Gå til innhold
Hundesonen.no

Borsali'nos 2nd H Hermoza " Mozza"


Mud
 Share

Recommended Posts

  • Svar 231
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Takk:) Hun passer veldig godt inn. I dag fikk hun tidenes mentaltest, hun fikk besøke søskenbarna til Ask , henholdsvis 2 og 5 år. De er - i motsetning til Ask - ikke hundevante, og de er enhver hun

Lille Blå fra landet er nå offisielt en by-lemur Det feires med et glass vin, en tyggepinne og bildespam fra hennes nye liv.. Fortsatt Mob kamera, sorry..

Ja, og ta med deg hunden! Siden regningen for eierskifte har kommet i posten og jeg nå har hatt Mozza i 4 uker er det vel på tide med en oppdatering? Uten bilder da jeg bare har mobilkamera og hun

Posted Images

Forresten! Du er i brukshundgruppa i hundeklubben, sant? Har dere startet med sportrening igjen nå? Hva må man kunne for å bli med der, egentlig?

Tror vi hadde likt å holde på med spor begge to, men både jeg og Mozza (tror jeg) er helt nybegynnere på sånt. :P

Ja, jeg trener i brukshundgruppa :) Skogstreningene har ikke startet opp enda, vi må vente til det er blitt mer bart. Hovedsaklig trener vi i Ramfjorden og der ligger det godt med sny enda, desverre. På Kvaløya er det områder som er bar, men reinen kalver nå, så det er ikke så gunstig å ha fellestreninger der.

Man trenger ingen forkunnskaper for å komme på treningene. Det er bare å møte opp, så får man hjelp :) Hadde vært koselig å treffe dere der! Ha en sele til henne og kjøp gjerne en sporline, ta med masse godbiter, så er du godt berga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg trener i brukshundgruppa :) Skogstreningene har ikke startet opp enda, vi må vente til det er blitt mer bart. Hovedsaklig trener vi i Ramfjorden og der ligger det godt med sny enda, desverre. På Kvaløya er det områder som er bar, men reinen kalver nå, så det er ikke så gunstig å ha fellestreninger der.

Man trenger ingen forkunnskaper for å komme på treningene. Det er bare å møte opp, så får man hjelp :) Hadde vært koselig å treffe dere der! Ha en sele til henne og kjøp gjerne en sporline, ta med masse godbiter, så er du godt berga :)

Ok, da skal vi gjøre det etter hvert!

Jeg kjenner ikke så mye hundefolk i Tromsø foreløpig, så det hadde vært bra både for henne og meg og komme oss litt inn i miljøet. :)

---------------------------------------------------------------------------

Bildespam, bare fordi jeg har kamera liggende framme:

Mozza ser en katt! Nå, utfor vinduet! Her! Ved vårt hus! Og så er det ingen som gidder å åpne døra! Hallo!

DSC05282.jpg

DSC05295.jpg

30 min senere:

DSC05292.jpg

Hallo? Det var en katt her...

DSC05297.jpg

En time og 15 min senere:

DSC05299.jpg

...tenker vi drar for gardinene og gjør litt andre ting nå, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns hun ser kjempefin ut! Det er noe med å "bli kjent" med raser, altså... syntes jo ikke bedliser var noe fine før Loke fikk Mozza :lol: Men sånn var det før jeg møtte borzoien til Lill... og salukiene til Guro... og og og :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, IW! Og så er de så gode og rare å ta på også. Fluffy pels og sped hund under. :)

Jeg kan tenke meg at bedlingtons er særs søte valper!

Hvor mye pelsstell er det om man ikke trenger å ha de i utstillingskondisjon? Sier dere Mossa eller Mottsa om Mozza?

edit, glemte jo helt å si noe om hvor bedårende Mozza er! Det ser jo virkelig ut som dette ble det absolutt beste utfallet, og ekstra artig at hun blir her inne på sonen. :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns hun ser kjempefin ut! Det er noe med å "bli kjent" med raser, altså... syntes jo ikke bedliser var noe fine før Loke fikk Mozza :lol: Men sånn var det før jeg møtte borzoien til Lill... og salukiene til Guro... og og og :lol:

beste er jo sonen-fenomenet hvor jeg nå havner og møter folk med bedlis og mååå spørre hvor de er ifra :P samme om jeg ser kelpier og raser som er litt uvanlige :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, IW! Og så er de så gode og rare å ta på også. Fluffy pels og sped hund under. :)

Jeg kan tenke meg at bedlingtons er særs søte valper!

Hvor mye pelsstell er det om man ikke trenger å ha de i utstillingskondisjon? Sier dere Mossa eller Mottsa om Mozza?

edit, glemte jo helt å si noe om hvor bedårende Mozza er! Det ser jo virkelig ut som dette ble det absolutt beste utfallet, og ekstra artig at hun blir her inne på sonen. :heart:

Loke sier vel Mossa, tror jeg? Det samme gjør jeg og de fleste andre her i huset, men varianter som "Måsa" og "Musa" dukker også opp innimellom når hun skal ropes på i full fart... Samboeren min sier begge deler egentlig, tror han synes Mottsa er litt lettere å si.

Tja.. nå er hun jo litt skampklipt etter et intimt møte med en nytjæret båt, så nå har hun et par cm lang pels både på kroppen og beina. Hun har bare vært sånn en knapp uke, men foreløpig ser det ut til at pelsen ikke blir flokete annet enn litt ved albuene.

(det som er igjen av) hanekammen og øreduskene har jeg vel gredd gjennom en gang i uka ca, hun har mer krøller der og pelsen er jo lengre også. :)

Hvordan det vanligvis er når pelsen er litt lengre kan sikkert Loke eller noen andre si mer om, de første ukene hun var her måtte hun skylles og børstes ganske ofte fordi det var så gjørmete ute.

Jaaa, jeg synes hun er helt fantastisk. :wub: Og så er hun veldig veldig kosete. Vi bor sju stykker i samme hus og har ofte folk på besøk, så hun pleier ofte å bare ta runden og få kos hos alle etter tur. Veldig praktisk, når sistemann begynner å gå lei er førstemann klar for en ny runde med Mozzakos. :P

Vi hadde frokost med ca 20 stykker her på 17. mai. Da gikk Mozza først rundt og sjarmerte/smisket med gjestene, og så la hun seg bare ned midt i rommet, så alle kunne kose på henne når de gikk forbi. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor bedlington terrier ikke er mer populær enn den er. SE på det uttrykket der da! :wub:

Og nå har hun en del kortere pels i ansiktet, så nå kommer det uttrykket hennes enda bedre fram, også... :wub: (Jada, jeg er omtrent så forelska og subjektiv som det går an å bli :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Haha! Sovedyret vil ikke stå opp i dag, hun.

I går var vi på bygdedager og hilste på geiter (kule!), kaniner (mat!), hester (skumle!), høns (mat!), hunder (skumle! nei, kule!), og en hel haug med folk. Om kvelden var vi på skogstur et par timer, og hun blir alltid helt kenguru med en gang vi forlater stien! Hopper og spretter som en burkanin som får lov til å bevege seg ute for første gang i sitt liv, og er generelt supermorsom å gå i terrenget med. :ahappy:

Så nå tror jeg nesten at krølledyret er litt sliten, jeg. Ifølge klokka skulle vi vært oppe og ute på tissetur for et par timer siden, men når jeg spør om hun ikke må ut bare sukker hun tilfreds, krøller seg ekstra godt sammen, og legger seg til å sove igjen. :P

Jaja, vi får ligge litt til. :)

Har dessverre ingen bilder fra gårsdagen, ellers skulle dere fått se både geitemøte og kenguruhopping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, IW! Og så er de så gode og rare å ta på også. Fluffy pels og sped hund under. :)

Jeg kan tenke meg at bedlingtons er særs søte valper!

