Gå til innhold
Hundesonen.no

"ung, dom og gravid"


Caro
 Share

Recommended Posts

Jah er det noen som ser på dette programmet på FEM? er i kveld kl 21:30.

Asså, jeg er 18 år og er verken gravid eller mor, MEN når jeg ser på dette føler jeg meg 10 ganger eldre en de på programmet og noen der er 30 år...

Jeg sier ikke at jeg vet hvordan det er å være gravid i en ung alder, men kan tenke meg det er ***** tøfft. MEN!!

Der er det jenter som røyker under graviditeten og tror det er bra, "det styrker hjertet til babyen" sier de...og noen overspiser og blir ALTFOR store og tunge til å i det hele tatt klare en fødsel å mener de kan spise alt de vill pga graviditeten.

Ikke alle er like ille, noen prøver å endre seg etter å ha snakket med noen leger osv, men andre er bare umulige...sist så var en jente med som røyket 20 sigaretter om dagen...å hadde alt en unge som overlevde det "så da er det vell ikke farlig!?" hun blei plutselig borte fra alt så vi fikk ikke se hva som skjedde...

Jeg ser også litt på "unge mødre" (jaaaa jeg har FOR mye fritid...xP)

å en ting er å bli gravid en gang som 15 - 16 åring, greit "uhell" skjer MEN når jeg ser de som er 17 - 18 år og venter unge nr 3!! og ingen av ungene har samme far da..nei uff.

Er mange flinke unge mødre også da! skal ikke glemme dem, noen ganger blir jeg imponert å tenker OI er hun 16 år?!?!?! å klarer å få dagene til å gå så fint rundt, har råd til alt det der osv,,,:o wow. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det er vel kanskje litt det at de unge, SMARTE og gravide ikke er de som blir trukket ut til programmet. Er mange fornuftige unge mennesker som også blir gravide, planlagt eller ikke, men de er det jo

Heter programmet virkelig "Ung, dom og gravid"? Det er jo nesten enda slemmere!

Første. Det er Storbrittania. Virkelig white-trash som blir plukket ut til programmene virker det som... De er faktisk ikke like opplyste og helsedirektoratet har ikke samme sterke meninger om gravid

Personlig mener jeg det er helt absurd å få barn når man selv fortsatt er et barn! Ok, kanskje de er gode foreldre osv, men de "ødelegger" såå mye av livet sitt. Går glipp av en hel masse, og mye man ikke får vært med på. Og du ser jo hva slags folk som får unger i en så ung alder, det er jo som oftest dem som er litt uforsiktige og har seg rundt overalt. Over halvparten av disse mødrene har jo ikke kontakt med barnefaren.

Jeg synes man burde vente med å få barn til man er godt etablert, har en stabil økonomi, og ferdig med utdannelse :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje litt det at de unge, SMARTE og gravide ikke er de som blir trukket ut til programmet. Er mange fornuftige unge mennesker som også blir gravide, planlagt eller ikke, men de er det jo ikke noen underholdningsverdi i å se på ;)

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje litt det at de unge, SMARTE og gravide ikke er de som blir trukket ut til programmet. Er mange fornuftige unge mennesker som også blir gravide, planlagt eller ikke, men de er det jo ikke noen underholdningsverdi i å se på ;)

Jeg ville ha sett på det da! :D

Heter programmet virkelig "Ung, dom og gravid"? :lol: Det er jo nesten enda slemmere! :teehe:

Ja det gjør faktisk det...:P hehe når hun "fortelleren" presenterer programmet så sier hun det på en snål måte "dette er ung, dom og gravid" hun høres rett og slett oppgitt ut xP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første. Det er Storbrittania. Virkelig white-trash som blir plukket ut til programmene virker det som... De er faktisk ikke like opplyste og helsedirektoratet har ikke samme sterke meninger om graviditet som det er her i Norge. Her i Norge får vi virkelig printet inn i hodet om hvor ille det er å røyke og drikke som gravid og tar du en sigarett med gravid mage får du stygge blikk... Sånn er det her. Her er det ikke snakk om "å kutte ned til to glass rødvin i uken". Vi er heldige som har et helsesystem i Norge som er så velfungerende (Til et viss punkt ihvertfall, men i forhold til det britiske systemet lever vi på skyer.) så vi kan faktisk grøsse av at slikt skjer i utlandet.

Og ja, man kan uffe seg mye om de som er 17 år og har unge nr tre med en annen far. Selvsagt er det ikke smart. Det er ikke smart i å det hele tatt få et barn som 14-15 åring, men de gjør det beste ut av situasjonen de er i. Selv om de velger å bære frem barn nr tre som 17 åring betyr jo heldigvis ikke at andre må gjøre det :) Om DET er smart eller ikke, så er det et valg de har tatt.

