Gå til innhold
Hundesonen.no

overgang fra tørrfor til NP / VoH


snow husky
 Share

Recommended Posts

Guest Yellow

Ta det gradvis. Start gjerne med VogH med ren kylling, siden det er mildt og skånsomt for magen, men går sikkert helt fint med en av de andre numrene også.

Tilsett litt i maten han er vant med første dagen, går det fint, kan man tilsette mer neste dag. Og ette en ukes tid kan du gi han kun VogH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har har hørt at man med vogh kan gå rett på fullt med en gang, men at man andre veien (fra rått til tørt) må ta det gradvis. Nå fôrer jeg med blanding av rått og tørt da (overvekt på rått), men han reagerte ikke da jeg begynte å fôre med vogh, og har heller ikke reagert i perioder der jeg har fullfôrt med vogh (derimot blir han løs i magen hvis han kun får tørt i en periode).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, litt OT; jeg har hørt at man skal vaere forsiktig med å blande tørt og VogH e.l i samme måltid pga at det fordøyes så forskjellig. Derfor bør man, om man vil fôre på begge deler, fôre tørt og rått i seperate måltider. Noen som har noen formening om det kan stemme eller.. Jeg fôrer et måltid tørt og et med VogH (eller begge VogH), men det er også fordi jeg vil at han skal spise tørrfôr uten innblanding av ekstra godis, da han er ikke noe matvrak, og jeg vil ikke at han skal bli "bortskjemt" på tørrfôret.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...