Gå til innhold
Hundesonen.no

Ville du sendt vekk hunden din for merittering?


SandyEyeCandy
 Share

Recommended Posts

For min del kommer det helt ann på hvem som skal ha hunden;) Jeg har sendt Bajaz med diverse handlere dersom jeg ikke har kunnet reist selv, lengste han har vært borte var rundt en mnd ;) og lengste han har reist er finland;)

Nå kommer mest trolig en finsk tispe til meg som jeg skal stille ut og som skal parres med Bajaz, og i gjengjeld skal Bajaz reise med tispas eier dersom hun skal på noen interessante utstillinger i utlandet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nei, det kunne jeg ikke gjort. Jeg har ingen avlsambisjoner, ei heller er det noen som trenger å bevise Fydas foreldres avlsegenskaper, så titler har bare verdi om vi gjør dem sammen. Da tar jeg all k

joda, det kan man godt (selv om man ikke driver med hund som levebrød/er heltidshundefører/kjører)

Så i deres hoder så kan ingen som ønsker å kjøre et lite hundespann (= minst 4 hunder) for tur, kos og hobby ha et like bra forhold til hundene sin som de som bare har 1, maks 2? Nå har jeg gått fra

Så dere med kjørehunder ville aldri i livet sendt en av deres hunder til å delta i Finnmarksløpet, Iditarot osv? Fordi dere ikke kunne delta selv med hele spannet?

Og som 2ne sier,hunders behov for oppfølging er forskjellig, og for å få døgnet til å gå rundt, er det noen som får mindre enn de andre når man er alene med en flokk. Og det at en hund ikke "krever" oppmerksomhet betyr slett ikke at den ikke trnger det like mye, den kanskje bare resignerer lettere? Hvordan skal man vite dette om man ikke tilbringer like mye alenetid med ALLE hundene sine?

Man har mye hjelp i en velfungerende flokk, ingen tvil om det, men å påstå at man kjenner hver enklet like godt og absolutt ikke kan velge mellom de er .... jeg skal ikke si løgn, men naivt og utopisk kan jeg vel si. Selv foreldre klarer å velge mellom barn om de MÅ. Det er bevist flere ganger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere med kjørehunder ville aldri i livet sendt en av deres hunder til å delta i Finnmarksløpet, Iditarot osv? Fordi dere ikke kunne delta selv med hele spannet?

Og som 2ne sier,hunders behov for oppfølging er forskjellig, og for å få døgnet til å gå rundt, er det noen som får mindre enn de andre når man er alene med en flokk. Og det at en hund ikke "krever" oppmerksomhet betyr slett ikke at den ikke trnger det like mye, den kanskje bare resignerer lettere? Hvordan skal man vite dette om man ikke tilbringer like mye alenetid med ALLE hundene sine?

Man har mye hjelp i en velfungerende flokk, ingen tvil om det, men å påstå at man kjenner hver enklet like godt og absolutt ikke kan velge mellom de er .... jeg skal ikke si løgn, men naivt og utopisk kan jeg vel si. Selv foreldre klarer å velge mellom barn om de MÅ. Det er bevist flere ganger det.

Nei, jeg ville ikke sendt en av mine hunder for å delta i Finnmarksløpet (eller hvilket som helst løp) i et fremmed spann!

Det funker sjelden bra/optimalt å sette en fremmed hund rett inn i et spann og så kjøre et løp. Man kan få hunden igjennom, men man får sjelden ut det beste av en hund på det viset, Ei heller det beste av spannet. Det beste er et spann som er trent sammen.

Hvis det var en god venn av meg som har hunder på samme måte, med samme holdninger som meg, og hvis hunder er godt kjent med mine, så kaanskje. Men da ikke for meritteringen sin skyld, mer for å gjøre en vennetjeneste. Men siden jeg er litt sær, har jeg ikke lånt ut hunder.

Resten av innlegget har jeg vært innom tidligere i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ville ikke sendt en av mine hunder for å delta i Finnmarksløpet (eller hvilket som helst løp) i et fremmed spann!

Det funker sjelden bra/optimalt å sette en fremmed hund rett inn i et spann og så kjøre et løp.

Det er snakk om å sende hunden bort for merittering, ikke at den skal rett i utst.ringen/spannet uten å bli kjent først. To helt ukjente er sjeldent en god match, uansett arena ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om å sende hunden bort for merittering, ikke at den skal rett i utst.ringen/spannet uten å bli kjent først. To helt ukjente er sjeldent en god match, uansett arena ;)

nei, og et spann skal helst kjenne hverandre veldig godt for å jobbe best sammen. Så det er ikke snakk om å "bli kjent først heller", men helst mange timer i trening sammen. For meg er merittering ikke målet med hundeholdet. Så jeg sender ikke en hund vekk fra sin flokk for å jobbe sammen med en annen bare for å kunne krysse av for fullført løp. Det GÅR, men det er ikke anbefalt. De som låner hunder av hverandre for å kjøre løp har som regel kennelsamarbeid, så hundene kjenner hverandre. Eller de låner en hund for en hel sesong. Da er momentet med fremmed flokk borte. Jeg foretrekker likevel å IKKE sende mine vekk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men man hører mye rart om alt mulig rart, om du skjønner?

Ja, det gjør man, og da gjelder det å ta et valg om hvem man vil høre på og gjøre det man føler for etter det. Jeg vil ikke ut med hva jeg har hørt og av hvem, vil ikke ta del i å spre ting som muligens kan vise seg å ikke stemme. Likevel har jeg altså tatt MITT valg. Det har litt med HVEM jeg har hørt det av å gjøre. Og som sagt, andre må ta sine valg, og jeg håper da de undersøker nøye. Mange driver helt sikkert seriøst, noen gjør det ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt det store problemet med det, men jeg ville ikke gjort det selv. Er med på tanken til Mari, skal det ha noen verdi for meg, så må vi gjøre det sammen :) (Ikke det at jeg har noen hund å merittere heller egentlig)

Ot: Når det kommer til SchH og andre bruksmeritteringer, så er ikke det noe jeg ser på som et kvalitetsstempel på en hund, for øvrig. Det sier meg bare at noen har trent hunden, og ikke så mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lite relevant for meg, siden hundene mine ikke er noen stjerner på utstilling akkurat, i tillegg til at bruksen er noe vi gjør sammen.

Men hadde jeg nå hatt en hund som var pen, og noen jeg kjente godt og stolte på (som Pingo eksempel) ville hatt den med seg på en eller annen diger utstilling, så hadde jeg nok latt den dra. Ser ikke helt problemet med å sende en hund med henne akkurat. Noe oppstalling utenlands hadde ikke vært aktuelt derimot.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

nei, og et spann skal helst kjenne hverandre veldig godt for å jobbe best sammen. Så det er ikke snakk om å "bli kjent først heller", men helst mange timer i trening sammen. For meg er merittering ikke målet med hundeholdet. Så jeg sender ikke en hund vekk fra sin flokk for å jobbe sammen med en annen bare for å kunne krysse av for fullført løp. Det GÅR, men det er ikke anbefalt. De som låner hunder av hverandre for å kjøre løp har som regel kennelsamarbeid, så hundene kjenner hverandre. Eller de låner en hund for en hel sesong. Da er momentet med fremmed flokk borte. Jeg foretrekker likevel å IKKE sende mine vekk.

Jeg skal ikke protestere på at du ikke vil låne bort hunder til løp, det kan jeg forstå, men å si at det ikke fungerer/går bra å låne hunder med seg i spannet er feil. Jeg kjenner, og kjenner til, flere som har gjort det ganske bra i de store løpene i norge med lånehunder i spannet. Dette er AH da, vet ikke om rasehundene er vanskligere sånn. Disse har ikke hatt mange nok hunder selv eller skader på hunder de hadde regna med å ha med, har fått lånehundene med på noen treningsturer før løpet og gjennomført i til gode plasseringer. Ulempen er jo selvfølgelig at du ikke kjenner hunden veldig godt og ikke har det tillitsforholdet man får med egne hunder. Men at det går, er det ingen tvil om.

Jeg kunne ikke sendt bort min for meritering fordi utstilling ikke betyr noen verdens ting for meg. Bruksmeriteringer i utlandet (f.eks. for schäfer) mener jeg ikke har mer verdi enn papiret det er skrevet på og all annen eventuell bruks og lydighetsmeritering han kan få er en vei vi jobber mot sammen og ville derfor mista all verdi, og ødelagt all moroa hvis jeg hadde fått noen andre til å trene og stille han på konkurranse. Så derfor nei. Men jeg ser ikke noe prinsipielt galt i å la andre ta med seg hundene på utstilling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal det ha noen verdi for meg, så må vi gjøre det sammen :)

Ja, det er vel kort og greit akkurat det som gjelder her også. Vi skal gjøre det sammen, ellers kan det være det samme, egentlig. Det er moro med titler og championater og sånt, men det er VI som skal gjøre det sammen - jeg vil jo være med på moroa liksom :D.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser veldig den med at "skal det ha verdi for meg må vi gjøre det sammen". Men det er faktisk mange mennesker som sitter en på jækla god utstilling/avlshund som kan meritteres godt, men som ikke har tid eller mulighet til å gjøre det selv.

Jeg tok med meg ei tispe til Polen for en oppdretter, hun hadde ikke mulighet til å gjennomføre en slik tur selv, bikkja ble en av de få norske hundene som innehar INT UCH tittelen (jakt + uts). Jeg tror da likevel det har en verdi for henne å vite at hun hadde en av de få norske hundene som har vært gode nok for den tittelen og faktisk har bli merittert frem til den, selv om hun ikke fikk tatt det siste cacibet selv. Prøv å se det litt på den måten også? :)

Jeg hadde ikke hatt noe problem å sendt mine med folk jeg kjenner godt og stoler på som har noenlunde likt syn på hundehold og trening som meg :) Men randoms fordi de var flinke handlere? Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt la andre stille hunden for meg, men er da med å ser på. Er jo hunden som skal vises frem og bedømmes, så syns ikke det har mindre verdi om andre løper i ringen for meg. Jeg blir veldig glad om andre vil, siden jeg ikke er noe flink hehe. Men syns det sosiale og alt som følger med er koselig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke protestere på at du ikke vil låne bort hunder til løp, det kan jeg forstå, men å si at det ikke fungerer/går bra å låne hunder med seg i spannet er feil. Jeg kjenner, og kjenner til, flere som har gjort det ganske bra i de store løpene i norge med lånehunder i spannet. Dette er AH da, vet ikke om rasehundene er vanskligere sånn. Disse har ikke hatt mange nok hunder selv eller skader på hunder de hadde regna med å ha med, har fått lånehundene med på noen treningsturer før løpet og gjennomført i til gode plasseringer. Ulempen er jo selvfølgelig at du ikke kjenner hunden veldig godt og ikke har det tillitsforholdet man får med egne hunder. Men at det går, er det ingen tvil om.

Jeg kunne ikke sendt bort min for meritering fordi utstilling ikke betyr noen verdens ting for meg. Bruksmeriteringer i utlandet (f.eks. for schäfer) mener jeg ikke har mer verdi enn papiret det er skrevet på og all annen eventuell bruks og lydighetsmeritering han kan få er en vei vi jobber mot sammen og ville derfor mista all verdi, og ødelagt all moroa hvis jeg hadde fått noen andre til å trene og stille han på konkurranse. Så derfor nei. Men jeg ser ikke noe prinsipielt galt i å la andre ta med seg hundene på utstilling :)

har ikke påstått at det ikke går :) men det er ikke optimalt. Folk med SH låner også hunder av hverandre for å kjøre løp. For at det skal gå best mulig, vil jo hundene trenes i spannet før løpsstart. Har sett hunder som går bra i "hjemspannet sitt" ikke trekke en meter eller enda værre bare henger på nakkelina i fremmede spann første tur. Tabbe å finne ut det på et løp! (motsatsen finnes også- dem som går og går samme hva). Dette står jo i de fleste bøker om hundekjøring også; "fall ikke for fristelsen å sette inn en ukjent hund i spannet rett før løpet".

Men nå mente ikke Tulip å sette inn fremmede hunder i spannet heller, så da bunner spørsmålet i om man vil sette bort en hund i et spann for å kunne krysse av på "fullført x-løpet". Da er svaret nei fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

vet ikke om rasehundene er vanskligere sånn. Disse har ikke hatt mange nok hunder selv eller skader på hunder de hadde regna med å ha med, har fått lånehundene med på noen treningsturer før løpet og gjennomført i til gode plasseringer. Ulempen er jo selvfølgelig at du ikke kjenner hunden veldig godt og ikke har det tillitsforholdet man får med egne hunder. Men at det går, er det ingen tvil om.

Jeg vet at Fannhvit har lånt en hund fra en annen samojed-oppdretter for å delta i løp, dette slik at hun kunne stille med ett fullt 4-spann. Innen løpene hadde de flere treningsturer sammen. Og resultatet som de oppnådde var slettes ikke værst, de ble nr 1! Og den samme hunden var med Fannhvit på konkurranse i Sverige også (Polarhundmesterskapet), hvor de, over ett todagers løp, ble nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste belger vil jeg gjærne få stillt ut, men er ikke så veldig opptatt av å gjøre det selv. Så da må gjærne oppdretter eller andre bekjente som jeg stoler på gjøre det for meg. Jeg sitter gjærne ringside da, men om det ikke skulle passe seg sånn, så har jeg ikke noe problem med å sende vekk hunden for en kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne godt funnet på å la noen andre stille ut en av hundene mine om det var snakk om en langhelg eller noe sånn, men ikke beholde den i uker og måneder. Nei, det hadde jeg ikke klart.

Men nå er det vel ikke særlig aktuell problemstilling for meg uansett, da en av to hunder ikke passer i utstillingsringen overhodet (uønsket fargeflekk iflg rasestandarden) og pga hennes personlighet (trekker seg vekk fra fremmede). Den andre er ikke utvokst ennå, så jeg vet ikke om han vil holde mål senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at Fannhvit har lånt en hund fra en annen samojed-oppdretter for å delta i løp, dette slik at hun kunne stille med ett fullt 4-spann. Innen løpene hadde de flere treningsturer sammen. Og resultatet som de oppnådde var slettes ikke værst, de ble nr 1! Og den samme hunden var med Fannhvit på konkurranse i Sverige også (Polarhundmesterskapet), hvor de, over ett todagers løp, ble nr 2.

ja, det går jo helt fint å låne andres hunder om man trener dem i spannet først :) Det er det ingen som betviler her tror jeg. Å sette dem rett i spannet uten å ha trent dem en del først, det er derimot ikke lurt Endret av Meg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at Fannhvit har lånt en hund fra en annen samojed-oppdretter for å delta i løp, dette slik at hun kunne stille med ett fullt 4-spann. Innen løpene hadde de flere treningsturer sammen. Og resultatet som de oppnådde var slettes ikke værst, de ble nr 1! Og den samme hunden var med Fannhvit på konkurranse i Sverige også (Polarhundmesterskapet), hvor de, over ett todagers løp, ble nr 2.

ot igjen, men..

(Nå er det ikke akkurat iditarod eller Finnmarksløpet jeg har kjørt :P )

Men, ja det stemmer det, men jeg kommer sansynligvis ikke til å gjøre det igjen. Tror vi hadde fått bedre tid uten lånehunden i Sverige, og det ER mye styr med å låne med hund i spannet. Selv om dette var en veldig snill og happy hund, og vi hadde trent sammen på forhånd. Det er som Meg sier, ikke optimalt. Det var mine første konkurranser, og det føltes bedre å stille med 4 hunder i 4spann enn 3 (hvilket er mulig), så da ble det til at jeg lånte ei tispe av en oppdrettervenn. Nå gikk den jeg lånte ganske bra i spannet mitt, bortsett fra siste dagen da kondisen hennes ikke holdt i forrhold til mine, men det er ikke uvanlig å se lånehunder i spann som bare henger i nakkelina og nekter å gå, plutselig ikke "kan" en enste kommando elller bare ikke trekker..

Jeg hadde nok ikke lånt ut trekkhunder for meritteringens del, men om Frost/Coda oppdretter hadde villet låne hund(er) fordi de trengte hunder til sitt spann (og hadde flere muligheter til å trene først) så hadde de fått lånt, men jeg vet ikke om det er flere jeg ville lånt spannhunder til. Frost/Coda oppdretterne er særdeles dyktige, både når det kommer til håndtering av hunder og på resultatsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da kan vi konkludere med at også trekkhunder kan lånes ut, og at det er en forutsetning at det er over tid, sånn at spannet får samkjørt seg og hundekjøreren får blitt kjent med den nye hunden. Ikke så ulikt disse som setter ut utstillingshunder for merittering i utlandet da, med andre ord..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da kan vi konkludere med at også trekkhunder kan lånes ut, og at det er en forutsetning at det er over tid, sånn at spannet får samkjørt seg og hundekjøreren får blitt kjent med den nye hunden. Ikke så ulikt disse som setter ut utstillingshunder for merittering i utlandet da, med andre ord..

Ja, de kan lånes ut, og de kan lånes ut for lange perioder, akkurat som utstillingshunder. Den kan fungere bra, det trenger ikke fungere bra.

Hunden jeg lånte i vinter bodde hos eier og jeg lånte den noen timer noen dager for å trene før konkurranse. Den lengste jeg hadde hunden var ei helg (dvs konkurransen i sverige), ikke helt det samme som å sette bort en hund i ukes/månedsvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da kan vi konkludere med at også trekkhunder kan lånes ut, og at det er en forutsetning at det er over tid, sånn at spannet får samkjørt seg og hundekjøreren får blitt kjent med den nye hunden. Ikke så ulikt disse som setter ut utstillingshunder for merittering i utlandet da, med andre ord..

Kan ja, men denne tråden handler vel om hva "du" ville gjort.

Låne ut mine for å få de trekkmeriterit? Absolutt ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden men ang. bruks: (LP stevner er det så mange fler av føler jeg).

Hvis du hadde trent hunden til det siste stevnet før vinteren, men uken før stevnet blir du skadet så du ikke kan gå med hunden selv.

Ville du latt din beste treningskompis gå med hunden på stevnet da? (Hvis det i det hele tatt er mulig da.)

Da må man jo ta utgangspunkt i at hunden ville gått hel ok med denne føreren, om enn ikke like bra som med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo Kamar Yodel sin utstillingshund, og min altmuligmaskot. Så det skulle bare mangle om jeg ikke sendte Kamar avgårde med henne. Jeg ser jo at han elsker både henne og familien hennes i ren lykke hver gang vi møtes, så jeg har no worries der. ;)

Pøbel får bli her, han sender jeg ingen steder uten meg. Mammadalten sin, det! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kunne jeg, til noen få spesielle dyktige handlere. (Tesh altså, de to andre eier ikke jeg og bestemmer ikke over. hadde jeg gjort det så kunne Rio stilt sammen med andre, for han VET hva han skal i ringen han. Kua hadde ingen andre fått gå med, låne eller ta fra meg.. (Bortsett fra mamma og broren min da, fordi jeg vet hun har det like fint der som her)

Over tid tror jeg ikke jeg hadde klart å sende bort noen av dem, Tesh "kanskje" fordi hun ikke er den jeg har DET forholdet med og hun er en enkel og grei hund som jeg tror kan trives med de fleste. Rio har flytta mye på seg og er var for endringer, han har det best hjemme tenker jeg. Kua er jo Kua, hun har jeg separasjonsangst fra.

Men hadde aldri sendt bort Tesh mer enn et par uker, og da til noen jeg vet behandler henne bra og hun lever hos dem som en familiehund og får det hun pleier hjemme. Hadde aldri sendt henne til et "show team" hvor hun levde i bur utenom trening og utst.

Sånn tilbake til Tesh så foretrekker jeg å stille henne selv, fordi jeg selv stortrives i ringen! Men det finnes mange dyktigere handlere som antegeligvis hadde fått frem mere driv i henne (hun er noe daff), og jeg kunne nok sendt hun med disse på utstillinger men ikke vært med selv, det høres helt rart ut, men sånn er det bare :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...