Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hordaland 14-15.04


Yodel
 Share

Recommended Posts

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nevø var i ringen for andre gang noen sinne i dag. Denne gangen travet han til og med. Kritikk: God type, bra størrelse, tiltalende hode, utmerket uttrykk, bra rygg, noe fallende kryss, trenger utvi

Ailo ble champion i dag for dommer Eivind Mjærum Han ble plassert som andre beste hannhund med cert og reserve cacib. Endelig vår tur til å få storcertet Edit: Glemmer jo å gratulere alle andre

Hurra for Arla:-) snuppa gikk for første gang i unghund og fikk exc,ck,beste tispe,stor certet,cacib,bir og 4 beste norske hund:-) er så stolt av vesla:-)

Da er vi vel hjemme i sofaen, etter noen avstikkere til gamlingene og så til bror etterpå..

Smula ble 3BTK, på en skikkelig bingodag i DS-ringen. Hadde man satt sammen alle BIR/BIM-hundene etterpå så hadde det tydelig kommet frem hvor hummer og kanari dagens dømming var. Store hunder, små hunder, lange hunder, korte hunder, lang pels, kort pels, hipp, happ. Jaja, kritikken var god og var om gode proporsjoner, god pels, god overlinje, godt brystkasse, velvist sånn ca. Så greit nok, men ikke helt happy ;)

Gratulerer til alle andre som er fornøyde, og spesielt til Monica og Arla :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevø var i ringen for andre gang noen sinne i dag. :P Denne gangen travet han til og med.

Kritikk: God type, bra størrelse, tiltalende hode, utmerket uttrykk, bra rygg, noe fallende kryss, trenger utvikling i kroppen, kraftig benstamme, utmerket farge, normale bevegelser, noe kort kropp til høyden, utmerket gemytt.

De krysset av for CACIB, men så ombestemte dommeren seg og de strøk det ut med blanco på kritikken. :P Hun sa at han var en flott hund, med nydelig farge og kjempefint gemytt, men ville gjerne se ham igjen når han har utviklet seg litt mer. Vi endte opp med BIM.

Bedre enn forrige gang da vi fikk gul. :lol:

IMG_0140.jpg

Sløyfe fikk vi og!

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevø var i ringen for andre gang noen sinne i dag. :P Denne gangen travet han til og med.

Kritikk: God type, bra størrelse, tiltalende hode, utmerket uttrykk, bra rygg, noe fallende kryss, trenger utvikling i kroppen, kraftig benstamme, utmerket farge, normale bevegelser, noe kort kropp til høyden, utmerket gemytt.

De krysset av for CACIB, men så ombestemte dommeren seg og de strøk det ut med blanco på kritikken. :P Hun sa at han var en flott hund, med nydelig farge og kjempefint gemytt, men ville gjerne se ham igjen når han har utviklet seg litt mer. Vi endte opp med BIM.

Bedre enn forrige gang da vi fikk gul. :lol:

IMG_0140.jpg

Sløyfe fikk vi og!

Grattis! Litt av en forbedring ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til Monica med vesle Arla! :banana: Og gratulerer så masse til Ingiano med championat! Og Nevø ser FIN ut! :)

Ser at juniorhannen til venninna mi blei BIM shiba, og da angrer jeg litt på at jeg ikke stilte knertis, for Daito og Imouto er som to speilbilder av hverandre mtp uttrykk. :) Men hun hadde ikke slått Geisha uansett, så det er ikke noe å tenke på. :P

Grattis til alle andre med resultater og prestasjoner, uansett sløyferesultat!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era ble akkurat ikke plassert i dag, men hun fikk reservecertet da ... Hadde jo håpet på CERTET i dag og tittel, men den gang ei ...

I går hadde vi dalmatinerspesialen og da ble Era 4. beste tispe med res. cert og Belle ble BIM valp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk "very good", skal ikke klage på det, ikke med denne skranglekassen i hvert fall. Dommeren takket meg for å vise en såpass gammel og vital tispe, hvis alle hunder hadde vært så temperamentsfulle, energiske og livlige i veteranklasse ville rasen kommet et langt steg videre, så: :D

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye alle sammen! Jeg er godt fornøyd med Jolies debut, 1. exc i juniorklasse og dommeren elsket henne (faktisk såpass at hun takket meg på nytt for at hun fikk se henne etter jeg viste Luno (som hun ikke likte fullt så godt stakkar :lol: ). Kommentarer på lillemor som "fantastisk gemytt", "vakker" og "nesten for gode bevegelser til å være tervueren" kan man leve med, og flat rød er også ok når det ble delt ut blått og grønt.. og ingen BIR.

Luno.. vel 1. vg åpen klasse og kommentaren "det hodet kunne like godt vært på en schäfer" :lol: Uff da.. Ikke noe championat denne gangen heller nei, men igjen.. Ikke "sufficient" heller som jo var det jeg forventet etter den kommentaren. Ellers kun to ck på groenendael, begge på championer. Dommer var Anne-Chatrine Edoff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye alle sammen! Jeg er godt fornøyd med Jolies debut, 1. exc i juniorklasse og dommeren elsket henne (faktisk såpass at hun takket meg på nytt for at hun fikk se henne etter jeg viste Luno (som hun ikke likte fullt så godt stakkar :lol: ). Kommentarer på lillemor som "fantastisk gemytt", "vakker" og "nesten for gode bevegelser til å være tervueren" kan man leve med, og flat rød er også ok når det ble delt ut blått og grønt.. og ingen BIR.

Luno.. vel 1. vg åpen klasse og kommentaren "det hodet kunne like godt vært på en schäfer" :lol: Uff da.. Ikke noe championat denne gangen heller nei, men igjen.. Ikke "sufficient" heller som jo var det jeg forventet etter den kommentaren. Ellers kun to ck på groenendael, begge på championer. Dommer var Anne-Chatrine Edoff

Haha, den damen var spesiell altså! :lol: Skikkelig ærlig, kanskje litt for ærlig med hodekommentaren :P

Blondie slo til med BIM og Cacib i dag :ahappy:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hector ble andre beste i juniorklasse uten CK, for baby i hodet ennå. Hadde han med i oppdretterklassen til Tangetoppen også, vi ble BIS2.

Lilla likte seg ikke idag, blå.

Jww-11 tispen jeg stilte fikk blå. Trange bakbensbevegelser.

Jaja, en fin dag for Mopsemannen som fikk med seg hannhundcertet da hvertfall ;P

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pia likte overhode ikkje dommaren, så ho kjefta grundig på han, men ho gjekk i det minste veldig fint utan tull og tøys :w00t:

Nice head, could have better pigment, g. head & topline, coat could be in better showconditions, tempera. should be better, regul. mover.

Øyenlysing: FRI :D

Edit: glømte å skrive at det vart blått på oss :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, den damen var spesiell altså! :lol: Skikkelig ærlig, kanskje litt for ærlig med hodekommentaren :P

Blondie slo til med BIM og Cacib i dag :ahappy:

Jeg må jo innrømme jeg skjønte hvor hun ville og at jeg begynte å le da hun sa det, men ja, diplomatiets edle kunst er nok ikke hennes hovedstyrke :lol:

Og grattis igjen, fine Blondie! :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avalon ble 2BHK bak en junior og fikk dermed cacibet vi håpet på :) Ella debuterte i juniorklassen og den vant hun med CK, og ble deretter beste tispe med cert, og til slutt BIM! Ikke verst av en liten debutant :) Veldig fornøyd med turen, og ikke minst at vi kom oss helskinnet både fram og tilbake :P

Gratulerer så mye til alle som er førnøyde!

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle fornøyde!

575020_10150817543581303_530141302_12281418_730565115_n.jpg

Tia 3BTK med Cacib

292227_10150817543861303_530141302_12281422_859315848_n.jpg

Sting BIM med Cacib (slo en viss amerikansk import, så jeg er veldig happy :lol: )

305662_10150817543746303_530141302_12281421_1381635329_n.jpg

Lille Ikke stilte for samme dommer som Eliandrea og Emilie, og fikk Very Good. Trenger å utvikles mer, men oppførte seg veldig fint i ringen. Løp og sto bra :)

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi håpet på certet på en av jentene, men vi nådde ikke helt opp dessverre :( Nitro debuterte 9 måneder gammel og fikk exellent 2 konk :) Veldig fornøyd med det altså :) Litt løs i front under bevegelse enda, men det kommer vel med tiden ;) Ophelia var den av mine som gjorde det best; exellent, ck, 3.btk. Bali fikk og exellent, men ikke noe mer da hun var for tykk :whistle: Nå har hun begynt på slankekur :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...