Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Kristiansand 12. & 13. mai 2012 - Resultater


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

Selvsagt skal hunden ha en utfyllende kritikk selv om den har en (diskvalifiserende) feil!

Jeg forventer også et minimum av goodwill på et valpeshow, og mener sterkt at man ikke skal kunne forvente at hverken valp eller handler i disse ringene er profesjonelle utstillingsmaskiner. Djises! Valpeshow skal være hyggelig og uhøytidelig trening, en arena for å møtes å få gode opplevelser for framtiden, og enhver som har drevet med hund i mer enn et kvarter vet forbasket godt at resultatene fra valpeshow ikke betyr pøkk for den framtidige kvaliteten på bikkja, om en 4 måneder gammel valp har litt overbitt, mangler en testikkel eller er overbygd og keitete spiller sier nødvendigvis ikke en dritt om hvordan den ser ut som voksen.

Imidlertid vil en dårlig opplevelse for eier/handler sannsynligvis bety at de ikke gidder å møte igjen.

Jeg har selv vært på langtur og stilt en internasjonal champion mot en unghund med 2,5 cm overbitt som dommeren overså, unghunden ble BIR, og jeg kunne ikke annet enn å ta det med et smil, 100% sikker på at han aldri ville få en annen topp-plassering igjen, så mange blinde dommere finnes det heldigvis ikke i verden. :lol:

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

birogbim.jpg

Yuhuu, Patshabel's Ånly To ble BIR både på NTK utstillingen og NKK utstillingen, med Cacib :D

Robole's Oscar I I stilte for første gang i veteran søndagen og ble BIR veteran, og i hvertfall shortlistet i finalen, men ikke plassert videre..

^^

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle :)

Fredrik ble nummer 2 og Oliver nummer 3 med CK i championklassen, og Fredrik ble i tillegg 4 beste hanne med res.cacib.

Bella ble nummer 3 av 13 i åpenklassen med CK, og i btk løp hun seg inn til en fjerdeplass mens nummer 2 i klassen ikke ble plassert!

Veldig fornøyd med dagen :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bør ikke en valp med tannfeil bli stilt? Jeg gjør det her for gøy, og for meg er valpeshow gøy. Også ville jeg ha en kritikk på resten av hunden. Men jeg skjønner jo nå at valpeshow er blodseriøst. Handleren stiller ganske mange hunder og hun er glad i Bodil og hadde lyst til å stille hu, hu visste om feilen og at hu ikke kom til å gå til tops. Jeg synes det er trivelig å se samspill mellom valper og unge jenter i ringen.

Ja, tydeligvis veldig seriøst når man blir sååå irritert over at en dommer skrev for få ord om en valp denne ikke likte bittet eller opptreden i ringen til.

Valper kan selvsagt endres til noe helt annet som voksen - men dommeren skal dømme det den ser DER og DA. Ergo vil et feil bitt selvsagt være rimelig avgjørende for plasseringen - at den heller ikke viser seg gjør det jo ennå værre for dommeren å danne seg noe som helst bilde av en hund.

Men joda, dommeren kunne definitivt skrevet noe om om hodet, skuldre, kne og tå, og det SKAL de jo faktisk gjøre. Men på et valpeshow - spiller det virkelig noen større rolle?

FLOTT at handleren er litt mere dreven - for en slik opplevelse kan fort være ganske ødeleggende for en startende utst. karriære!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett har det vært en fin fin utstillingshelg, og det er synd man ikke kan gjenta det neste år (da er den vel i Februar?) Det har jo blitt en tradisjon å dra dit, og det er jo årets koseligste utstillingshelg!

Ellers gratulerer til alle med fine resultater, sonenhunder er fine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man skal visstnok kun stille hunder uten feil, alle mine hunder har feil så jeg burde legge opp med en gang :cry:

Jeg stilte jo Joya med bittfeil. Hun fikk en like utfyllende kritikk som hunden foran uten bittfeil. Vi fikk plassering, og vi ble behandlet helt likt som alle de andre utstillerne.

Jeg er enig med Lotta. Valpeshow skal være gøy.

Jeg har sett virkelig rare voksne hunder få laaaange kritikker og en premiering.. At en valp som mest sannsynlig ser bra ut med alt annet enn bittet får en kort kritikk og blir kastet ut av ringen syns ikke jeg noe om.

Gratulerer til alle som er fornøyde! :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei nedover til Lillesand kom jeg plutselig på at jeg muligens hadde stilt en eller annen hund for samme dommer før, og bladde fort gjennom papirene fra tidligere utstillinger. Joda, for omtrent ett år siden fikk Taifa blått av samme dommer. Urgh! Plutselig føltes turen til Lillesand skikkelig bortkastet. Vi som er på stor-cert-jakt :P Det ble fortsatt ikke noe cert, men hun fikk da hvertfall excellent denne gangen av den dommeren, dog uten ck. Og vi prøver igjen i Drammen med en ny dommer. *krysser fingre for at pelsen holder enda litt til*

(Lola; det var egentlig NKK Kristiansand, men ble flyttet til Lillesand pga et flystevne i Kristiansand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...