Gå til innhold
Hundesonen.no

Engelsk setter funnet på Skeidbanen


Martine
 Share

Recommended Posts

Faren min fant en engelsk setter (han husker ikke hva rasen het, men ut i fra beskrivelsene han ga så vil jeg tro det er en ES) på Skeidbanen nå for litt siden. Den har ikke noe halsbånd el, men står nå bundet der nede mens faren min jobber. Den er visstnok veldig rolig, så dersom ingen eiere dukker opp i løpet av dagen, kan han ta den med hjem til eieren kontakter han :) hvis noen savner, eller vet om noen som savner den kan dere ringe 92233100!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min fant en engelsk setter (han husker ikke hva rasen het, men ut i fra beskrivelsene han ga så vil jeg tro det er en ES) på Skeidbanen nå for litt siden. Den har ikke noe halsbånd el, men står nå bundet der nede mens faren min jobber. Den er visstnok veldig rolig, så dersom ingen eiere dukker opp i løpet av dagen, kan han ta den med hjem til eieren kontakter han :) hvis noen savner, eller vet om noen som savner den kan dere ringe 92233100!

Regner med at han alt har ringt politiet og/eller evt. Falck/NAF/Viking (vet ikke hvem som har det i Oslo). Dette er med på å lette arbeidet til alle involvert for de kan bare koble til eieren istedenfor å "taue" inn bikkja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke han har ringt de enda, han ba meg bare om å dele det der jeg kunne. Han var veldig opptatt, så han fikk bare bundet fast hunden for at den ikke skulle løpe ut på ringveien, før han ringte meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at han alt har ringt politiet og/eller evt. Falck/NAF/Viking (vet ikke hvem som har det i Oslo). Dette er med på å lette arbeidet til alle involvert for de kan bare koble til eieren istedenfor å "taue" inn bikkja.

OT, men det aller letteste er vel å finne eieren og returnere hunden om den akkurat har kommet seg bort? Om man kontakter Falck koster det vel 1000 kroner for eier å hente ut hunden. Altså, ikke at man ikke skal kontakte disse, men det er vel greit å prøve så vidt først, om eier er i området og leter etter hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT, men det aller letteste er vel å finne eieren og returnere hunden om den akkurat har kommet seg bort? Om man kontakter Falck koster det vel 1000 kroner for eier å hente ut hunden. Altså, ikke at man ikke skal kontakte disse, men det er vel greit å prøve så vidt først, om eier er i området og leter etter hunden.

Nei, man kan ringe falck og si at man har funnet en hund og oppgi tlf nr som de kan ringe på om noen ringer og etterlyser bikkja. Så man kan fortsatt beholde bikkja der den er funnet, eller ta den med seg på jobb/hjem, men man får hjelp i jakten på eier, og ingen betaler noe. Kjempekjekt :)
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man kan ringe falck og si at man har funnet en hund og oppgi tlf nr som de kan ringe på om noen ringer og etterlyser bikkja. Så man kan fortsatt beholde bikkja der den er funnet, eller ta den med seg på jobb/hjem, men man får hjelp i jakten på eier, og ingen betaler noe. Kjempekjekt :)

Å, så fint! Godt å vite det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT, men det aller letteste er vel å finne eieren og returnere hunden om den akkurat har kommet seg bort? Om man kontakter Falck koster det vel 1000 kroner for eier å hente ut hunden. Altså, ikke at man ikke skal kontakte disse, men det er vel greit å prøve så vidt først, om eier er i området og leter etter hunden.

Så jo at du fikk svar som jeg siterte under, men i tillegg vil jeg slenge på at som eier når man mister hunden bør man også ringe et av disse, da de vil lettere kunne koble hund og eier på den måten. 1000kr er vel en minstepris dersom hunden blir hentet og satt på kennel, det blir mer om den står der flere dager.

Uansett så ønsker ihvertfall NAF (som har ansvar for slikt i Bærum) at man ringer Politiet først. Mulig det er slik i Oslo og andre steder også, men det vet jeg dessverre ikke.

Nei, man kan ringe falck og si at man har funnet en hund og oppgi tlf nr som de kan ringe på om noen ringer og etterlyser bikkja. Så man kan fortsatt beholde bikkja der den er funnet, eller ta den med seg på jobb/hjem, men man får hjelp i jakten på eier, og ingen betaler noe. Kjempekjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falck, NAF, Viking osv har ikke anledning til å hente inn en hund uten at politiet har rekvirert denne tjenesten.

Det er nemlig kun offentlige myndigheter som kan pålegge folk slike utgifter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder iallefall ikke ringe politiet.. Det har jeg gjort en gang, og det var det fint lite vits i.. Akkurat som han jeg snakka med ikke skjønte hvorfor i alle dager jeg skulle plage han med det.. "har du ikke vært ute og lett!?" eeh, jo, jeg er ute liksom, bare tenkte det var fint og informere siden vi bodde i saueland...

Ringte en gang jeg hadde funnet en hund, men da fikk jeg bare beskjed om og la den være selv om den løp midt i veien på rimelig trafikkert vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaya var borte i 2 døgn når hun var 7 mndr. Hun forsvant når jeg var på tur i skogen, Jeg og omtrent hele nabolaget lette etter henne døgnet rundt, men ingen hadde sett henne. Det første jeg gjorde var å ringe politiet og (nå husker jeg ikke hvem det er som tar i hunder der), men ihvertfall mens jeg var ute å lette etter henne ringte politiet å sa at de hadde funnet henne på hovedveien og at jeg kunne møte de der. Hun satt da i politibilen kjempefornøyd. Det virket ikke som hun hadde hatt det ille. Dette var i påsken. Hun var skitten og våt når hun forsvant og når hun ble funnet virket hun nybadet og stelt. Kanskje noen hadde tatt henne inn, hun hadde halsbånd med tlf.nr. mitt og chip. Syns dette var merkelig, men glad hun kom tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...