Gå til innhold
Hundesonen.no

Øyet til Bella


Ara
 Share

Recommended Posts

Når jeg våkna idag så så jeg at ene øyet til Bella var helt gjenklistret. Hun renner veldig av det og ser ut som hun syns det er vondt i øyet. For hun prøver ta labben over det hele tiden. Fått time i ettermiddag til henne hos dyrlegen. Men jeg får henne ikke til å slutte å klø i det, noen tips? redd hun kan skade øyet slik hun holder på. Ser ikke noe rusk inni der, så virker som hun gjør det for det er vondt/ubehagelig. Ikke fått time før kvart over fem. Og skal hun holde på å dra labben inni øyet slik så vil det jo bare bli verre? Har ikke noe krage greier heller her hjemme. Sånn som dette ser hun ut nå.(fargene på bidet ble litt rare men)

Image2-22.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har saltvannsdråper (til mennesker) hjemme, så ville jeg dryppet med det. Ellers så blir det bare å forhindre at hun klør. Ha hun i armkroken? Da Boris var på sitt verste (han har allergi), så spruta vi vann på han da han prøvde å klø seg. Ikke noen artig metode, men det var bedre at han fikk litt ubehag med kjip treningsmetode enn at han klødde seg til blods.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tok henne i fanget å passa på, nå har hun endelig sovnet. Så håper hun sover til vi skal gå. Jeg får bare helt noia når det er noe med øynene, har fått rift på hornhinna et par ganger selv og er jo helt vannvittig vondt. Så om det er noe slikt hun har fått skjønner jeg jo hun stresser litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tok henne i fanget å passa på, nå har hun endelig sovnet. Så håper hun sover til vi skal gå. Jeg får bare helt noia når det er noe med øynene, har fått rift på hornhinna et par ganger selv og er jo helt vannvittig vondt. Så om det er noe slikt hun har fått skjønner jeg jo hun stresser litt.

Uff.. Ja, det er kjipt når de har det vondt. Lykke til! Får håpe det bare er noe rusk som kan skylles bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde et sår på øyet så stort som 4-5 mm i diameter. Veldig stort på det lille øyet, så kan skjønne hun har hatt vondt. Var heldigvis bare i den ytterste hinna, så hun vil ikke få noen varige skader. Men fått 4 forskjellige ting jeg skal gi henne, dråper og salver. Så kontrolltime til torsdag igjen. Skal jo gi henne dråper 4 ganger daglig, og salve et par ganger daglig. Så dette blir jo artig, for hun syns jo det var SÅ gøy å få ting i øyet hehe.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :) Ga henne salve i øyet ikveld, og hun hylte når det kom innpå øyet. Får helt vondt av henne, og blir ikke gøy med alle gangene pr dag jeg må ha noe inni øyet hennes. Hun likte IKKE dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :) Ga henne salve i øyet ikveld, og hun hylte når det kom innpå øyet. Får helt vondt av henne, og blir ikke gøy med alle gangene pr dag jeg må ha noe inni øyet hennes. Hun likte IKKE dette her.

Min får øyebetennelse innimellom og liker det svært lite. Etter vi har tatt dråpe får hun alltid en veldig bra godbit (skinkepålegg, tørket kjøtt etc). Etter vi startet med den rutinen er hun mer medgjørlig fordi hun veit at med en gang vi er ferdig med dråper skal vi på kjøkkenet for å få noe godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gir Bella godbit etterpå, men hjelper lite akuratt nå. Hun hadde jo et stort sår på øyet, og jeg har 4 forskjellige ting hun skal ha iøyet hver dag. Tilsammen 10 ganger daglig må jeg dryppe henne i øynene, syns dette var veldig stress for både meg og hunden. Men er bare snakk om noen dager heldigvis. Er dråper som er smertestillendes, noen for å minske krampe i øyet,en salve og noen dråper jeg ikke husker helt hva er for hehe. Men ser allerede bedring fra igår, så det hjelper så absolutt. Øyet er mer åpent idag og hun ser ikke ut til å ha smerter, spiste opp all maten sin og virker mye mer glad ut. Bortsett fra når jeg drypper da hehe.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på etterkontroll igår. Ser mye bedre ut :) Enda litt blass og rar i det, men noen dager til med medisiner vil nok gjøre susen. Ny kontroll til mandag igjen, de ville holde det under oppsikt siden såret var såpass stort. Men dyrlegen sa jo hun så det hadde bedra seg mye :)

Image1jpgs.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...