tm100021 Skrevet 11. August 2012 Rapporter Skrevet 11. August 2012 Jeg trenger litt hjelp! Forhåpentligvis får jeg ei finsk lita frøken hjem til meg om litt over en mnds tid. Jeg har et navn i bakhodet, men føler det ikke blir helt rett etter å ha møtt valpene. Fargen blir mest sannsynlig blå og det ser ut til at hun ihvertfall får et og halvt blått øyet. Jeg er veldig glad i feminine navn til tisper, og ikke "hardt". Det trenger ikke å være superkort, men ønsker jo ikke superlangt eller Siden hun er fra finland hadde det jo vært gøy med et finsk inspirert navn Siter
Kiyomi Skrevet 11. August 2012 Rapporter Skrevet 11. August 2012 Puoli betyr halvannet, som i et og et halvt.. Red: Prøv å rope det høyt i skogen du! 1 Siter
tm100021 Skrevet 11. August 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 11. August 2012 Ikke var det særlig feminint eller synes jeg Siter
Kiyomi Skrevet 11. August 2012 Rapporter Skrevet 11. August 2012 Ikke var det særlig feminint eller synes jeg Ikke på finsk, nei... Teit, jeg så for meg at det skulle uttales nesten som Jolie jeg! Siter
Aslan Skrevet 11. August 2012 Rapporter Skrevet 11. August 2012 Tyttö (jente), kaunis (vakker), tuuli (vind).. Mange på min rase som bruker finske navn, så bare å snoke på lapphundsider 1 Siter
tm100021 Skrevet 11. August 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 11. August 2012 Kaunis var litt fint! Vanskelig dette, siden jeg eeegentlig synes 90% av finske navn er veldig stygge 2 Siter
Aslan Skrevet 11. August 2012 Rapporter Skrevet 11. August 2012 http://vintervidda.dinstudio.no/empty_33.html på 'tidligere kull' er det masse finske navn. Kull 1 er mummi-tema, kull 2 er vær-tema (de to øverste er tispene), kull 3 husker jeg ikke. Sida er veeeldig uferdig da, men sjekk på Google translate om du vil vite betydningen Siter
Zitka Skrevet 11. August 2012 Rapporter Skrevet 11. August 2012 Saari Ingen særlig hundebetydning da det betyr øy, men et veldig fint ord da Siter
MiO Skrevet 11. August 2012 Rapporter Skrevet 11. August 2012 Blå = Sininen på finsk Sininen er kanskje en stavelse for mye, så det kan kanskje forkortes til Sini eller noe sånn...? Siter
Synnikken Skrevet 11. August 2012 Rapporter Skrevet 11. August 2012 Eija - Possibly from the Finnish happy exclamation eijaa. Iines - Ilta - means "evening" Lempi - means Love Siter
WheatenMali Skrevet 11. August 2012 Rapporter Skrevet 11. August 2012 Blå = Sininen på finsk Sininen er kanskje en stavelse for mye, så det kan kanskje forkortes til Sini eller noe sånn...? Blir kanskje litt vel likt på den andre av hundene til Lill, Simi Jeg har ingen gode forslag, jeg er bare veldig enig med Lill at det er få finske navn som er fine 1 Siter
Guest Yellow Skrevet 11. August 2012 Rapporter Skrevet 11. August 2012 Burde dobbeltsjekke da jeg bare fant en liste via Google og ikke kan et ord på finsk selv. Adhistaa (Forfølge). Ahkera (Flittig). Aina (Alltid). Hakea (Søke). Harmaa (Grå). Hauska (Rolig/glad). Huomenta (God morgen). Hurja (Voldsom). Hyvä (God/bra). Ihana (Herlig/deilig). Karamelli (Karamell). Lahja (Gave). Leijona (Løve). Musti (Minne). Oma (Egen). Onni/Onnen/Onea (Lykke). Pusu (Kyss). Sukka (Sukker). Suomesta (Fra Finland). Tukki (Pels). Tähti (Stjerne). Vaalea (Lys). Vauva (Baby/spedbarn). Siter
Symra&Pippin Skrevet 11. August 2012 Rapporter Skrevet 11. August 2012 Helja, Kaisa (betyr visst flelltopp med snø på), Arja, Aila, Silja. Siter
Hønemor Skrevet 11. August 2012 Rapporter Skrevet 11. August 2012 Kiitos (uttales Gidos) - betyr takk! Synes det er et kjempenavn, en vakker lyngshest/nordlandshest het det. Men om du bruker det, dobbelsjekk skrivemåten Siter
tm100021 Skrevet 11. August 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 11. August 2012 http://vintervidda.d...o/empty_33.html på 'tidligere kull' er det masse finske navn. Kull 1 er mummi-tema, kull 2 er vær-tema (de to øverste er tispene), kull 3 husker jeg ikke. Sida er veeeldig uferdig da, men sjekk på Google translate om du vil vite betydningen Takk Aila Jeg tenker på ayla og dele gleder Koira. = hund koirat.com Saari Ingen særlig hundebetydning da det betyr øy, men et veldig fint ord da Eieren av hannhunden blir litt for lik Blå = Sininen på finsk Sininen er kanskje en stavelse for mye, så det kan kanskje forkortes til Sini eller noe sånn...? Som Mali sier, så har jeg en Simi hjemme Det blir for likt. Eija - Possibly from the Finnish happy exclamation eijaa. Iines - Ilta - means "evening" Lempi - means Love Eija er på listen Burde dobbeltsjekke da jeg bare fant en liste via Google og ikke kan et ord på finsk selv. Adhistaa (Forfølge). Ahkera (Flittig). Aina (Alltid). Hakea (Søke). Harmaa (Grå). Hauska (Rolig/glad). Huomenta (God morgen). Hurja (Voldsom). Hyvä (God/bra). Ihana (Herlig/deilig). Karamelli (Karamell). Lahja (Gave). Leijona (Løve). Musti (Minne). Oma (Egen). Onni/Onnen/Onea (Lykke). Pusu (Kyss). Sukka (Sukker). Suomesta (Fra Finland). Tukki (Pels). Tähti (Stjerne). Vaalea (Lys). Vauva (Baby/spedbarn). Onea likte jeg! Takk! Helja, Kaisa (betyr visst flelltopp med snø på), Arja, Aila, Silja. Kaisa og Arja er på listen, takk! Sauna :lol: Kiitos (uttales Gidos) - betyr takk! Synes det er et kjempenavn, en vakker lyngshest/nordlandshest het det. Men om du bruker det, dobbelsjekk skrivemåten Takk for tipset, men veldig lite feminint Siter
tm100021 Skrevet 11. August 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 11. August 2012 Arya Arja Kaisa Onea Eija Disse er på listen til nå 2 Siter
Guest Yellow Skrevet 11. August 2012 Rapporter Skrevet 11. August 2012 Arya Arja Kaisa Onea Eija Disse er på listen til nå Jeg skrev feil. Onnea var det riktige ifølge http://www.kristen-arnesen.com/finsk_norsk_ord_liste.html Siter
tm100021 Skrevet 11. August 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 11. August 2012 Ja, men jeg likte One-aaa bedre ;p Siter
SoppenCamilla Skrevet 12. August 2012 Rapporter Skrevet 12. August 2012 Ta vekk Kaisa, da. Vedder på at 38% av Norges tispebefolkning heter det. 2 Siter
Recommended Posts