Whoopsis Skrevet 20. April 2012 Rapporter Share Skrevet 20. April 2012 I utgangspunktet får de to ganger om dagen. Første mellom 6-14 (altså, det spørs når jeg står opp) og siste som regel rett før jeg går og legger meg. Men ofte glemmer jeg et måltid eller to, eller de får så mye godbiter på trening at jeg ikke gir middag eller et eller annet sånt.. Så ja, relativt uforutsigbart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 20. April 2012 Rapporter Share Skrevet 20. April 2012 Mine får 2 ganger om dagen Begge mine er også matvrak. Noen ganger har jeg hoppet over frokost og da synes jeg at energiniået blir lavere, de springer ikke like mye på tur osv. Samtidig så spyr yngstemann om det blir for lang tid mellom måltidene, altså spyr gul magesyre da Jeg synes det er best å gi 2 ganger om dagen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gåsa Skrevet 21. April 2012 Rapporter Share Skrevet 21. April 2012 To ganger om dagen;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 21. April 2012 Rapporter Share Skrevet 21. April 2012 V&H fordelt på 2 måltider + en neve tørrfor på kveldsmaten. Stort sett til faste tider. Også her kan de gulpe magesyre om det går for lang tid mellom måltidene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Castella Skrevet 21. April 2012 Rapporter Share Skrevet 21. April 2012 2 ganger om dagen... de får "frokost" når jeg drar, det kan være alt fra 07 - 15, da strør jeg tørrfor rundt i hele leiligheten og de får hvert sitt frossne marbein fyllt med V&H Om kvelden får de V&H Mellommåltid: er godis på tur eller trening, og en gullerot i ny og ne.. Her spyr de om det blir for lenge mellom måltidene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 21. April 2012 Rapporter Share Skrevet 21. April 2012 En gang om dagen, mest fordi vi ikke står opp før uttpå dagen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest LXT Skrevet 21. April 2012 Rapporter Share Skrevet 21. April 2012 To ganger om dagen. Marvin får mat når jeg skal spise frokost, uanesett når det er. Og når jeg skal spise middag, uansett når det måtte være. Han har god appetitt, og etter at jeg gikk ned fra tre til to ganger om dagen da han var liten, så jeg ingen grunn til å kutte ut et måltid til. Det ser ut til å fungere utmerket her, og derfor fortsetter jeg med det. Ang spørsmålet om sur i magen, så har ihvertfall det aldri vært noe problem her. Ikke spiser han noe særlig gress heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiO Skrevet 21. April 2012 Rapporter Share Skrevet 21. April 2012 Vi gir 2 ganger om dagen. Med tanke på vekta burde hun kanskje bare fått èn gang, men da spyr hun gul galle og magesyre siden det blir for lenge mellom to måltider. Derfor får hun mat om morgenen (en neve tørrfôr) ca kl 7 på ukedagene, og senere i helgene. På kvelden får hun mat mellom 19 og 20, og da er det ofte en rå kyllingvinge eller et kyllinglår (frosne). Hvis det ikke blir rått og frossent, blir det i skåla; tørrfôr med våtfôr blandet i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renate A Skrevet 21. April 2012 Rapporter Share Skrevet 21. April 2012 Måler opp dagsrasjonen når jeg står opp og hun får litt før vi går ut på morgentur (vi pleier å ha lange morgenturer), så får hun et måltid når vi kommer hjem, alt mellom 9 og 11, så får hun resten av det som er igjen av det jeg målte opp på kvelden, somregel mellom 19 og 20. Jeg må være nazi på mat mengden og måle opp pga at hun legger så fort på seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 21. April 2012 Rapporter Share Skrevet 21. April 2012 2 ganger for dagen. Frokost mellom 6 og 9, kvelds mellom 19 og 23, sånn ca Samme her, bare at frokost er mellom 7 og 12 engang. Tidlig på ukedagene og senere i helgene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 21. April 2012 Rapporter Share Skrevet 21. April 2012 Vi har maten stående fremme hele tiden, så hundene spiser når de er sultne. Har bare én skål på deling til dem, men de spiser samtidig uten problemer. Bare mer rot med to skåler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 21. April 2012 Rapporter Share Skrevet 21. April 2012 Mine får mange små måltider. Gjerne 4- 5 pr dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hege GodtAlt Nilsen Skrevet 21. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2012 Jeg forer 2 ganger dagen (frokost, middag), men hunden min er sur i magen. diaré til tider. kan det hjelpe med oftere foring ? som 3-4 ganger daglig ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 21. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2012 Jeg forer 2 ganger dagen (frokost, middag), men hunden min er sur i magen. diaré til tider. kan det hjelpe med oftere foring ? som 3-4 ganger daglig ? Jeg merker ingen forskjell i bløtheten på avføringen utifra hvor ofte jeg gir dem mat. Om hunden din har diare ofte ville jeg ha forsøkt å bytte fôr. Hva fôrer du med nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 21. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2012 Som oftest en gang for dagen (ettermiddag/kveld), men av og til litt kyllingvinger eller lignende til frokost. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 21. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2012 Frokost og middag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
victor Skrevet 21. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2012 Får mat to ganger om dagen, etter morgenturen og etter hovedturen. Hovedturen er alt imellom to og seks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 21. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2012 Fôrer to ganger om dagen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IdaC Skrevet 22. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Mai 2012 Wheatenan får engang for dag mat i skåla, noen dager spiser de ikke. altså de hopper over endag. Dvergpinscheren får 4-5 gang men små måltider ( ja, hun får ofte, m en hun har nettopp vært døden nær!) valpen får 4 gang fordag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 22. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Mai 2012 Begge har fri tilgang på tørrfor. Chessea får 250 g V&H en gang om dagen etter tur. Leja får ca. 60 g V&H fordelt på 2-3 måltider per dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ganzie Skrevet 22. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Mai 2012 Fôrer når vi står opp, og når vi har spist middag, så det varierer veldig. Men fôrer to ganger daglig, går det for lenge mellom måltidene kaster hun opp magesyre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krilo Skrevet 22. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Mai 2012 Nå prøver vi ny rutine her i huset, frossen vom & hundemat pølse på ettermiddag/kveld og litt tørrfor i skåla hans når siste man i huset legger seg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ine Skrevet 3. Juni 2012 Rapporter Share Skrevet 3. Juni 2012 Litt OT, men til dere som kun forer en gang daglig, når på døgnet forer dere? Vi har pleid å hatt fri tilgang til Luna (yorkien vår), før vi fikk BC valpen vår. Men BC-en er en støvsuger når det kommer til mat, så vi forer nå to ganger til dagen. For Luna så fungerer ikke dette, hun ønsker kun å spise en gang til dagen. Mitt spørsmål er da, når på døgnet er mest gunstig for hunden å spise, når den kun skal ha et måltid? Enya kommer fortsatt til å få to måltider ihvertfall til hun ikke er valp lengre, så får vi ta da ta stilling til om hun skal kun ha ett eller flere måltider. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 3. Juni 2012 Rapporter Share Skrevet 3. Juni 2012 Litt OT, men til dere som kun forer en gang daglig, når på døgnet forer dere? Vi har pleid å hatt fri tilgang til Luna (yorkien vår), før vi fikk BC valpen vår. Men BC-en er en støvsuger når det kommer til mat, så vi forer nå to ganger til dagen. For Luna så fungerer ikke dette, hun ønsker kun å spise en gang til dagen. Mitt spørsmål er da, når på døgnet er mest gunstig for hunden å spise, når den kun skal ha et måltid? Enya kommer fortsatt til å få to måltider ihvertfall til hun ikke er valp lengre, så får vi ta da ta stilling til om hun skal kun ha ett eller flere måltider. Stort sett forer jeg i 7-8 tiden, litt etter tur. Hvis jeg planlegger joggetur eller sen kveldstur, får han mat litt tidligere, i 4-5-6-tiden, så han får tid til å fordøye godt før tur. Gir gjerne små måltider på morgenen, etter tissetur, i blant. Kyllingvinger og den slags. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bellare Skrevet 3. Juni 2012 Rapporter Share Skrevet 3. Juni 2012 Ein gong på morgonen og ein gong på ettermiddagen/kvelden. Men hender ho droppar det eine måltidet, spesielt om vi er aleine og ho ikkje treng å ete den opp så ikkje Dina skal få tilgang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts