Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Kristiansand 12. & 13. mai 2012 - Resultater


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

Willy fortsatte trenden med å bli nr 2, så han stod som 2. BHK m CACIB i dag, etter en junior :). Det var juniorenes dag i briardringen, for både bir og bim kom fra juniorklassen :). Vinnertispa var dog dritlekker, virkelig altså - hun blir en skummel konkurrent i årene som kommer, det er jeg brennsikker på :).

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuva blå og Trym nr 3 i åpen. Fornøyd med han :D Og spesielt at han oppførte seg dritfint i ringen etter en ***** uheldig episode dagen før på NTK'en. Måtte rett og slett gå ut av ringen med han i beste hannhundklassen pga usportslig oppførsel fra en annen utstiller.

Bodil stilte for første gang på NTK'en på Lørdag, og ble hivd rett ut uten kritikk! Pga underbittet hennes, klage skal sendes, for det godtar jeg ikke, jeg betaler penger for en kritikk, og det skal jeg ha! Itilegg så var det en 15 år gammel jente som stilte hu...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det faktisk er ganske arrogant å gjøre mot en 15 år gammel jente og en 5.5 mnd gammel valp. Han sa rett ut at han ikke vill skrive kritikk fordi hu ikke hadde noe der å gjøre :huh: Men vi fikk da en gul lapp hvor det står, undershot mouth, nice body, not used to the ring. Det var forøvrig ikke samme dommeren som de voksne. Ingen premiering selv om hun var eneste tispe, og det er forsåvidt greit det, premieringa driter jeg i, jeg veit bikkja er underbitt, men jeg vil ha en kritikk på resten! Det er jo derfor vi meldte på...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi fikk da en gul lapp hvor det står, undershot mouth, nice body, not used to the ring.

Ehhhh, men da har du da fått den kritikken dommeren ville gi til den hunden, da... og at hun var inne med en 15 år gammel handler er vel ikke dommeren sin feil, men din som sender en valp som ikke er trent på utstilling inn i ringen med en 15 åring som kanskje ikke har all verdens erfaring? Sorry, men dette synes jeg høres mer ut som syt fra en dårlig taper, enn et reelt problem. Det står jo klart at hunden er underbitt, har en "nice" body og ikke er vant til ringen. Hva annet forventer du å få på en underbitt hund ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhhh, men da har du da fått den kritikken dommeren ville gi til den hunden, da... og at hun var inne med en 15 år gammel handler er vel ikke dommeren sin feil, men din som sender en valp som ikke er trent på utstilling inn i ringen med en 15 åring som kanskje ikke har all verdens erfaring? Sorry, men dette synes jeg høres mer ut som syt fra en dårlig taper, enn et reelt problem. Det står jo klart at hunden er underbitt, har en "nice" body og ikke er vant til ringen. Hva annet forventer du å få på en underbitt hund ?

En kritikk på resten av hunden kanskje, bevegelser, overlinje etc etc, valpen stod pent når dommeren så på hu, hu var ikke veldig villig til å vise bittet, hun travet også en fin runde, selv om hun var vanskelig å få igang.

Underbitt er heller ikke en diskvalifiserende feil, det er ikke en grov feil, men kun en feil. Ifølge standarden. Så jo, jeg forventer meg en kritikk selv om bikkja har en feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å stille en hund med diskvalifiserende bittfeil er jo det det er: DISKVALIFISERENDE! Da skal man ikke ha noen form for premiering.... skjønner ikke hvorfor dere stilte henne engang...

Hvorfor ikke lese standarden før du sier noe?

Nei, man skal visstnok kun stille hunder uten feil, alle mine hunder har feil så jeg burde legge opp med en gang :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hyggelig helg på Hamresanden, fælt utstillingssted med ilalgt gjørmebad og langt å gå fra parkeringen, bitteliten ring men koselig dommer og ringsekretær.

Hyggelig å bli beste beste hann med gamlefar Moby (10,5 år) og BIM bak barnebarnet hans. Stilte en pen unghundtispe (Penny) som ble 2 beste tispe med res.cert og res.cacib (hyggelig!).

Ang. dette med korte og mangelfulle kritikker så vet jeg at resultater har blitt annullert tidligere pga sånt. En dommer skrev "I don't like this dog" f.eks. Så hvis man vil kan man såklart sende inn en protest og betale de hundrelappene en klage koster og håpe på å få igjen påmeldingsavgiften (eller tape protestgebyret)..

Men spiller det vikrelig noen større rolle på en hund som har underbitt og av den grunn alene ikke burde vært stilt?

Ang. handleren så synes jeg det er trist at hun (han) måtte/ville stille ut en så ung og kanskje utrent valp med en slik feil som nok gjør den premieringen riktig uansett.

Grattis til alle fornøyde!

Susanne

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har absolutt ikke noe imot manglende premiering, det forventet jeg. Men jeg forventet også en kritikk.

Hvorfor bør ikke en valp med tannfeil bli stilt? Jeg gjør det her for gøy, og for meg er valpeshow gøy. Også ville jeg ha en kritikk på resten av hunden. Men jeg skjønner jo nå at valpeshow er blodseriøst. Handleren stiller ganske mange hunder og hun er glad i Bodil og hadde lyst til å stille hu, hu visste om feilen og at hu ikke kom til å gå til tops. Jeg synes det er trivelig å se samspill mellom valper og unge jenter i ringen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kritikk på resten av hunden kanskje, bevegelser, overlinje etc etc, valpen stod pent når dommeren så på hu, hu var ikke veldig villig til å vise bittet, hun travet også en fin runde, selv om hun var vanskelig å få igang.

Men du fikk jo kritikk, selv om den var kort? Jeg har sett kritikker som sier: "Forsvarer sitt championat" - ville du klaget på det også eller? Fordi det ikke står noe om alt DU vil at det skal stå noe om? Men lykke til med å klage... det koster ofte mye for ingenting (og for en kritikk på et valpeshow ville ikke jeg giddet å gjøre noe, for å si det sånn).

Underbitt er heller ikke en diskvalifiserende feil, det er ikke en grov feil, men kun en feil. Ifølge standarden.

Det kommer vel an på hvor uttalt dette underbittet er vel? Et grovt underbitt vi uansett være diskvalifiserende - det er jo ikke enten eller, det er graderinger her som for andre feil, sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg synes det er dårlig gjort på et valpeshow, og at jeg synes valpeshow skal være gøy for både handler og valp. Jeg skal bare sende en mail og si ifra hva jeg mener om det. Jeg synes det er ufint å si at den hunden vil jeg ikke skrive kritikk på pga underbittet. Selv de hundene som får gult og grønt får en kritikk liksom.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oscar ble kasta ut engang. Dommeren tok såvidt på ham, bare la merke til de hengslete beina og bevegelsene noe som er helt normalt på en gigant i vekst , som alle andre dommere har tatt hensyn til. Hun sa bare No good, poor legs. Og så røyk han rett ut..så kan skje tydeligvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...