Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 28-29. april


Bananen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Amiga slo til etter mye nervepirrende runder og ble norsk utstillings champion :jump: Takk til Benedicte som gikk med hun og Whoopsis og JeanetteH for moralsk støtte under nervesammenbrudd

Gratulerer alle sammen, kjempebra. Jeg stilte Cora i dag og hun sto for championatet. Entret ringen sånn ca. 0945 og Cora oppførte seg kjempebra i ringen og fikk denne kritikken (jeg skjønte ikke al

Jäger var på sin aller første utstilling i dag han. Bir og Big 4 :berner: Gratulerer så mye alle sammen!

Var det noen andre enn meg som la merke til hvor sykt glatt det var der inne i forhold til før?

De må jo ha behandlet gulvet med noe, t.o.m Blaze tok seg sammen og ikke gasset avgårde som normalt.

JA! Freke så jo nærmest ut som Bambi på isen der inne nå i forhold til i september (forrige gang jeg var der).

Ikke så alt for lenge siden jeg kom inn døra her hjemme. Gratulerer til alle fine resultater og grattis til Blaze med BIG2. Hørte det over høytaleren og så du tasset forbi der jeg satt og veeeentet (synes det gikk veldig tregt i dag).

Freke fikk nok en fin kritikk av en ny (for ham) dommer. Dette sa Carsten Birk om ham:

God størrelse og linjer. Velskåret hode med gode lengder på neseparti. Sterk rygg, velbåret hale. god dypde i kroppen. Prima vinkler. Effektive bevegelser. Utmerket temperament. Velbårende ører (Hvordan bærer man øra dårlig????)

Exc.JK 1.JKK. CK CERT 1BHK BIR

5. cert i en alder av 15 mnd av 5 mulige :)

han hadde en UK hann som konkurrent, fin fyr det også. En annen norskeid en som også fikk CK, tror ikke eier er her på sonen.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat landet hjemme jeg og, måtte bare innom og sjekke litt resultater før jeg besvimer i senga (dagen begynte faktisk 4.30 for meg så det er lov!).

Grattis grattis til alle cert, NUCH'er og fine plasseringer!

Simira: Jækla gøy med Kovu! Grattis :)

Tror faktisk de hadde kræsjet skikkelig, når jeg gikk opp til basen etter at vi var ferdige i ringen, så holdt ridgeback tispene på. Supert at Yodel stilte opp!

Og Yodel hadde forretsen et nyyyyhydelig knippe basenjis med seg, de to svart/hvite- altså.........*sukk*

Stas med fine veteran Blaze også, vi heiet på dere (og se- det hjalp jo!) ;)

SEC: jeg sendte katalogen min avgårde, men imorgen kan jeg sikkert sjekke shibaene :)

Selv tok det jo år og dag før jeg kom meg inn i ringen hos en veeeeldig treg dommer. Men verdt all ventingen, "Tjukken" ble BIR med sitt 2.cert han! Det var 8 franske bulldogger og for engangs skyld så var det flest hannhunder (bare 2 tisper). Stas og jeg er stolt over oppdrettet mitt :) Ingen gruppeplassering, men jeg fikk det jeg ville ha lell ;)

Lykke til imorgen folkens!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi kommet hjem fra 2 dager i Leto :) Stilte bare Nitro begge dager, og igår fikk han vg med en litt spesiell kritikk.

Idag derimot fikk han exellent, ck og ble nr. 3 i sin klasse. I bhk ble han uplassert, men ble nr. 5 av 8, så syns det er bra til å være 9 måneder og 2 uker :D Han er veldig padlete i bevegelsene enda, men det setter seg etterhvert :)

Gratulerer til alle som har gjort det så bra! Kjempemorsomt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er hjemme på sofaen for litt lunch før vi skal tilbake til gruppene. Blaze BIR og BIR veteran i dag også :D

Dommer i dag var nederlanske John Wauben, og han sa dette om henne:

8 years young (lurer på om det var bevist skrevet :P ) and very nice femi type. Well balanced and well developed. Very nice femi head. Well set ears. good expr. good neck and top line. Good body. Well ang. Nice coat and color. Well carried tail. Moved with drive.

Samme dommeren skal dømme gruppen så det blir spennende. :)

Blaze var litt dårlig i magen i dag etter at hun fikk *host* krydde og ostepølse som belønning i går. Noen glemte kjøpe godbiter til det. Så vi hvilker oss i form på sofaen til gruppene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søteste lille pelsløse Supra ble BIM med knallbra kritikk:

Prima proposjoner og størrelse (:lol: lille lommeterven). God lengde på hode. Meget velbåret ører. Velformede øyne. Godt bitt, velbåret hode og god overlinje. Korrekte vinkler. Beveger seg fritt og livlig. God pels og farge med tilstreklig carbonage. Herlig utståling og temperament :)

Grattis til alle som har vært i farta :)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke peiling på hva slags forkortelse osv man har på det, men Kipu ble nr 2 i valp 4-6 mnd i dag. Var bare 3 hanner i klassen og ingen tisper i klassen. Stolt av lille pelsbølla mi!