Derimot synes jeg den "tenåringsmammabloggtrenden" der alt blir fremvist lyrerosa hverdag, nydelige hjem og masse penger er skremmende. Jeg leser ofte om 16 åringer som ønsker seg barn og mener det kommer til å gjøre livet komplett og bruker dagene til å lese mammabloggene. Det ER ikke lyserosa hverdag å ha et barn, det er knalltøft til tider og er du ung er sjansen enda større for å bli alene og enda vanskeligere enn om man velger å vente noen år til.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første. Det er Storbrittania. Virkelig white-trash som blir plukket ut til programmene virker det som... De er faktisk ikke like opplyste og helsedirektoratet har ikke samme sterke meninger om graviditet som det er her i Norge. Her i Norge får vi virkelig printet inn i hodet om hvor ille det er å røyke og drikke som gravid og tar du en sigarett med gravid mage får du stygge blikk... Sånn er det her. Her er det ikke snakk om "å kutte ned til to glass rødvin i uken". Vi er heldige som har et helsesystem i Norge som er så velfungerende (Til et viss punkt ihvertfall, men i forhold til det britiske systemet lever vi på skyer.) så vi kan faktisk grøsse av at slikt skjer i utlandet.

Ja, jeg har alltid fått høre att røyking, drikking osv drepe babyer...å røyke under graviditet har vært uhørt liksom...

Skremmende jah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første. Det er Storbrittania. Virkelig white-trash som blir plukket ut til programmene virker det som... De er faktisk ikke like opplyste og helsedirektoratet har ikke samme sterke meninger om graviditet som det er her i Norge. Her i Norge får vi virkelig printet inn i hodet om hvor ille det er å røyke og drikke som gravid og tar du en sigarett med gravid mage får du stygge blikk... Sånn er det her. Her er det ikke snakk om "å kutte ned til to glass rødvin i uken". Vi er heldige som har et helsesystem i Norge som er så velfungerende (Til et viss punkt ihvertfall, men i forhold til det britiske systemet lever vi på skyer.) så vi kan faktisk grøsse av at slikt skjer i utlandet.

Og ja, man kan uffe seg mye om de som er 17 år og har unge nr tre med en annen far. Selvsagt er det ikke smart. Det er ikke smart i å det hele tatt få et barn som 14-15 åring, men de gjør det beste ut av situasjonen de er i. Selv om de velger å bære frem barn nr tre som 17 åring betyr jo heldigvis ikke at andre må gjøre det :) Om DET er smart eller ikke, så er det et valg de har tatt.

Nå gjorde du meg litt letta, faktisk. Jeg har aldri sett på programmet, men kunne ikke helt se for meg hvilke norske jenter som faktisk mener at det å røyke 20 om dagen styrker hjertet til babyen...

Og det med "dom" var en oppriktig kommentar, altså, det kunne jo godt ha hett det også! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke å kalle alle unge mødre for idioter asså, det er jo ett valg man tar (på sett og vis) og mange klarer seg kjempe bra, er bare att disse programmene får meg til å tvile...men joda det er jo TV å underholdning! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harsh? Jeg dro en spøk, siden det ofte er tilfelle at ressurssterke personer ser sin begrensning - mens de "dumme" pløyer grunn med 8 unger.

Selvsagt er det unge, smarte barnemødre som er til gode for samfunnet. Det går without saying, ikke alle er lik. Jeg vet om oallefall ei jeg "vet om" som fikk barn som 16åring og gjorde en god jobb. Bedre enn mange gjør som 30åringer. Men når nå tittelen på denne tråden (og tv serien i seg selv) er så generaliserende, så dro jeg en spøk på det ;)

Var det nok inn-med-teskje-forklaring, eller kommer du (evt andre) på andre spennende onde tanker jeg tydeligvis har og ikke er klar over selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De finner jo "prakteksemplarene" til sånne programmer, da. På norske Unge mødre var det ei for noen sesonger siden som mente hun var så flink for hun hadde kuttet fra ca 40 sigaretter om dagen til 20... Skremmende... Jeg kjenner ingen som har fått barn mens de var tenåringer, men satser på at disse jentene som ikke fremstiller seg selv i det beste lyset ikke er representative for resten av de som får barn tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med på innspillingen til Unge Mødre i fjor, men måten de klippet det på gjorde til at jeg trakk meg og skrev ikke under kontrakten på at de fikk sende det på tv. Dette gjelder da i Norge, hvordan det er i utlandet med klikk og lim vet jeg ikke, men akkurat på unge mødre i Norge var det skremmende (i hvertfall på meg). Så for meg er det lite interessant å følge med på slike programmer siden jeg ikke vet om jeg skal le eller gråte med tanke på hva filmteamet kunne ha gjort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så for meg er det lite interessant å følge med på slike programmer siden jeg ikke vet om jeg skal le eller gråte med tanke på hva filmteamet kunne ha gjort ;)

Det der er det dummeste jeg hører fra folk som har vært med på reality-tv: "Jeg blei HELT feil framstilt!" Eller: "Jeg er meg sjøl 110 %!" Akkurat som det er noen ***** prestasjon. Makan. Alt det som vises på tv har du faktisk sagt, og dersom du føler deg ukomfortabel under intervjusituasjoner, så går det an å vri ting sånn at du får sagt det du ønsker å si.

