Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du noen gang angret på hundens stamtavlenavn?


HHC
 Share

Recommended Posts

Frøken heter The Curse of the Black Pearl på stamtavla, ikke noe jeg bestemte selv. Søsteren heter White Diamond in Dead Man's Chest, så glad Frøken fikk det korte navnet, haha :P

Ida som jeg hadde før het Akersborg Ida, fant på selv :) Grumpy heter Somollis Grumpy og siden jeg fikk han som 1 åring var ikke det noe jeg bestemte selv, hadde jeg kjøpt han som valp hadde jeg nok ikke kommet opp med det selv, men det er kult :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg veit ikke om du deler min aversjon mot blanding av språk i stamtavlenavn, men hvis jeg skulle hedra Camilla og hatt Imagine That som kennelnavn, ville jeg definitivt hatt en valp som het Imagine T

Det er mange oppdrettere som har ulike bokstavsystem, og det kan gi uheldige kombinasjoner, ord og løsninger av og til. Jeg ville for eksempel ikke hatt et Blowjob-kull, men det er meg og min puritan

Av de jeg har valgt selv, nei. Her er det aldri tilfeldig hva hundene får som navn, og jeg bruker aldri "oppbrukte" og overfladiske navn. De skal ha en sterk betydning for meg Hadde jeg fått velge s

Tinka heter Lorca's Dramatic Look, det syns jeg passer henne med tanke på hennes gedigne overbitt. :lol: Valpen får stamtavlenavnet DeepEyes Clash of Kings III, det syns jeg er kjempestilig, men det er umulig å si noe om det kommer til å passe ham eller ikke ennå. Fint er det uansett. :ahappy:

Å bruke verbet "angre" om noe jeg ikke har valgt selv blir litt feil, men nei, jeg "angrer" ikke. Stamtavlenavnene er fine de, både gamlemor sitt og han som ikke har kommet i hus ennå sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk bestemt stamnavnet på alle mine selv, i alle fall delvis.

Første SH het Togo (av Vargevass) (veldig orginalt :P)

nr. to (Klarelvens) Esky Endurance

Denali heter Hightower's A Dream Comes True. Jeg ville EGENTLIG ha et enklere mindre fancy navn som Alaska (var A-kullet). Men det gikk ikke oppdretter med på, så da ble det et fancy navn på henne. Hadde tenkt å kalle henne "Dreamy" men jeg har hatt en katt med det kallenavnet så det funka bare ikke. Så jeg havnet tilbake i Alaska :) (Denali er det høyeste fjellet i Alaska/N-Am, bedre kjent som Mt. McKinley)

Hightower's Freke Winter Spirit, kunne gjerne ha hett kun Freke for min del, men igjen ikke "bra nok" for en hund som skulle på utstillinger osv. Som Denali har han også søsken med enkle navn som er solgt til folk uten noen ønske om utstilling og/eller avl. Winter Spirit delen har han fått fordi både mor (See Here is Little Frosty) og bestemor (Fire and Ice - kalt Frosty) har "vinternavn" og er vel blant de hundene oppdretter er mest fornøyd med. Så beholdt han jo også selv to av Frekes søstre (Frosted Ice og Free Spirit).

Forøvrig har alle hundene et "nordlig" og/eller tilknytting til SH historie type navn.

Foreløpige siste SH på stammen blir jo en egenprodusert, så jeg kan vel ikke klage på stamnavnet jeg velger på henne heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, godt fornøyd med de jeg valgte selv. Jeg liker litt uvanlige navn, og de må gjerne bety noe.. Luno (des Champs du Trêfle) ble hetende det både siden jeg liker klangen og det betyr måne på esperanto (faren heter Emmabourne Moonshadow). Nemi valgte jeg ikke navnet på, men foruten om at det er litt vanlig passer det henne godt.

Jolie heter Nizhoni's Timeless Design, temaet bestemte oppdretter naturlig nok (Roma her inne) ,"time" - som jo passet godt, både siden moren brukte laaaaang tid på å gå i løp, og fordi jeg ventet på denne jenten i to år.

Jeg plukket Design siden faren heter Corsini Valentino og kommer fra et kull med designere som tema (Chanel, Prada, Dior), og Timeless både fordi det jo er det du håper på.. At valpen skal vokse opp til å bli en bra representant for rasen uavhengig av trender. Navnet ble "sementert" da ett av de første resultatene som kom opp via google da jeg søkte på det var klokkeserien Timeless.. fra nettopp Valentino.

På kallenavn stod det mellom Noëlle og Jolie, valget falt på det siste, delvis for å kalle henne opp etter grandtanten. Godt fornøyd med det og, selv om folk av og til uttaler "Joe Lee" og har en tendens til å synge "Jolene" når de hører det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Nei det har jeg ikke, men det ble litt pes med forige Strihåret Vorsteh for på papiret ble det Kaisa og hun het Raisa. Så på utstillinger og ting vi var med på så måtte jeg gå og minne meg selv på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange oppdrettere som har ulike bokstavsystem, og det kan gi uheldige kombinasjoner, ord og løsninger av og til.

Jeg ville for eksempel ikke hatt et Blowjob-kull, men det er meg og min puritanisme... :D

Extra er etter en BJ hund, hun :aww:

Jeg har bestemt navnene på mine hunder selv. Extra er fra et A kull, og heter "*kennelnavn* Absolute Extra". Action er fra et I kull, en boksav som jeg synes er kjempe vanskelig. Fikk derfor litt hjelp her, og det ble "*kennelnavn* Introducing Action".

Jeg har ingen grunn til å angre, med andre ord :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Jeg var så lei av at alle kikka på oss som om vi var gale og spurte "Fanta? Kaller dere virkelig hunden for Fanta?" :lol: Så jeg tenkte at nå skal jeg ha et skikkelig hundenavn. "Monti" er vel noe av det kjedeligste som finnes. Jeg trøsta meg med at det i alle fall er med iiiiii og ikke med yyyy. Men det hjelper ikke, alle skriver med y uansett :P Alle valpene skulle jo ha navn etter franske rødviner og jeg tenkte vel egentlig ikke at jeg skulle trenge å si hele navnet hans så ofte. Men når jeg får spørsmålet "Monti? heter han ikke noe mer?" og jeg må svare med "joda. Han heter Solsvingens le Cadet de Montirius" (og fremdeles ikke vet hvordan jeg egentlig uttaler det) så angrer jeg litt, ja :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Extra er etter en BJ hund, hun :aww:

Jeg har bestemt navnene på mine hunder selv. Extra er fra et A kull, og heter "*kennelnavn* Absolute Extra". Action er fra et I kull, en boksav som jeg synes er kjempe vanskelig. Fikk derfor litt hjelp her, og det ble "*kennelnavn* Introducing Action".

Jeg har ingen grunn til å angre, med andre ord :P

Jeg derimot synes de navnene er teite. Extra før Action liksom, ingen logikk :icon_confused: Så når jeg må prøve å huske hvem som er den yngste av hundene dine tenker jeg "skal vi se, i bakvendtland kommer den ekstra hunden først". :lol: Ja, DETTE har jeg tenkt mye på altså :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke valgt noen selv, men bryr meg døyten hva de heter på stamtavla hehe. Oscar heter jo Toffe Loffe's U-hu Uxo og Bella er Dobs Sabella-Safira , Turbo er fra noen private uten kennelnavn på han står det bare Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg derimot synes de navnene er teite. Extra før Action liksom, ingen logikk :icon_confused: Så når jeg må prøve å huske hvem som er den yngste av hundene dine tenker jeg "skal vi se, i bakvendtland kommer den ekstra hunden først". :lol: Ja, DETTE har jeg tenkt mye på altså :lol:

Tro meg, med to border collier og to schäferhunder i hus når jeg kjøpte henne, så levde hun fint opp til navnet :lol: Det gjør hun egentlig enda :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterte meg lenge over "The" i "Soldronningens the man in black" som er det fulle navnet til Boris, men i senere og mer "voksen" tid ser jeg jo at det ser best ut :P

Hector heter "Tangetoppens Kilkenny", noe han het lenge før jeg visste han skulle bli min, han er fra ett øl-kull og jeg syns igrunn det er kult, men kunne ALDRI kalt han for Kenny.

