Gå til innhold
Hundesonen.no

Kurs i Trondheimsområdet i sommer


Ingvild
 Share

Recommended Posts

Jeg har undersøkt litt rundt og sendt et par mailer, men finner ikke så veldig mange kurs som skal arrangeres i Trondheimsområdet i løpet av sommeren. Så jeg lager dette emnet i håp om at noen av dere kanskje kan tipse meg om kurs som hadde vært passelig for Geo og meg å være med på!

Jeg kommer hjem i slutten av mai og skal være i Trøndelag hele sommerferien fram til ca. tiende august, med unntak av ei uke i juli. Så jeg har mulighet til å delta både på helgekurs og kurs som går over flere uker.

Det er først og fremst valpekurs og introduksjonskurs i spor jeg kunne tenke meg å være med på. Geo er tre måneder gammel når vi drar nordover, så det hadde i grunnen vært ypperlig å finne et valpekurs som starter i juni en gang.

Jeg er litt kresen når det kommer til instruktører, men det er en vurdering jeg heller kan ta når jeg leser om hvert enkelt kurs. Så foreslå alt mulig - både konkrete kurs og klubber/hundeskoler jeg kan ta kontakt med for å høre om de skal sette opp flere kurs. Foreløpig har jeg sjekket ut hjemmesidene til Nidaros, retrieverklubben, Trondheim Hundeskole, Sportshunder og Selbu trekk- og brukshundklubb, og sendt mail til de to sistnevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente vi skulle ha et blodspor kurs, men kanskje det har vært, for jeg finner det ikke i kurskalenderen vårres. Hm..

Edit: Nå fikk jeg sjekket mailen min, det kurset gikk visst i slutten av april det. Men vi har et valpekurs som starter 10 mai og et introduksjonskurs i agility (helgekurs) som går over dagene 1-3 juni. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeakademiet

De har kurs i sommermånedene også. Jeg skal bla i juli, med ene, ev begge, unghundene.

Takk for tips! Men tror kanskje ikke det helt er hundeskolen for meg, med tanke på hva jeg vil ha ut av et valpekurs. :)

Jeg mente vi skulle ha et blodspor kurs, men kanskje det har vært, for jeg finner det ikke i kurskalenderen vårres. Hm..

Edit: Nå fikk jeg sjekket mailen min, det kurset gikk visst i slutten av april det. Men vi har et valpekurs som starter 10 mai og et introduksjonskurs i agility (helgekurs) som går over dagene 1-3 juni. :)

Hvem er "vi"?

10. mai blir for tidlig, og agilitykurs er ikke noe for en tre måneder gammel valp (og i alle fall ikke noe for meg, jeg er verdens mest klønete på agilitybanen, haha!).

Har fått svar fra Sportshunder, de skal ha et valpekurs som går i juli, så jeg vurderer å melde meg på det. Jeg må bare fundere litt på hva jeg egentlig vil ha ut av et valpekurs, og om jeg ikke kan få like mye ut av å trene sammen med flinke hundefolk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NBFK-Trøndelag arrangerer Trønderkurset 24.6-29-6, på Skallstugu, Levanger. Runderingsgruppene er fulle, men jeg tror det fremdeles er ledige plasser på spor og konkurranselydighet, se http://www.nbfk-trlag.com/aktiviteter.html for mer informasjon. Det er vel kanskje spor som er aktuelt for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mye som gjennomgås på et vanlig valpekurs som jeg ikke er så veldig interessert i ("Hvorfor biter valpen i hendene?" og "Hva skal jeg gjøre når valpen tisser inne?" for eksempel, hentet fra kursbeskrivelsen til Hundeakademiet). Jeg er også litt kresen på hvordan jeg vil lære inn ting, og selv om jeg alltids kan hoppe over ting eller gjøre ting på min egen måte når jeg kommer på kurs, mister jo det litt av poenget med å betale for kurset. Jeg har tilgang på forstyrrelser (ukentlige valpetreninger i Stjørdal f.eks.) om det bare er det jeg trenger.

Jeg tror jeg kan ha veldig nytte av input på en del ting. Det er mye jeg vil gjøre annerledes med Geo enn jeg har gjort med Tinka, og han er jo også en helt annen type hund. Men da kreves det at instruktøren faktisk er veldig dyktig og har en treningsfilosofi som er i noenlunde samme baner som måten jeg ønsker å trene på. Og på valpekurs er det kanskje litt mer hummer og kanari akkurat når det kommer til instruktører...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått svar fra Sportshunder, de skal ha et valpekurs som går i juli, så jeg vurderer å melde meg på det. Jeg må bare fundere litt på hva jeg egentlig vil ha ut av et valpekurs, og om jeg ikke kan få like mye ut av å trene sammen med flinke hundefolk...

Jeg gikk valpekurs med Smula der i fjor, og er veldig godt fornøyd. De tilpasser seg dine ønsker og de liker veldig godt å ha kursdeltakere som har et mål med treningen sin. 2 instruktører på et valpekurs med maks 8 deltakere om jeg ikke husker feil. Instruktørene trener og konkurrerer også med sine egne hunder, og er vant med mange forskjellige raser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på kurs i spesialsøk Modul I for noen uker siden, se http://www.spesialsok.no/. Anbefales! Veldig morro og lærerikt. Yngste deltaker på kurset var 3 mnd. Jeg er hekta og skal videre på modul II til høsten.

I og med at du nevner valpesosialisering på Stjørdal så antar jeg at du holder til på riktig side av byen ;-). Da blir kanskje ikke Levanger så altfor langt unna? http://www.levangerhundeklubb.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...