Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Det hadde vært supert å ha Marifamilien som naboer! :ahappy: Dere får følge med på boligannonser. Hundhammeren er supert! Landlig og sjønært, og et kvarter med bil fra sentrum. Og siden det heter Hundhammeren er det selvfølgelig ideelt for hunder her.

Jeg tror vi først må få noen flere nuller på kontoen før vi ser på noen annonser, ellers er det jo bare pine! :D For jo, det er nydelig der rett og slett. :) Vi trives godt på Flatåsen og vi altså, rett ved skogen, perfekt for barn (spesielt et enebarn!), Tillerbyen rett ved, og sentrum ikke så langt som man skulle tro.

Het det Hundhamaren før? Hvor har jeg Hundhamaren fra?

• Svar 203
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Om det ikke blir en blogg med det første, så kan jeg vel i alle fall lage en tråd. (Og hva har dette på et hundeforum å gjøre? Hallooo, det handler om hvordan Pippin og Symra skal bo i fremtiden!).

Sjefssnekkeren var innom i dag. Han kom med en del materialer, men hadde ikke fått kjøpt taklist. Jeg viste han bildet fra deg Sara (litt lenger opp i denne tråden), og han sa at det var akkurat den d

De var litt sånn da de kom i dag:

Posted Images

Skrevet

Jeg tror vi først må få noen flere nuller på kontoen før vi ser på noen annonser, ellers er det jo bare pine! :D For jo, det er nydelig der rett og slett. :) Vi trives godt på Flatåsen og vi altså, rett ved skogen, perfekt for barn (spesielt et enebarn!), Tillerbyen rett ved, og sentrum ikke så langt som man skulle tro.

Het det Hundhamaren før? Hvor har jeg Hundhamaren fra?

Det het Hundhamaren en periode ja. Og boligmeglerne tror at det fortsatt heter det. (Jeg har hørt at boligmeglere trenger 30 år på å få med seg en navneendring :teehe: ).

Skrevet

Det het Hundhamaren en periode ja. Og boligmeglerne tror at det fortsatt heter det. (Jeg har hørt at boligmeglere trenger 30 år på å få med seg en navneendring :teehe: ).

Aah, det forklarer det ja. For da har jeg det fra da vi lette etter bolig i fjor. Vi var såvidt med på en budrunde på Hundhammeren faktisk. Det gikk helt sinnsykt mye over takst, typ 7-800.000. Helt vilt.

Skrevet

Aah, det forklarer det ja. For da har jeg det fra da vi lette etter bolig i fjor. Vi var såvidt med på en budrunde på Hundhammeren faktisk. Det gikk helt sinnsykt mye over takst, typ 7-800.000. Helt vilt.

Ja, det har blitt dyrt her. Det er dumt, jeg kunne gjerne tenkt meg å ha barna mine i nærheten. :(

Skrevet

Ja, det har blitt dyrt her. Det er dumt, jeg kunne gjerne tenkt meg å ha barna mine i nærheten. :(

Det skjønner jeg godt. Det er et bra strøk med idyllisk beliggenhet, og da blir det veldig dyrt.

Skrevet

Det har steget noe vanvittig fra jeg begynte å se etter hus. Vi ville jo helst til Hundhammeren/Vikhammer, men innen drømmeboligen dukka opp var jo prisene blitt helt hinsides. Det har skjedd bare de siste 2-3 årene. Nå ser jeg det stiger i Hommelvik også. Veldig kjedelig for oss, men kjekt for deg da :ahappy:

Skrevet

Sofaen eri hus! :D

Jeg har vært på Hundhammeren og hjulpet til å putte putetrekk på putene.

IMG_3438.jpgIMG_3439.jpg

Og gangen har fått fliser. De er ikke ferdige og vasket enda, men nå er iallefall flisene på plass.