Lilla sitt stamtavlenavn irriterer meg grenseløst. Hun er født den 11 desember og alle skulle ha EL navn. Elvis, Elling, Elvira og Ellinor. Min søster valgte å kalle henne "elinor" på stamtavlen noe som har irritert meg i "åresvis" ELLINOR for ****! :lol:

Alfa heter "imagine that keep this party going" Hun heter Imagine that fordi jeg håpte det skulle bli mitt kennelnavn, samt hun er fra "True blood" kull, en episode heter "Keep this party going on" men jeg skippet "on" pga det ikke var plass til det. :)

Mine kull skal få noen RÅ navn! Samt ett navn for å hedre skjøønne Soppen Camilla som fant kennelnavnet til meg. Så jeg skal ha en valp som skal hete "Imagine That Awesome SoppenCamilla/CamillaSoppen" :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine kull skal få noen RÅ navn! Samt ett navn for å hedre skjøønne Soppen Camilla som fant kennelnavnet til meg. Så jeg skal ha en valp som skal hete "Imagine That Awesome SoppenCamilla/CamillaSoppen" :D

Jeg veit ikke om du deler min aversjon mot blanding av språk i stamtavlenavn, men hvis jeg skulle hedra Camilla og hatt Imagine That som kennelnavn, ville jeg definitivt hatt en valp som het Imagine That Awsome Mushrom-C! :lol:
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angre på noe andre har gjort, kan man vel liksom ikke - men man kan selvsagt synes at et navn noen har funnet på er teit? Jeg har vært sånn delvis med på å bestemme kennelnavnene til mine briarder, uten at de har fått noen dypere mening egentlig.

Torilsin Cara - Sara til daglig - var fra oppdretters C-kull. Jeg likte navnet Sara og dermed ble det Sara med C :D.

Torilsin Gale Grieg - Rudolf til daglig - var fra oppdretters G-kull og het egentlig Guy da jeg fikk ham. Det greide jeg ikke å si, og syntes det var så kjedelig, så da fant jeg på at han måtte hete Gale Grieg - og han levde vel dessverre opp til det navnet.

Torilsin Lois Lane - Lotta til daglig - var fra L-kullet, og jeg var inspirert av at Supermann gikk på TV i den perioden, Teri Hatcher spilte Lois Lane og jeg måtte jo bare ha en sånn :D.

Mezzoforte Surprise - Babs - kom jo som en overraskelse som den eneste fawne i kullet - så hun var jo en overraskelse og fikk jo det navnet. Enkelt og greit.

Li-Brie's Free Wheeler var det oppdretter selv som valgte ut - det var et Nazareth-kull - og det var helt greit. Han fikk også navnet Willy i valpekassen, hvilket jeg synes var det styggeste navnet jeg visste, men han VAR bare en Willy, han, så da ble det bare slik :D. Og jeg er nå veldig fornøyd med det navnet faktisk - han passer veldig godt til det navnet :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke om du deler min aversjon mot blanding av språk i stamtavlenavn, men hvis jeg skulle hedra Camilla og hatt Imagine That som kennelnavn, ville jeg definitivt hatt en valp som het Imagine That Awsome Mushrom-C! :lol:

Haha! Så rått! Om soppen digger det blir det skrevet opp på listen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fikk også navnet Willy i valpekassen, hvilket jeg synes var det styggeste navnet jeg visste, men han VAR bare en Willy, han, så da ble det bare slik :D. Og jeg er nå veldig fornøyd med det navnet faktisk - han passer veldig godt til det navnet :D.

ey! Nå ble jeg fornærmet her! (tulla selvsagt)

Pappa'n min heter Willy, og er selvsagt verdens beste pappa :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri valgt noe oppdretternavn selv, min heter Gjiway's Yard-Yellow, og må ærlig si at jeg ikke har peiling på hva som menes med hans stamtavlenavn. :aww:

Kullsøsken er Gjiway's Youchien og Gjiway's Yatsy. Noen som klarer å skimte en sammenheng? :whistle:

Jeg "kjenner" ei som har hund fra samme kennel :P Gjiway's Ivan mener jeg han heter :P

Ellers har jeg ingen dyr med stammtavle navn så har i grunn ingenting å angre på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, enkelte dager angrer jeg bittelitt på Shensi altså. Hennes fulle stamtavenavn er Lundetuvans Shensi Lundstjerneblom. Kun Shensi vi har valgt selv, oppdretter bestemte Lundstjerneblom! Det jeg angrer på er at svært få skjønner hva vi sier, når de spør hva hun heter :huh: "Chelsea? ååh, så fiiiint..." "Chessi ja, søt hun er" "fotball-laget chelsea????" Ehm, nei.... Shensi folkens :gaah: Og får de med seg navnet, feks på nametag, ja så blir det uttalt feil allikevel, feks Sensi, Senshi osv osv...

