Gå til innhold
Hundesonen.no

Maris heklekrok!


Mari
 Share

Recommended Posts

Spørs litt på hvor mye ulla koster. Men det trenger ikke bli allverdens altså. 200-250 eller noe i den duren? Lua H har på seg er lilla. Er det jentete nok? Hvis ikke skal jeg lete litt og se hva jeg finner av jenterosa ull. Heklet denne til en niese en gang forresten, den ble veldig søt og tøff samtidig. :) Til ei jente som er endel eldre enn H da, så den ble ikke like posete.

7042666527_89a425ec33.jpg

Edit: sende på PM :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 221
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hekling trenger ikke være tantete og frumpy altså. Det finnes utrolig mye fint man kan hekle, og jeg har forsøkt å lage noe av det. Dette er litt kombinert skrytetråd og potensiell selgetråd. De ti

Superfin på en liten rødtopp!

I dag går det flere ting i posten til diverse soniser. Lill skal få halsen sin, og av restegarnet etter halsen så har jeg gjort mitt første forsøk på å hekle leke. Håper Soph liker den. Li

Posted Images

Fint om dere sender PM til Mari ang. om hun kan ta bestillinger, sånn at vi ikke trenger å flytte denne fine tråden til kjøp og salg :)

Still gjerne spørsmål og sånt men rene salgsposter må vi prøve å holde litt unna.

Moderator IW

:kiss: We love ya, bebbe. Det er bra du holder oss i øra. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her var det mye fint. Jeg har heklet mye selv, men mest gardiner og sengetepper. Begynner å bli lei av det, tror jeg skal se om jeg kan finne noen oppskrifter på skjerf og luer. Bruker du oppskrifter Mari, eller hekler du etter hodet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke møtt deg så mye, men jeg har jo sett bilder. Kan se for meg at en "slouchy" lue hadde vært fin på deg. Sånn som er litt posete om du skjønner. Evt et skjerf eller sjal? Jeg hekler gjerne noe til deg iallfall, om du finner noe du vil ha. :)

Jeg definerer folk i to jeg: de som kler lue, og de som ikke kler lue *ler*. Jeg hører definitivt til siste katergori :lol:

Jeg har jo en sånn typisk praktisk tilnærming til klær - det skal være varmt og sitte godt på *ler*. Men en sånn hadde kanskje satt prikken over i'en på mitt manglende image *ler*. Må tenke på det altså :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra tlf og senga, så kort.

Jeg bruker ofte oppskrifter ( mye fra ravelry.com) men har laget ting på hønsj også. :)

Det er plass til en Aslan i køa, jeg har tre bestillinger der nå. En fjerde går bra.

Og tusen takk for alle snille ord! Det er veldig koselig. Marimannen synes dere er fine som sier at jeg er flink. :)

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns hvertfall det er kult at du har klart å lære deg dette selv! Jeg så selv på noen heklebøker i hobbybutikken sammen med mamma for noen uker siden, men jeg var ikke modig nok til å tørre å prøve, selv med mamma her et par dager OG bok :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg definerer folk i to jeg: de som kler lue, og de som ikke kler lue *ler*. Jeg hører definitivt til siste katergori :lol:

Jeg har jo en sånn typisk praktisk tilnærming til klær - det skal være varmt og sitte godt på *ler*. Men en sånn hadde kanskje satt prikken over i'en på mitt manglende image *ler*. Må tenke på det altså :).

Jeg er dypt sjokkert over at vinterdronninga ikke bruker lue :aww:

Jeg lærte meg det i fjor faktisk. Det føles 10 grader varmere med lue :wub:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo en sånn typisk praktisk tilnærming til klær - det skal være varmt og sitte godt på *ler*. Men en sånn hadde kanskje satt prikken over i'en på mitt manglende image *ler*. Må tenke på det altså :).

Jeg så for meg noe i denne banen. Funker med kort hår. Jeg har heklet en sånn både til meg selv og til en venninne, og den maska blir utrolig kul. Jeg heklet matchende laaangt skjerf til meg selv også. Synes det ble pent. Skal prøve å ta bilde av skjerfet i dag.

4633455507_a31ca96d9c_z.jpg

4898669731_b8cc9babdd_z.jpg

Tusen takk, jenter!

Ja gjerne noen bilder om du gidder, Garmen. Pleddet ditt er lagt litt på vent nå, ble lei av å hekle firkanter. Det er vel uansett så varmt til dere at det ike er noen krise. Her har vi minst 30 cm snø. :(

Caroline, pulsvanter får jeg til. Send meg en pm med hva slags type du ønsker og i hvilke farger så skal jeg se på det. :)

Jeg er glad jeg laget tråden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst på sånn slouchy lue! Jeg hadde en som var så goood, men nå har den forsvunnet. Jeg kjøpte en ny en, som kan gjøres om til hals om jeg vil også, men vet ikke om jeg er så glad i den. :lol:

Send meg en pm om det blir aktuelt. Men nå har jeg fire prosjekter i køa, så beregn litt tid. Tenkte å bestille garn i dag, men får den jo ikke før over påske. Mye bør være gjort unna i løpet av en måned da. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dypt sjokkert over at vinterdronninga ikke bruker lue :aww:

Jeg lærte meg det i fjor faktisk. Det føles 10 grader varmere med lue :wub:

:lol: :lol:

Jo, altså - jeg bruker selvsagt lue, men jeg KLER det ikke *ler*. Også går jeg jo helst der folk ikke ferdes og da gjør det jo ikke noe at jeg ser ut som ett eller annet Steven Spielberg fantaserte om i ett eller annet mareritt :lol:

Jeg så for meg noe i denne banen. Funker med kort hår. Jeg har heklet en sånn både til meg selv og til en venninne, og den maska blir utrolig kul. Jeg heklet matchende laaangt skjerf til meg selv også. Synes det ble pent. Skal prøve å ta bilde av skjerfet i dag.

4633455507_a31ca96d9c_z.jpg

4898669731_b8cc9babdd_z.jpg

Himla stilige altså :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Skulle virkelig ønske jeg kunne hekle, strikke og sy.

Utrolig mye fine ting! :drool: Har lyst på masse masse, og når Caroline nevnte pulsvarmere så kom jeg på at mine gamle i mohair ble kastet forje flytt da de var begynnt å gå i oppløsning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Caroline og Jeanette vil havne på lista til pulsvarmere så bør de sende pm i dag. (Kan jeg friste med silke-mohair blanding, Jeanette? :D)

Jeg bestiller garn i løpet av dagen nemlig. :)

Og takk for alle komplimenter! Det er skikkelig koselig :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...