Gå til innhold
Hundesonen.no

Bikinifin


Wanderlust
 Share

Recommended Posts

Vi er litt uti mai, og sommeren nærmer seg... Og jeg trenger tips til hvordan bli bikinifin! Jeg har ikke noe stort behov for å gå ned i vekt (for litt former vil jeg jo ha, av det jeg har), men å stramme opp litt hadde gjort seg. Men så har det seg slik at jeg er i en situasjon hvor jeg helst ikke skal anstrenge meg (minst mulig) og presse kroppen. Men litt må jeg jo kunne gjøre, ellers forfaller jeg jo til slutt...

Så sleng ut tips til enkle øvelser man kan gjøre for å stramme opp mage, rumpe og lår.

Er det f.eks noe kosttilskudd som øker forbrenningen? Hvilket tilskudd var det som hjalp mot søtsug? Krom?

Andre tips kan også deles her. F.eks ulike kroppspeelinger, kremer, hårfjerningsmidler, osv osv. Alt som er nyttig å vite før man lar klærne falle!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kommer sommeren som en overraskelse hvert år? :whistle:

Øvelser som kan gjøres hjemme uten utstyr:

Knebøy

Armhevinger (både brede og smale, start på knærne om det er veldig tungt)

Rygghev

Utfall

Glute bridge

Armhevinger hvor du har kroppen liggende på sofaen/senga, så du går nesten rett ned, da bruker du skuldrene mye mer

Knebøyhopp

Burpees

Problemet er vel at de fleste vet dette, men det er verre å motivere seg og presse seg gjennom det. Jeg liker godt Zuzana Light sine videoer, de fleste kan gjøres uten utstyr og du bare følger videoen. Gratis er det også!

Skal du klare å gjennomføre bør du bestemme deg for faste dager, f. eks tre dager i uken hvor du IKKE sluntrer unna.

Eks denne, istedet for hoppetau kan du ta høye kneløft, og du kan bruke en sekk med bøker istedet for kettlebell:

http://www.youtube.com/watch?v=Rcb9dE7ZYUo&feature=relmfu

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, mitt største problem har alltid vært at folk har lett for å bli snøblind om de ser meg i bikini. Har levd ganske godt de siste ti månedene også, så jeg hadde nok trengt mer enn halvannen måned til å bli bikinifin på. Sier som Simira, hvis jeg noen gang viser meg på stranden i sommer (for det er jo faktisk ikke spesielt varmt her, verken på land eller i vann, og jeg skal IKKE til syden akkurat), så får folk snu seg bort hvis de ikke liker det de ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke folk vil se på meg som jeg er så får de snu seg bort. :P Noen Paradise Hotel-kandidat er jeg ikke, men det er da vel ikke folk flest heller.

Hihi, mitt største problem har alltid vært at folk har lett for å bli snøblind om de ser meg i bikini. Har levd ganske godt de siste ti månedene også, så jeg hadde nok trengt mer enn halvannen måned til å bli bikinifin på. Sier som Simira, hvis jeg noen gang viser meg på stranden i sommer (for det er jo faktisk ikke spesielt varmt her, verken på land eller i vann, og jeg skal IKKE til syden akkurat), så får folk snu seg bort hvis de ikke liker det de ser.

Handler ikke om hva andre syns, for eneste jeg bryr meg om hva syns om meg, er den jeg er sammen med, og han syns jeg er kjempefin som jeg er. Men det har noe om hva man selv syns :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler ikke om hva andre syns, for eneste jeg bryr meg om hva syns om meg, er den jeg er sammen med, og han syns jeg er kjempefin som jeg er. Men det har noe om hva man selv syns :)

Ja, komfortabel i egen kropp er vel det viktigste uansett :)

(det jeg helst ønsker meg pr dags dato er bedre kondis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, komfortabel i egen kropp er vel det viktigste uansett :)

(det jeg helst ønsker meg pr dags dato er bedre kondis)

