Guest lijenta Skrevet 23. Mars 2012 Rapporter Skrevet 23. Mars 2012 Trening av å være hjemme alene og ro for den minste kanskje. I hvertfall det å være for seg selv ser ut til å være lurt her. Så du kan gi den eldste ting alene og at den yngste kan være alene. Starten vil for eks.si å gå ut av døra med den eldste og inn før den yngste har satt i gang spetakkelet Siter
Shlush Skrevet 23. Mars 2012 Rapporter Skrevet 23. Mars 2012 Har pratet litt med gubben, og han skal ta valpen litt, så jeg får litt tid med han selv. Har ikke prøvd det foret nei shlush, men om det er å anbefale prøver jeg gjerne! Venninnen min brukte det foret til sine to tynne hunder, de var ikke så veldig matglade og hun strevde litt med å få dem opp i vekt. Funket igrunn med RC Energy Det er mer fett i! Så du kan bruke det til oppfeting, midlertidig liksom. Siter
elinebj93 Skrevet 23. Mars 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 23. Mars 2012 Har startet litt.. Fikk beskjed om å ikke gå inn igjen før hun sluttet å bjeffe. Tror jeg sto i 20 min utenfor døra før hun ga seg. Men planen er nå at den minste reiser til gubben etter helga og starter trening der mens jeg følger opp hannen her. Siter
tulip Skrevet 23. Mars 2012 Rapporter Skrevet 23. Mars 2012 1 kg pølse får han som regel pr dag med to fulle kopper med tørrfor. Er du sikker på at det er ett kilos pølser du har? For om han får et kg voh + ca 400g tørrt om daagen (uansett merke) så er det helt sinnsvakt at han går sånn ned i vekt! Han får nesten mer mat enn min tre ganger så store valp fikk... Venninnen min brukte det foret til sine to tynne hunder, de var ikke så veldig matglade og hun strevde litt med å få dem opp i vekt. Funket igrunn med RC Energy Det er mer fett i! Så du kan bruke det til oppfeting, midlertidig liksom. Ingen av RC sine har mer fett enn voh.. INGEN tørrfôr faktisk.. Siter
tulip Skrevet 23. Mars 2012 Rapporter Skrevet 23. Mars 2012 Selger V&H 1 kg pølser? Trodde de kun hadde pølser på 500 gr og 5 kg, jeg. Jada, de har tre str på pølsene Siter
soelvd Skrevet 23. Mars 2012 Rapporter Skrevet 23. Mars 2012 Selger V&H 1 kg pølser? Trodde de kun hadde pølser på 500 gr og 5 kg, jeg. Jada. 0.5, 1 og 5 kg. Siter
mara Skrevet 24. Mars 2012 Rapporter Skrevet 24. Mars 2012 Bare et kjapt spm til Tulip: Energy 4800 (RC) har 30% fett og 32% proteiner. Blir det ikke tilsvarende v&h om man regner om til tørrstoff? Står 24-32% protein på hjemmesiden, fettprosent fant jeg faktisk ikke.. Forøvrig er jeg enig i at dersom hunden din spiser 1 kg pølse OG tørrfor hver dag, men går ned i vekt, da er den alvorlig syk. Sikker på det er riktige enheter? Siter
tulip Skrevet 24. Mars 2012 Rapporter Skrevet 24. Mars 2012 Bare et kjapt spm til Tulip: Energy 4800 (RC) har 30% fett og 32% proteiner. Blir det ikke tilsvarende v&h om man regner om til tørrstoff? Står 24-32% protein på hjemmesiden, fettprosent fant jeg faktisk ikke.. nr 25 har 22% fett, omregnet i tørrstoff blir det ca 44%. Sprint som er den magreste har 15/30. Så joda, 4800 ligger likt med sprint. 1 Siter
lucy Skrevet 24. Mars 2012 Rapporter Skrevet 24. Mars 2012 Sånn jeg har forstått det mener hun at hunden spiser en halv en-kilos pølse, altså en halv kilo vogh, og tørt i tillegg. I så fall ville jeg bare kjørt på med mer vogh. Og om det er tre mndr siden hunden fikk markkur, ville jeg gitt en runde til, og passet på at det er en som tar alt, inkl egg. Håper dere finner ut av det, forhåpentligvis har vet'en noe fornuftig å si på mandag. Lykke til:) Siter
Helma Skrevet 25. Mars 2012 Rapporter Skrevet 25. Mars 2012 Du tenker på om situasjonen med valpen er grunnen. Jeg forstår ut fra det jeg leser at hunden spiser maten den får, som jo er en del, så jeg synes det er rart at hunden går ned såpass mye. Hadde den derimot ikke spist pga situasjonen hadde det vært nærliggende å tro det kunne vært årsaken. 1 Siter
Snickers Skrevet 28. Mars 2012 Rapporter Skrevet 28. Mars 2012 Oppdatering? Trist sak dette, vil gjerne høre hva dyrlegen sa.. 2 Siter
LittleLight Skrevet 8. April 2012 Rapporter Skrevet 8. April 2012 Hvordan går det med hunden din, trådstarter? Fått lagt på seg litt? Siter
elinebj93 Skrevet 10. April 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 10. April 2012 Hei igjen! Tenkte å først oppdatere når jeg først fikk vite noe. Har vært ett par ganger hos dyrlegen nå. tatt prøver, som ikke viste noenting. De ga han ormkur, og ba meg om å fore ekstra på vom og hundemat. Jeg valgte også å omplassere valpen min, og etter dette har han virket mye gladere, og kiloene begynner å sile seg på! 2 Siter
Ane Skrevet 10. April 2012 Rapporter Skrevet 10. April 2012 Så bra han legger på seg igjen! Men dumt det resulterte i at du måtte omplassere valpen Siter
elinebj93 Skrevet 10. April 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 10. April 2012 Ja, det var veldig dumt. Men setter hannen min først da han har vært hos meg veldig lenge nå, og var nå ikke skeptisk til han som skulle ha hun, ettersom de hadde mye bedre kjemi enn det jeg og hun hadde! Siter
Guest lijenta Skrevet 10. April 2012 Rapporter Skrevet 10. April 2012 Godt du har funnet en løsning som fungerer. Siter
ida Skrevet 10. April 2012 Rapporter Skrevet 10. April 2012 Hei igjen! Tenkte å først oppdatere når jeg først fikk vite noe. Har vært ett par ganger hos dyrlegen nå. tatt prøver, som ikke viste noenting. De ga han ormkur, og ba meg om å fore ekstra på vom og hundemat. Jeg valgte også å omplassere valpen min, og etter dette har han virket mye gladere, og kiloene begynner å sile seg på! Det står respekr av valget du gjorde 1 Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.