Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

E ble for lang for det minste bilsetet i sommer, ca 8 kg... Da var hun rundt 8 mnd. Så kg har nok ikke så mye å si :)

E har begynt å synge flere forskjellige sanger nå. Blant annet "Dyrene i Afrika" og "Digger deg". Hun tar helt av! "aiaiaiai AHAHAH" "degdegdegdeg" kaller hun de, så da må vi enten sette de på eller synge selv. Utrolig morsom alder :wub::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Ja, enig, bare bilstol som helst bør være ny :) Alt annet er flott å få tak i brukt. Har nettopp fått en haug med brukte klær i posten, så nå har vi dekka de to minste størrelsene :D (Tror vi.... Hvem vet hvor mye vi trenger egentlig :lol: Jeg har da aldri vært borti spedbarn). Ingen hast med stæsj! Får det når det passer. :)

Skal skrive her når jeg vet mer om fødsel/keisersnitt :)

Er det for tidlig å begynne å vaske babyklær nå? Vil ha ting klart :P Tenkte å vaske dem og legge dem i skuffer. Det holder seg rent og fint til sommeren da?

Jeg vasket de ganske tidlig, og det holdt seg fint :) greit med alt som er gjort, men vet jo aldri hvordan formen utvikler seg/hva som skjer i svangerskapet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid tenkt at barn ikke er noe jeg ønsker, men i det siste har jeg blitt mer og mer usikker.

Så... hva tenkte dere over før dere bestemte dere for om dere skulle få barn eller ikke (om det noen gang var ett spørsmål) og hva var avgjørende for at dere tok den besluttingen dere tok?

Spørsmålet passer kanskje ikke helt inn i tråden, men håper det ikke gjør noe at jeg spør likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid tenkt at barn ikke er noe jeg ønsker, men i det siste har jeg blitt mer og mer usikker.

Så... hva tenkte dere over før dere bestemte dere for om dere skulle få barn eller ikke (om det noen gang var ett spørsmål) og hva var avgjørende for at dere tok den besluttingen dere tok?

Spørsmålet passer kanskje ikke helt inn i tråden, men håper det ikke gjør noe at jeg spør likevel :)

Jeg har alltid vært usikker, jeg er veldig glad i barn, og utdannet innen det, men stilt spørsmål både til min egen evne til å være mor og partnere jeg har hatt. Nå er jo jeg 29 da, og langt i fra "ung" i den forstand, men det er først sammen med Bonden at det virkelig har vært aktuelt. Nå klaffet det jo sånn at han også ønsket seg barn med riktig partner, så da var det jo greit da. Men ser at jeg er veldig glad jeg ikke har fått barn før. Ikke fordi tidligere partnere ikke har vært potensielt gode pappaer - men fordi forholdets natur ikke har vært bra nok. Om du skjønner?

Nå er ungen planlagt her, aner ikke hvordan jeg hadde reagert om det kom som en overraskelse. Men nå føles det gjennomtenkt og riktig ut, selv om jeg er vettaskremt og angrer støtt og stadig. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men dere har kanskje vaskemaskin eller sånt på badet som kan brukes som stelleunderlag?

Vi hadde det i Oslo ja, men ikke nå. Jeg hadde skiftet på håndkle i sofaen, eller på badegulvet.

Stellebord tar så stor plass. Min søster hadde bare i kort tid med sin første før hun kastet det ut og hun har tre barn. Skjønner den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det i Oslo ja, men ikke nå. Jeg hadde skiftet på håndkle i sofaen, eller på badegulvet.

Stellebord tar så stor plass. Min søster hadde bare i kort tid med sin første før hun kastet det ut og hun har tre barn. Skjønner den.

Ah, vi har ikke noe sånt på badet, og ikke varmekabler i gulvet, så gulvet er ikke noe alternativ her syns jeg. Så ønsker meg stellebord. Men kjøper jo enten noe som kan bli vanlig komode etterhvert eller noe billig som det ikke gjør noe om jeg kaster ut om det ikke brukes. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde droppet stellebord om vi skulle hatt en til.

Jeg hadde også droppa stellebord om jeg bare skulle hatt èn unge av gangen. Tenkte også at gulvet ville være like bra :) Men nå blir det sikkert haugevis med bleier som skal byttes, og vi kommer sikkert til å skifte HELE tida :lol: Da er det greit å ha noe i riktig arbeidshøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MegaMarie:

Jeg ble superglad for hjemmelaget! Det er laget med så mye hjerte, så oppriktig på en måte, sånt blir tatt vare på og spart til barnebarn den dagen de kanskje kommer. :)

Jeg liker også å gi hjemmelaget. Koser meg med å finne oppskrifter jeg tror foreldrene vil like. :)

Ja, hjemmelaget blir man aller mest glad for absolutt! :heart:

