Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du noen gang angret på hundens stamtavlenavn?


HHC
 Share

Recommended Posts

Som Marianne skriver, så valgte oppdretter resten av navntet pga et visst system som er helt greit for meg. Navnet Marvin står i stamtavlen, og det har jeg valgt selv. Det er ingen andre en SuperMarvin her inne som jeg har vært borti med samme navn. Og stort sett utbryter folk at det var et herlig og passende navn til min laffen-gutt :P

Jeg er fornøyd med det, og angrer ikke. Det er ikke spektakulært, men det er heller ikke et navn alle hunder heter. Synes det rett og slett er litt koselig til nettopp Marvin.

Det andre navnet digger jeg fra a til å. Deepeyes Dream Of Spring III "Dany" er et helt gjennomført navn tatt fra A Song of Ice and Fire serien, og Dany/Daenerys/Khaleesi er en bra dame!

Hun fikk navnet Dany da hun ble født, og da valgte jeg å beholde det. "Dream Of Spring" etter den ene boken, har jeg også valgt ut i fra de ulike boktitlene som jeg kunne å velge mellom.

Endret av LXT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg veit ikke om du deler min aversjon mot blanding av språk i stamtavlenavn, men hvis jeg skulle hedra Camilla og hatt Imagine That som kennelnavn, ville jeg definitivt hatt en valp som het Imagine T

Det er mange oppdrettere som har ulike bokstavsystem, og det kan gi uheldige kombinasjoner, ord og løsninger av og til. Jeg ville for eksempel ikke hatt et Blowjob-kull, men det er meg og min puritan

Av de jeg har valgt selv, nei. Her er det aldri tilfeldig hva hundene får som navn, og jeg bruker aldri "oppbrukte" og overfladiske navn. De skal ha en sterk betydning for meg Hadde jeg fått velge s

Som Marianne skriver, så valgte oppdretter resten av navntet pga et visst system som er helt greit for meg. Navnet Marvin står i stamtavlen, og det har jeg valgt selv. Det er ingen andre en SuperMarvin her inne som jeg har vært borti med samme navn. Og stort sett utbryter folk at det var et herlig og passende navn til min laffen-gutt :P

Jeg er fornøyd med det, og angrer ikke. Det er ikke spektakulært, men det er heller ikke et navn alle hunder heter. Synes det rett og slett er litt koselig til nettopp Marvin.

Den ene valpen til Linux, født i Estland, heter faktisk også Marvin;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I grunnen så har jeg vel angret på siste tema og kullnavnene til siste kullet jeg hadde. Dette fordi kullet ble så langt fra forventet som bare pokker og jeg anser det som totalt dritt. Men liker temaet og navnene, skulle gjerne brukt det på nytt kull, men den gang ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Temaet var guder mener jeg. Carina og Tone tok det jeg egentlig ville ha (bare i mannlig versjon, da Angus er mannemann), så når jeg så på lista oppdretteren hadde med navn på forskjellige guder, ble det til slutt Woodshine's Nija. I etterkant angrer jeg litt da jeg ikke har peiling på hvem Nija er, aldri har jeg hørt om navnet før heller egentlig og jeg finner heller ingen informasjon om Nija ingensteds. Men men. Gjort er gjort si, han er dog en veldig god Angus :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke jeg som har valgt navnene på noen av de to jeg har her nå, men jeg irriterer meg grønn over at begge to har norsk og engelsk blandet sammen.

Thia sitt er Passa På Working Girl, Working girl er fordi moren hennes heter Dolly, og Dolly Parton har en sang som heter Working Girl, samt at jeg var den eneste av valpekjøperne i det kullet som skulle bruke hunden til noe.

Lilo sitt navn er Solami's Summer Lady...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temaet var guder mener jeg. Carina og Tone tok det jeg egentlig ville ha (bare i mannlig versjon, da Angus er mannemann), så når jeg så på lista oppdretteren hadde med navn på forskjellige guder, ble det til slutt Woodshine's Nija. I etterkant angrer jeg litt da jeg ikke har peiling på hvem Nija er, aldri har jeg hørt om navnet før heller egentlig og jeg finner heller ingen informasjon om Nija ingensteds. Men men. Gjort er gjort si, han er dog en veldig god Angus :D

Skjønner ikke helt problemet :P Nike er en gudinne, så om det finnes en mannlig versjon av det, så hadde det jo bare vært å velge det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What?!? Det var teit! Vet de om onkel Marvin i Norge eller? ;)

Jaja, de ser vel på onkel som en helt da :queen:

Tror det var ganske ubevisst, men det var oppdretter som bestemte navnene, og hun burde

kanskje ha visst det:) Men jeg tror ikke det er

han som havnet i Norge som heter Marvin da,

så du kan jo late som din Marvin er den eneste;)

Red; Ehe, måtte sjekke en gang til; det ER faktisk han som havnet i Bergen som heter Marvin... Men han går til daglig under navnet Sky, da, hvis det er noe trøst;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke valgt navnet på min selv, fikk beskjed av oppdretter at jeg kunne bytte navn når jeg var å henta ham men det har vært full fart og fres med den karen siden han kom til meg så de viste hva de gjorde når de kalte ham Tempoo :P

Hele navnet hans er Tingeling Tamaya Tempoo (aner ikke hva Tamaya er?) men det høres så feminint ut at jeg kaller ham bare Il Tempoo Gigante istedet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var ganske ubevisst, men det var oppdretter som bestemte navnene, og hun burde

kanskje ha visst det:) Men jeg tror ikke det er

han som havnet i Norge som heter Marvin da,

så du kan jo late som din Marvin er den eneste;)

Red; Ehe, måtte sjekke en gang til; det ER faktisk han som havnet i Bergen som heter Marvin... Men han går til daglig under navnet Sky, da, hvis det er noe trøst;)

Men var det oppdretter i Estland som bestemte det navnet?

Hm.. Sky er en trøst ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Skjønner ikke helt problemet :P Nike er en gudinne, så om det finnes en mannlig versjon av det, så hadde det jo bare vært å velge det?

Nei, men lissåm det hadde jo blitt en mannlig versjon av selve navnet da og det er jo ikke navnet på en annen gud da såååå det hadde blitt juks :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...