Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3

Recommended Posts

• Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Skrevet

Gi men G, gi meg en A, gi meg en R, gi meg en M, gi meg en E, gi meg en N. Hva blir det? :cheer:

GOOO GARMEN! :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

• Like 5
Skrevet

Nå har jeg snakket med Garmen og det går mot keisersnitt. Hun står på stedet hvil selv med konstruktive rier i mange timer så skjer det lite. Jeg får forhåpentligvis beskjed snart om hva som blir det endelige resultatet, jordmoren kom inn da jeg snakket med henne. Mulig hun får prøve en time til før det blir keisersnitt, det er litt avhengig av hva som sies as we speak tror jeg.

Så, ikke helt som planlagt, men heldigvis en rutineoperasjon uten de store risikoene.

Hun er sliten stakkar, det har vært noen harde dager for henne. Heldigvis har hun en liten tass i magen som blir enderesultatet. :)

Så nå får vi heie på! Kåmm ån sonen! :cheer:

Skrevet
Gi men G, gi meg en A, gi meg en R, gi meg en M, gi meg en E, gi meg en N. Hva blir det? :cheer:

Slenger meg på denne! Heia heia heia! :flowers: :flowers: :flowers:

Og klem for du må være veldig sliten ja. :console:

Lykke til!

Skrevet

Stakkar, etter all den jobben! Men uansett om det blir ene eller andre måten så blir det et bra resultat!

Heia Garmen!!!! :cheerleader: :cheerleader: :cheerleader:

Skrevet

Åååh - håper hun får Torgrim i armene snart, på den ene eller den andre måten :cry: *heie masse på!*

Skrevet

Go Garmen! Snart får du han i armene dine!

Skrevet (endret)

Jeg har ikke hørt noe mer, så da tipper jeg hun blir operert nå. Sier ifra så snart jeg hører noe.

Vi har hatt vår eget lille drama i mellomtiden. H gikk skikkelig på snørra, rett på trynet inn i kanten på stuebordet og fortenna har flyttet seg enten noen millimeter innover eller oppover. Vi håper på det første. Så det ble en tur på tannlegevakta, og et litt kjipt første møte med tannlege. Blir ny kontroll om et par uker.

Endret av Mari
Skrevet
Jeg har ikke hørt noe mer, så da tipper jeg hun blir operert nå. Sier ifra så snart jeg hører noe.

Vi har hatt vår eget lille drama i mellomtiden. H gikk skikkelig på snørra, rett på trynet inn i kanten på stuebordet og fortenna har flyttet seg enten noen millimeter innover eller oppover. Vi håper på det første. Så det ble en tur på tannlegevakta, og et litt kjipt første møte med tannlege. Blir ny kontroll om et par uker.

Uffda. stakkars H!

Skrevet

Stakkars H! Jeg datt med tenna først i asfalten da jeg var liten, det gikk helt bra med tannstilling og sånn. Husker ikke hva jeg måtte av tannlege besøk osv da.

Tenker så veldig på Garmen...

Edit: Sånn for å tenke på noe annet så syntes jeg denne tråden var morsom. (Men så er jeg også veldig overtrøtt!)

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=727064&st=0

Skrevet

Takk Loke og Marie. :) Det går fint med ham. Tror ikke det ble noen store skader, er spent på om den ene tanna detter ut. Så lenge de ikke har skadet voksentennene så spiller det ingen rolle.

Jeg tenker sånn på venninna mi! Har fortsatt ikke hørt noe mer. Men det tar jo tid tenker jeg. Hun skulle jo muligens få en time til, så, om det blir keisersnitt så tar det jo litt tid med forberedelser og slikt, og selve snittet tar ca en time. Etter det er det vel overvåkningen i noen timer før hun får gjort noe. Og så skal hun få kose seg med gutten sin!

Jeg skal jo ikke være bekymret, det går helt fint dette. :hmm:

Skrevet

Ooog Garmens husbond ringte endelig! Gutten er kommet til verden og alt er i skjønneste orden! Det ble keisersnitt til slutt, men alt gikk veldig bra og både mor og barn har det fint. Det var verdens beste telefon å få!

Hoho! Grattis til Garmen og mannen! Jeg er så glad så glad på deres vegne!

:heart: HIPP HIPP HURRA FOR TORGRIM!! :heart:

Og en tiny tiny grattis til meg som har blitt liksomtante til en bitteliten gutt som har sin mors nese. :heart: Gleder meg til bilde! :)

• Like 19
Skrevet

dette er jo rutine, men man kan liksom ikke annet enn å bekymre seg allikevel. ..

Uff, håper på snarlige positive nyheter!

Edit: DER ja!!! :D

Gratulerer Garmen, mannen og Tante Mari! :D

Velkommen til verden Torgrim!

• Like 1
Skrevet

Jeg skal pokker meg ta meg en cognac! :D

Det var en stolt pappa jeg snakket med. Nå er det like før jeg begynner å sippe altså. :heart:

• Like 2
Skrevet

Hurra! Endelig! Da var hele februargjengen ute, så deilig! Nå blir verden aldri den sammen igjen for alle involverte :wub: Gratulerer så mye! :D

Skrevet

Stor grattis til Garmen og Garmenmannen med lille Torgrim! Født på den beste av alle bursdagsdatoer!

Edit: Er det Lill som er nestemann ut nå?

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...