Shlush Skrevet 31. Oktober 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. Oktober 2015 I dag tok vi turen på Raudheia En av mine favorittfjellturer. Turen ekke så lang, men utsikten er veldig fin og det er veldig oversiktlig så det er null problem med løse hunder. Brukte 50 minutter opp til toppen i dag i godt tempo og med et par stopp, en stopp for å slippe forbi 3 fjellsyklister på stien blant annet. hehe! Gutta virkelig storkoser seg på fjellet For å få en litt lengre tur så gikk jeg en alternativ rute ned igjen og vips så var turen lengre. Ble ca 2,5-3 timer totalt med litt pauser og slikt. Her er noen mobilbilder i facekvalitet: Vegasen <3 Utsikt mot toppen og moldesiden. Bak meg har jeg batnfjorden. Bilde fra andre siden, mot batnfjorden. Minstemann Ikke så værst han heller, selv om han er liten! Gleder meg til å konkurrere med gutten... når vi blir klar Gi oss godbiter da!! En som slapper av på toppen. Elsker fjellturer om høsten! Kelpisene <3 Den minst normale i flokken! En liten pause på steinliheia (toppen før raudheia). Gutta bedriver sin favorittaktivitet på tur... Nemlig å rulle seg sammen! Starten av turen! Får se hva planen blir i morgen. Kanskje feltsøk og lydighet?! Skal se an været litt også 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 12. November 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12. November 2015 Phoenix har blitt 7 mnd (i går) Voldsomt som tiden flyr!!! Føles ut som om vi har nettopp hentet han. Og jeg sliter litt med å ikke tenke på han som en valp både fordi tiden har gått fort og fordi jeg synes han ser ut som en valp. hehe! I dag dro vi til veterinæren (med Nico som er halt) og tok inn Phoenix etterpå for å sosialisere og trene litt. Inne på butikken fikk han være "modell", hehe. Såg nesten ut som en statue. Han ser nesten ut som en bamse er han sitter! hehe... Skulle nesten hatt på han nissedrakten også. Hos veterinæren: Han fikk også sin første trekksele! En som var litt gira på leken! haha Han tuslet rundt i butikken og fant aportbukkene og ville selvsagt plukke med seg den største Det er helt normalt å tusle rundt inni butikkhyllene vell?? Når vi kom hjem så måtte vi ta oss en tur ut i fint vær. Nico måtte tusle i bånd siden han har fått smertestillende og skal ta det rolig noen dager. Vegas! Antar det jeg at siden han nå er blitt 7 mnd så er han ferdig utvokst i høyden? Noen tanker rundt dette? Vokser vell max 1 cm til. Lille trille 46,5cm og 15,4kg. Nå lader vi opp til hundetrening til kvelden. Nico skal bli igjen hjemme så det blir litt ekstra trening på kelpisene i dag! 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 14. November 2015 Rapporter Share Skrevet 14. November 2015 Skikkelig fin gjeng :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Debbie Skrevet 14. November 2015 Rapporter Share Skrevet 14. November 2015 Lekre hunder. Dog er Nico lekrest. Elsker den muskuløse kroppen. Og grattis med opprykket, kjempegøy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 14. November 2015 Rapporter Share Skrevet 14. November 2015 Nydelige Ser ut som en velfungerende trio :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 14. November 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. November 2015 Takk for fine kommentarer :-D De er som regel en godtfungerende trio :-) men hundeholdet er selvsagt ikke perfekt hele tiden så vi har hatt et par mindre trivelige situasjoner også. Ekke bare bare å ha en litt temperamentsfull og hurtig gjeter ilag med en treg og blind dalmatiner :-P men 95% av tiden er baaare kos. Så har man de 5% som er mindre kos. Hehe Må si at det krever litt av meg som eier også :-) å ha tre ulike hunder med forskjellig språk, temperament og intesivitet men med trening så greier jeg å se de aller fleste situasjoner slik at jeg kan veilede dem til hva som er lov og hva som ikke er lov. Veldig lærerikt om jeg kan få si det selv! 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 14. November 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. November 2015 3 timer siden, Debbie skrev: Lekre hunder. Dog er Nico lekrest. Elsker den muskuløse kroppen. Og grattis med opprykket, kjempegøy. Det er noe ekstra ved Nico <3 skulle ønske jeg kunne klonet han og hatt han for alltid!! Jeg vurderer sterkt å tappe han. Mest for min egen del... For å vite at jeg faktisk har "han" tilgjengelig!! :-) Men gud så uflaks han har med tanke på potekutt, kink, amputasjon av klo osv. Han er så uforsiktig! Men likevel like happy :-) han går som sagt på smertestillende nå etter et uhell tirsdag kveld... Var hos veterinær torsdag! Han halter dog fortsatt litt og det liker jeg ikke :-/ men han har ikke smerter slik som de to dagene. Men han går på smertestillende da. Kiropraktortime på mandag så håper jeg haltingen er borte til torsdag slik at vi slipper flere veterinærturer :-) selv om nico da ELSKER veterinæren! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 7. Desember 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. Desember 2015 Her har vi fortsatt høst... Føles slik ut! Det er lite snø, lite frost. Ser ikke ut som om vi får skiføre med det første liksom Men gutta koser seg! Jeg har såvidt begynt å trene nosework med Vegas med lukten "bjørk". Vurderer å finne meg en konkurranse neste år og teste litt, just for fun! Vegas DIGGER det! testet det litt med Phoenix også, men han har ikke like mye søkserfaring som Vegas, ergo ble det litt vanskelig i starten. De to gutta er så utrolig forskjellige på tross av at de er i slekt... De er rett og slett som natt og dag Både på godt og vondt. Jeg har tenkt å ta opp igjen sportreninga nå. Det har vært så mye drittvær at det har blitt lagt bort litt... Men om man skal konkurrere NBF neste år så må man bare fortsette treningen nå mens vi har snøfrie områder å spore på. Sååå... noen bilder siden sist! Her må man dele på godene! Den lille gutten min har faktisk snart blitt 8 mnd!!! Det lekes! På svartingens premisser! Som også kan smile! Kelpiene bedriver sin hobby... DUKKING!! Skrulle er snart 3 år... Tror han begynner å se voksen ut nå I går var det uvær. Dermed ble det hjertetrim og bare litt mosjon! Det betydde at de fikk litt fysisk utfoldelse i dag. 5km tur der de fikk være trekkhunder og deretter løse i terrenget! DIGG! Vi gikk på Hausen som er nesten 400MOH. Vi går da hjemmefra og en runde. Deretter terrenget fra toppen hjemover. noen mobilbilder fra i dag: Litt godbitutdeling! fant en utrolig fin gapahuk-sak! lekker! En elg har vært her På toppen av hausen Når vi kom hjem så fikk kelpisene en dusj (de begynte å lukte litt hund). Tortur i deres øyne! Og alle sover som steiner. I morgen skal vi kjøre til en venninne å gå tur med gutta og hennes portisjenter 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiin Skrevet 8. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Desember 2015 Så fine de alle 3 er Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonje Skrevet 8. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Desember 2015 Herlig gjeng du har! Spesielt fascinert er jeg av Vegas, han ser så kul ut og med et herlig uttrykk. Hadde glatt lurt med meg han hjem om jeg fikk sjansen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 8. Desember 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8. Desember 2015 6 timer siden, Kristiin skrev: Så fine de alle 3 er Takk :-D 9 minutter siden, Tonje skrev: Herlig gjeng du har! Spesielt fascinert er jeg av Vegas, han ser så kul ut og med et herlig uttrykk. Hadde glatt lurt med meg han hjem om jeg fikk sjansen Artig å lese :-D Det er vanligvis prikkedyret som fasinerer folk mest! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 11. Januar 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. Januar 2016 Lite nytt fra vår kant Vi går tur og trener litt på forskjellig. Når jeg tenkte at det var fine spormarker så kom snøen, så da ble det litt mer lydighetstrening istedenfor. Motivasjonen er litt sådær... kunne tenkt meg kurs for å få litt motivasjon og inspirasjon! Hadde mål om lydighet på begge skrullene i februar, men ser ut til at dette utgår da ingen av dem er klare. Så da er vi klare for debut i juniorringen 23-24 januar istedenfor. Vegas er med som heiagjeng og Nico skal stille en dag i championklasse Lenge siden Nico har vært stilt nå! Noen nye bilder av gjengen kan jeg kanskje friste med! Samboern trimmer bikkjene på fjellet... evt omvent! Utrolig flott ute! Selv om jeg gleder meg til sommer, flere timer sol/lys om dagen og litt varme! Meg og guttaboys! Stabler gutta litt på skeiven! Dette var bildene fra turen på Raudheia! Men tok bilder av gutta for et par dager siden... Det var iskaldt, men så fint med sol! Miniskrulle bøller! Nico er som alltid alt alt for tålmodig! vegas surrer rundt meg som ei flue og lurer på om han ikke kan få jobbe!!! Nevnte jeg det at Nico er alt for tålmodig?! Galskapen samlet på en plass! 9 mnd gammel i dag!!! Snart 3 år Begynner å se litt voksen ut?! Pelsdotten Beste prikkedyret <3 Gjeterhunden gjeter... sånn en sjelden gang iblant 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonje Skrevet 11. Januar 2016 Rapporter Share Skrevet 11. Januar 2016 Jeg digger den gjengen din altså! Spesielt disse to da 49 minutter siden, Shlush skrev: Pelsdotten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 11. Januar 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. Januar 2016 19 minutter siden, Tonje skrev: Jeg digger den gjengen din altså! Spesielt disse to da Takk :-D Herlige skrullette skapninger! Artig å lese at du liker kelpisene best, de står ofte i skyggen av den prikkette sjarmøren nemlig :-P de fleste blir mest sjarmert av han. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonje Skrevet 11. Januar 2016 Rapporter Share Skrevet 11. Januar 2016 19 minutter siden, Shlush skrev: Takk :-D Herlige skrullette skapninger! Artig å lese at du liker kelpisene best, de står ofte i skyggen av den prikkette sjarmøren nemlig :-P de fleste blir mest sjarmert av han. Han er veldig flott han også altså, men jeg har jo en forkjærlighet for disse kelpisene da Håper å få min egen en gang i fremtida, men enn så lenge må jeg beundre andre sine Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sofie & Aska Skrevet 11. Januar 2016 Rapporter Share Skrevet 11. Januar 2016 For en flott gjeng!! Min soleklare favoritt er den sorte kelpien, jeg visste ikke at Kelpier kunne være så fine!! Får jo lyst på en, om jeg skulle velge en liten hund :p 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 11. Februar 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2016 Vi har vært på lang skitur i dag :-D Sol,fint vær, nysnø og en ekstra hund! Filmet litt på siste delen av turen, da har jeg kun vegas i trekk og resten løs! De storkoser seg :-D bilder kommer! 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 11. Februar 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2016 Bilder fra dages skitur Vi startet turen på Fursetfjellet og gikk innover mot silsetvatnet, det var ikke løyper tilgjengelig hele veien, men nesten. Med på turen hadde vi Flatcoat-tispa Ettra som er 3 år! Guttas ekstra flokkmedlem! Vi startet turen før solen rakk å komme over haugen! Flittige trekkhunder! Tung løype siden den ikke var nypreppa! Vi kom oss opp på haugen og fikk møte den herlige solen!! SOL! <3 Full fres! Jippi! Ensom i løypene i dag! Herlig! Akkurat slik jeg vil ha det... En liten pause så hundene får lekt litt! Ettra snøbader En fin flokk! To brune, en svart og en hvit og svart! Barndomsvennene! Vegas ble 3 år nå 5 februar! Han og Ettra har vokst opp sammen. Kjekt med retningsskilt! Prikkedyret med sokkene på! Han ekke så glad i pauser! Susse pusse! Banden! Man kan faktisk posere litt om man får godbit... Nico er litt uenig i at man kan sitte i snøen Skyggen av meg og min trofaste prikk! Idyll! Terapi! Jepp! Prikkedyret er fortsatt uenig i at pauser er noe behov! Full fres! Minstemann holder også følge Pelsdotten! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 11. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2016 Har du adoptert Ettra eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 11. Februar 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2016 Akkurat nå, simira skrev: Har du adoptert Ettra eller? Nei Nå passer jeg henne fordi eier er bortreist, av og til kjører jeg å henter henne fordi jeg vil ha henne med på fjelltur! Gutta synes det er så stas å ha henne med, det synes jeg også. Og Eieren synes det er stas at jeg trimmer henne av og til Fordelen med å jobbe turnus! Jeg har fri, senvakt osv når han er på jobb. hehe! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 11. Februar 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2016 6 februar tok jeg med Nikon-kamera ut og knipset noen nye bilder av gutta mine i sol og snø Er så gøy å knipse bilder og redigere dem! Pelsdotten speider! Nico <3 Og han som har blitt 3 år! Liksom blitt voksen *riste på hue* Susse pusse! Den lille viser sitt sanne jeg! Phoenix er blitt 10 mnd og hormonene bruser!! noen har plutselig blitt tenåring og tester grensene! Pubertetslus!! derfor bestemte han seg for at det var på sin plass å sjekke om man faktisk får lov til å jokke på vegas... Svaret fikk han rimelig kjapt! Dog... Vegas sa bare halvhjertet ifra! Helt uventet synes jeg Jeg tenkte at nå får Phoenix passet sitt skikkelig påskrevet! Men nei da... Snafs, glefs... Neh... leke?! Så Phoenix prøvde seg flere ganger! Til slutt måtte jeg be han kutte ut... Det funker heldigvis bra! Sååeh, vegas! Må bare flire av dette bildet! Minstemann med snoppen på lufting og Vegas med en godt tak i kjaken... KUTT UT! De kan å oppføre seg også altså!! Så fant Phoenix ut at man kunne bryne seg på prikkedyret! Det er sannelig ikke lett å bryne seg på 40kg prikk... Varulvtrynet kom frem! Han måtte selvsagt prøve å plage vegas igjeeen... Vegas har mildt sagt ikke interessert Pene pubertetstrollet! Verdens beste prikkedyr Og med et siste bilde av Vegas så takker jeg for at dere ser på bildene 10 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Christine Skrevet 11. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 11. Februar 2016 Så flotte bilder! Og fantastiske uttrykk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 12. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 12. Februar 2016 Hahaha for en grisegutt!! Nico er bare såå lekker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 13. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 13. Februar 2016 Kjempefine bilder og så fin gjeng som koser seg sammen! Synes det er imponerende med så god dynamikk mellom tre hannhunder, selv om det sikkert er noe grums innimellom. Du får det til å se så lett ut, men tror du er god på å lese hund og være i forkant Kjenner igjen blikket til Nico, får det samme av Casper når han må sitte i snø eller holde pause om det er litt kaldt ute Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monikawt Skrevet 13. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 13. Februar 2016 Nydelige bilder! de gutta dine er utrolig fine altså akkurat hvor på furset er de skiløypene der? Regner med det er fine turstier der på sommeren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts