minimoo Skrevet 30. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 30. Januar 2012 Da kom endelig approach pack'en. XXS er nok for liten rundt brystet, dermed bestilte jeg XS. Når jeg ser bilder av hunder med packen på, så er jo sekkene så små, men på min lille herremann er det jo digre. Er dette for altfor stort? En størrelse mindre passer nok ikke. Selve 'selen' sitter som smurt, var til og med vanskelig å få bryststroppen lang nok. (Han er vel 51 cm) På bildet innholder kløven to boks-øl (bare for å få fylde på bildet ) Vi prøvde den, fylt med papir, på halvannen times tur, og det gikk fint. Ingen gnagsår, fri bevegelser og ingen sure miner. Herremannen er vanligvis veldig flink til å si ifra om noe plager han, nemlig. Kjempegøy, syns han det var! Han skal jo ikke bære så veldig tungt, så lurer bare på om dette ser helt på trynet ut? Jeg syns ikke det selv, før jeg la merke til hvor liten veskene er på andre hunder. Dårlig kvalitet og bildene ble tatt før vi justerte bryststroppen ordentlig. Ka dokker tru? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 30. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 30. Januar 2012 Det så litt stort ut, men så lenge du bare ikke fyller de helt og selve selen passer perfekt, så må det jo bli riktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minimoo Skrevet 30. Januar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30. Januar 2012 Ja, det tenkte jeg også, og ble forvirret. Nå har jeg snoket litt på gamle tråder og f.eks denne tråden, så er jo de fleste kløvsekkene diiiigre. Unntatt Casper sin når den var ny Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Warthog Skrevet 30. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 30. Januar 2012 Den så stilig og tøff ut! STIG:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minimoo Skrevet 30. Januar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30. Januar 2012 Den så stilig og tøff ut! STIG:) Takk Tror minsten likte den veldig godt, han var bra stolt på turen vår, selvom kløven var tom. Tror det skal gå greit så lenge jeg ikke putter kampsteiner i den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 30. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 30. Januar 2012 Ja, er nok helt riktig, er vel bare rett og slett fordi hunden din er ganske liten det ser litt stort ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gullulven Skrevet 30. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 30. Januar 2012 Sela ser perfekt ut, men på bildet forfra så synes jeg det ser ut som sekkene kommer for langt ned, jeg har lært og lest at sekkene ikke skal gå mer enn max 1cm under albuen når den er fylt, pga at det er på albuene det å gå med kløv sliter mest. Litt vanskelig å bedømme på bildet... Om du er flink å ikke fyller den for tung og klarer å fylle den utover i stede for nedover så ser den veldig behagelig ut for hunden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minimoo Skrevet 30. Januar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30. Januar 2012 ...jeg har lært og lest at sekkene ikke skal gå mer enn max 1cm under albuen når den er fylt, pga at det er på albuene det å gå med kløv sliter mest. Skal ha det i bakhodet når vi begynner med vekt i kløven og passe på at den ikke henger for langt ned pga vekt. Takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Snusmumrikk Skrevet 31. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2012 Har denne kløven noen mulighet for å spenne kløvveskene ut fra hundens kropp? Det er litt store kløvtasker, jeg har like store (i forhold til størrelsen på hunden selvsakt) til min, og det er ikke noe problem. Men da må jeg stille dem litt ut fra hundens kropp for at de ikke skal være i veien for beina/ligge og skubbe inntil beina. Gjør jeg det er det ikke noe problem Prøv å fyll opp kløven både i volum og vekt, så ser du bedre hvordan den sitter. I utgangspunktet ser den helt grei ut, men så små hunder er ganske nær lyng, dvergbjørk og annnen vegitasjon i utgangspunktet, så du kan risikere at litt store kløvvesker vil hemme henne litt og henge seg borti ting som større hunder går over. Men det finner du ut av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minimoo Skrevet 31. Januar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2012 Takker for svar. Skal prøve den litt mer til helga Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meg Skrevet 31. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2012 den ser litt for stor ut- dvs veskene er for store. Som andre har nevnt, så skal ikke veskene/taskene nå mye lenger ned enn hundens albuer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minimoo Skrevet 1. Februar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 1. Februar 2012 I dag gikk en powerwalk på en time langs promenaden, kløven fylt med papir og det så slik ut. Syns det ser bedre ut. Undersiden av sekkene er akkurat rett over albuen, men gnisser ikke, for de står litt ut. Dårlig vinkel gjør at sekkene ser ganske lange ut, det er de ikke (og ja, noen har prøvd å grave ned et griseøret i hjørnet) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 1. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 1. Februar 2012 Synes den ser bra ut Morsomt med kløv Slik ser min kløv ut 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 1. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 1. Februar 2012 Syns kløven såg bra ut på de siste bildene 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minimoo Skrevet 2. Februar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2. Februar 2012 Monica - den var også diger, men ser ikke ubehagelig eller rart ut. Slush - satser på at det er riktig nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meg Skrevet 2. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 2. Februar 2012 I dag gikk en powerwalk på en time langs promenaden, kløven fylt med papir og det så slik ut. Syns det ser bedre ut. Undersiden av sekkene er akkurat rett over albuen, men gnisser ikke, for de står litt ut. Dårlig vinkel gjør at sekkene ser ganske lange ut, det er de ikke (og ja, noen har prøvd å grave ned et griseøret i hjørnet) Nå ser den MYE bedre ut 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
:)Kine Skrevet 2. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 2. Februar 2012 Den så veldig bra ut nå, ja! (og ja, noen har prøvd å grave ned et griseøret i hjørnet) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 2. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 2. Februar 2012 Da jeg snakket med ja nå husker ejg ikke hvem men dem drev og sydde kløver og størrelsen på kløve så var det snak om nederste delen på kløvsekken skulle ikke gå under albuen da passet den. Jeg skulle ha kløvsekk hvur hundene kunne lastes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minimoo Skrevet 2. Februar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2. Februar 2012 Da sier vi oss veldig fornøyd med denne, tror jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gullulven Skrevet 5. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 5. Februar 2012 Da sier vi oss veldig fornøyd med denne, tror jeg Det kan du være ja, så mye bedre ut når kløven var fylt og at de går ut fra hunden er bare bra, da slipper du gnagsår. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
idastef Skrevet 14. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Mai 2013 Vurderer denne nå til min australske terrier som er 35 i ryggen og 48 i bryst. Har nettopp mottatt strl XS, men synes den ser stor ut i sekkene, og er litt lang i ryggen (den bakre bukreima følger ikke helt "sporet" den skal ligge i) Synes kanskje den kommer litt langt fram på nakken også. Vet ikke helt om den skal være sånn..? Men har testa den rundt i nabolaget uten vekt, og hunden virker greit fornøyd! Har du en oppdatert erfaring fra denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minimoo Skrevet 14. Mai 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. Mai 2013 Den ser stort sett ut som den gjor paa de siste bildene jeg la ut. Stor i bredden naar den er fylt, og henger ikke saa langt ned som paa de forste bildene. Er storfornoyd med den, og hunden trives med den ogsaa. Ta noen bilder? Fyll den opp litt forst, saa er det lettere aa se. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperMarvin Skrevet 15. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 15. Mai 2013 jeg har en slik til min bc, og jeg tror så lenge selen sitter godt, å det ikke er noe i veien for bevegelsen så er det bra. siste bildene så fine ut synes jeg, og selen ser ut til å ligge bra.Tanken som slår meg er at de ikke lager veskene mindre er at det da blir trasig med patenten?Veskene jeg har (vell å merke den røde typen med avtagbar) kan justeres både i bredde og høyden, så kan få den ganske så liten =)Kvalitetsmessig er jeg storfornøyd, og selen sitter knallgodt på hunden. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
idastef Skrevet 15. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 15. Mai 2013 Veskene ser bedre ut når jeg har fylt på med en appelsin og en løk for tyngde og papir for volum. Tror det må bli denne uansett, fordi XXS-selen er til 48 cm rundt brystet, og min er 48 cm rundt brystet. Dumt å sjanse på det når man bestiller fra nett, og nå har han sjansen til å ha dekken under til vinteren. Men hva synes dere? Han kan maks bære 2,5 kg totalt, så 5 liter er jo litt i overkant. Hva med å teipe sammen bagene med duct tape eln? Takker for synspunkter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts