Emilie Skrevet 20. April 2012 Rapporter Skrevet 20. April 2012 Den er slettet ja, men er etterfulgt av "må si at jeg er UTROLIG glad for at jeg ikke kom så langt den gang med å melde meg inn på hundesonen. dere har tydeligvis ikke lest hele saken, da hadde de fleste der inne hos dere ikke skrevet det dere har gjort. Er ok med delte meninger, men hallo.. lest selv hva dere har skrevet eller forholdt de fakta som er?" Da må man jo selvsagt spørre seg hvilke fakta er det de har holdt tilbake? Ut i fra hva de har skrevet i bloggen og annonsen så ser jeg bare noen overivrige wannabe dyrepoliti. Hunden er veldig slank ja, men sykelig tynn er den ikke. Det her holder de på med i Bergen også, ikke Hundehjelpen, men en annen organisasjon. Leker politi, og går i luften hvis noen stiller spørsmål osv. Da har de både taushetsplikt og diverse. Tingen er bare det at fakta er holdt tilbake, men hvis vi hadde visst hva ting faktisk gikk ut på, så tror jeg disse organisasjonene hadde stilt seg ENDA svakere. Siter
tulip Skrevet 20. April 2012 Rapporter Skrevet 20. April 2012 Til å være en sju år gammel (jupp, rottis er godt over middelalderen da) familierottis er den helt ok muskelsatt syns jeg. Det er tydelig på halsen/skuldrene at den har vært i bedre form tidligere, men muskelmassen er ikke atrofert (kroppen har ikke tæret seg selv) så jeg kan tenke meg at den har vært sjuk på noe vis og derfor gått ned i vekt. En mageinfeksjon er nok det på valper og eldre hunder. 2 Siter
Inustaff Skrevet 20. April 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 20. April 2012 Haha,Snusken-så det akkurat selv...alt jeg skrev (saklig og forklarende) om hva jeg mente om det ,jeg svarte hun som tagget meg... Jaja,dem om det.Lavmål.Der kan man bare mene noe om det er i tråd med deres egne meninger. Siter
Raksha Skrevet 20. April 2012 Rapporter Skrevet 20. April 2012 Jeg syns den var i tynneste laget, absolutt, men eier har jo en god forklaring, har den hatt orm så er det logisk. Det er heller ikke alltid så lett å feite opp hunder på en to tre. Nei, slike organisasjoner som leker "politi" kan ta seg en pille. Siter
jma Skrevet 21. April 2012 Rapporter Skrevet 21. April 2012 jeg synes rottisen ser ganske bra ut. Og om eierne sier at de skal legge på den noen kilo til, så ser jeg iallefall ikke probleme! som andre sier, overvekt på hunder er et mye større problem... Siter
Guest Kåre Lise Skrevet 21. April 2012 Rapporter Skrevet 21. April 2012 Ser det har tatt helt av på fbsiden til hundehjelpen, godt de får smake litt av seg selv. Og de påstår selvfølgelig at det kommer fra syklubben her etter linken som lå ute.. Siter
tm100008 Skrevet 21. April 2012 Rapporter Skrevet 21. April 2012 Er ikke dette de samme folka som fikk avlivet en valp de også fikk "hentet ut"? Som kjørte på med "valpementaltest" med liggende mennesker på bakken, brukte da reaksjonene og tolket det dithen at den ikke engang fikk en real sjans? Tilført: Jeg søkte..og fant. De var visst de ja. Her er deres egen versjon: http://www.hundehjel...gjerne-vil.aspx Siter
Ozzy Skrevet 21. April 2012 Rapporter Skrevet 21. April 2012 For en gjeng med kakle-kyllinger 1 Siter
Guest Kåre Lise Skrevet 21. April 2012 Rapporter Skrevet 21. April 2012 Er ikke dette de samme folka som fikk avlivet en valp de også fikk "hentet ut"? Som kjørte på med "valpementaltest" med liggende mennesker på bakken, brukte da reaksjonene og tolket det dithen at den ikke engang fikk en real sjans? Tilført: Jeg søkte..og fant. De var visst de ja. Her er deres egen versjon: http://www.hundehjel...gjerne-vil.aspx Fantastisk. Siter
Ozzy Skrevet 21. April 2012 Rapporter Skrevet 21. April 2012 Ser ut til at de har slettet alt på facebook nå. Siter
Guest Kåre Lise Skrevet 21. April 2012 Rapporter Skrevet 21. April 2012 Er vel på tide at de selv blir granska. Siter
Inustaff Skrevet 21. April 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 21. April 2012 Godt jeg har screenshots av det...bare fordi jeg liker det :-P Noen jeg vet om tipsa eieren om dette,kanskje derfor?(ikke meg) Tror jeg må slutte å gå på sånne grupper,blir bare provosert til å begynne å diskutere igjen. Jeg som hadde holdt meg vekke herfra så lenge...men det der greiene tvang meg hit... 1 Siter
Guest Kåre Lise Skrevet 21. April 2012 Rapporter Skrevet 21. April 2012 Ser ut som de er travelt opptatt med å importere ett helt kull fra Spania. Antar de kommer ferdig sosialisert og miljøtrent siden de selv skriver de ikke hadde kompetanse til denne valpen de avlivet. Siter
Malamuten Skrevet 21. April 2012 Rapporter Skrevet 21. April 2012 Godt jeg har screenshots av det...bare fordi jeg liker det :-P Noen jeg vet om tipsa eieren om dette,kanskje derfor?(ikke meg) Tror jeg må slutte å gå på sånne grupper,blir bare provosert til å begynne å diskutere igjen. Jeg som hadde holdt meg vekke herfra så lenge...men det der greiene tvang meg hit... I know.. Jeg kan ikke engasjere meg i slike saker, jeg blir bare sint og lei og ender med og ta det personlig.. Altså ikke det som blir sagt, men at det ikke går an og gjøre noe med slike.. Er ikke dette de samme folka som fikk avlivet en valp de også fikk "hentet ut"? Som kjørte på med "valpementaltest" med liggende mennesker på bakken, brukte da reaksjonene og tolket det dithen at den ikke engang fikk en real sjans? Tilført: Jeg søkte..og fant. De var visst de ja. Her er deres egen versjon: http://www.hundehjel...gjerne-vil.aspx Skulle vært en instans man kunne anmeldt disse til.. 'Virksomheten' deres henger jo ikke på greip i det hele tatt... Siter
Mirai Skrevet 21. April 2012 Rapporter Skrevet 21. April 2012 Det koster kr. 1500 å levere inn en omplasseringshund til oss. Er dette vanlig praksis? Siter
Arielle Skrevet 21. April 2012 Rapporter Skrevet 21. April 2012 Må si jeg blir mer og mer sjokkert jeg de skulle fått tatt en evaluering av tibben min han som valp så hadde sikkert han også vært avlivet nå. Han er enda litt skeptisk til folk men han biter aldri og sitter på fange til nye personer innen få minutter. Ingen problem med å ta han med meg over alt den dag i dag for han og har ellers ingen problemer i det daglige med han, men så diller jeg heller ikke med når rundt folk. Kunne aldri fallt meg inn å putte godbiter i trynet på en hund som er redd noe, nei her blir det oversett totalt. Vi later som ingenting og oppfører oss helt normalt og da forstår lille tibbedyret at det er ingenting å være redd for. Det har blitt prøvt ut metoder som beskrevet i det innlegget på han og da var han helt tullete og ble enda mer skeptisk og redd... Siter
Emilie Skrevet 22. April 2012 Rapporter Skrevet 22. April 2012 Er dette vanlig praksis? Ja, det vil jeg tro. Er i hvert fall det som gjelder katter på diverse omplasseringssentre for disse etc. Det er det som holder "butikken" i gang, uten midler, ingen omplasseringstjeneste. Da jeg jobbet med omplassering tok vi imidlertid 500,- for innlevering av omplasseringshund. Siter
Mud Skrevet 22. April 2012 Rapporter Skrevet 22. April 2012 Jeg synes fryktelig synd på den valpen de avlivde jeg. Seriøst! Folk kaster seg ned på bakken og oppfører seg helt skrudd (altså de ' dempende signalene' , ingen av mine hunder har stolt på folk som oppfører seg sånn) og den blir avlivd fordi den synes det er kjipt? Og hvor lenge var den der før denne 'testen'? Det verste er at den muligens hadde fungert helt fint hos ' uerfarne' som ikke tenkte ihjel den stakkars hunden. 1 Siter
Lotta Skrevet 22. April 2012 Rapporter Skrevet 22. April 2012 Anonyme, inkompetente feiginger, som i dyrevernets navn finner det for godt å anbefale både burbruk og kastrering. Hvem f**n er disse folka? Hvor er reglene og statuttene deres, for ikke å si regnskapet? Hadde vært fint om noen som bruker facebook hadde stilt dem noen kritiske spørsmål - er neppe særlig vanskelig å sette dem til veggs... Dustemikler! 6 Siter
tm100008 Skrevet 22. April 2012 Rapporter Skrevet 22. April 2012 Jeg synes fryktelig synd på den valpen de avlivde jeg. Seriøst! Folk kaster seg ned på bakken og oppfører seg helt skrudd (altså de ' dempende signalene' , ingen av mine hunder har stolt på folk som oppfører seg sånn) og den blir avlivd fordi den synes det er kjipt? Og hvor lenge var den der før denne 'testen'? Det verste er at den muligens hadde fungert helt fint hos ' uerfarne' som ikke tenkte ihjel den stakkars hunden. Valpen har først dratt fra oppdretter til de første eierne hvor valpen ble med på to forskjellige jobber (med mye trafikk), for deretter å flytte inn til et nytt hjem og så to dager senere bli eksponert for den der "testen" til over bristepunktet. Valpen hadde da en alder på nettopp fylt fire måneder. At de har enormt lite forsåelse for både hundepsykologi, mentalitet og normal oppegående sunt bondevett er veldig synlig i kommentarene deres selv. Når det kommer til at mennesker gjør slike dempende signaler, så er det ikke uvanlig at det kan se ut til at hunder/valper syntes det var rart når mennesker har slik da "avvikende atferd" som når de prøver å etterape hundespråk. De kunne likegjerne ha gått rundt på alle fire og bjeffet i testen Skammelig amatørmessig gjennomført. Siter
tm100008 Skrevet 22. April 2012 Rapporter Skrevet 22. April 2012 Ser ut som de er travelt opptatt med å importere ett helt kull fra Spania. Antar de kommer ferdig sosialisert og miljøtrent siden de selv skriver de ikke hadde kompetanse til denne valpen de avlivet. Veldig betryggende å høre. Grøss! Siter
Mari Skrevet 22. April 2012 Rapporter Skrevet 22. April 2012 Anonyme, inkompetente feiginger Pretty much sums it up. Noen som vet om Mattilsynet er klar over disse folka? De burde definitivt være under overvåkning av en eller annen instans (evt institusjon? ). It only goes to show, man kan ødelegge utrolig mye med gode intensjoner. ( ! ) <-- Jepp, dette er meg som mooner dem. 1 Siter
Carina Skrevet 22. April 2012 Rapporter Skrevet 22. April 2012 Hadde vært fint om noen som bruker facebook hadde stilt dem noen kritiske spørsmål - er neppe særlig vanskelig å sette dem til veggs... Dustemikler! Ettersom jeg forsto, så ble det visst en diskusjon på facebook-siden deres. Den ble selvsagt slettet. 1 Siter
Malamuten Skrevet 22. April 2012 Rapporter Skrevet 22. April 2012 Det virker jo som at de har hadt en del med mattilsynet og gjøre, da som den parten som sender inn bekymringsmeldinger, så de burde vell vite hvem de er.. Men mattilsynet har vell begrenset med midler og tid de også så det er ikke sikkert det er en prioritert sak. Siter
Lotta Skrevet 22. April 2012 Rapporter Skrevet 22. April 2012 Ettersom jeg forsto, så ble det visst en diskusjon på facebook-siden deres. Den ble selvsagt slettet. Jeg tenkte omvendt - at det burde startes en diskusjon på en side som de IKKE kunne slette, internett er et sterkt medium... Det virker jo som at de har hadt en del med mattilsynet og gjøre, da som den parten som sender inn bekymringsmeldinger, så de burde vell vite hvem de er.. Men mattilsynet har vell begrenset med midler og tid de også så det er ikke sikkert det er en prioritert sak. De våger jo ikke å bruke navn på sine egne sider engang, det ville forunder meg veldig om de ikke benyttet muligheten for å varsle mattilsynet anonymt, det er det dessverre full adgang til i dette landet. Sprø hundefolk benytter seg av det hele tiden for å lage ubehag for folk de ikke liker. Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.