Edit: Jeg har forresten erfaring nok til å uttale meg om akkurat dette, og sitter ikke bare og synser. Jeg synes det er flott og viser integritet at du trakk deg fra innspillinga når du ikke følte at du kunne stå inne for det som blei produsert, men å påstå at disse jentene (eller andre deltagere i reality) ene og aleine er offere for slue produsenter, er bare tull. Noen må selvsagt beskyttes mot seg sjøl, og det er produsentene dårlige til, men idet du signerer en kontrakt, så er det faktisk å forvente at du skjønner innholdet i den og at "alt du sier kan bli brukt mot deg".

Endret av SandyEyeCandy
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er det dummeste jeg hører fra folk som har vært med på reality-tv: "Jeg blei HELT feil framstilt!" Eller: "Jeg er meg sjøl 110 %!" Akkurat som det er noen ***** prestasjon. Makan. Alt det som vises på tv har du faktisk sagt, og dersom du føler deg ukomfortabel under intervjusituasjoner, så går det an å vri ting sånn at du får sagt det du ønsker å si.

Edit: Jeg har forresten erfaring nok til å uttale meg om akkurat dette, og sitter ikke bare og synser. Jeg synes det er flott og viser integritet at du trakk deg fra innspillinga når du ikke følte at du kunne stå inne for det som blei produsert, men å påstå at disse jentene (eller andre deltagere i reality) ene og aleine er offere for slue produsenter, er bare tull. Noen må selvsagt beskyttes mot seg sjøl, og det er produsentene dårlige til, men idet du signerer en kontrakt, så er det faktisk å forvente at du skjønner innholdet i den og at "alt du sier kan bli brukt mot deg".

Jeg har aldri sagt at jeg ble feil fremstilt eller at jeg var meg selv 110%, jeg skrev at måten de klippet på gjorde til at jeg trakk meg. Det var ikke galt i noe de gjorde, men det ble feil for meg at de ikke kunne sende klippene slik de faktisk var når dette var et punkt som faktisk stod i kontrakten. Men siden du har erfaring nok til å uttale deg om dette, så trenger jeg vel ikke å nevne det? ;)

Jeg har heller ikke sagt at jeg synes at disse jentene er offer for slue produsenter, jeg har skrevet at JEG vet ikke om jeg skal le eller gråte når jeg ser dette for jeg vet ikke hva filmteamet kunne ha gjort.

Edit: og jeg synes det forsåvidt er tragisk for jentenes skyld hvis de virkelig er så dumme som de blir fremstilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ting klippes slik at ting kommer ut av kontekst, så blir jo ting veldig feil i forhold til hvordan ting faktisk er. Og jeg kan FINT se for meg at filmprodusentene gjerne klipper ting litt slik at underholdningsverdien blir høyere, selvom det går på bekostning av realismen bak.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ting klippes slik at ting kommer ut av kontekst, så blir jo ting veldig feil i forhold til hvordan ting faktisk er. Og jeg kan FINT se for meg at filmprodusentene gjerne klipper ting litt slik at underholdningsverdien blir høyere, selvom det går på bekostning av realismen bak.

Var forsåvidt det de gjorde hos meg ihvertfall :) Det ble ikke framstilt negativt eller noe lignende, men det ble klippet slik at jeg så godt at klippene ikke hang sammen overhodet. Og da blir det falskt og manipulerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ting klippes slik at ting kommer ut av kontekst, så blir jo ting veldig feil i forhold til hvordan ting faktisk er. Og jeg kan FINT se for meg at filmprodusentene gjerne klipper ting litt slik at underholdningsverdien blir høyere, selvom det går på bekostning av realismen bak.

Selvsagt klipper de som bare rakkern, og forlenger gjerne sekvenser osv. Men det folk sier og gjør er faktisk reelt.

