Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 28-29. april


Bananen
 Share

Recommended Posts

Imouto debuterte i åpen klasse i dag, og blei beste tispe og eneste med ck. Hun slo hannhunden og blei BIR også! Nå mangler hun "bare" et storcert tatt i oktober før hun blir svensk og norsk utstillingschampion. :P

Hun bar preg av å være sliten og veldig streng (mye lyd, som alltid uten noe alvor bak) utenfor ringen, men idet vi lekte før det var vår tur, var alt gøy og fint igjen. Noen hunder er fantastiske utstillingshunder fordi de liker seg på utstilling, elsker alt ståket, tida aleine med eier og alt som skjer, mens andre imponerer med arbeidsmoralen og den sporty holdninga de viser i ringen, til tross for at de synes settinga er slitsom. Knertis tilhører definitivt sistnevnte kategori. Å være i ringen er stas, å vente utenfor bare dritt. :P Uplassert i gruppa, men fortsatt kjempeflink. Lille hjertet mitt. :heart:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Amiga slo til etter mye nervepirrende runder og ble norsk utstillings champion :jump: Takk til Benedicte som gikk med hun og Whoopsis og JeanetteH for moralsk støtte under nervesammenbrudd

Gratulerer alle sammen, kjempebra. Jeg stilte Cora i dag og hun sto for championatet. Entret ringen sånn ca. 0945 og Cora oppførte seg kjempebra i ringen og fikk denne kritikken (jeg skjønte ikke al

Jäger var på sin aller første utstilling i dag han. Bir og Big 4 :berner: Gratulerer så mye alle sammen!

Imouto debuterte i åpen klasse i dag, og blei beste tispe og eneste med ck. Hun slo hannhunden og blei BIR også! Nå mangler hun "bare" et storcert tatt i oktober før hun blir svensk og norsk utstillingschampion. :P

Hun bar preg av å være sliten og veldig streng (mye lyd, som alltid uten noe alvor bak) utenfor ringen, men idet vi lekte før det var vår tur, var alt gøy og fint igjen. Noen hunder er fantastiske utstillingshunder fordi de liker seg på utstilling, elsker alt ståket, tida aleine med eier og alt som skjer, mens andre imponerer med arbeidsmoralen og den sporty holdninga de viser i ringen, til tross for at de synes settinga er slitsom. Knertis tilhører definitivt sistnevnte kategori. Å være i ringen er stas, å vente utenfor bare dritt. :P Uplassert i gruppa, men fortsatt kjempeflink. Lille hjertet mitt. :heart:

Hvis det er tiden hunden har "alene" med eier, har man kanskje for mange hunder ;) Satte hermetegn, for så veldig alene er man dog ikke på utstilling :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss gikk det greit med Vitani og dritt med Dixon.

Lørdagen: Dixon fikk Very good, kritikk: utmerket type og størrelse, utmerket maskulint hode, korrekt bitt, fine øyne, velplasserte ører, god hals, litt steil fremskutt skulder, skal utvikle noe mere bryst. stram overlinje. korrekt hale. flott pels. beveger seg meget godt. behøver ringtrening for å bli litt mer selvsikker i ringen.

Vitani var også litt skeptisk til dommeren og det endte med exc 2jkk uten ck. kritkken: utmerket type og str. velformet hode, korrekt bitt, utmerket hals og vinkler. godt utviklet bryst. korr hale. overgangspels, god struktur på det som kommer. beveger seg utmerket. litt frøken aktig i temperamentet

Søndag: Dixon slo til med en good, kritkken var bra den forsåvidt: Maskulin hannhund m/ bra proporsjoner. (17mnd). bra hode og bitt. bra overlinje og kropp. rasetypiske vinkler - bra pelskvalitet. typiske bevegelser, usikkert temperament, trenger trening og selvtillit.

Vitani fikk excellent og ble 2jkk (av 4), hun var litt treig i dag og trakk seg igjen, men litt mindre i dag. kritikken: feminin helhet - bra proporsjoner. vakkert hode. korrekt bitt. bra overlinje og halefeste. utmerket kropp for sin alder. rasetypiske vinkler. rører seg bra - behøver trening.

Vi er veldig fornøyd med at begge dommerne likte hundene, nå må vi bare dra på noen ringtreninger for å venne de til håndteringen igjen, er blitt for lenge siden sist dessverre.

gratulerer til alle dere andre :) spesielt til de nye championene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle flinke soniser.

Cora entret ringen for første gang i championklassen og det gikk veien i dag også, så hun ble BIR.

Ventet ikke på gruppene i dag heller, reiste hjem til de andre hundene og ikke minst valpene.

576682_346101355443668_100001314185475_870353_267121580_n.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jäger BIR og BIG 2 idag. Utrolig fornøyd med lille valpen i helga :heart: :heart: . Og selvfølgelig en veldig dyktig Mona :D

Gratulerer massemassemasse til alle som er glade og fornøyde :jump: :jump: :cheer: .

Endret av Toril
  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble faktisk litt sur på arrangjører i dag. Ettersom jeg bor så nært så spør jeg alltid i sekerieriatet rekkefølge på gruppene. Valper først og voksene etterpå. Vi mistet gruppen faktisk! Hele 3 raser mistet gruppe 1 pga det. De hadde vist ropt over høytalerene en gang også at det var en endring og de kjørte gruppe 1 valp og voksen med en gang.

For dårlig - enkelte arrangører bryr seg døyten om hvor mye vi betaler......

Gratulerer til alle som er fornøyde, spesielt dere med nye sopp'er ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle fornøyde, mye bra resultater her :) Lexi fikk exc i dag, en herlig liten baby som nok blir veldig bra når hun blir større, var noe av det dommeren sa om bøllefrøet. Hun oppfører seg så proft i ringen (vi fikk nok en gang velvist på kritikken) at det er så gøy å vise henne fram :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine bilder du har tatt av Jäger, BP ! :)

Jeg snakka med Mona, og måtte ta bilder av pc-skjermen med mobilen, og sende henne, for ho er ikke kommet hjem ennå. :)

Jeg fikk to svar fra henne etter at jeg hadde sendt noen bilder. Det første svaret var: "Fin!", og det andre var "Enda finere!" :)

Gratulerer til alle som er fornøyde etter denne utstillingshelga. :thumbs:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten legge inn resultatene fra igår jeg og, selvom det gikk bedre på lørdagen ;)

"Tjukken" vant klassen sin og ble 2.beste hannhund med reserve cert. Helt greit, det dommeren ikke likte med han, hadde den som vant. Boxeren til reisefølget fikk nøyaktig samme plassering og det derimot - var staaaas :D Det er en ganske uferdig junior som behøver tid, men det var jo gøy at hun gjorde det så bra likevel!

Syntes også at det var så utrolig mye bedre inne i hallen igår, i forhold til lørdagen. Lørdagen var det så trangt og vanskelig å komme frem overalt, men søndagen var det så mye mer behagelig der inne. Sikkert mye pga at 3 ringer var flyttet ut, men ringoppsettet var også annerledes. Supert at ting blir forandret på når det ikke fungerer så bra :)

Vi var ikke så lenge der igår og jeg tror søren ikke at jeg snakket med noen soniser..? Blir så akutt sjenert noen ganger...

Grattis til alle igjen! Nå har jeg glemt alt, men bildene av Jäger med mcGyver sveis har etset seg inn, herreguuuuud :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte Fredrik som fikk CK begge dagene og Jäger som tidligere nevnt ble BIR og BIG4 på lørdag og BIR og BIG2 på søndag. Og for å toppe det hele så ble deres felles pappa Best In Show på søndag! :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle sammen :) Jeg ser dere nevner reserve cert, hva innebærer egentlig det ?

"Det utdeles et reserve‐cert, til hunden bak

cert‐vinneren, som vil telle som cert dersom

cert‐vinneren skulle bli diskvalifisert."

Fra NKKs reglement :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også får man sløyfe da :D personlig synes jeg plassen bak certet er dritkjip, men den lyseblå rosetten hjelper litt :P

Syns det var superhyggelig å få jeg :D Selv om det svir litt å være så nærme certet er det verre å ikke få noe (altså 3. plassen) :P

Men får man sløyfa? Trodde en bare fikk bånd jeg, også måtte man kjøpe sløyfa..? Isåfall skulle jeg jo hentet sløyfene, damnit! Da hadde jeg hatt to blåslufser å henge på veggen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var superhyggelig å få jeg :D Selv om det svir litt å være så nærme certet er det verre å ikke få noe (altså 3. plassen) :P

Men får man sløyfa? Trodde en bare fikk bånd jeg, også måtte man kjøpe sløyfa..? Isåfall skulle jeg jo hentet sløyfene, damnit! Da hadde jeg hatt to blåslufser å henge på veggen :P

Nei får ikke sløyfen tror jeg, men kan kjøpe den :D Jeg kjøper alltid sløyfene, er på utstilling så sjeldent. Har fått res-.cert en gang, og jeg ble overrasket over reaksjonen min faktisk, jeg var så skuffet jeg... kunne grått :lol: men det gikk fort over da, og nå synes jeg sløyfen er stas :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei får ikke sløyfen tror jeg, men kan kjøpe den :D Jeg kjøper alltid sløyfene, er på utstilling så sjeldent. Har fått res-.cert en gang, og jeg ble overrasket over reaksjonen min faktisk, jeg var så skuffet jeg... kunne grått :lol: men det gikk fort over da, og nå synes jeg sløyfen er stas :P

Åja, ja da hadde jeg skjønt riktig. Nei, gadd ikke å kjøpe jeg, selv om jeg vurderte å kjøpe CK sløyfa.. Hvis vi ender opp med cert en gang får jeg kjøpe da, hehe. Jeg ble så utrolig overraska over at knøttet mitt slo en annen voksen hanne at jeg ikke rakk å bli skuffa over at vi tapte certet til en annen voksen hanne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...