Kritikk slik det sto på dommerspråket:

Very nice puppy - nice head/expr. - Has cherry eye at present - v.g rareacton- needs to tighten a bit in front -> come by age. Super coat - nice in movement.

Jeg var helt sikker på at kirsebær øyet kom til å sette oss rett bakerst, men dommer (husker ikke navn akk nå) spurte bare om vi hadde time hos veterinær for å gjøre noe med det.

Syns dette har vært en bra debut jeg. Min nervøsitet + en relativt morgengretten mor + en valp som var urolig gjorde at det ble felt noen tårer av fortvilelse over hva slags galskap jeg drev på med, men det gikk bra til slutt! Utrolig hyggelige mennesker som satt rundt oss med samme rase som kom med ros og skryt og et lite " psssst! pass på halen!" mens jeg sto i ringen og fikla med alt annet en hunden. Jeg er virkelig positivt overrasket!

Siden klassen gikk klokka ti så dro vi hjem relativt tidlig da vi ikke så noen vits i å slite ut valp helt med å ta en full dag i hallen når vi alikavel bare bor 5 min med kjøring unna. Kipu har hvertfall oppført seg eksemplarisk og roet seg fort etter den første halvtimen med masse nytt. Og igjen. Er så stolt av lille pelsdotten min! :)

Gratulerer til alle som har fått resultater de er fornøyde med! Har begynt å bli så mange navn nå at det blir vanskelig å følge med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leja ble nr 2 i tispeklasse 6-9 mnd slått av hunden som til slutt ble BIR. Upåklagelig kritikk nå som sist, men hun likte ikke dommeren så godt, så fikk på kritikken at hun trenger mer trening, noe som jeg er helt enig i. Fornøyd med dagen, selv om jeg hadde håpet på å vinne klassen!

Edit. Kritikken!

Excellent type, proportions. Well angulated. Excellent quality of coat and ears for age. Feminine expression. Needs more training.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle som er fornøyde! :D

Først var det Leo i ilden. Han stiller i åpen klasse, og fargespekteret ble virkelig brukt, så jeg hadde null intensjoner om rød en gang. Leo oppførte seg kjempebra, logra, og skulle nusse på meg hele tiden. Først fikk vi utdelt rødt, og og ble plassert som 1.mann i åpen klasse, da de andre fikk blå. Samtidig fikk vi også CK, og etter at alle var bedømt var det 4 hannhunder (2 av den er championer) som møtte i CK runden. Overraskende nok fikk vi CERTET og 3.Bkh! Kjempefornøyd, endelig var det vår tur etter tre res.CERT :D :D

Kritikk:

Maskulin helhet ned bra propesjoner. Bra hode og bitt, Bra overlinje og halefeste. Rak i overarmen. Velkropppet. Anelse knappe vinkler bak. Bra pels. Rører seg veldig bra.

Med Luna gikk det vel helt greit, men hun var ikke helt seg selv i ringen. Veldig slapp og hun så rett og slett lei ut(kanskje det er løpetiden som har stressa hun litt?) Ble en del venting, så skjønner hun egentlig godt. haha. Var vel 5 valper med, alle tisper, og Luna ble 3.plass i klassen sin men med super kritikk, mens søteren Wilma ble BIR! Det er vi fornøyde med, ekstra moro når hun er fra Leo også :D

Kritikk:

Lovlely dog with super temp. Nice wellbal. Head with wellplaced ears. Layback shoulder. Lovly neck into nicely ballance back. Nicely ang. Nice hoch. Super bone. In lovely condition. Moved very well

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble faktisk litt sur på arrangjører i dag. Ettersom jeg bor så nært så spør jeg alltid i sekerieriatet rekkefølge på gruppene. Valper først og voksene etterpå. Vi mistet gruppen faktisk! Hele 3 raser mistet gruppe 1 pga det. De hadde vist ropt over høytalerene en gang også at det var en endring og de kjørte gruppe 1 valp og voksen med en gang. Når jeg kom så begynnte de akkurat med barn & hund så de har nok ropt det samtidig som det tenker jeg. Meldte ikke over høytalerene at de savnet raser en gang. Jeg var vist andre mann som møte i sekeriteriatet og klaget. Men man får jo ikke kjørt gruppen på nytt heller..

Ingen plassering i BIS veteran. Men utenom den gruppe missen så var det en god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...