Gå til innhold
Hundesonen.no

Pris på veterinærvakt.


Recommended Posts

Hva betaler dere hos veterinæren på vakt? Da spesielt mtp helgetillegg.

Skriv gjerne hvilket området du hører til, evnt hvilke klinikk du har vært på.

Fikk tidenes sjokk Idag, når jeg ringte veterinæren for å få en resept på antibiotika til en av hundene her på grunn av Kennel hoste. Jeg kunne mer en gjerne få en resept, men konsultasjon uavhengig av tid/ skadeomfang startet på 2500,- så kom eventuell behandling utenom. Det første som ramlet utav meg i telefonen var "**** det var dyrt", hvorpå veterinæren presterte å si at det var normal pris for veterinærer i området. Jeg vet bedre enn det, å svarte med at jeg har vært på vakten flere ganger, hos alle de samarbeidende klinikkene å ALDRI betalt 2500,- for en konsultasjon. Kan ta ett eksempel :

Tipse i fødsel med komplikasjoner - 2 veefremkallende + antibiotika, klokken 3 på natten. Den totale summen etter tre timer på klinikken var 2300,- inkludert medisiner.

Er jeg sinnsyk, eller var prisene jeg fikk presentert idag helt syyyyke? Jeg mener, ja, det er dyrt med dyrlege, men herregud.... Jeg er sjokkert jeg!

Nå ordnet det seg på annet vis med denne hunden, jeg hadde aldri latt henne gå ubehandlet, men jeg klarer ikke komme over sjokket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2500 høres ut som er normalt vakthonorar hvis veterinær må rykke ut til klinikken for å ta en konsultasjon, og så kommer evt. annen behandling i tillegg.

2300 kr for tre timers nattarbeid på vakten inkl. medisiner høres altfor billig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså på Tynset med Tinka måtte jeg til dyrlegen fredag kveld (ca kl 22-23) og dyrlegen måtte da rykke ut hjemmenifra. Her ble det tatt endel røntgen, og da doping ned av hunden, smertestillende, antibiotika og resept til dagen etter. Vet ikke hvor lenge vi var der, men ca 2 timer, og det kom på rundt 2,000kr.

Men det er nok dyrere i mer sentrale strøk, for jeg tror det er dyrere her.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos en veterinær i Fredrikstad: Søndag kveld, veterinæren måtte kjøre hjemmefra til klinikken, undersøkelse, blodprøver, litt utstyr og fôr som jeg skulle ha med hjem: ca 1800,-

Hos en veterinær i Stavanger: Søndag ettermiddag, hunden måtte dopes og sys, bandasjer, krave og annet utstyr som jeg skulle ha med hjem: ca 4000,-

Veldig greie priser, synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det ligger på rundt 2000 her også for å bare komme dit. Husker jeg ringte en klinikk engang i kr.sand i 11 tida på kvelden for ene fuglen pustet litt rart, da sa hun vi har ikke peiling på fugler, men du må bare komme om du vil, men koster 2000 kr. Veldig vits å reist liksom hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke startprisen når vi måtte ta keisersnitt på ene hunden på nattestid men alt i alt ble det 12.500kr. Egersund

Ivo klarte å knekke en klo sist sommer når vi var på utstilling. Jeg klarte å få tak i en dyreklinikk som var åpen på lørdager og fikk komme inn der. Hun som oppererte var egentlig ikke på jobb men kom villig ned på klinikken for å fikse. 2500kr. Sarpsborg

Noen i familien sin hund ble syk en lørdag kveld og der ble det tatt røntgen og gitt noe medisiner. 3000kr. Stavanger

