Whoopsis Skrevet 13. April 2012 Rapporter Share Skrevet 13. April 2012 Prøver å bli enig med meg selv om hvor lang reisevei til/fra jobb eller studier som er vanlig. Og hvor mye tid kan man bruke hver vei hver dag, og faktisk klare å leve med det over lengre tid? Hva er maks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 13. April 2012 Rapporter Share Skrevet 13. April 2012 Jeg bor i nabobygningen til der jeg har forelesning, så jeg bruker ikke mange minuttene. To minutter kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mushi Skrevet 13. April 2012 Rapporter Share Skrevet 13. April 2012 Jeg bor utenfor Tønsberg og går på skole i Drammen. Tar bussen hjemmefra 06.45 og er i byen 07.02, hopper da rett ombord toget som da er i Drammen 07.55, er på skolen fem over åtte. Grunnet dårlig korrespondering på andre tidspunkt må jeg alltid være på skolen kl åtte, selv om jeg aldri starter på skolen før 9-9.30. Litt kjipt, men jeg får lest skole om morgenen i stedet for å sove Hjem igjen bruker jeg akkurat 1,5 time, men må ofte vente førti minutter på toget hjem etter skolen. Tre dager i uka går bra, fire dager ble veldig slitsomt ett noen måneder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 13. April 2012 Rapporter Share Skrevet 13. April 2012 Kjører jeg selv, bruker jeg ca 30 min i rushtida, mindre utenfor, mens skal jeg ta buss tar det litt lengre pga jeg må finne parkering, evt gå til bussplassen osv. Til jobb tar det 25 min å kjøre. Det jeg derimot er vant med fra tidligere er ca 50 min, og det er i mitt hode sånn ca max.. En time eller mer er fryktelig langt.. Min far kjørte 50 min en vei hver dag i 20 år, men han ble veldig glad da han slapp det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ganzie Skrevet 13. April 2012 Rapporter Share Skrevet 13. April 2012 Bruker 10 minutter med bil til jobb, ca 20 minutter dersom jeg sykler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 13. April 2012 Rapporter Share Skrevet 13. April 2012 Dette kommer egentlig litt an på om jeg tar buss eller kjører egen bil - også jobber jo jeg litt her og litt der, så det kan variere en del, men om jeg skal inn til byen (Oslo som er hovedkontoret) og tar buss bruker jeg ganske nøyaktig en time fra dør til dør på tur inn om morgenen, og 1,15 min - kanskje litt til - på vei hjem igjen, litt avhengig av hvilken buss jeg tar. Jeg synes dette er over min smertegrense for reisetid til og fra jobb, egentlig... Kjører jeg bil bruker jeg ca 40 min, litt avhengig av trafikksituasjonen da, men stort sett holder det medd 40 min. Det er ok, men egentlig lenger enn jeg foretrekker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 13. April 2012 Rapporter Share Skrevet 13. April 2012 Det kommer ann på hvor du bor. Jeg syntes det er helt greit med en halvtime i bil etter og før jobb. Men her jeg bor er det ikke noe uvanlig å bruke en time en veg i bil for å komme på jobb. Vet også om dem som bruker halvannen time i bil for å komme på jobb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 13. April 2012 Rapporter Share Skrevet 13. April 2012 Her bruker jeg ca 15 min, omtrent uansett hvilke av kontorene våre jeg jobber på (tre i området). Dette syntes jeg er veldig behagelig, og vil egentlig ikke ha noe lenger reisevei, ihvertfall ikke fast. 30min er nok min absolutte maksimale reisetid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 13. April 2012 Rapporter Share Skrevet 13. April 2012 Jeg bruker 8 minutter i bil. Det er deilig! For min del er 30 min et maksimum av hva jeg gidder å bruke til/fra jobb. Jeg kommer alltid til å flytte ut i fra hvor jeg får jobb/skaffe meg jobb ut i fra hvor jeg bor. Jeg har hund, og jeg gidder ikke kaste bort hundrevis av timer i året i bil som jeg kan bruke på tur med dyret i stedet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rødhette&Ulven Skrevet 13. April 2012 Rapporter Share Skrevet 13. April 2012 Bruker en tme på bussen hver vei. Det funker, så lenge samboeren min jobber i nærheten. Hadde jeg vært alene med hundene hadde det ikke funka for meg, med mindre jeg hadde dagpass - fordi det ville betydd at hundene var hjemme alene i mer enn ti timer hver dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fantasia Skrevet 13. April 2012 Rapporter Share Skrevet 13. April 2012 Bruker for tiden 5min til jobb og 30min til skolen. Veldig greit å bo så nærme, men synes heller ikke at det var noe problem å pendle stavanger-oslo for å gå på skole. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100008 Skrevet 13. April 2012 Rapporter Share Skrevet 13. April 2012 Jeg blir galen i halen av for mye reisetid. Jeg er ikke vant med å bruke mye tid for å komme meg til/fra. Jeg er uten bil nå for tiden, og ut fra når på døgnet jeg reiser (og da kollektivtilbudet), så har jeg omtrent 2 timer reisetid per dag. Derfor flytter jeg nå Jeg klarer nesten ikke å vente... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sham Skrevet 13. April 2012 Rapporter Share Skrevet 13. April 2012 Bruker 45 min med bil. Brukte 1 1/2 -2 timer før med bil, tog og t-bane før jeg byttet jobb så det er mye bedre, men nå som jeg har jobbet der i 4 år begynner jeg å bli lei pendlingen. Koster så mye mer pga alt som blir fortere slitt på bilen, km stand og bensin.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 13. April 2012 Rapporter Share Skrevet 13. April 2012 Litt over en time hver vei. Blir en vane det også. Sover på toget innover og leser bok på vei hjem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
idaemiliee Skrevet 13. April 2012 Rapporter Share Skrevet 13. April 2012 Nå kjører jeg som oftest, og bruker da ca 20 min til/fra skolen. Når jeg tar buss varierer det litt avhengig av når skolen slutter for dagen, men rundt 25-30 min pluss gåturen på rundt 3 min. Når jeg begynner i jobb, ønsker jeg ikke reisevei på mer enn 30 min. Går jo greit nå som jeg bor hjemme hos pappa, men føler at reisetiden er så bortkastet når jeg kan bruke den tiden på hunden. Heller en jobb med litt mindre lønn, enn lengre reisevei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 13. April 2012 Rapporter Share Skrevet 13. April 2012 Hjemmefra bruker jeg 22 min til jobb. Fra Carl bruker jeg 26 min til jobb. Jeg syns det er akkurat maks, og jeg skal ikke flytte til et sted hvor jeg bruker mer enn 30 min for å komme meg til jobb. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 13. April 2012 Rapporter Share Skrevet 13. April 2012 25min ish med bil til jobb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 13. April 2012 Rapporter Share Skrevet 13. April 2012 25-30 min til jobb, ca 45 fra jobb, dette pga bussbytte. Helt kurant, får strikket endel eller lest i boka jeg holder på med. Men 45 min begge veier hadde blitt litt drøyt, det er tross alt ikke mer enn to-tre mil mellom jobb og hjem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 13. April 2012 Rapporter Share Skrevet 13. April 2012 10 min hver vei (til fots). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rottisembla Skrevet 13. April 2012 Rapporter Share Skrevet 13. April 2012 25 min kvar veg, 35 på vinterføre. Fra og med neste uke 10-15 min til jobb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 13. April 2012 Rapporter Share Skrevet 13. April 2012 En time og ett kvarter før jeg starter må jeg reise. Kollektiven til og fra jobben min er mildt sagt ræva, den går ikke på søndager engang... Når vi flytter til Ås/Ski får jeg kortere reisevei med en gang. Fra Holmlia til jobben er det nesten fem mil, mens fra Ås til jobben er det ca 7 km.. Det er en avstand jeg lett kan sykle! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Betty Skrevet 13. April 2012 Rapporter Share Skrevet 13. April 2012 Ca en halvtime til studiene, og 10-12 minutter til jobb. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 13. April 2012 Rapporter Share Skrevet 13. April 2012 Gå til bussen: ca 5-7 min. Bussen > jobb: ca ca 7 min. Ca. 15 min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 13. April 2012 Rapporter Share Skrevet 13. April 2012 Jeg kjører bil ca 15 min hver vei. Men her er det ingen rush trafikk, kun strake veien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mara Skrevet 13. April 2012 Rapporter Share Skrevet 13. April 2012 15-20 min (11-12 km, men med en del lyskryss og trafikk..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts