Gå til innhold
Hundesonen.no

Tips til hvordan porsjonere/pakke V&H.


Rocket
 Share

Recommended Posts

Ikke drep den med tuppen, den er allerede død. :)

Haha, nå måtte jeg le! :lol:

Men okei, så kniven skal legges på langs altså? Stakk den rett nedi og banka løs i tuppen jeg. Da fikk jeg pølse på kniv :P Gjør et nytt forsøk i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar en dæsj i 5-litersposer og slenger det i fryseren igjen. Får 20-kilossekker. Ca. halve posen blir fylt. Da holder det i ca. 2 dager. Også tar jeg opp etter behov og putter i en plastboks.

Edit: nå ser bokstavene mine funky ut på ipaden også ... men bare på sonen.

Edit 2: nå ser det visst normalt ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer også å gå over til 5 kg, men ja, det er oppdelingen det står på :P Melvin får ca 350 gr per dag, det vil si at pølsa må deles i 14 biter for å få en til hver dag. DET hørtes tungvindt ut. Da kan jeg likegodt kjøpe en 20-kg blokk kanskje :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Jeg vurderer også å gå over til 5 kg, men ja, det er oppdelingen det står på :P Melvin får ca 350 gr per dag, det vil si at pølsa må deles i 14 biter for å få en til hver dag. DET hørtes tungvindt ut. Da kan jeg likegodt kjøpe en 20-kg blokk kanskje :P

Jeg hadde nok delt den i 7. Og tatt ut en bit for to dager, delt den halvtint.

Hvordan gikk det forresten med småpølsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kjøper jeg halvkilos eller kilospølsene, tar en ut og halvtiner den. Deler så enkelt med en stor kniv i dagsrasjoner lett som en plett, og legger tilbake i fryseren i en og en pose.

Men kan jo selvsagt legge alle tilbake i fryseren i en stor pose istedet, for å spare plasten, så er det vel bare enkelt å rive de fra hverandre om de skulle fryse litt sammen regner jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper 20 kg blokker for litt under 10kr kg, deler i 5 med sag( eller mannen gjør:p) legger en del i kjøleskapet og den varer i noen dager, mine spiser frossent også. Blander ca 75% vogh og 25% rc 4800 på de "store" og minien får samme fordeling men med rc mini adult :) blir bare vogh etterhvert når tørrforet er tomt for nå er fryserne fulle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper 20kg blokk når jeg en sjelden gang kjøper v&h, legger den i kjøleskap ett døgn, eller i kjelleren i ca 12 timer. Da er den ennå litt over halvfrossen, enkel å dele opp med en god kjøkkenkniv. Deler opp i biter som holder til 2 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Jeg vurderer også å gå over til 5 kg, men ja, det er oppdelingen det står på :P Melvin får ca 350 gr per dag, det vil si at pølsa må deles i 14 biter for å få en til hver dag. DET hørtes tungvindt ut. Da kan jeg likegodt kjøpe en 20-kg blokk kanskje :P

Den holder fint 3-4 dager i kjøleskap (om den får tine i kjøleskap). Jeg får delt 20-kg blokkene i 12. Da blir hver del på ca 1,6 kg og holder to og en halv dag. Jeg setter ned hele greia til han og tar den bort når han ikke vil ha mer eller jeg syns han har spist nok :P Med mer grådige hunder (og hunder med matforsvar) bør du kanskje ta en kniv og skjære av det hunden skal ha den dagen. Men ingen grunn til å dele opp nøyaktig det hunden skal ha hver dag før det tas opp.

Jeg hadde like gjerne kjøpt 20 kg blokker når hunden skal ha såpass mye om dagen og du allikevel vil måtte dele opp :) Billigere er aldri dumt. Om du har plass da selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den holder fint 3-4 dager i kjøleskap (om den får tine i kjøleskap). Jeg får delt 20-kg blokkene i 12. Da blir hver del på ca 1,6 kg og holder to og en halv dag. Jeg setter ned hele greia til han og tar den bort når han ikke vil ha mer eller jeg syns han har spist nok :P Med mer grådige hunder (og hunder med matforsvar) bør du kanskje ta en kniv og skjære av det hunden skal ha den dagen. Men ingen grunn til å dele opp nøyaktig det hunden skal ha hver dag før det tas opp.

Jeg hadde like gjerne kjøpt 20 kg blokker når hunden skal ha såpass mye om dagen og du allikevel vil måtte dele opp :) Billigere er aldri dumt. Om du har plass da selvfølgelig.

Ha ha ha...hadde jeg satt ned 1,6kg vom til Chicka så hadde hun spist 1,6kg vom, det er ikke stopp knapp på den hunden når det gjelder mat ;)

Syntes bare jeg ser øynene hennes om jeg hadde satt en så stor klump foran hun og latt hun spise *lykkelig Chicka, men vondt i magen Chicka etterpå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår får valpefôr i halvkilospølser. En pølse holder til i overkant av to dager. Vi deler pølsene i to med en sånn sag som egentlig er til isolasjon. Det er to "kækk" i stivfrossen pølse og så kan man dele den ved å brekke den fra hverandre. Alt går i den store fryseren i kjelleren. Så tar vi opp noen og putter i fryseren på kjøkkenet og derfra i kjøleskapet til tining, én etter én... Det blir nok å gå over til større blokker fôr etterhvert, og da tror jeg vi kommer til å kjøpe bajonettsag til oppdelingen. Er litt jobb akkurat når vi holder på, men kjøper inn såpass mye fôr om gangen at når vi først gjør det holder det en god stund. Det blir litt "vom-og-hundemat-spon" rett under der vi holder på når vi deler opp, men det gjør ikke noe, for bikkja får slippe til når vi er ferdige, og da blir det litt som et godbitsøk i samme slengen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bittelitt tungvindt å bruke bajonettsag på 1kg pølser ja, når man ikke hadde noe som holdt fast pølsa. Fikk til en smårar løsning til slutt da :P Men definitivt mye lettere for hendene å bruke bajonettsag enn å bruke en vanlig kniv å skjære igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok delt den i 7. Og tatt ut en bit for to dager, delt den halvtint.

Hvordan gikk det forresten med småpølsene?

Ja, jo det hadde jo gått :P Har ikke prøvd meg på småpølsene enda, fant en pose med ferdig oppdelte måltider i fryseren, så venter til den er tom med å prøve ;)

Red: prøvde nu, det gikk strålende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...