Endret av Arielle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var med Shensi på vet.vakte for noen uker siden. Konsultasjon, 1 sprøyte med kvalmedempende og 1 smertestillende + røntgen ble mellom 2-3000. Helt greit! Jeg ble litt paff av at det ikke ble mer rett og slett. Trondheim dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte rett under 5000,- for å lappe sammen Emma kl 06.50 til over klokken 10 søndags morgen. Det var med alt av bedøvelse, piller vi fikk med oss osv. Trodde det skulle bli dyrere. Så på regningen at hun ikke hadde tatt med noen småting da, som jo blir noen kroner sammenlagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 2500 var dyrt for en konsultasjon jeg da, det blir jo bare inn og bekrefte at hunden hsr kennelhoste og få resept... jeg vet ikke hva det ligger på her, jeg har ikke brukt veterinærvakta annet enn en gang på tlf :-) håper jeg slipper å bruke vet utenom åpningstid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jeg betalte 9000 for å få gitt hunden min en sprøyte med brekkmiddel klokken 21 på kvelden.

:huh:

Og jeg som syns det var ekstremt dyrt her med minst 3000 + oppstalling for Buffy rett før julen 2005, på en lørdags kveld kl 18!!

Nei, jeg reiste ikke til den veterinæren, men fikk tak i en annen og betalte 700 kr for det samme, og fikk bikkja med meg hjem 30 min etter hun kastet opp alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til vett en lørdag på dagtid fordi pia hadde sprukne analkjertler. Han tok 4000 for tømming, rensing og en resept på antibiotika. Dyrt nok. Har vært på det samme i vanlig åpningstid og da måtte hun dopes og sjæres opp i tilegg, det ble vell 1000 kr eller rundt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ut med 2500 for trekning av 1 tann neste uke. Men det dekkes heldig vis av Agria, for jammen var det dyrt synes jeg. Og da er 2500 for en konsultasjon svindyrt!

Det får du gjort til halve prisen på Eiker Dyreklinikk.

Jeg hadde aldri gått til en veterinær som tar flere tusen for en konsultasjon på kveldstid/natt. Det er ikke værre enn å ta en ringerunde og reise til en annen klinikk. Det er enorme prisforskjeller uten at det gjenspeiler kvaliteten. Eiker Dyreklinikk er garantert den billigste i østlandsområdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri gått til en veterinær som tar flere tusen for en konsultasjon på kveldstid/natt.

Det er ikke jo alltid slik at man bor sånn til at man har mulighet til å velge. Man må faktisk bare gå til den ene klinikken som har vakt hvis det er en nødsituasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke jo alltid slik at man bor sånn til at man har mulighet til å velge. Man må faktisk bare gå til den ene klinikken som har vakt hvis det er en nødsituasjon.

I nød ja, men for å sjekke ut kennelhoste? Jeg har også betalt 10 000 for en behandling jeg kunne fått for 2000 et annet sted, men det var akutt, og da har man jo ikke noe valg. I dette tilfellet hadde jo TS ringt og spurt om pris, og da regner jeg med at det ikke er akutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I nød ja, men for å sjekke ut kennelhoste? Jeg har også betalt 10 000 for en behandling jeg kunne fått for 2000 et annet sted, men det var akutt, og da har man jo ikke noe valg. I dette tilfellet hadde jo TS ringt og spurt om pris, og da regner jeg med at det ikke er akutt.

Den ser jeg. Men så ringer man ikke veterinær på kveldstid med mindre det er snakk om liv og død i mine øyne. :P

Mange klinikker har lørdagsåpent for mindre akutte ting, og det er jo et greit tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg må ut med 2500 for trekning av 1 tann neste uke. Men det dekkes heldig vis av Agria, for jammen var det dyrt synes jeg. Og da er 2500 for en konsultasjon svindyrt!

Hvilken tann er det snakk om?

Men ja, tanntrekking ER dyrt.... Det er MYE jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ut med 2500 for trekning av 1 tann neste uke. Men det dekkes heldig vis av Agria, for jammen var det dyrt synes jeg. Og da er 2500 for en konsultasjon svindyrt!

Agria har vel fast egenandel + bevegelig andel, så du får ikke dekket alt?

Du bor jo ikke så langt fra Ski kommune? Ta turen til Langhus Smådyrklinikk istedet. De tok 1100 kr for å trekke en melketann som satt i overkjeven på min hund, da hun var 8-10 mnd. Det inkl full narkose osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...