Gå til innhold
Hundesonen.no

Plutselig masse øyebuser


:)Kine
 Share

Recommended Posts

Hehe.. Det ble litt rar tittel, men jeg vet ikke helt hva jeg skal kalle det.

Kuma har plutselig begynt å få øyebuser. I dag er den tredje dagen. Hun har aldri hatt noe særlig øyebuser tidligere, men nå plutselig har det kommet mange svære. Jeg har skylt med saltvann siden dag én, men synes ikke det har blitt noen bedring. Kan det være øyekatarr? Øyet er ikke noe irritert og det kommer kun øyebuser. Burde jeg dra til veterinæren?

Illustrasjonsbilde:

P1020452.JPG

De har vært mye større enn dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke så lett å se på bildet,er øyebusen gul? Da ville jeg sjekket det opp om det ikke går over.

Øyebusene har vært gule, grønne og hvite. De var stivere/vanskeligere å få av helt i begynnelsen enn nå. Nå er de lette å pirke ut av øyekroken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingen buse.. :blink:

:o Er det sant? Den er jo enorm!

Hehe.. Neida.. Jeg er litt bortskjemt med øyebuser. Ingen av de får noe særlig. Sammenlignet med gordon setter- kompisen så har hun jo ikke mye. Men det har vært mye mer de tre siste dagene enn det har vært tilsammen gjennom hele livet hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyebusene har vært gule, grønne og hvite. De var stivere/vanskeligere å få av helt i begynnelsen enn nå. Nå er de lette å pirke ut av øyekroken.

Okey,ja da tyder det på at det er noe der. Hvis hunden ikke er plaget av det,så er det nok ikke sånn at du bør springe til vetten i morgen liksom,men hadde nok sjekket det opp hvis det ikke gir seg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey,ja da tyder det på at det er noe der. Hvis hunden ikke er plaget av det,så er det nok ikke sånn at du bør springe til vetten i morgen liksom,men hadde nok sjekket det opp hvis det ikke gir seg snart.

Ja, det er det jeg også har tenkt. :) Jeg har hatt noe øyeirritasjon på han andre hunden tidligere, og da gikk det over etter 1-2 dager med saltvanns-drypping. Men han hadde tydelig irritert øye og væske. Hun her har bare hatt buser. Håper ikke det er nesemidd, det hørtes litt stress ut med smitte og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Er det sant? Den er jo enorm!

Hehe.. Neida.. Jeg er litt bortskjemt med øyebuser. Ingen av de får noe særlig. Sammenlignet med gordon setter- kompisen så har hun jo ikke mye. Men det har vært mye mer de tre siste dagene enn det har vært tilsammen gjennom hele livet hennes.

Haha. Heldig du da. Vi har alltid hatt hund som har hatt litt sånn gjennom dagen og det har Monti også. Men blir det gult eller han ser plaget ut så ville jeg reist til dyrlegen. Dvs, jeg er så heldig at jeg har en veldig god venninne her som er dyrlege.. :lol:

Når det er sagt må jeg legge til en OT: HÆLLANDUSSEN så fin! (hunden altså, ikke busen, for den ser jeg ikke)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve å kjøpe viscotears, fås kjøpt på apotek. Det har i hvert fall hjulpet min når han har vært irritert i øya eller når det har vært en liten infeksjon der. Be om å få engangsdosetter, de holder akkurat til to hundeøyer. Er egentlig en væske som brukes til de som sliter med tåreproduksjon, men er gull verdt for meg når vovsene blir dårlige i øynene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenge inn spørsmål: Nora har fra dag en av alltid hatt mye slikt i øynene, spesielt om morgenene, er dette også noe jeg burde sjekka? Jeg trodde det bare var "søvn" jeg :P

Jeg hadde ikke vært noe bekymret da, nei. Grunnen til at jeg vil høre er fordi det er en stor forandring når hun plutselig får masse øyebuser. Det er forandringen som jeg blir bekymra av, ikke det at hun har øyebuser. :) Som nevnt tidligere så kjenner jeg hunder som har like mye buser som hun har nå hele livet.

Du kan prøve å kjøpe viscotears, fås kjøpt på apotek. Det har i hvert fall hjulpet min når han har vært irritert i øya eller når det har vært en liten infeksjon der. Be om å få engangsdosetter, de holder akkurat til to hundeøyer. Er egentlig en væske som brukes til de som sliter med tåreproduksjon, men er gull verdt for meg når vovsene blir dårlige i øynene :)

Jeg drypper fra før av med DermiCare øyedråper som jeg tror er ganske likt? Den eneste forskjellen tror jeg var at viscotears var i gel-form og derfor holder lengre.

Ellers så har hun faktisk ikke hatt øyebuser siden jeg postet denne tråden. Kanskje sonen hjalp meg nok en gang? Er det sånn ny ting på sonen, at nå trenger man bare skrive problemet også fikser dere det på magisk vis? Isåfall så liker jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuma er så fiiin! :wub:

Mine har aldri buser (og jeg ser godt busa (eller "søvnen", som jeg ville kalt det) på bildet), og hvis det brått oppstår og ikke går vekk av seg sjøl, ville jeg sjekka det opp. Men går det over, kan det fort bare være at øyet har blitt irritert av noe mikroskopisk du ikke har sett (naturlig nok), og så har det blitt greit av seg sjøl. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...