Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva spiser du på veikroer?


Zitka
 Share

Recommended Posts

Hva jeg spiser på ei veikro er helt avhengig av humør, og hvordan de presenterer maten. Jeg velger meg gjerne stekt ørret med rømme og agurksalat om de har det, men jeg kan også velge biffsnadder, men det er som regel en giganedtur når snadderbitene enten er overstekt eller for lite stekt, når soppen er bare hermetisk champignon som ikke er stekt, og pommes frites'en er slapp - og alt flyter i bernaisesaus.

Jeg kunne ønsket meg et bedre utvalg av pastaretter, jeg. Salat spiser jeg helst ikke sammen med varm mat, så det er bortkasta for min del :D. Kjøttkaker i brun saus og burgere hopper jeg glatt over - det her helt uinteressant faktisk :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hvordan kan fiskeboller, kvalitet og smak settes i sammenheng *unnskyld, jeg bare måtte*

Husmannskost leeeeenge før junk food! Dessverre blir det mer og mer av junk food og mindre og mindre "ordentlig" mat på veikroene synes jeg. Så da dropper vi det gjerne og kjører et annet sted.

Gammel og seig i tillegg da, iom at det ikke kom seg unna oksen eller gampen som trakk på et tonn stein..

Er generelt veldig kresen på ferdigmat, liker ikke noe burgere annet enn hjemmelaget av kjøttdeig eller på McD f.eks, hehe.

Har kjøpt toast for å være på den sikre siden flere ganger, har mange ganger blitt veldig skuffet av selv biffsnadder, tenkt når BIFF ikke blir spiselig. :(

Kresen på ferdigmat men liker McD? Her er det jaggu noe som ikke rimer :lol:

Jeg spiser aldri på veikroer lenger, men før kunne jeg finne på å kjøpe en burger eller noe. Hadde de tilbudt salater kunne jeg nok ha handlet der igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kresen på ferdigmat men liker McD? Her er det jaggu noe som ikke rimer :lol:

Jeg spiser aldri på veikroer lenger, men før kunne jeg finne på å kjøpe en burger eller noe. Hadde de tilbudt salater kunne jeg nok ha handlet der igjen.

Jepp, ikke glad i ferdigmat generelt, men Quarterpounder fra McD smaker utrolig godt, er jo veldig bra råvarer der blitt faktisk, rent, norskt storfekjøtt, er vel Gilde som produserer kjøttet deres.

Liker ikke noen ferdigburgere fra butikker, bensinstasjoner eller noe, men Mc kan ikke en gang sammenliknes med kvaliteten man får på veikroer/bensinstasjoner i hamburgere spør du meg. :) Finnes ikke slintrer, brusk og andre ekle saker, bare rent og saftig kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiser du som regel når du/dere stopper på en veikro når dere er på bilturer?
Spiser sjelden eller aldri på veikro, men om jeg er døden nær, kan jeg spise pommes frites.

Og er det noe du savner (mest vekt på mat)?

Salatbar, frukt, litt mer kreative fiskeretter enn laks med agurksalat, grove baguetter med andre påleggsalternativer enn roast beaf og gris.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere egentlig hva husmannskost er for noe? Hva spiste fattige husmannsfamilier som ikke hadde til salt i grøten engang? Vassgraut-vassgraut og vassgraut tenker jeg. Så jeg vil iallefall ikke spise husmannskost på veikro. Tradisjonsmat, ja, men ikke husmannskost.

Men til spørsmålet: Spiser helst kylling. Ikke kyllingfilét. Det er for tørt og smakløst. Skikkelig kyllinglår med skinnet og smaken i behold. Salat, tomat og agurk. Og pommes frites.

Om de serverer tradisjonskost så kan jeg bare ikke motstå komlemiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser sjeldent på veikroer, de gangene jeg har gjort det har jeg enten bestilt tradisjonsmat - de få stedene det har vært, og da har kvaliteten på maten ikke vært noe særlig, eller pommesfrites m/ kylling eller pølse.

Savner litt mer "ordentlig" mat, og tradisjonsmat - fiskeboller! Og litt mer kvalitet og smak på maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser sjeldent på veikroer, de gangene jeg har gjort det har jeg enten bestilt tradisjonsmat - de få stedene det har vært, og da har kvaliteten på maten ikke vært noe særlig, eller pommesfrites m/ kylling eller pølse.

Savner litt mer "ordentlig" mat, og tradisjonsmat - fiskeboller! Og litt mer kvalitet og smak på maten.

