Gå til innhold
Hundesonen.no

MSM vs. glukosamin


Zitka
 Share

Recommended Posts

MSM og C-vit er vanlige tilskudd å gi grander i USA, og er sterkt anbefalt iallefall det første året, men gjerne hele livet. Glukosamin gies som regel ved behov, sjeldent de gir det som ALS (all life stages) tilskudd.

Når mener du det er behov for glukosamin da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mener du det er behov for glukosamin da? :)

Ved leddplager. Om hunden er frisk, får den jo tydeligvis nok gjennom fôret?

Jeg gav aldri MSM, men C-vit fikk Valpis til hun var rundt 7-8 mndr, sånn ca. Hun får det fortsatt når det er skikkelig kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved leddplager. Om hunden er frisk, får den jo tydeligvis nok gjennom fôret?

Jeg gav aldri MSM, men C-vit fikk Valpis til hun var rundt 7-8 mndr, sånn ca. Hun får det fortsatt når det er skikkelig kaldt.

Hva med forbygging av leddplager da når man driver en litt hard sport og hunden har en svak grad?

Jeg vurderer nemlig å begynne med slikt for å forbygge evt ting slik at jeg kan ha hunden i aktiv "tjeneste" så lenge som mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir glukosamin forebyggende, rett og slett fordi jeg (og du) har en rase som har potensiale for leddproblemer og hun har C på ene albuen.

Jeg vil jo aldri finne ut om det har effekt eller ikke,jeg vet jo ikke hvordan hun ville vært uten... :) Jeg har samme målsetning som du beskriver, holde henne frisk og aktiv så hun kan være i aktiv bruk lengst mulig (og selvsagt ha det best mulig).

Har ingen erfaring med MSM, forøvrig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til vetrinær i går, og Engelsk settern skal begynne på noe nytt nå, for å forebygge leddproblemer, han blir straks 9 år, og blir litt stiv etter en god tur i marka. det heter glyco-flex og er godbiter. I følge vetrinær så er dette nytt på makedet, men utførlige tester sier at det har god effekt. Så vi prøver og ser hvordan det virker;) har ingen erfaringer med de overstående produktene, men tenkte jeg kunne legge dette inn her siden det handlet om ledd;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får man ikke kjøpt glukosamin i f.eks FK butikken og liknende butikker? Eller har jeg misset noe?

Hvor er billigste side for å bestille "Stride", og er det lov å importere til Norge?

EDIT: Finnes "stride" på nordby i sverige? Fant den her til 600 kronasjer for 0,5 kilo, var jo litt voldsomt?

http://netthest.no/default.pl?showProduct=744&pageId=1081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får man ikke kjøpt glukosamin i f.eks FK butikken og liknende butikker? Eller har jeg misset noe?

Hvor er billigste side for å bestille "Stride", og er det lov å importere til Norge?

EDIT: Finnes "stride" på nordby i sverige? Fant den her til 600 kronasjer for 0,5 kilo, var jo litt voldsomt?

http://netthest.no/d...744&pageId=1081

http://www.svenskadjurapoteket.se/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...