum er vanlig å måtte bruke på førstegangsfødende - er det virkelig så vanlig? :icon_confused: Hun mente det ikke som skremsel altså - bare at det var et vanlig hjelpemiddel... :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:|:huh::lol: ! Det var det jeg fikk formulert...

:lol: ! Snill lege!

Jordmor skremte meg i dag med at vakum er vanlig å måtte bruke på førstegangsfødende - er det virkelig så vanlig? :icon_confused: Hun mente det ikke som skremsel altså - bare at det var et vanlig hjelpemiddel... :|

Både vakum og tang er vanlig å bruke. Husker ikke i hodet hvor mange prosent som trengte det, men det var ganske mange. Takk og lov for at jeg slapp unna! Vakum er førstevalget og krever at man må bli klippet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var enda mer måteholden med sukker enn vanlig under svangerskapet fordi broren min presterte å produsere en unge på over 5 kg. Det skremte vannet av meg :lol:

Jøss, det var imponerende gjort av broren din :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både vakum og tang er vanlig å bruke. Husker ikke i hodet hvor mange prosent som trengte det, men det var ganske mange. Takk og lov for at jeg slapp unna! Vakum er førstevalget og krever at man må bli klippet.

Åh ok. Takk. :| Men greit å vite, tenker jeg. Så man ikke får sjokk. Hvertfall for sånne som meg som er kontrollfreaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 kg :o !

Vi holder oss under den røde streken på symfysemål nå da, men fremdeles innen normalen, så heldigvis ingenting som tyder på noe monsterunge, enda. Men det kan jo komme... :o

Min yngste, nr 5 i rekka, veidde 4521 gram og var 50 cm lang. Pga mange svangerskap hadde jeg romslig bekken, så livmoren fallt bakover under svangerskapet og medførte falskt lavt symfyse-fundus-mål. I tillegg var jeg kvalm og hadde dårlig matlyst og la på meg minimalt, slik at etter fødslen veidde jeg 10 kg mindre enn jeg gjorde før jeg ble gravid. Jeg var sikker på at jeg kom til å føde en tynn liten spurveunge og fikk sjokk da jeg så en kvinnelig versjon av Buddha komme ut….. uten hake og uten hals - bare smellfeit! :)

Nå som 9-åring er hun en lang tynn strek... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:|:huh::lol: ! Det var det jeg fikk formulert...

:lol: ! Snill lege!

Jordmor skremte meg i dag med at vakum er vanlig å måtte bruke på førstegangsfødende - er det virkelig så vanlig? :icon_confused: Hun mente det ikke som skremsel altså - bare at det var et vanlig hjelpemiddel... :|

Jeg har aldri trengt vakum eller tang, født bare store barn (4 kg +) og aldri revnet så mye som en cm. Så det går like ofte veldig greit UTEN hjelpemidler også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis ikke trengt noe vakum eller tang eller, og ikke revnet noe eller til tross for at siste gikk ganske raskt for seg :) Krysser fingrene for at det går fint for deg også Rak, jeg har ikke hørt om mange som har måtte bruke verken tang eller vakum.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min yngste, nr 5 i rekka, veidde 4521 gram og var 50 cm lang. Pga mange svangerskap hadde jeg romslig bekken, så livmoren fallt bakover under svangerskapet og medførte falskt lavt symfyse-fundus-mål. I tillegg var jeg kvalm og hadde dårlig matlyst og la på meg minimalt, slik at etter fødslen veidde jeg 10 kg mindre enn jeg gjorde før jeg ble gravid. Jeg var sikker på at jeg kom til å føde en tynn liten spurveunge og fikk sjokk da jeg så en kvinnelig versjon av Buddha komme ut….. uten hake og uten hals - bare smellfeit! :)

Nå som 9-åring er hun en lang tynn strek... :)

Helt motsatt så hadde jeg en mage som kunne rommet trillinger da jeg ventet nr. 1. "Alle" mente at det minst måtte være to inni der. Jeg ble forsikret om at det hadde hendt før at den ene ikke vistes på ultralyd.

Han som ålte seg ut til slutt var en 50 cm. tynn sak på 3300g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt motsatt så hadde jeg en mage som kunne rommet trillinger da jeg ventet nr. 1. "Alle" mente at det minst måtte være to inni der. Jeg ble forsikret om at det hadde hendt før at den ene ikke vistes på ultralyd.

Han som ålte seg ut til slutt var en 50 cm. tynn sak på 3300g.

Ja da jeg skulle ha nr var jeg megastor…ble stoppa på gata av fremmede som bar seg over magen min og lurte på om jeg skulle ha tvillinger. Dengang ei. EN gutt inni der ja.