Mine understrekninger. Hvordan kan du da vite hvordan kvaliteten og smaken på maten sånn jamnt over er på veikroene? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine understrekninger. Hvordan kan du da vite hvordan kvaliteten og smaken på maten sånn jamnt over er på veikroene? :D

Har blitt dratt med på veikroer når jeg har vært med å reist, og da har kvaliteten på maten vært æsj. Derfor blir det veldig sjeldent nå som jeg reiser selv. :P

Hvordan kan fiskeboller, kvalitet og smak settes i sammen heng :lol:

*unnskyld, jeg bare måtte*

:rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser I ALLE FALL ikke husmannskost! :lol:

Det hadde kanskje tettet hullet i magen din??

Vet dere egentlig hva husmannskost er for noe? Hva spiste fattige husmannsfamilier som ikke hadde til salt i grøten engang? Vassgraut-vassgraut og vassgraut tenker jeg. Så jeg vil iallefall ikke spise husmannskost på veikro. Tradisjonsmat, ja, men ikke husmannskost.

Om de serverer tradisjonskost så kan jeg bare ikke motstå komlemiddag.

Tradisjonsmat er vel rakfisk og smalahove, er det ikke? Husmannskost slik du tenker stemmer nok fra 1800 tallet, og i trange perioder både før og etter har nok vassgrøten redda liv. Det er ikke de "store rike" bøndene og hertugene som innførte det du kaller tradisjonskost, de hadde nok med å henge med på kontinentets matvaner de. Det var derimot husmenna som måtte få hver smitt og smule til å telle som kom opp med mange av våre

fantastiske matretter :)

http://www.tradisjoner.no/

http://www.ik1.no/sokeorddetaljer/Husmannskost/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjører mellom Tromsø og Røros ganske ofte og har da testa en del veikroer på veien opp gjennom årene. Jeg kan ikke akkurat påstå at jeg gleder meg.

Som mange andre savner jeg litt mer ordentlig mat hos de fleste. Biffsnadder som bader i fett og har kald bernais-saus er ikke akkurat godt. (Hva er dealen med kald saus, egenlig? Har fått det servert flere steder nå.)

Stort sett stopper vi på matbutikker og plukker opp brød/polarbrød og litt enkelt pålegg, så slipper vi hele greia. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg er litt snobbete i matveien skyr jeg veikro så langt det går.. De gangene man "må", så byr det nesten alltid på problemer fordi jeg ikke spiser kjøtt. Overkokte poteter uten saus er liksom ikke godt. Eller kinakål og mais fra hermetikk. Ender vel opp med pommes frittes som regel.

Hva jeg savner? Bedre råvarer jevnt over, samt vegetariske alternativer.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bensinstajson spiser jeg så og si alltid baguetter eller Luna når shell hadde det, pølse er ikke noe for meg. På veikroer blir det ofte til Biffsnadder og burger :D Og jeg synes det tilogmed er godt :lol: Det er jo litt stas å spise på veikroer da, siden vi gjør det så sjeldent :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det høres ut som en veldig fin ordning  Min senior kan ikke gå så lange turer lengre pga. en dårlig skulder, men samtidig har hun bare ett gir, og det går i hundre hver eneste tur. Så jeg må begrense henne veldig for at den skuldra ikke skal bli enda verre. Hun er jo en liten hund så jeg hadde håpet på å kunnen gå turer med henne i sekk, men det var hun i hvert fall ikke interessert i 🙈 Hun har også blitt fullstendig hemningsløs på sine gamle dager (et snev av demens?), så hvis jeg ikke følger med på henne hele tiden driver hun med de mest utrolige akrobatiske påfunn (som å kaste seg ned trappa), så her er det selvmordsforebygging på daglig basis... Heldigvis har vi Nosework da, som hun elsker. Det er virkelig en fantastisk aktivitet for gamle hunder, og ettersom, det er uoffisielt kan vi konkurrere selv om hun går på medisiner. Til helga skal vi på kurs i Nosework, og i juli er vi påmelding Nord-Norges første Nosework-konkurranse  Så helt dødt er det ikke her, men savner det livet vi hadde før utrolig mye. Dette er første gang jeg har gammel hund, så jeg er nok litt i sjokk over hvor begrensende det faktisk er.  Ellers luftet jeg så smått tanken på å kjøpe ny hund som kan bo hos min mor inntil videre, og hun var ikke helt fremmed for det. Den eneste innvendingen var "men hva gjør vi når jeg skal reise bort?" 😅 Hun og samboeren har hatt hund i "alle år", men nå som pensjonister ønsker de et litt friere liv uten hund. Men en hund som kan bo der, samtidig som jeg har det meste an ansvaret ellers, er kanskje ikke en helt fjern idé? 🤔
    • Hilse på Izuba. Henter i juni.)  
    • Jeg har en eldre hund som ikke kan konkurre eller trene så mye lenger. Hun får lengere turer, masse bad og er mer på hengekøyetur. Hun blir også lånt ut til andre, hun er  med en som jogger korte strekninger , og elsker det. Får jo valp nå, og er utrolig fornøyd med den ordningen.
    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...