Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Nå må jeg bare rope ut Marie! så Marie også får med seg mine kloke ord. Har dere prøvd bæresjal? Litt når de ikke roer seg og litt med tanke på at J er urolig på natta? Tuva har hatt perioder der det ikke har vært snakk om at hun har klart å roe seg på egenhånd etter våkenperiodene. Men når jeg har puttet henne i bæresjal så sovner hun med EN gang. Det er nok en kombo av bevegelsene (de blir kanskje veldig like på det de hadde i magen? For hun merker det med en gang jeg setter meg, for gynging er ikke godt nok), det at det blir varme og kroppskontakt og det at hun blir liggende veldig kompakt. Det er i alle fall helt utrolig å se hvordan det fungerer når ingenting annet fungerer! Lykke til med helsesøsterbesøk (jeg har ikke fått med meg leggerutineinnlegget tror jeg?).

Å jeg holdt på å ikke se det. :lol:

Bæresjal er noe vi har ønsket oss, men enda ikke fått tak i! Takk for påminnelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma på fødestuen? Omg, det hadde vært ille for alle involverte.

Nei, det var jeg, Marimannen og etterhvert den lille sønnen vår. Det var akkurat passe. :)

Grattis Hampus! Så moro! Fint navn har han fått, uttaler man det på norsk eller engelsk? Jeg kjenner en Noel, det uttales Nol med lang o.

soelvd, jeg lå med gutten på brystet i evigheter. I mange timer, ingen tvil. Folket stakk av etterhvert også, jeg hadde ikke helt peiling på hva som skjedde eller skulle skje. Men det er fint og da - til tross for at jeg var litt forvirret - hud mot hud er gode greier.

Jeg skjønner godt at det må ha vært veldig vondt for dere som ikke fikk de til dere med en gang etter fødsel. Trangen etter å gi nærhet og omsorg er veldig sterk, jeg kan nesten kjenne inni meg hvordan det må ha føltes.

Garmen, du er jo perfekte eksempelet på når keisersnitt er så godt å ha synes jeg. Og ikke minst hvor greit det faktisk kan gå, og ofte gjør. :) Torgrim er så lik dere begge forresten. Artig å se sånt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garmen: kan jeg spørre hvor du fødte? lege og torbjørn hørtes nemlig fryktelig kjent ut :P

ullevål :) han var ganske ung, veldig trivelig, og han sang mens han opererte :D

og gratulerer med barnebarnet, Hampus! Også så fine gaver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk jeg henne opp til meg i noen min først, så når de skulle sjekke meg så fikk Lars henne inn til sin brystkasse. Jeg er sånn at jeg trenger å trekke pusten i fem min etter noe så intenst, tenke litt og la inntrykk synke litt inn :) Tror de gjør det til hva man vil. Som jordmoren på kurset vi på sa, babyen har så og si samme vekt og ihvertfall samme lengde om de gjør det 10 min etter fødselen eller 4 timer :P

:hug: :hug: Det forstår jeg godt.

Jeg tenkte egentlig mer på sånn apgar-score for eksempel. Det hørte vi aldri et pip om? Jeg hadde Tuva hos meg hele tiden mens de sydde og sånn, så ble hun lagt i tepper og i sengen sin utpå natten, så mannen holdt henne faktisk ikke før dagen etter.

Hahahahah :lol: For et artig uttrykk!

Fikk UL bilde av det kommende tantebarnet for noen dager siden :ahappy: Kan man se en tydelig baby i den alderen? For jeg innbilte meg at jeg så hodeskallen, nesen og kroppen. Tenkte meg om litt senere at det kanskje var litt tidlig v 13 ukers alder, men om jeg søker på det på nett får jeg mange bilder av bittesmå babyer. Det er sprøtt at de blir til så fort :o

Jeg var på UL i uke 10. Vi så for eksempel 10 fingre og 10 tær. Og mange, mange andre detaljer. Sykt at det kan gå så fort!

Da har vi endelig blitt besteforeldre til lille Joel.

Gratulerer som besteforeldre! Og for noen fine gaver! Kos dere. Som mamma sa når hun ble bestemor nå, de gleder seg til å få gjøre alle de koselige tingene mens jeg må stå opp tidlig og alt det andre slitsomme :lol:

soelvd, jeg lå med gutten på brystet i evigheter. I mange timer, ingen tvil. Folket stakk av etterhvert også, jeg hadde ikke helt peiling på hva som skjedde eller skulle skje. Men det er fint og da - til tross for at jeg var litt forvirret - hud mot hud er gode greier.

Høres klin likt ut på her. Her forsvant også alle ut ganske fort. Så der lå vi da. Jeg husker nesten ingenting fra de timene og tror ikke helt jeg forstod hva som skjedde. Eller kanskje jeg sov. Jeg aner faktisk ikke. Nå må jeg spørre mannen etterpå :lol:

Ellers kan dere få hilse på vår forhåpentligvis lifesaver. Hun har blitt ammet i søvn og det har gjerne tatt ganske lang tid med mye styr. Nå har hun et par netter på rad skreket under amming, tydelig sint fordi det ikke er mer melk. Men når hun mååå suge i sikkert en time før hun er rolig nok til at hun sovner så blir det jo tomt. Og smokker har hun nektet å ta den siste stunden, får ikke skikkelig tak. I dag har vi kjøpt disse smokkene, helt runde, laget så de får bedre tak. Med kjempesuksess, hun smatter og smatter og koser seg halvt i hjel med den! Så om noen sliter med smokken så prøv disse. :)

set2-2er1.jpg

Og psst, cubus har 25% på veldig fine ullbodyer nå ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble aldri Jaran lagt i den plastikkkurven sin, han ble født på morgenen, og var enten på mitt fang eller Lars sitt og lå mellom oss i sengen mens vi var der (og gjort det siden :lol: ) Ble først lagt i sengen når vi fikk besøk og det var av hensyn til Sophia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL i uke 10. Vi så for eksempel 10 fingre og 10 tær. Og mange, mange andre detaljer. Sykt at det kan gå så fort!

Ja, det er det! Først var jeg sikker på at jeg så nese, hode, osv. Før jeg tenkte meg om og trodde det bare var masse celledeling på gang når de var 13 uker på vei :lol: Lo litt da når jeg trodde jeg hadde innbilt meg nesen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Hampus!

Garmen: Tror ikke det var den værste legen å få på Ullevål ;) Det er faktisk noe av det jeg gruer meg litt til, at jeg skal føde på et sykehus hvor jeg kjenner alle legene og jeg vet veldig godt hvem som ikke er velkommne inn som min lege om jeg skulle trenge en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Hampus!

Garmen: Tror ikke det var den værste legen å få på Ullevål ;) Det er faktisk noe av det jeg gruer meg litt til, at jeg skal føde på et sykehus hvor jeg kjenner alle legene og jeg vet veldig godt hvem som ikke er velkommne inn som min lege om jeg skulle trenge en...

Send på PM? Kanskje vi har samme mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rører på seg i magen min. TROR jeg. Det er sprøtt!! Må ligge i ro for å kjenne det da, for er ikke så mye ennå. Kjenner det bare på sidene. Noen ganger begge sider samtidig :o

Drikk noe søtt og iskaldt, legg deg på rygg og kjenn etter en stund :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk noe søtt og iskaldt, legg deg på rygg og kjenn etter en stund :D

Ja, skal prøve det senere! De romsterte veldig når jeg la meg i går, og fortsatte på morgenen nå etter et par dytt :P Men trodde det var tidlig? Og morkake foran og all ting. Det forklarer jo hvorfor jeg bare kjenner på sidene da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rører på seg i magen min. TROR jeg. Det er sprøtt!! Må ligge i ro for å kjenne det da, for er ikke så mye ennå. Kjenner det bare på sidene. Noen ganger begge sider samtidig :o

Ikke så rart du kan kjenne det på begge sidene samme tid :lol: Jeg hadde også morkaka foran denne gang, kjente mer enn med S :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal prøve det senere! De romsterte veldig når jeg la meg i går, og fortsatte på morgenen nå etter et par dytt :P Men trodde det var tidlig? Og morkake foran og all ting. Det forklarer jo hvorfor jeg bare kjenner på sidene da :P

Det er vel absolutt ikke for tidlig. I tillegg er det kanskje trangere i din mage enn i magen på de som bare har en baby? Som Lill sier kan man kjenne det selv om morkaken er foran. Eller så kan vel morkaken flytte på seg også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan vel slå fast at det var dem jeg kjente :D Er nok litt trangere der inne enn hos andre ja. Legen sa i uke 12 at de fikk prøve å sprelle fra seg da :P SYK følelse uansett. Nesten så jeg ikke tør være alene når det skjer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...