Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva kan jeg ha til denne kjolen?


Ingvild
 Share

Recommended Posts

Ja, lyse farger - gjerne i grense mot pastell (duse farger). Jeg synes frisk og lys lilla ville passet deg og kjolen fint. Det vil gi et friskt pust og passer seg fint både til festkledning, dine farger og det at det er sommerbryllup.

Jeg stemmer også for en frisørtime hvor du får satt opp håret profesjonelt, gjerne med en frisk spenne eller blomst også :D

Et tynt og elegant smykke i halsen og litt markante og like elegante øredobber vil også få deg til å glitre enda mer og du får enda mer festpreg over deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at kort jakke er finest, og du kan nok godt gå for litt spreke farger. Gammelrosa ble for "tassent" i mine øyne, og på bildene er det tydelig at du kler å bruke farger. Jeg syns forøvrig at aubergine, marine- og mellomblå så veldig pent ut til kjolen :ahappy:

Litt OT, men hvor har du kjøpt kjolen din? Den var veldig fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg tør! Er ikke redd for farger og slikt, jeg. :) Dog trenger jeg kanskje ikke å se helt hummer og kanari ut, Sara. :P

MEN! Hvor får jeg tak i blomster til håret? Syns ikke jeg har sett det noe sted, men nå er det evigheter siden jeg har vært på shopping. Venter uansett med å kjøpe til jeg har bestemt meg for jakke, så det ikke blir helt kræsj i farger.

Jeg er veldig glad i å pynte meg med sånt. Jeg pleier å kjøpe falske små blomster og blader på hobby-butikk. De ser ikke så falske ut på grunn av at de er små, og da er det jo mulig å kjøpe litt forskjellig slik at du kan sette det sammen selv. Det er veldig artig å fikse også! De har ståltråd på seg, så det er lett å feste i noe annet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm jag tycker att du ville passat fint med frisk men varm färg till. Om du har för stark färg vill du gärna blekna något. Jag tycker kanske lavendel-lila eller olivgrön. Och helst i en kortare modell som kan vara med att markera dina former. Om den är helt rak så blir det gärna lite tält aktigt hehe. Och enig med de ovan, toppa det hela med en blomma eller liknande i håret så är du så klar som du kan bli :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte rosafargen. I og med at kjolen er litt grønn-gråish (nydelig kjole), blir alt av "vanlig" grønt og blått aldeles feil. Gammelrosa er fint.

arosasko.jpg

arosajakke.jpg

Svart hører ikke hjemme i bryllup.

I håret syns jeg du skal ha en mørkere grønn spenne, bøyle, hårbånd - i samme fargeskala som kjolen- eller noe brunt. Ikke levende blomster. Det kan bruden ha :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har så mange forskjellige synspunkter, kan dere ikke være litt enige, da? :lol:

Jeg er ikke helt i den situasjonen at jeg har råd til å kjøpe dyre sko og klær som bare kan brukes én gang, så jeg kommer for eksempel ikke til å kjøpe rosa sko. Det skjer bare ikke. Jeg trives best i jordfarger, blått, grønt, oransje, rødt. Klare (men varme) farger framfor duse. Som sagt, pastellfarger trives jeg ikke i. Lilla og rosa er jeg egentlig ikke så glad i, den eneste grunnen til at jeg har flere plagg i de fargene er at jeg har en mormor som insisterer på at jeg kler rosa og lilla supergodt. :P

Jeg tror jeg får ta med meg kjolen nordover (har ikke tid til å dra på shopping før jeg er hjemme i Trøndelag, nemlig) og prøve jakker med den på der oppe. Da er jeg på utkikk enten etter en dressjakke eller en kort bolero. Og helst i litt friske farger, uten at de blir skrikende eller skjærer med fargetonene i kjolen. Jeg tror rett og slett at jeg må ta med meg min mor, for hun er ikke helt borte når det kommer til slike ting.

Har dere tips til pensko, gjerne med litt hæl, som er relativt komfortable på en litt bred fot med litt høy vrist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Har dere tips til pensko, gjerne med litt hæl, som er relativt komfortable på en litt bred fot med litt høy vrist?

Jeg ender bestandig opp med ballerina sko. Har funnet noe annet men ikke så mange sko butkkekr som tar inn Klavenæs har begynt å få noe bra men det er jo dyrt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart skinnjakke med svarte høøye pumps :D hadde vært skikkelig stilig ;D og en clutch da, kan jo bryte opp med en f.eks rød eller korallrød en ;)

Haha, skikkelig ikke min stil! :lol: Beklager. :)

Har dere tips til pensko, gjerne med litt hæl, som er relativt komfortable på en litt bred fot med litt høy vrist?

Jeg ender bestandig opp med ballerina sko. Har funnet noe annet men ikke så mange sko butkkekr som tar inn Klavenæs har begynt å få noe bra men det er jo dyrt

Ballerinasko er jo alltid en sikker vinner, og jeg trenger egentlig et par nye ettersom det fine paret jeg hadde døde i høst, men jeg tenkte det for en gangs skyld kunne være gøy med litt hæler også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Ballerinasko er jo alltid en sikker vinner, og jeg trenger egentlig et par nye ettersom det fine paret jeg hadde døde i høst, men jeg tenkte det for en gangs skyld kunne være gøy med litt hæler også. :)

Si fra hvis du finner noe bra for jeg sliter skikkelig med pensko og høy hel. Foten ser gjerne ut som ei mislykket stappa pølse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, skikkelig ikke min stil! :lol: Beklager. :)

Ballerinasko er jo alltid en sikker vinner, og jeg trenger egentlig et par nye ettersom det fine paret jeg hadde døde i høst, men jeg tenkte det for en gangs skyld kunne være gøy med litt hæler også. :)

Ja, du må ha hæler den dagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Veldig fin kjole! :) Den passet deg godt.

Synes dus og lys rosa passer til fargen, men igjen så synes jeg personlig det blir litt mye å matche forskjellige farger, en farge på en overdel, en annen på kjolen og så en ny på skoene f.eks.

Men dus rosa hadde passet fint, og har du sorte sko til burde du ha et armbånd/halsmykke/hårbøyle/clutch o.l som også er i sort iallefall, så det blir noe som matcher. :)

Ellers synes jeg det hadde vært veldig fint til om du fant en kort, hvit blazer til og tok hvite sko med noe hæler til f.eks, så blir det mer sommerlig enn sort tilbehør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ballerinasko er jo alltid en sikker vinner, og jeg trenger egentlig et par nye ettersom det fine paret jeg hadde døde i høst, men jeg tenkte det for en gangs skyld kunne være gøy med litt hæler også. :)

Ja, hæler, det er flott i bryllup :D Men øv deg på å gå i de først, og ikke kjøp høyere enn du klarer, for det ekke mye pent :P Var i bryllup for et par år siden, der var det ei tenåringsjente som tydeligvis gikk med hæler for første gang, og hun hadde skyyyhøye hæler. Det så ikke ut! Hun krøkket seg rundt med kjempeknekk i knærne og bananrygg (lignet nesten litt på verste sort schäferrygg/bakbein), og holdt ikke mange timene før hun måtte ha resten av festen i converse..

Ellers kan jeg ikke hjelpe deg, for jeg suger på sånne fargevalg og sånn, jeg må alltid ha hjelp fra samboer eller venner :P Men jeg ville bare si at du har en NYDELIG kjole!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt en frisk rosa bolero, og kanskje en blomst og sko i en mørkere rosa. Og kanskje noen grønne edelsteiner. Billig hårpynt og bling får du på Glitter.

Eller knallgule sko og blå/lilla smykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Update bare for moro skyld:

Bryllupet var nå i helga, og jeg endte opp med å ikke dra inn alt for mye farger. Fant en strikket, kort jakke med korte ermer, i en litt dus rosa-brun farge som passet fint til kjolen. Billig smykke og armbånd i sølvfarge for å gjøre antrekket litt røffere, og grå sko i semsket skinn (som har gitt meg to vonde gnagsår). Også var jeg med søsteren min til frisør på formiddagen, så vi fikk matchende krøller. :)

7181355259_c0b927c770_c.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...