Det som også er et problem. Hvordan f.eks trene opp kondis når man ikke skal presse seg og anstrenge seg for mye?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fan av knebøy og armhevninger mot veggen (mindre press på min ødelagte hofte)

Men jeg sliter virkelig med å finne noe som tar vekk magen, eller strammer opp heter det vel Situpsgreier jeg ikke, så står litt fast der! Syns jeg ser så teit ut med ganske trente lår og rumpe (i forhold til før) og dvaskemage og grevinnearmer. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du armhevinger riktig så trener det armene helt fint :)

Stå i vinkel mot veggen sånn at det er tungt nok til at du ikke klarer mer enn 10 repetisjoner. Evt. på knærne på gulvet.

For å få mindre mage må du redusere fettet generelt over hele magen, på damer er det som regel vanskeligst å få det vekk rundt lårene og den siste lille "klumpen" på magen.

Alternativ til situps er planken. Hold så lenge du klarer, f. eks tre ganger. Når det begynner å bli tungt og du skjelver og rister, press litt til og hold ut en 5-10 sekunder ekstra!

Her har du en del øvelser du kan gjøre uten utstyr, gjør det samme som i videoen og bruk f. eks en 1,5liters flaske om du vil legge til vekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Litt OT, men noen tips til hvordan trening/øvelser som er best for å stramme inn spesielt lår og rumpe? Knebøy, men hva mer? :)

Trente en del før, men gjorde det tydelig feil, for har flat mage naturlig, men når jeg fikk magemuskler så det bare verre ut når jeg ikke strammet (bygger tydeligvis veldig lett magemuskler), for det tynne laget med fett foran la seg over musklene på magen, så jeg så rett og slett større ut der, og er heller ikke magen jeg ønsker å trene noe særlig. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knebøy er bra, men det blir fort "for lett" om man ikke har tilgang på ekstra vekter hjemme. Da kan du gå over til knebøy på ett bein om du er tøff nok ;)

Andre kongeøvelser er utfall, jeg liker utfall bakover bedre enn fremover, syns det er enklere å få kontakt med rumpemusklene da, samt å få riktig vinkel på kneet foran.

Bulgarske utfall er en absolutt killer for rumpa og låret. Du legger ett bein på sofaen eller senga, og så gjør du f. eks ti på ett bein og så bytter over.

Ellers er det beste øvelsene som går direkte på rumpa (det er fort gjort at knebøy går mer på lårene):

Glute bridge

Hip thrust.

Begge de to kan fint gjøres hjemme enten på gulvet eller man kan legge ryggen på sofaen og gjøre hip thrust på den måten :) bruk noen store tunge bøker for å legge på vekt, eller sekk med vannflasker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler ikke om hva andre syns, for eneste jeg bryr meg om hva syns om meg, er den jeg er sammen med, og han syns jeg er kjempefin som jeg er. Men det har noe om hva man selv syns :)

Enig!

Bulgarske utfall er helt fantastisk effektivt :) For å redusere fettet på magen (min store utfordring) så er det dessverre ikke nok med styrketrening som regel. Det er vanligvis hard kondisjonstrening, gjerne med intervaller, som anbefales for å redusere fett. I kombinasjon med styrke funger det fett (pun very much intended!), fordi større muskler gir større forbrenning, og strammer lekkert opp. Men bare situps hjelper lite dessverre. Det går heller ikke ann å punktslanke dessverre ... Hos meg forsvinner f.eks puppene før magen... Sukk. DET er urettferdighet i praksis det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så er det jo veldig greit med surfeshorts og bikinioverdel, evt. sarong og bikinioverdel. Jeg føler meg ganske avkledd i bare bikini, så hvis jeg skal bevege meg rundt og ikke bare ligge i sola så synes jeg det er greit å ha noe mer på meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn utenom burkini.... hva passer til små pupper og store hofter? Jeg vet jeg bør unngå frynser og knyting og sånt på underdelen, men hva slags utforming på toppen bør jeg se etter? Har ikke lyst til å se heeelt flat ut :P Er vel en liten B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...