Så hvordan man ser ut sett utenfra sier ikke alltid så mye - annet enn at man er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gikk jo rundt og mente jeg måtte ha minst tvillinger, siden jeg var så diger :P nå fikk jeg jo en real plugg, riktignok, men sååååååå enorm var han jo ikke da ;)

Nå fikk jo jeg ks, siden vi ikke kom noen vei med riene, og det er en ting alle lirer av seg, men jeg kjenner selv at da jeg hadde hatt rier over lengre tid, så gav jeg fulstendig banan i hvordan ungen kom til verden, om det så ble med sugekopp, tang, vakum eller støvsuger :)

*sytevarsel*

Nå er jeg så lei av å være dårlig! Den siste måneden har det vært av og på med oppkast, rygg og magesmerter, hodepine og fandens oldemor.Og melka bare tørka bort og forsvant.Det kommer liksom så ut av det blå; jeg blir kjempedårlig og kaster opp og har så vondt nederst i magen og nederst i ryggen at jeg gråter og svimler liksom. Og så varer det en time eller to og så er det i orden igjen. Vondt i hodet og svimmelhet kan jeg ha hele dagen, uten at smertestillende hjelper noe særlig.

Første legen sa at kroppen driver og tilbakestiller seg etter svangerskapet, fair enough, det var to måneder etter keisersnittet, og jeg hadde selv regnet med at ting kom til å ta tid. Andre legen tok masse blodprøver og sa at alt var i orden, men at ryggvondten jeg fikk kunne komme av at bekkenløsningen ikke har gått over. Tredje lege fant ut at jeg hadde urinveisinfeksjon jeg hadde gått med lenge, og satte meg på antibiotikakur som nå er ferdig. Men fortsatt kommer det sånne "anfall" med noen dagers mellomrom, og jeg går rundt med hodepine og svimmelhet. Jeg har prøvd å spise mer, jeg får sovet og slappet av nok, jeg er i godt humør, og jeg får gått meg en god tur hver dag. Nå skal jeg få ringt legen igjen for hastetime, og så får vi se. Håper virkelig at ting ordner seg snart, for ting har jo falt så innmari fint på plass på alle andre fronter. Jeg vil ha en kropp som funker, så jeg virkelig kan nyte hvor trivelig jeg har det med T!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor skremte meg i dag med at vakum er vanlig å måtte bruke på førstegangsfødende - er det virkelig så vanlig? :icon_confused: Hun mente det ikke som skremsel altså - bare at det var et vanlig hjelpemiddel... :|

Både vakum og tang er vanlig å bruke. Husker ikke i hodet hvor mange prosent som trengte det, men det var ganske mange. Takk og lov for at jeg slapp unna! Vakum er førstevalget og krever at man må bli klippet.

Vil bare kommentere til disse to innleggene at jeg også var redd for sånt på forhånd. De var veldig redde for Johanne så de klippet litt og tok et drag med vakum for å få henne fortere ut. Og jeg syntes det var helt fantastisk bra at de gjorde. Fikk lokalbedøvelse så kjente ingenting, ingen problemer i etterkant heller. Og der og da var jeg så sliten at det at de hjalp henne ut var det beste de kunne gjøre for meg! Det er nesten sånn at jeg ønsker de skal gjøre det ved en evt. neste gang også! :teehe: Johanne fikk jo heller ingen problemer med det, hun er jo sjekket i "hue og ræva" som vi sier om bikkjene, nå! :lol:

Alle gikk jo rundt og mente jeg måtte ha minst tvillinger, siden jeg var så diger :P nå fikk jeg jo en real plugg, riktignok, men sååååååå enorm var han jo ikke da ;)

Nå fikk jo jeg ks, siden vi ikke kom noen vei med riene, og det er en ting alle lirer av seg, men jeg kjenner selv at da jeg hadde hatt rier over lengre tid, så gav jeg fulstendig banan i hvordan ungen kom til verden, om det så ble med sugekopp, tang, vakum eller støvsuger :)

*sytevarsel*

Nå er jeg så lei av å være dårlig! Den siste måneden har det vært av og på med oppkast, rygg og magesmerter, hodepine og fandens oldemor.Og melka bare tørka bort og forsvant.Det kommer liksom så ut av det blå; jeg blir kjempedårlig og kaster opp og har så vondt nederst i magen og nederst i ryggen at jeg gråter og svimler liksom. Og så varer det en time eller to og så er det i orden igjen. Vondt i hodet og svimmelhet kan jeg ha hele dagen, uten at smertestillende hjelper noe særlig.

Første legen sa at kroppen driver og tilbakestiller seg etter svangerskapet, fair enough, det var to måneder etter keisersnittet, og jeg hadde selv regnet med at ting kom til å ta tid. Andre legen tok masse blodprøver og sa at alt var i orden, men at ryggvondten jeg fikk kunne komme av at bekkenløsningen ikke har gått over. Tredje lege fant ut at jeg hadde urinveisinfeksjon jeg hadde gått med lenge, og satte meg på antibiotikakur som nå er ferdig. Men fortsatt kommer det sånne "anfall" med noen dagers mellomrom, og jeg går rundt med hodepine og svimmelhet. Jeg har prøvd å spise mer, jeg får sovet og slappet av nok, jeg er i godt humør, og jeg får gått meg en god tur hver dag. Nå skal jeg få ringt legen igjen for hastetime, og så får vi se. Håper virkelig at ting ordner seg snart, for ting har jo falt så innmari fint på plass på alle andre fronter. Jeg vil ha en kropp som funker, så jeg virkelig kan nyte hvor trivelig jeg har det med T!

Uff, det høres jo ut som om det er noe som ikke er som det skal? Håper det er noe som kan rettes opp i,sånn kan du jo ikke gå rundt å ha det. Stooor trøsteklem :hug:

Her er et litt mer ordentlig bilde fra dåpen, litt mørkt men. Fine familien får finne seg i å bli utlevert. :ahappy:

971091_10151689335611399_366949091_n.jpg

Johanne skrek seg gjennom hele sermonien, men ble straks litt blidere på festen!

Igår var barselgruppa på trilletur opp til et vann hvor vi spiste niste. Min første barnevognmafiatur :lol:

Jeg var litt spent på det, men Johanne var utrolig grei å ha med seg. Sov hele veien opp, våknet men lå og pludret litt for seg selv med en rangle mens jeg spiste. Så ammet jeg henne og hun så på endene ved vannet med store øyne. Så la jeg henne og rugget bare litt på vognen så sov hun en halvtime i stillestående vogn. Så sov hun hele veien hjem også! For en superbaby! :super:

Ting går mye bedre nå! Hun har sluttet å spise så ofte så melkeproduksjonen begynner å stabilisere seg! :lol:

Hun våkner fremdeles litt på natten med vondt i magen, men ellers har vi det helt supert for tiden! :D:heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man kommet så langt i fødselen at det vurderes vakum og tang så har man holdt på så lenge og man er sliten og vil bare ha den ungen ut, så jeg tror egentlig man bare er glad man får hjelp til å få den ut. Jeg hadde pressrier i over 70 minutter og var utslitt og de vurderte vakum. Jeg var utslitt å øå der og ønsket meg keisersnitt (noe jeg er fryktelig glad det ikke ble, man skal være forisktig med hva man ønsker seg! :P ).

Jeg var fryktelig iritert på jordmoren og espen som sa at "bare press en gang til alt du har, hun er her snart!" For det hadde de jo sagt i timesvis og hun var jo ikke in nærheten av ute. Men da jeg fikk ta hånden ned å kjenne på det lille hårete hodet hennes fikk jeg superkrefter og da kom hun! Jeg hadde presset så hardt med hendene bak lårne mine at jeg hadde fine blåmerker etter de etterpå :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man kommet så langt i fødselen at det vurderes vakum og tang så har man holdt på så lenge og man er sliten og vil bare ha den ungen ut, så jeg tror egentlig man bare er glad man får hjelp til å få den ut. Jeg hadde pressrier i over 70 minutter og var utslitt og de vurderte vakum. Jeg var utslitt å øå der og ønsket meg keisersnitt (noe jeg er fryktelig glad det ikke ble, man skal være forisktig med hva man ønsker seg! :P ).

Jeg var fryktelig iritert på jordmoren og espen som sa at "bare press en gang til alt du har, hun er her snart!" For det hadde de jo sagt i timesvis og hun var jo ikke in nærheten av ute. Men da jeg fikk ta hånden ned å kjenne på det lille hårete hodet hennes fikk jeg superkrefter og da kom hun! Jeg hadde presset så hardt med hendene bak lårne mine at jeg hadde fine blåmerker etter de etterpå :)

Rart hvor forskjellig man opplever fødsler. Jeg hadde pressrier i 45 minutter og jeg syntes de gikk så sykt fort. Husker at hun fortalte at de lot som regel alle presse i ca en time, men var ikke babyen ute da vurderte de hjelpemidler. Jeg kunne ikke fatte at jeg var bare et kvarter fra den timen :lol: Men så var jeg også fullstendig fjern og tenkte vel.. tja.. ikke i det hele tatt :lol: Skjønte ingenting når de sa de så hodet, skjønte ingenting når ungen var ute. Og skjønte heller ikke noe når vi skulle begynne å presse :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...