Ingvild Skrevet 17. Mai 2012 Rapporter Skrevet 17. Mai 2012 Jeg skal i bryllup i juni, og skal ha på meg kjolen på bildene under. Den er godkjent av både bruden og brudens mor, så det er greit! Men jeg må finne ut hva jeg skal ha til den. Først og fremst av type jakke, cardigan, bolero e.l. Det kan bli litt kjølig, og da vil jeg ha noe å dekke skuldre og armer med. Men hva passer til denne kjolen, både når det gjelder snitt og farge? Bruden skal ha eggehvit, sommerlig kjole og brudgommen skal ha lysegrå dress, så det er et sommerlig og ikke stivpyntet bryllup. Også sko, da. Går det fint med et par enkle, svarte pensko, eller burde jeg kjøpe noe nytt i en annen farge? (Jeg er ikke et lik altså, selv om det kan se litt sånn ut. Vi er på feil side av sommeren.) Siter
simira Skrevet 17. Mai 2012 Rapporter Skrevet 17. Mai 2012 Et lyst/beige sjal tror jeg hadde vært fint! Svarte småsko går nok fint, da kan du evt. bruke et svart sjal også. Siter
Ingvild Skrevet 17. Mai 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 17. Mai 2012 Jeg takler ikke sjal. Hehe. Det holder seg aldri slik det skal være, og er bare i veien. Siter
Artemis Skrevet 17. Mai 2012 Rapporter Skrevet 17. Mai 2012 Hmmm, jeg tror kanskje jeg ville prøvd med hvit/lys jakke/sko, blomster i håret el. lignende. Hadde vært fint med litt mer farge tror jeg, og så er det jo et sommerbryllup så da ville jeg heller gått for noe lyst enn svart. 1 Siter
Cloudberry Skrevet 17. Mai 2012 Rapporter Skrevet 17. Mai 2012 ... og dessuten mangler du ca 20 år på ræva for å gå med sjal Ja, jeg synes det er litt kjerring. Synes det hadde vært finest med en kort bolero jeg, men i forhold til snitt og sånn har jeg ikke peiling. Men stemmer for lyse sko Siter
borderen Skrevet 17. Mai 2012 Rapporter Skrevet 17. Mai 2012 Uuu, det var en vanskelig farge! Jeg ville prøvd å freshe opp med farger på en eller annen måte, siden det er sommerbryllup. Går det an med noe i dyp rød farge kanskje? Siter
Rødhette&Ulven Skrevet 17. Mai 2012 Rapporter Skrevet 17. Mai 2012 Åh, jeg har en kortermet jakke som jeg tror ville funket som bare det til den kjolen. Kan sende deg bilde på mms, hvis du vil se? Send meg evt pm med nr ditt Siter
MegaMarie Skrevet 17. Mai 2012 Rapporter Skrevet 17. Mai 2012 Er kjolen litt grønnlig i fargen? Isåfall kunne jo lys rosa gått om du liker det? Se så fint det går i lag Jeg stemmer også for noe lyst til. Jeg hadde syntes et sjal hadde vært kjempe stilig å ha hengende rundt skuldrene, men jeg skjønner at du ikke vil det når du ikke liker det. Syns ikke det er noe gammelt ved det, det minner meg mer om ball eller stor fest og slikt når man har et sjal til som henger rundt skuldrene Siter
Ingvild Skrevet 17. Mai 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 17. Mai 2012 Takk for innspill! Ja, jeg tror det kan bli fint å friske opp med litt farger, men det er ikke bare bare å finne noe som passer til. Fargen vises best på de to siste bildene, den er ikke så grønn som det kan virke på de to første bildene. Jeg føler at det burde være noe litt lyst, rolig og dust. Men jeg verken trives i eller kler pastellfarger så godt, for eksempel. Kanskje en rolig mellomblå eller en ikke alt for skarp rødfarge kan fungere? Siter
Ingvild Skrevet 17. Mai 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 17. Mai 2012 Tok noen bilder sammen med ulike farger for å vise litt, jeg! Og jeg tok litt av, haha. Gammelrosa Lys lilla Aubergine-ish Olivengrønn Beige Grå Marineblå Turkis Svart Mellomblå Rød Korallrød Jeg tror det blir vanskelig å finne en beige eller grå som passer perfekt i fargen, siden kjolen har en litt vanskelig blanding av disse to. Svart ble kanskje litt hardt? Tror ikke hvit heller blir sånn innmari passelig. Så å finne en farge er nok ikke så dumt. Og korallrød fungerte vel i grunnen ganske greit, eller? Siter
Balrog Skrevet 17. Mai 2012 Rapporter Skrevet 17. Mai 2012 gammelrosa syns jeg var kjempefint til kjolen! du kan jo ha en bolero som ikke dekker særlig på framsiden, men bare armene...viss det gir noen mening! jeg kan se om jeg finner den typen jeg mener Og kanskje noen nude (med litt rosa i) sko? Og som andre nevner, en blomst i håret? edit: fant et halveis brukbart bilde! http://www3.images.coolspotters.com/photos/85814/terry-bolero-light-profile.jpg Hva syns du om den? Da i en annen farge, kanskje litt lettere/tynnere stoff og kortere ermer? 1 Siter
SaraS Skrevet 17. Mai 2012 Rapporter Skrevet 17. Mai 2012 Veldig fint med gammelrosa til, men jeg ville hatt noen spreke farger. Litt sånn glade og friske farger, og kanskje to forskjellige. Som for eksemel knallrøde sko og gul jakke Og rosa hatt! Og lilla veske! Siter
Balrog Skrevet 17. Mai 2012 Rapporter Skrevet 17. Mai 2012 Veldig fint med gammelrosa til, men jeg ville hatt noen spreke farger. Litt sånn glade og friske farger, og kanskje to forskjellige. Som for eksemel knallrøde sko og gul jakke Og rosa hatt! Og lilla veske! og en knæsjfarga blomst i håret! 1 Siter
mokken Skrevet 17. Mai 2012 Rapporter Skrevet 17. Mai 2012 Ut fra bildene dine så synes jeg både marineblå, olivengrønn, aubergine og turkis var kjempefint til. Offwhite vil kanskje gå også 3 Siter
Wanderlust Skrevet 17. Mai 2012 Rapporter Skrevet 17. Mai 2012 Ut fra bildene dine så synes jeg både marineblå, olivengrønn, aubergine og turkis var kjempefint til. Offwhite vil kanskje gå også helt enig med deg! Akkurat de fargene jeg syns så fine til den kjolen Siter
Symra&Pippin Skrevet 17. Mai 2012 Rapporter Skrevet 17. Mai 2012 Rosa jakke, som på det øverste bildet. Helt lyse sko. Slå til med en blomst i håret, jo du tør! 1 Siter
Ingvild Skrevet 17. Mai 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 17. Mai 2012 Klart jeg tør! Er ikke redd for farger og slikt, jeg. Dog trenger jeg kanskje ikke å se helt hummer og kanari ut, Sara. MEN! Hvor får jeg tak i blomster til håret? Syns ikke jeg har sett det noe sted, men nå er det evigheter siden jeg har vært på shopping. Venter uansett med å kjøpe til jeg har bestemt meg for jakke, så det ikke blir helt kræsj i farger. Også må jeg altså på skojakt. Sukk. Å finne pensko jeg trives med å gå i er noe herk rett og slett. Jeg prøvde noe av det jeg har av jakker til kjolen nå, og kom i grunnen fram til at det er finest med en helt kort en, som stopper over det blomsterbåndet i livet. Den cardiganen jeg har på er riktignok litt posete, men allikevel. Følte det kanskje ble litt fem år gammel brudepike med en slik jakke til? Eller er det bare "dannet og pent"? Tror at hvis jeg går i en kort jakke, kommer jeg til å føle meg mer komfortabel med å bruke den hele dagen/kvelden, mens en cardigan vil jeg bare slenge på meg hvis jeg faktisk fryser. Når det kommer til farger klarer jeg ikke helt å bestemme meg. Det ble veldig yndig og pent, nesten nostalgisk, med den gammelrosa, men langt mer gøyalt med en sprekere farge. 1 Siter
SiriEveline Skrevet 17. Mai 2012 Rapporter Skrevet 17. Mai 2012 Må bare si at kjolen var kjempefin! Og du kledde den veldig godt Men farger ble jeg usikker, syntes både blå og rødt var fint! Siter
Ingvild Skrevet 17. Mai 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 17. Mai 2012 Forslag - få en frisør til å stjæsje og fikse blomsten i håret ditt. Det kommer jeg ikke til å ha tid til, det kan jeg si allerede nå. Siter
førstegangs Skrevet 17. Mai 2012 Rapporter Skrevet 17. Mai 2012 Jeg syns den turkise var veldig fin i både farge og fasong! Ellers likte jeg den som var Aubergine-ish og gammelrosa, men det kan fort bli litt for søtt... Ang. sko så syns jeg du kan bruke svart hvis du f.eks. har svart veske til, men jeg syns du burde ha lyse sko hvis ikke... Håper du finner ut av det, og kjolen var veldig fin Siter
antonia Skrevet 17. Mai 2012 Rapporter Skrevet 17. Mai 2012 Av jakker til denne kjolen ville jeg definitift valgt en litt kort fasongsydd blazer! En kort blazer i litt glatt stoff gjør seg pent med kjole og er den fasongsydd fremhever den en feminin figur! Litt kortere blazere, i alle himmelens farger er også våren og sommerens hit, og de fleste er sydd slik at de er dritlekre åpne Cardigan blir feil snitt i forhold til en så fin kjole, og sjal er sjelden særlig pent uansett En kort bolero kan gå, men da må det være en lett bolero i pen strikk, så den ikke blir for grov i forhold til kjolen (jobber i klesbutikk? jeg? neida ) 3 Siter
Siri Skrevet 17. Mai 2012 Rapporter Skrevet 17. Mai 2012 Jeg likte den aubergine-fargen godt til kjolen jeg, og jeg tror også det er best med en kort jakke til. Kanskje Mari kan hekle en kort bolero i aubergine? 1 Siter
tm100008 Skrevet 17. Mai 2012 Rapporter Skrevet 17. Mai 2012 Ja, lyse farger - gjerne i grense mot pastell (duse farger). Jeg synes frisk og lys lilla ville passet deg og kjolen fint. Det vil gi et friskt pust og passer seg fint både til festkledning, dine farger og det at det er sommerbryllup. Jeg stemmer også for en frisørtime hvor du får satt opp håret profesjonelt, gjerne med en frisk spenne eller blomst også Et tynt og elegant smykke i halsen og litt markante og like elegante øredobber vil også få deg til å glitre enda mer og du får enda mer festpreg over deg! Siter
marjea Skrevet 17. Mai 2012 Rapporter Skrevet 17. Mai 2012 Enig i at kort jakke er finest, og du kan nok godt gå for litt spreke farger. Gammelrosa ble for "tassent" i mine øyne, og på bildene er det tydelig at du kler å bruke farger. Jeg syns forøvrig at aubergine, marine- og mellomblå så veldig pent ut til kjolen Litt OT, men hvor har du kjøpt kjolen din? Den var veldig fin! Siter
Recommended Posts