Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny her!


Terria
 Share

Recommended Posts

Har fått høre at det er flere med Bedlington Terrier her inne, og derfor tar jeg en titt ;-)

32 år gammel med Bedlington hanne på ett år- utfordrende men fantastisk hund! Vokst opp med hund (Schnauzere) og har hatt Collie og Labrador før jeg endte opp med Bedlington. Glad i en god diskusjon og gleder meg å bli kjent med dere her inne!

*edit- kanskje greit å huske hvor gammel jeg egentlig er?!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal jeg i så fall legge inn bilder? Avatar eller? Kommer fra et annet forum *kremt* som ikke opererer noe særlig med bilder, så dette er ukjent for meg.

Jeg pleier å laste mine opp i photobucket før jeg kopierer img koden og limer inn her. Noen bruker FB, men det får ikke jeg til :P

Hvor er hannen din fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C imisa. Din var fra Borsalinos, eller?

Jupp..

Blå eller Sand?

Er knallfornøyd med rasen, det eneste minuset er at hun er nesten for sosial og at hun tigger som et uvær. Tigger er vel en underdrivelse...Prøver å stjele ut av hendene på folk er vel mer riktig *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp..

Blå eller Sand?

Er knallfornøyd med rasen, det eneste minuset er at hun er nesten for sosial og at hun tigger som et uvær. Tigger er vel en underdrivelse...Prøver å stjele ut av hendene på folk er vel mer riktig *sukk*

Min er sand. Jeg er veldig fornøyd også, men jeg har en skikkelig terrierhanne, dessverre. Det går helt fint å omgås andre hannhunder i bånd eller ved passering, men løs man må passe på som en hauk- lek blir til alvorlig fight i løpet av et halvt minutt. Spesielt staffer går han overhodet ikke med, de leker på en måte som alltid går over i slåsskamp... Morsomt å se lammet kjempe like innbitt som den skumle staffen :no: Utover det er han verdens herligste. Nå jobber jeg med bildene her, straks tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er sand. Jeg er veldig fornøyd også, men jeg har en skikkelig terrierhanne, dessverre. Det går helt fint å omgås andre hannhunder i bånd eller ved passering, men løs man må passe på som en hauk- lek blir til alvorlig fight i løpet av et halvt minutt. Spesielt staffer går han overhodet ikke med, de leker på en måte som alltid går over i slåsskamp... Morsomt å se lammet kjempe like innbitt som den skumle staffen :no: Utover det er han verdens herligste. Nå jobber jeg med bildene her, straks tilbake.

Min er myk som smør ovenfor andre hunder, så jeg merker lite til kamphund bakgrunnen :P Men jeg ble advart mot at de kunne være samkjønnsaggresjon. Gleder meg til bilder!

Edit: han er nydelig! :D Så lys i forhold til hun jeg har. Herlig utrykk :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Jeg hadde egentlig ønsket meg blå tispe men endte opp med sand hanne, sånn kan det gå når man spontanshopper Bedlis. Syntes egentlig ikke rasen var fin, og hadde innstilt meg på å kjøpe storpuddel, men jaggu ble det Bedlis likevel. Han er veldig barnevennlig og overraskende lydig til å være terrier, så vi får se om vi ikke kan få en liten fot innenfor div. aktiviteter etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Jeg hadde egentlig ønsket meg blå tispe men endte opp med sand hanne, sånn kan det gå når man spontanshopper Bedlis. Syntes egentlig ikke rasen var fin, og hadde innstilt meg på å kjøpe storpuddel, men jaggu ble det Bedlis likevel. Han er veldig barnevennlig og overraskende lydig til å være terrier, så vi får se om vi ikke kan få en liten fot innenfor div. aktiviteter etter hvert.

Jeg vippet i mellom mellompuddel og bedlington. Er glad jeg valgte bedlington, for makan til barnevennlig og hensynsfull hund har jeg aldri vært borti. Min sønn på 18 mnd går tur med henne uten problemer (ikke alene selvfølgelig, men han holder båndet). Hun er bare snill og god.

Jeg må ha en bedliss etterhvert! Mozza sjarmerte meg i senk, og din var også helt nydlig! :)

Velkommen til Sonen =)

Ja! :D

Så fin hund, jeg visste ikke engang at de fantes i sand jeg- har bare sett blå. Nydelig rase, uansett!

De finnes også i leverfarget og blue/tan som jeg har fått med meg. Mulig de finnes i sand/tan også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fant tråden :yes: 14 er jo en fin alder, satser på at min blir så gammel også. Du har ikke lyst på en ny Bedlis da?

Ja, 14 er fint. Jo, jeg vil gjerne ha bedlington, jeg. Men vår hanne var også tøffere enn toget mot fremmede hannhunder. Jo større de var, jo sintere var han. Så skal det bli fler, blir det ei lita snuppe. Dessuten har vi hatt Mozza noen dager her og da fant jeg vel ut at fire hunder er litt i meste laget, uansett hvor søte og enkle de er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...