Gå til innhold
Hundesonen.no

Fine steder for telttur og fiske i Oslo-området


Benedicte
 Share

Recommended Posts

Jeg og kjæresten er på jakt etter et rolig turområde i nærheten av Oslo (helst med lite andre turgåere) hvor vi kan slå opp telt og kanskje fiske :) Jeg vil også gjerne leie kano, men vi har med oss fire hunder, noe som muligens setter en liten demper på det...

Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på en speidertur for noen år siden i Østmarka. Gikk en time eller noe til et sted som leide ut kanoer, og padlet ut til en øy som vi hadde for oss selv. Skal prøve å finne ut hvor det var, var ganske fint og fredelig der!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg å kjæresten teltet på Fagervann for 1 år siden ca! Det var utrolig fint, og en liten gåttur oppover helt til toppen der Fagervann ligger... Man kjører eller tar 51 Maridalsbussen til Skar stasjon og trasker oppover.... =) Anbefales!

(Når det kommer til fiske, så aner jeg ikke hvor bra det er, men det er da ett vann? ) Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmarka - så klart! Jeg har også vært på kanotur der vi startet på Skar, og gikk innover fra vann til vann. Kjempefint! Ellers er det superfint å gå fra Movatn og innover. Evt ta toget til Stryken for eksempel, og gå tilbake til Movatn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg å kjæresten teltet på Fagervann for 1 år siden ca! Det var utrolig fint, og en liten gåttur oppover helt til toppen der Fagervann ligger... Man kjører eller tar 51 Maridalsbussen til Skar stasjon og trasker oppover.... =) Anbefales!

(Når det kommer til fiske, så aner jeg ikke hvor bra det er, men det er da ett vann? ) Hehe...

Fagervann er koselig, men det pleier jo å være himla mye folk der har jeg inntrykk av? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmarka - så klart! Jeg har også vært på kanotur der vi startet på Skar, og gikk innover fra vann til vann. Kjempefint! Ellers er det superfint å gå fra Movatn og innover. Evt ta toget til Stryken for eksempel, og gå tilbake til Movatn.

Toget stopper sjelden på Stryken- kun i helgene, og da stopper det en gang på lørdag og en gang på søndag (omtrent). Toget (både lokaltog og Gjøvik-tog) stopper på Harestua, ca fem km lenger nord! Det stopper også i Hakadal (kun lokaltog da), 15 km lenger sør. Fra Hakadal kan en gå Rondanestien så langt man vil- til Rondane om man vil den til ende!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fagervann er koselig, men det pleier jo å være himla mye folk der har jeg inntrykk av? :)

Når vi var der var det ingen... Var ett telt som stod der når vi kom, men ingen som bodde i det! hehe.., så kanskje vi var heldige? =) Var hvertfall ett magisk sted!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi var der var det ingen... Var ett telt som stod der når vi kom, men ingen som bodde i det! hehe.., så kanskje vi var heldige? =) Var hvertfall ett magisk sted!

Å, da var dere superheldige! Jeg sov der en natt i fjor sommer, og da tror jeg det var 5-6 telt i tilegg til oss. Men vi sov vel fire netter i telt den turen, så at det var en natt hvor vi hadde selskap av litt andre folk, og litt fler bål rundt oss var i grunn bare koselig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Jeg ville jo sagt Nordmarka, men om du bor på Greveskogen er det kjekt å bli kjent i Østmarka, nok av muligheter der og du slipper kave deg gjennom Oslo. men jeg kjenner ikke Østmarka så godt. kanskje får du sett ulv også.. :D Kart får du for en hundrelapp i bokhandelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toget stopper sjelden på Stryken- kun i helgene, og da stopper det en gang på lørdag og en gang på søndag (omtrent). Toget (både lokaltog og Gjøvik-tog) stopper på Harestua, ca fem km lenger nord! Det stopper også i Hakadal (kun lokaltog da), 15 km lenger sør. Fra Hakadal kan en gå Rondanestien så langt man vil- til Rondane om man vil den til ende!

Litt på siden, men padler man og har 4 bikkjer, har man kanskje helst bil..? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden, men padler man og har 4 bikkjer, har man kanskje helst bil..? :icon_confused:

Er så upraktisk å gå fra Stryken og hjem hvis man har satt igjen bilen på Stryken, da må man uansett opp dit på en måte for å hente bilen da. ;)

Vi planlegger å ta tog til Stryken og gå hjem i løpet av høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...