Gå til innhold
Hundesonen.no

Shira-saken


Justisia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 267
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da ser det ut som både brukere og moderatorer på Canis.no har fått en såpass stor dose med realiteter at de har stengt tråden og "Shira-saken" der inne. Den verste hetsen ebbet ut etter at datteren t

Mulig jeg er helt på jordet her nå, men hvorfor ikke bruke litt sunn fornuft midt oppi dette? Ok, så har kanskje FOD rett i at hunden ble overført dem (selv uten vedtak fra politiet osv), men når eier

Dyrker sin ensidige hets? Jeg vil ikke kalle det det akkurat. Satusoppdatering: da viser deg seg at de "nye eierene" har omplassert Shira inntill en evt. rettsak avgjør Shira`s skjebne! dette har

Mener du dette: "http://nrksuper.no/super/megafon/far-hun-hund/ Denne linken fant jeg på FODs advokats fb-side. Det er et TV-program. En riktig søt og velmenende jentunge handler den om, men noen god reklame for FOD er det ikke. Det gjøres mange mange feil med hundene, for eksempel "du må la ham beholde votten din". FOD har et meget merkelig hundesyn, de er rett og slett kunnskapsløse."

Mener du at dette er hetsing av jentungen?

Slik jeg ser det er det kommentar på FODs merksnodige hundesyn og kunnskapsløshet, ikke noe hetsing av en 14 årig jentunge.

Tenker du på at hetsingen er at noen kommenterer at jentungene som "jobber" på FOD er "hjernevaksede", så er jo dette fullstendig sannhet. De fleste som har hatt en fot eller to innenfor FOD og hva de driver med kjenner til hvordan holdninger lederen har og hvordan hun gjennom alle år har påvirket des om har fått lov til å jobbe som frivillige for henne. Ja, også også mange av de som har fått overta hund derfra.

Men, nå har jeg for lengst forstått at du har noe i mot Shiras eier og er meget tro til FOD selv om du benekter det aldri så mye. Årsaken er jo ikke sååååå vanskelig å skjønne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

men noen god reklame for FOD er det ikke. Det gjøres mange mange feil med hundene, for eksempel "du må la ham beholde votten din". FOD har et meget merkelig hundesyn, de er rett og slett kunnskapsløse."

Mener du at dette er hetsing av jentungen?

I høyeste grad ja! Siden filmen utelukkende handler om jenta og hennes vei til å skaffe seg hund og ikke om FOD så er det absolutt det. Og hun er 14 år, virker veldig oppegående. Så da kanskje du godeste kan fortelle meg hva alle disse "mange mange feil" med hundene i filmen er for jeg kan ikke se de og hva verdens undergang er det om bikkja spiser en vott.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt tragikomisk at man drar konklusjonen om at det gjøres mange feil med hundene hos FOD, og så refererer man til en jentunge som kommer frivillig og lufter hunder som ønsker å la en hyper unghund beholde en vott. Grusomme og forferdelige feil de gjør der hos FOD da, gitt.

Vet du hva, den her heksejakt-stemningen får meg til å skygge banen...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Etter hva jeg har forstått så er organisasjonen anmeldt? :icon_confused: Godt mulig jeg har misforstått..

Jeg klarer ikke finne noe konkret som kommer fra partene i saken om dette. Det ville jo vært veldig interessant å få litt klarhet. Pr.d.d. klarer ikke jeg se noe annet enn ett svineri av en internettkrig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke finne noe konkret som kommer fra partene i saken om dette. Det ville jo vært veldig interessant å få litt klarhet. Pr.d.d. klarer ikke jeg se noe annet enn ett svineri av en internettkrig.

Noe konkret fra partene har jeg til gode for å finne også, men slik jeg har forstått det ut i fra hva som har blitt skrevet, har organisasjonen blitt anmeldt. Som sagt; god mulig jeg har misforstått.

Jeg ble ganske skremt over intensiteten, lavmålet og usakeligheten en håndfull mennesker viser der inne i den der internettkrigen. Noen har tatt heeeelt av!

Enig i det. Greit nok at saken engasjerer, men det skulle gått an å holde det på et saklig nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle kan "hoste opp" penger sånn, det er faktisk mange som ikke klarer å skaffe penger...

Det handler om prioriteringer mer enn noe annet... Og opplegget er jo lagt opp slik at det ikke akkurat blir billigere ettersom dagene går.

Jeg vet om tilfeller hvor samfunnets aller laveste stilte har møtt opp på hittehund-avdelingen dagen etter de fikk beskjeden, og når DE klarer det burde det ihvertfall være en mulighet til å gjøre alt i ens makt for å komme seg dit så fort som mulig - etter min mening. Man er virkelig ikke i en posisjon til å stille krav når noen tar vare på hunden sin som har stukket av sted, man er egentlig ganske heldig noen har tatt den til seg. Mange blir f.eks skadet etc istedetfor å bli funnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Guest Kåre Lise
TV2 Hjelper deg ( som ikke ser ut til å være særlig til hjelp i denne saken ) har fulgt opp saken uten at det egentlig er noe å følge opp annet enn at hunden er tilbake på FOD. Nå forventer jeg virkelig noe handling i denne saken og ikke bare pjatting på TV og fjøsboka.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om prioriteringer mer enn noe annet... Og opplegget er jo lagt opp slik at det ikke akkurat blir billigere ettersom dagene går.

Jeg vet om tilfeller hvor samfunnets aller laveste stilte har møtt opp på hittehund-avdelingen dagen etter de fikk beskjeden, og når DE klarer det burde det ihvertfall være en mulighet til å gjøre alt i ens makt for å komme seg dit så fort som mulig - etter min mening. Man er virkelig ikke i en posisjon til å stille krav når noen tar vare på hunden sin som har stukket av sted, man er egentlig ganske heldig noen har tatt den til seg. Mange blir f.eks skadet etc istedetfor å bli funnet.

Så man kan ikke stille krav om å få tilbake igjen, sin bortkomne hund, dersom noen har funnet den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om prioriteringer mer enn noe annet... Og opplegget er jo lagt opp slik at det ikke akkurat blir billigere ettersom dagene går.

Jeg vet om tilfeller hvor samfunnets aller laveste stilte har møtt opp på hittehund-avdelingen dagen etter de fikk beskjeden, og når DE klarer det burde det ihvertfall være en mulighet til å gjøre alt i ens makt for å komme seg dit så fort som mulig - etter min mening. Man er virkelig ikke i en posisjon til å stille krav når noen tar vare på hunden sin som har stukket av sted, man er egentlig ganske heldig noen har tatt den til seg. Mange blir f.eks skadet etc istedetfor å bli funnet.

Er det sånn det skal være? De som ikke dropper alt og ofrer alt fortjener å miste hunden sin? Greit nok at vi her på hundesonen er veldig interesserte i hund. Det er mer enn en hobby for oss, men sånn er det ikke for alle. Det er ikke alle som har hunden som sitt kjæreste familiemedlem. Det betyr jo ikke at hunden ikke har det bra hos de som ikke setter den høyest. Så hvis man ikke er villig til å gjøre alt i sin makt for å hente den umiddelbart (når du vet hvor den er og tror den står trygt til du får tak i pengene), så fortjener du å bli fratatt hunden?

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Krav er vel akkurat hva denne saken mangler.

Sku tatt seg ut om noen kunne svare på det etter ett halv år med alt det oppstyret det har vært. ønføkkingbelievable..

How hard can it be?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn det skal være? De som ikke dropper alt og ofrer alt fortjener å miste hunden sin? Greit nok at vi her på hundesonen er veldig interesserte i hund. Det er mer enn en hobby for oss, men sånn er det ikke for alle. Det er ikke alle som har hunden som sitt kjæreste familiemedlem. Det betyr jo ikke at hunden ikke har det bra hos de som ikke setter den høyest. Så hvis man ikke er villig til å gjøre alt i sin makt for å hente den umiddelbart (når du vet hvor den er og tror den står trygt til du får tak i pengene), så fortjener du å bli fratatt hunden?

Enig! Og for noen uheldige, så er det ikke "bare" prioriteringer som skal til for å løse ut nok til en uventet utgift. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å forstå.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser at huskyen (den de kaller Petter, den heter vist Balto egentlig) de har inne også er gjenkjent som en "mistet hund", der eier har kommet på sykehus. Her er det ingen krav om å få hunden tilbake såvidt jeg vet, men det viser jo bare at de ikke gjør veldig mye for å finne eier da...hunden var etterlyst hos falk og politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser at huskyen (den de kaller Petter, den heter vist Balto egentlig) de har inne også er gjenkjent som en "mistet hund", der eier har kommet på sykehus. Her er det ingen krav om å få hunden tilbake såvidt jeg vet, men det viser jo bare at de ikke gjør veldig mye for å finne eier da...hunden var etterlyst hos falk og politiet.

Uff, jeg blir bare mer og mer skeptisk til hele organisasjonen. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

hunden var etterlyst hos falk og politiet.

Dette vet du eller tolker av det du leser om denne huskyen? Jeg leser noe helt annet nemlig.

Blitt bra livlig fantasi om FOD for tiden, ser ut til at alt de foretar seg er kritkkverdig, ikke så rart kanskje når Shira-tilhengerne holder på sånn de gjør:

561175_10151560889160301_855410300_23723464_1057142494_n.jpg

Spør du meg er det bare helt galskap at dette svineriet får holde på uten at den jeg kan si den ene parten er noe som helst bedre enn den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Snusken- Det stod faktisk så i en kommentar under bildet ja så jeg slapp å tolke noe som helst! men det er kanskje slettet nå? Hva leste du? Nå var det jo mye de måtte gjøre med den hunden (den hadde testikkelkreft og tannproblemer)...

Det står der enda? at den er forsøkt funnet. Jeg ser virkelig ikke problemet om man leser alt. Endret av Kåre Lise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står der enda? at den er forsøkt funnet. Jeg ser virkelig ikke problemet om man leser alt.

Ser du virkelig ikke problemet? En som kjenner hunden, forteller at han kjenner hunden og veit hvem eieren er - hva er svaret? Ikke "hvem er eier?", men "han kom via hittehund-ordningen, og skal i fosterhjem". Ikke før han som kjenner eier skriver at eier ikke er i stand til å ta igjen hunden, blir FOD åpne for at Petter egentlig er Balto. Seriøst, ser du ikke problemet med det?

Hva hvis det var din hund som FOD fikk tak i via hittehund-ordningen? Hva hvis du ville ha tilbake din hund, og FOD insisterte på at det var "Petter" eller whatever slags navn de hadde gitt han - hadde du fortsatt ikke sett problemet? Det er jo bare flaks for FOD at eieren av denne hunden ikke har mulighet til å ta den tilbake igjen, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • En C-hund kan være symptomfri, eller den kan ha plager. Det er jo veldig individuelt. En annen ting er at skjelettproblemer gjerne forplanter seg. Min hund har ikke forkalkninger, men hun har avlastet hoftene såpass mye at hun har fått subluksasjon i en skulder foran. Og hun får til stadighet låsninger i ryggen som må knekkes opp. HD er noe man må ta hensyn til hele tiden, mtp. at all aktivitet må tilrettelegges. Min hund har stort sett vært symptomfri og klart seg greit til tross for HD, men det har jo krevd en middels formue i massasje, laserbehandling, fysioterapi, svømming, injeksjoner, kosttilskudd osv. 
    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...