Men jeg er ellers ekstremt fornøyd med navnet, hun kler det virkelig! :D

Bamse var ikke jeg med på å bestemme at all. Samboer fikk han før vi ble sammen. Men Bamse liksom... er jo bittelitt kjedelig da :huh: Men han heter nå det og det passer til han^^

Forrige lundisen het Ulrik på stamtavla. Jeg skulle aldri i livet kalle han det, så navnet Mikke ble bestemt som hverdagsnavn. Hehe, det ble en Ulrik! Han var ingen Mikke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde jeg vel en liten innvirkning på navn da det kommer til Gry sitt, men hvem av oss som egentlig kom på "Gossine" delen er jeg ikke sikker på. Det skulle da være et G-G kull, så alle valpene har doble navn med G-G. Gode Goliat, Gåtefulle Gynter, Gromme Gorm og Gossine Geisha.

Jeg hadde derimot IKKE valgt Geisha, for i min verden er det en liten rød shibatispe. Og siden Gry ble det daglige navnet hennes, hadde det vel vært bedre med Gossine Gry. For DET er hu! Men Gry var jo absolutt ikke planlagt å bli min da hun fikk sitt navn, så...

Bridie hadde jeg jo heller ikke noe som helst innvirking på, men hun kunne ikke hett noe annet! Det navnet ER Bridie!!

Hakinos BETTER BEHAVE Bridie!! Hva annet kunne hun hett liksom?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aussie Gården's Queen In Red.

Tja, var et Q-kull. Synes det var begrenset med navn på Q, og de fleste gode tispe navnene var allerde tatt, som Qick Suprise, Qickstep osv.. Og siden valpen var ei Red Merle tispe, ble valget ganske lett. Men innser nå at det kanskje hadde passet bedre til en Red Tricolor.. Og at min kanskje skulle hett Queen Red-Merle. Men valgt er valgt. Til dagelig heter hun jo Jatzy. Og det er vanvittig irriterende at folk ikke klarer å stave det riktig, for stort sett går det i Yatzy, Yatzi, Yatsy, Yatsi eller nærmeste Jatsi .

Så nei, jeg angrer ikke. Irriterer meg kanskje mer over kennel navnet, enn navnet på bikkja :huh: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, angrer ikke. Elwira var fra et E-kull, og jeg fikk bestemme navnet. Hun ble hetene Amorandi's Estrella Bonita, som betyr vakre stjerne på portugisisk. Ettersom jeg har bodd i Brasil noen år ble det rett for meg. Elwira er virkelig min vakre stjerne og :ahappy:

Mayah er fra et kull der alle heter Lightfoot, altså et L-kull. Her heter alle i kullet Trap Line Lightfoot og så kallenavnet. Så min er Trap Line Lightfoot Mayah :) Hun passer godt til navnet! Hun er seriøst en flygende malamute til tider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel ikke si jeg angrer akkurat, men navnet Linux (Cirtap's Prins L-D Linux Van Berk) har vist seg å være overraskende vanskelig for folk, spesielt besteforeldre. Så for dem heter han enten Lunix elle Linus, avhengig av dagsformen, og når vi treffer fremmede som hilser på, så er ofte samtalen sånn her; "å, så søt, hva heter du da, Lille venn?" "Linux heter han" sier jeg "Hei, Linus/Lunix/evt andre nye versjoner" sier de "LINUX" sier jeg, men det hører de som regel ikke, i og med at det jo ikke er meg de er interesserte i... Men Linux er Linux han, så det passer jo:) Jeg valgte Linux selv sammen med samboern, men resten av navnet sto oppdretter for og det er faktisk et visst system:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...