IMG_3440.jpg

• Like 7
Skrevet

ÅÅÅåå ble så utrolig fint! Og så synes jeg at pippin&symra begynner å kunne fantastisk mye om særdeles intime ting om obskure byggegreier.. Du er kjempeflink! Man kan jo få litt grå hår,rynker,fråde og magesår av en byggeprosess hvor man selv ender opp som fagansvarlig!

Skrevet

Jeg takker for innspillet uansett jeg Siri Eveline! Jeg har et stort vindu på spisestua som ikke blir skiftet ut nå, fordi det er relativt nytt. Her må jeg finne på noe så dette vinduet passer bedre til huset. Jeg har hørt at man kan få laget tresprosser etter mål, disse skal faktisk limes fast i glasset. Jeg skal sjekke ut dette når jeg får overskudd til å tenke på det.

Et lite tips angående sprosser. Vi har kjøpt slike: http://vimax.no/produkter/plas-vinyl-sprosser/ Jeg var kjempeskeptisk. Har tross alt jobbet som selger for en liten trevarefabrikk som produserer vinduer, så det å skulle ha vinylsprosser føltes som "å banne i kjærka" :P Men de er kjempefine og ikke minst vedlikeholdsfrie :)

Skrevet

Takk for positiv respons alle sammen! Den siden med sprosser er bokmerket Anniken, skal sjekkes!

I dag stresset jeg rundt på mine vonde knær og kom hjem med både gardiner, gardinstenger og et par sofaputer! De gardinene jeg kjøpte på Ellos var for rødlilla, nå har jeg endelig funnet noen som har både riktig farge og struktur, så får jeg heller prøve å fortrenge at de er syntetiske. Man kan tydeligvis ikke få ting akkurat sånn som man drømmer om. Ikke alltid. Men de ser altså helt riktige ut der de henger! De som vises på dette bildet må legges opp litt, de på motsatt vegg fikk perfekt lengde helt av seg selv! :ahappy:

5juni2012013.jpg

• Like 6
Guest lijenta
Skrevet

Det blir fint hos deg nå og akkurat passe tid till alle sommergjestene dine :)

Skrevet

I LOVE IT!! Nå må du bare kjøpe bokhyllene og finne det perfekte bordet!

Noen som har noe mening om hvilket type stuebord som hadde passet inn på denne stuen?

Skrevet

Åå, så fint det blir! :) Er alt innvendig ferdig nå?

Peisen er fortsatt ikke reparert og malt, det mangler noen innvendige vinduskarmer og gangen skal males. Men det begynner virkelig å ligne nå! :)

Edit: Det er nøyaktig to måneder siden denne stua så sånn ut:

Peisestue005.jpg

Skrevet

Åh så fint og koselig det blir! :D Jeg gleder meg til å se det ferdig innredet! :)

Og så GLEDER jeg meg til jeg har et eget hus jeg kan sysle med... Om den tid noen gang kommer... :P

• Like 2
Skrevet

Det eneste jeg lurer på nå er hvordan jeg skal holde denne sofaen pen. Jeg bor sammen åtte pelslabber som er ute mange ganger hver dag i all slags vær! Og mine hunder har alltid vært sofahunder. Det er litt trist å alltid ha ulltepper liggende utover hele sofaen, og det er litt tungvint å vaske de åtte pelslabbene fire ganger om dagen.

Takke seg selv som har kjøpt lys, ensfarget sofa kanskje? :P

Skrevet

Det eneste jeg lurer på nå er hvordan jeg skal holde denne sofaen pen. Jeg bor sammen åtte pelslabber som er ute mange ganger hver dag i all slags vær! Og mine hunder har alltid vært sofahunder. Det er litt trist å alltid ha ulltepper liggende utover hele sofaen, og det er litt tungvint å vaske de åtte pelslabbene fire ganger om dagen.

Takke seg selv som har kjøpt lys, ensfarget sofa kanskje? :P

Men atte, du må nok venne hundene og kattene til å være på den andre stua (som ligger nærmest utgangsdøra, for de som ikke kjenner mamsens hus :lol: ) til labber har tørket iallefall, før de slipper inn på peisestua. Eller hur?

Skrevet

Hva med å ha peisestue-sofa som off limits da? Det går sikkert fint det hvis de fortsatt får være med oppi en annen sofa :) Våre bisker slutta å mase om å få være i sofaen i tv-stua etter bare et par kvelder de. Nå gidder de ikke bli med inn på tv-stua engang.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har noen til å passe inni,men ikke noe fast. Jeg jobber skift, og hunden har noen å være med når jeg jobber natt. Han har også noen å være med litt på kvelden når jeg jobber ettermiddag. Det er de dagene jeg jobber dag som er problemet. Det er ikke sånn at jeg ikke har tenkt på at det er ansvar med hund. Men jo, jeg trodde han var klar for å være alene nå.. Oppdretter sa valpene klarte det greit etter ca 12 uker...med trening så klart. Mulig jeg ikke har trent godt nok..har jo aldri dratt lenge fra han. 
    • Takk for et veldig fint og beroligende svar. Det betyr mye å høre det fra noen som har litt erfaring med hvordan oppdrettere tenker. Diva er akkurat sånn du beskriver en trygg voksenhund. Vi har aldri hatt problemer med henne ingen utagering, ingen aggresjon, ingen ressursforsvar eller noe som helst i den retningen. Hun er en hund som alltid har vært stabil rundt både folk og andre hunder, og hun har vokst opp med små hunder rundt seg helt siden hun var valp selv. Hun er typen som går mellom hvis to hunder bråker, men uten å lage noe drama ut av det. Bare rolig og tydelig. I tillegg er hun vant til et veldig rolig og forutsigbart hjemmemiljø, siden det alltid er noen hjemme på grunn av hjemmekontor. Hun får masse nærhet, rutiner og trygghet, og det smitter veldig over på hvordan hun oppfører seg. Det er nok mest meg som syns det er litt skummelt å bli dømt før folk faktisk har møtt henne. Jeg vet jo at hun er en fantastisk hund, men man hører så mye forskjellig, og jeg vil ikke at noen skal misforstå situasjonen. Jeg kommer til å fortelle oppdretteren om Diva når vi vet at sjansen er større for at vi faktisk får valpen, så det ikke blir unødvendig stress eller misforståelser. Men det du skriver roer meg veldig. Det er godt å høre at en trygg voksenhund som Diva faktisk kan være et pluss, og ikke noe negativt.
    • Det du beskriver er dessverre ganske vanlig hos valper i den alderen, og det betyr ikke at du har gjort noe feil. Noen valper takler alenetrening helt fint, mens andre trenger mye lengre tid enn det «boka» legger opp til. Det viktigste nå er å unngå at han får panikk hver gang du går, for det kan gjøre treningen tyngre for dere begge. Når en valp hyler sammenhengende i 30 minutter, så er det et tegn på at han ikke er klar for det nivået av alenetid ennå. Det handler ikke om stahet, men om at han blir oppriktig stresset. Da er det lurt å gå noen steg tilbake i treningen og gjøre det lettere for ham. Noen ting som ofte hjelper: •     Start helt på nytt med bittesmå steg, og hold deg på det nivået han faktisk mestrer. Det kan være 5 sekunder, 10 sekunder, 30 sekunder – det er helt greit. Det viktigste er at han opplever at du alltid kommer tilbake før han får panikk. •     Unngå bur akkurat nå, siden du allerede ser at det gjør ham mer stresset. Det er ikke alle valper som finner ro der. •     Gi ham et mindre område, men ikke bur. Et valperom, grind eller et avgrenset område kan gjøre det lettere for ham å finne ro. •     Tren på ro før du går. Mange valper blir mer stresset hvis det skjer mye aktivitet rett før du forlater leiligheten. •     Gå ut og inn mange ganger uten at det betyr noe. Ta på sko, gå ut, kom inn igjen. Gjenta til det blir kjedelig for ham. •     Bruk lyder som gjør at han ikke føler seg helt alene. Radio, hvit støy eller en vifte kan hjelpe noen valper. Når det gjelder jobbsituasjonen: Det er helt forståelig at du må på jobb, men valper på 15 uker klarer som regel ikke å være alene i lange perioder uten at det går utover tryggheten deres. Hvis det finnes noen muligheter for midlertidig hjelp nabo, familie, hundepasser et par timer, eller en venn som kan stikke innom, så kan det gjøre en enorm forskjell mens dere trener. Du gjør så godt du kan, og det er tydelig at du prøver å gjøre dette riktig. Det viktigste nå er å ta det i hans tempo og unngå at han får panikkopplevelser som setter dere tilbake. Det blir bedre, men noen valper trenger litt mer tid og litt mer støtte i starten. eller så vil du oppleve med at du vil få en hund som er stresset og kan bli `farlig` når han blir stor. om du har skaffet deg valp og ikke viste at valpen ikke kan være alene, så kanskje tenke på å sette den bort til noen som kan ta seg av den til den har blitt større. veit mange kan få det til og funke. men fleste hunder som vokser opp med å være alenen så mange timer av dagen sliter ofte med stress og sånnt ting.  det er ikke enkelt men noen ganger må man tenke på dyre og ikke seg selv, så kan være lurt å kanskje finne noen. se eter barnevakt eller hundebarnehage. for å sette en liten valp så lenge alene er ikke bra for han. jeg håper du finner ut av det og at han slipper unna å bli en nærvøs hund som voksen. ikke ment vondt eller sårende 
    • Det er jo nettopp det jeg sier, at de færreste har mulighet til å være hjemme fra jobb i 6 mnd. Hvis du leser litt rundt på forumet her vil du se ulike løsninger. Noen har med hunden i bil og lufter i pausene. Såklart uaktuelt i denne kulden. Noen har venner, naboer eller familie som passer halv dag eller stikker innom og lufter. Noen har hjemmekontor eller kan ta med hund på jobb. Når man er flere i familien har man kanskje mulighet for å tilpasse slik at noen starter sent på jobb, andre tidlig, og/eller har barn som kommer hjem fra skolen og lufter hund. Det er mange løsninger. Men det er ikke naturlig å forvente at den 4 mnd gammel valp skal kunne være alene hjemme en hel arbeidsdag. Om du ikke har mulighet for å tilrettelegge dette er det stor fare for at hunden utvikler separasjonsangst og ikke kan være alene i det hele tatt. Det er 20 år siden jeg fikk min første  hund, jeg har vært aktiv i hundesport og ulike hundemiljøer, og alle som har skaffet seg valp har planer og løsninger for dette. Som du også vil finne på forumet her vil alle som spør bli anbefalt å ha en plan og ikke forvente at en valp kan være alene hjemme en hel arbeidsdag.  Og så kan du jo se på finn.no hvor mange unghunder som omplasseres fordi de ikke "får tiden til å gå opp". Det er mange av disse "normale menneskene" som ikke har hatt en god plan for alenetreningen når de har skaffet seg hund.
    • Ja, jeg går gode turer først, og aktiviserer han. Gir han kong eller tyggebein når jeg går. Prøvd å lage en god rutine hjemme.  Men at du sier jeg skal levere hunden tilbake fordi jeg må på jobb, det blir for dumt! Han er 4 mndr, og ytterst få mennesker har mulighet til å være så lenge hjemme.  Rart så mange bikkjer klarer seg greit i hverdagen egentlig,  mtp at alle må være hjemme minimum 6 mndr(noe ganske få har vært..)  Og ikke alle har mulighet for å dra hjem fra jobb i lunsjen, eller ha bikkja med på jobb.. Hvor er dere normale mennesker med hund henn? Er dere ikke på forumer kanskje? Er dere jeg gjerne ville hørt fra..
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...