Da skal jeg prøve det :D Men jeg må kjøpe noe i backup! Tilfelle det blir skikkelig fælt! :lol: Noen forslag til akkurat hva? Kanskje noe som ikke er alt for vanskelig? Jeg har strikket en genser til Blondie før, ellers bare pannebånd og lue, men det er lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg syns det er ufattelig godt å ha den gjengen her å låne erfaringer fra altså! :flowers: Bare det å kunne spørre hva man trenger, hvordan dere har prioritert og fortsatt prioriterer og i det heletatt! Syns de mammaforumene som er har så fryktelig "perfekte" mammaer der alt skal være politisk korrekt og nåde deg om du får pels på ungen din, eller velger en billigere løsning enn de mener er godkjent. *angst* Det er ikke sikkert det er sånn altså, men det intrykket jeg sitter med som utenforstående. Håper dere som er mer erfarne ikke gir opp oss idealistiske "nykommere", Vi trenger dere, på godt og vondt!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe helt annet. Jeg ville gått for Ergo. Den vil de få bruk for mye tidligere og kan bruke lenge. Min sønn er to år og åtte måneder, og den er fortsatt i bruk på reiser og slikt. Man kan kjøpe et nyfødtinnlegg til de, men selv foretrakk jeg slynge i nyfødttiden. Marimannen brukte Ergoen helt fra starten. Det første bildet jeg fant med de to så var Heljar 16 dager gammel.

Jeg er stor Ergo-fan. Det var den babyartiklen som har blitt brukt absolutt mest her i huset. Men slikt er også mye preferanse, så det kan være lurt å forsøke å skvise litt info ut av foreldrene før dere investerer store penger. Håndmalt stol hadde jeg personlig ikke hoppet i glede over f.eks.

MegaMarie:

Jeg ble superglad for hjemmelaget! Det er laget med så mye hjerte, så oppriktig på en måte, sånt blir tatt vare på og spart til barnebarn den dagen de kanskje kommer. :)

Jeg liker også å gi hjemmelaget. Koser meg med å finne oppskrifter jeg tror foreldrene vil like. :)

Kan alle Ergobaby bæreselene brukes lenge eller er det en spesifikk type?

Stakk kjapt innom en nettbutikk og ser de har denne på tilbud: http://www.babyshop.no/reise-og-tur/bareseler/ergobaby-option-baresele Hvordan er den kontra orginalen tror du? http://www.babyshop.no/reise-og-tur/bareseler/baresele-original Sto ikke så mye om den første der.

Ja det spørs jo litt om det blir brukt da, vanskelig å si i grunn med dette paret. Får spørre og grave litt til. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg prøve det :D Men jeg må kjøpe noe i backup! Tilfelle det blir skikkelig fælt! :lol: Noen forslag til akkurat hva? Kanskje noe som ikke er alt for vanskelig? Jeg har strikket en genser til Blondie før, ellers bare pannebånd og lue, men det er lenge siden.

Jeg vil anbefale jakke til nyfødt. Minst mulig over hodet. Du kan evt kjøpe en matchende omslagsbody som backup? :)

Her har du et enkelt nyfødtsett som er både fint og enkelt å strikke. Fargpaletten på garnet (perfekt garn til nyfødstrikk for øvrig!) er stor og har plenty farger du kan mikse og matche. Sjekk strikkefasthet for øvrig. Jeg synes 3,75 er en tykk pinne til dette garnet, og ville selv brukt 3 men det er mulig jeg strikker løst.

Kan alle Ergobaby bæreselene brukes lenge eller er det en spesifikk type?

Stakk kjapt innom en nettbutikk og ser de har denne på tilbud: http://www.babyshop.no/reise-og-tur/bareseler/ergobaby-option-baresele Hvordan er den kontra orginalen tror du? http://www.babyshop.no/reise-og-tur/bareseler/baresele-original Sto ikke så mye om den første der.

Jeg vet ikke noe om Option (ser ut som den mangler hette?), så det kan jeg dessverre ikke svare deg på. Vi har den som heter Sport og kan som sagt brukes enda. H er 2 år og 8 måneder. Original kan nok brukes like lenge.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg prøve det :D Men jeg må kjøpe noe i backup! Tilfelle det blir skikkelig fælt! :lol: Noen forslag til akkurat hva? Kanskje noe som ikke er alt for vanskelig? Jeg har strikket en genser til Blondie før, ellers bare pannebånd og lue, men det er lenge siden.

nostebarn.no har mye fint, både ull og strikkeoppskrifter og også ferdigstrikket. De har jo butikk i Bergen også.

For de som ser på bilstoler:

http://www.if.no/web/no/privat/radogtips/ifbilbarnestol/pages/default.aspx

If leier ut seter. Blir kanskje litt dyrt i lengden, men kanskje for den minste str?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid tenkt at barn ikke er noe jeg ønsker, men i det siste har jeg blitt mer og mer usikker.

Så... hva tenkte dere over før dere bestemte dere for om dere skulle få barn eller ikke (om det noen gang var ett spørsmål) og hva var avgjørende for at dere tok den besluttingen dere tok?

Spørsmålet passer kanskje ikke helt inn i tråden, men håper det ikke gjør noe at jeg spør likevel :)

Første var ikke planlagt, men tenket da at hey. Man hører jo ikke om at foreldrer angrer :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg bodd nærmere hadde jeg nok stalket tilbake. Men jeg er litt redd for babyer. Redd for at mammaene skal trykke dem i trynet på meg å jeg ødelegger dem :P De ser så skjøre ut :P

Jeg husker når jeg var sånn og trøkker han ikke på folk, forstår kjempegodt at folk synes dem er litt småskumle egentlig, før jeg fikk unge tenkte jeg alltid at de må være lette å ødelegge :lol:

Lill på fødeavd. med nyfødt Jaran, da Janka kom på besøk:

Lill: Vil du holde han, Janka?

Janka: NEI!!! Øh, jeg mener.. Nei.. Jeg kommer til å ødelegge han.

Lill: Haha, ok, jeg skjønner godt hva du mener. Men, de tåler mye altså! Du får si i fra om du får lyst!

Lill :heart:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale jakke til nyfødt. Minst mulig over hodet. Du kan evt kjøpe en matchende omslagsbody som backup? :)

Her har du et enkelt nyfødtsett som er både fint og enkelt å strikke. Fargpaletten på garnet (perfekt garn til nyfødstrikk for øvrig!) er stor og har plenty farger du kan mikse og matche. Sjekk strikkefasthet for øvrig. Jeg synes 3,75 er en tykk pinne til dette garnet, og ville selv brukt 3 men det er mulig jeg strikker løst.

Jeg vet ikke noe om Option (ser ut som den mangler hette?), så det kan jeg dessverre ikke svare deg på. Vi har den som heter Sport og kan som sagt brukes enda. H er 2 år og 8 måneder. Original kan nok brukes like lenge.

Ja, jeg tenkte på en jakke! Det er så søtt :wub: Tusen takk, da skal jeg prøve meg på det!

nostebarn.no har mye fint, både ull og strikkeoppskrifter og også ferdigstrikket. De har jo butikk i Bergen også.

Takk for tips, skal sjekke det ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill på fødeavd. med nyfødt Jaran, da Janka kom på besøk:

Lill: Vil du holde han, Janka?

Janka: NEI!!! Øh, jeg mener.. Nei.. Jeg kommer til å ødelegge han.

Lill: Haha, ok, jeg skjønner godt hva du mener. Men, de tåler mye altså! Du får si i fra om du får lyst!

Lill :heart:

OK, å etter dette så kunne jeg kanskje turt å besøkt Lill med baby :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale jakke til nyfødt. Minst mulig over hodet. Du kan evt kjøpe en matchende omslagsbody som backup? :)

Her har du et enkelt nyfødtsett som er både fint og enkelt å strikke. Fargpaletten på garnet (perfekt garn til nyfødstrikk for øvrig!) er stor og har plenty farger du kan mikse og matche. Sjekk strikkefasthet for øvrig. Jeg synes 3,75 er en tykk pinne til dette garnet, og ville selv brukt 3 men det er mulig jeg strikker løst.

Jeg vet ikke noe om Option (ser ut som den mangler hette?), så det kan jeg dessverre ikke svare deg på. Vi har den som heter Sport og kan som sagt brukes enda. H er 2 år og 8 måneder. Original kan nok brukes like lenge.

Ok, takk for svar :) Veldig nyttig for meg som ikke har peiling på sånne ting. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenny Lawson is my favorite.

"Nothing Rhymes With Episiotomy

Janie and I went to Marcias shower

expecting some pre-baby fun.

We arrived at her house at the agreed upon hour

and immediately wanted to run.

Marcias round belly was surrounded by girls who

regaled her with tales of their labor,

while Marcia grew paler and tried to grab onto

her wits, a life raft, or a saber.

I pooped on the table, said plump, old Aunt Pat,

(She made it sound like a boast).

Said Tiffany-Sue: Oh, everyone does that.

Marcia turned white as a ghost.

For shame, now girls, said reserved cousin Flo,

Who cares bout your old lady bits?

Babies do much more damage as they grow.

Good heavens, just look at my tits!

Within a half-hour I needed a shower

and Marcia and Janie looked faint.

Why, thats nothing said gran, who fluttered her fan,

You should see what they did to my taint!

Of blood and of bile they prattled on blindly,

(By now Marcia was starting to heave.)

They showed c-section scars (a little unkindly).

It was clear that we needed to leave.

The talk of the girls

caused great twisting of pearls

and left us all thinking of options.

Janies decided to stay on the pill,

And Im looking into adoption."

:lol:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...