Jeg har aldri sagt at jeg ble feil fremstilt eller at jeg var meg selv 110%, jeg skrev at måten de klippet på gjorde til at jeg trakk meg. Det var ikke galt i noe de gjorde, men det ble feil for meg at de ikke kunne sende klippene slik de faktisk var når dette var et punkt som faktisk stod i kontrakten. Men siden du har erfaring nok til å uttale deg om dette, så trenger jeg vel ikke å nevne det? ;)

Jeg har heller ikke sagt at jeg synes at disse jentene er offer for slue produsenter, jeg har skrevet at JEG vet ikke om jeg skal le eller gråte når jeg ser dette for jeg vet ikke hva filmteamet kunne ha gjort.

Dette var ment som et generelt diskusjonsinnlegg med utgangspunkt i din kommentar om at du veit hvordan ting klippes, og jeg har ikke retta noen beskyldninger mot deg. Derimot berømmer jeg deg faktisk for å trekke deg fra noe du ikke står inne for. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første. Det er Storbrittania. Virkelig white-trash som blir plukket ut til programmene virker det som... De er faktisk ikke like opplyste og helsedirektoratet har ikke samme sterke meninger om graviditet som det er her i Norge. Her i Norge får vi virkelig printet inn i hodet om hvor ille det er å røyke og drikke som gravid og tar du en sigarett med gravid mage får du stygge blikk... Sånn er det her. Her er det ikke snakk om "å kutte ned til to glass rødvin i uken". Vi er heldige som har et helsesystem i Norge som er så velfungerende (Til et viss punkt ihvertfall, men i forhold til det britiske systemet lever vi på skyer.) så vi kan faktisk grøsse av at slikt skjer i utlandet.

Og ja, man kan uffe seg mye om de som er 17 år og har unge nr tre med en annen far. Selvsagt er det ikke smart. Det er ikke smart i å det hele tatt få et barn som 14-15 åring, men de gjør det beste ut av situasjonen de er i. Selv om de velger å bære frem barn nr tre som 17 åring betyr jo heldigvis ikke at andre må gjøre det :) Om DET er smart eller ikke, så er det et valg de har tatt.

Derimot synes jeg den "tenåringsmammabloggtrenden" der alt blir fremvist lyrerosa hverdag, nydelige hjem og masse penger er skremmende. Jeg leser ofte om 16 åringer som ønsker seg barn og mener det kommer til å gjøre livet komplett og bruker dagene til å lese mammabloggene. Det ER ikke lyserosa hverdag å ha et barn, det er knalltøft til tider og er du ung er sjansen enda større for å bli alene og enda vanskeligere enn om man velger å vente noen år til.

Amen!

Jeg er godt voksen og JEG synes det er ekstremt mye jobb og ansvar til tider. Jeg blir dypt imponert over unge gode mødre. Jeg tror ikke jeg hadde klart det for 15-20 år siden. Jeg måtte vel ha greid det på et vis, men jeg er faktisk glad jeg ventet såpass lenge.

Jeg har kommet i en alder hvor jeg synes det er helt ok å prioritere andre enn meg selv, når jeg var yngre hadde det også føltes som et slit.

Jeg er liksom ikke født moderlig jeg :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg lurer på hva alderen egentlig har å si? En ting er om man får unge når man er 15, men det er jo flere på både Unge mødre, og Ung, dum og gravid som er over 20? Jeg mener at modenhet er det viktigste, og ikke den fysiske alderen. Jeg klarer fint å prioritere andre foran meg selv, og det har jeg gjort lenge :) Jeg synes også det er veldig mange godt voksne som velger å ha barnevakt til ungen sin så ofte som mulig (helst hver helg, i tillegg til litt i ukedagene), for at man skal kunne gå på byen el. Det er det selvfølgelig mange unge som gjør også, men jeg hører faktisk mest om de godt voksne som gjør det. Kanskje programmet burde hett "Umoden, dum og gravid?" :D

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg fikk sitt første barn som 15 åring og sitt andre barn som 30 åring. Det er så vanvittig forskjell både på henne som mor og barnas atferd. I første graviditet røyket hun masse, hun var tøff i trynet og utagerende. Jenta hun fikk var bleik og hadde skikkelig mørke ringer under øynene. Jeg tror det første ordet jeg hørte fra ungen, etter "mamma", "pappa" og "hei" og slike ord, var "h o r e". Drøyt! Jeg slet når jeg var på besøk fordi jeg syntes hun kjefta så mye på ungen. Nå 15 år senere er realiteten en HELT annen. Rolig og lykkelig mor og datter.Ingen røyking under svangerskapet og ungen ser frisk og sunn ut :) Det hele er så mye mer avslappet. Venninnen min er voksen nok nå til å se helheten på en annen måte. Det har helt klart noe å si om hjernen er ferdig utviklet og man har litt mer livserfaring :) Det går fint med eldstedattra også, så hun tok vel ikke for mye skade av oppveksten heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...