Gå til innhold
Hundesonen.no

Passer kløven?


Recommended Posts

Da kom endelig approach pack'en.

XXS er nok for liten rundt brystet, dermed bestilte jeg XS.

Når jeg ser bilder av hunder med packen på, så er jo sekkene så små, men på min lille herremann er det jo digre.

Er dette for altfor stort? En størrelse mindre passer nok ikke. Selve 'selen' sitter som smurt, var til og med vanskelig å få bryststroppen lang nok. (Han er vel 51 cm)

På bildet innholder kløven to boks-øl (bare for å få fylde på bildet :whistle: )

Vi prøvde den, fylt med papir, på halvannen times tur, og det gikk fint. Ingen gnagsår, fri bevegelser og ingen sure miner. Herremannen er vanligvis veldig flink til å si ifra om noe plager han, nemlig.

Kjempegøy, syns han det var!

Han skal jo ikke bære så veldig tungt, så lurer bare på om dette ser helt på trynet ut? Jeg syns ikke det selv, før jeg la merke til hvor liten veskene er på andre hunder.

Dårlig kvalitet og bildene ble tatt før vi justerte bryststroppen ordentlig.

Ka dokker tru?

IMG_7957.jpg

IMG_7959.jpg

IMG_7962.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sela ser perfekt ut, men på bildet forfra så synes jeg det ser ut som sekkene kommer for langt ned, jeg har lært og lest at sekkene ikke skal gå mer enn max 1cm under albuen når den er fylt, pga at det er på albuene det å gå med kløv sliter mest. Litt vanskelig å bedømme på bildet... Om du er flink å ikke fyller den for tung og klarer å fylle den utover i stede for nedover så ser den veldig behagelig ut for hunden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jeg har lært og lest at sekkene ikke skal gå mer enn max 1cm under albuen når den er fylt, pga at det er på albuene det å gå med kløv sliter mest.

Skal ha det i bakhodet når vi begynner med vekt i kløven og passe på at den ikke henger for langt ned pga vekt.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Har denne kløven noen mulighet for å spenne kløvveskene ut fra hundens kropp? Det er litt store kløvtasker, jeg har like store (i forhold til størrelsen på hunden selvsakt) til min, og det er ikke noe problem. Men da må jeg stille dem litt ut fra hundens kropp for at de ikke skal være i veien for beina/ligge og skubbe inntil beina. Gjør jeg det er det ikke noe problem :) Prøv å fyll opp kløven både i volum og vekt, så ser du bedre hvordan den sitter.

I utgangspunktet ser den helt grei ut, men så små hunder er ganske nær lyng, dvergbjørk og annnen vegitasjon i utgangspunktet, så du kan risikere at litt store kløvvesker vil hemme henne litt og henge seg borti ting som større hunder går over. Men det finner du ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk en powerwalk på en time langs promenaden, kløven fylt med papir og det så slik ut.

Syns det ser bedre ut. :) Undersiden av sekkene er akkurat rett over albuen, men gnisser ikke, for de står litt ut.

Dårlig vinkel gjør at sekkene ser ganske lange ut, det er de ikke :)

(og ja, noen har prøvd å grave ned et griseøret i hjørnet)

IMG_7967.jpg

IMG_7965.jpg

IMG_7964.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk en powerwalk på en time langs promenaden, kløven fylt med papir og det så slik ut.

Syns det ser bedre ut. :) Undersiden av sekkene er akkurat rett over albuen, men gnisser ikke, for de står litt ut.

Dårlig vinkel gjør at sekkene ser ganske lange ut, det er de ikke :)

(og ja, noen har prøvd å grave ned et griseøret i hjørnet)

IMG_7965.jpg

Nå ser den MYE bedre ut :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Da jeg snakket med ja nå husker ejg ikke hvem men dem drev og sydde kløver og størrelsen på kløve så var det snak om nederste delen på kløvsekken skulle ikke gå under albuen da passet den. Jeg skulle ha kløvsekk hvur hundene kunne lastes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Vurderer denne nå til min australske terrier som er 35 i ryggen og 48 i bryst. Har nettopp mottatt strl XS, men synes den ser stor ut i sekkene, og er litt lang i ryggen (den bakre bukreima følger ikke helt "sporet" den skal ligge i) Synes kanskje den kommer litt langt fram på nakken også. Vet ikke helt om den skal være sånn..? Men har testa den rundt i nabolaget uten vekt, og hunden virker greit fornøyd! Har du en oppdatert erfaring fra denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser stort sett ut som den gjor paa de siste bildene jeg la ut. Stor i bredden naar den er fylt, og henger ikke saa langt ned som paa de forste bildene. Er storfornoyd med den, og hunden trives med den ogsaa.

Ta noen bilder? Fyll den opp litt forst, saa er det lettere aa se.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en slik til min bc, og jeg tror så lenge selen sitter godt, å det ikke er noe i veien for bevegelsen så er det bra. siste bildene så fine ut synes jeg, og selen ser ut til å ligge bra.

Tanken som slår meg er at de ikke lager veskene mindre er at det da blir trasig med patenten?

Veskene jeg har (vell å merke den røde typen med avtagbar) kan justeres både i bredde og høyden, så kan få den ganske så liten =)

Kvalitetsmessig er jeg storfornøyd, og selen sitter knallgodt på hunden.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veskene ser bedre ut når jeg har fylt på med en appelsin og en løk for tyngde og papir for volum. Tror det må bli denne uansett, fordi XXS-selen er til 48 cm rundt brystet, og min er 48 cm rundt brystet. Dumt å sjanse på det når man bestiller fra nett, og nå har han sjansen til å ha dekken under til vinteren. Men hva synes dere? Han kan maks bære 2,5 kg totalt, så 5 liter er jo litt i overkant. Hva med å teipe sammen bagene med duct tape eln? Takker for synspunkter :)

post-12196-0-27926800-1368628576_thumb.j

post-12196-0-29095400-1368628602_thumb.j

post-12196-0-11826300-1368628611_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...