Hvor mye pelsstell er det om man ikke trenger å ha de i utstillingskondisjon? Sier dere Mossa eller Mottsa om Mozza?

edit, glemte jo helt å si noe om hvor bedårende Mozza er! Det ser jo virkelig ut som dette ble det absolutt beste utfallet, og ekstra artig at hun blir her inne på sonen. :heart:

Så ikke denne før nå.. Når Mozza sin pels var på lengste brukte jeg fortsatt langt mindre tid på pelsen hennes enn det jeg har brukt på å støvsuge etter hvilken som helst av de andre hundene jeg har hatt. Og jeg er ikke akkurat lidenskapelig opptatt av at det skal være støvfritt. Jeg vasket henne oftere enn nødvendig pga Ask, ca 1 gang i uka. Hele seansen tok ca 10-15 min siden de blir så fort gjennomvåte. Gjennombørsting på fanget ca 1 gang i uka.. tok vel ca 5 minutter? Er det gjørmete ute bør labbene og bena skylles etter tur, det er også fort gjort med en så liten og enkel hund. I det hele tatt var pelsstellet latterlig mye mindre enn jeg så for meg, selv når pelsen var like lang som ved utstillingskondisjon. Men jeg fønet henne og fløffet henne ikke opp etter bad da, tipper det er der tiden går med for de som stiller ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mozza har besøk av søsteren min. :ahappy:

Dina%2520og%2520Mozza.jpg

Hun virker bare så utrolig god, den Mozza'en :wub:

På grunn av beskrivelsene av Mozza på sonen har jeg faktisk begynt å like bedlisser, jeg :wub: Før var de bare merkelige, men nå synes jeg de er helskjønne :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun virker bare så utrolig god, den Mozza'en :wub:

På grunn av beskrivelsene av Mozza på sonen har jeg faktisk begynt å like bedlisser, jeg :wub: Før var de bare merkelige, men nå synes jeg de er helskjønne :wub:

Nå har jeg bare erfaring med 1 stk, men jeg skal definitvt ha en bedliss igjen hvis det blir flere hunder. Alle venner og familie som har møtt henne er sjarmert i senk og kunne tenkt seg en sånn hvis de skal ha hund. Hun er så stødig, snill, kosete og morsom at det er helt utrolig. Jeg er ikke av den kennel-blinde typen, og jeg tør påstå at M er av de bedre hundene jeg har møtt i mitt liv :heart:

Kamphund vettu :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tror jeg så Mozza i dag! På tur med to stykker langs Stakkevollveien, sånn i tre-fire tida?

Haha! Da har dere nok møtt samboeren min og en venn av ham. :)

Jeg leste høyt for ham det du skrev nå, og da sa han "Ja! Det var noen som dreiv og vinka som **** ut av en bil! Er det virkelig få av de bikkjene, altså?" :lol:

Altid kos å¨få oppdateringer av Mozza. Hunden har sjarm så det holder

:wub:

Livet mitt består egentlig mest av jobbing for tida, men vi får ta med oss kameraet ut en ettermiddag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi opplevde at folk stoppa, løp over veien, heiv seg over bikkja og hvinte "Bedlingtoooon". Da var de gjerne vokst opp med en, tanta hadde hatt en, eller forrige bikkja deres var en. Heldigvis at det er en hund som er glad i oppmerksomhet :) Man kan ikke unngå å bli forelsket i rasen hvis man først har hatt en :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi opplevde at folk stoppa, løp over veien, heiv seg over bikkja og hvinte "Bedlingtoooon". Da var de gjerne vokst opp med en, tanta hadde hatt en, eller forrige bikkja deres var en. Heldigvis at det er en hund som er glad i oppmerksomhet :) Man kan ikke unngå å bli forelsket i rasen hvis man først har hatt en :heart:

Ja, her en dag kom det plutselig en dame stormende ut av et hus, barbeint, i bare morgenkåpe, og med et håndkle tulla rundt håret. Det viste seg at søstra hennes hadde en bedlingtontispe, men hun visste ikke helt fra hvor. Så vi ble stående ute i minst 15 min, og resonnerte oss til slutt fram til at hun kaanskje var fra Symretoppen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..det overasket meg når jeg fikk Mozza husker jeg. SÅ mye positiv oppmerksomhet, det var ikke en eneste som sa hun så teit ut, selv når hun hadde hanekammen.

Jeg syntes jo de var skikkelig stygge før, så noe negativt hadde jeg forventet meg. Nå synes jeg de er nydelige og det er ikke tvil i mitt hjerte om hva neste rase blir. Bare allergimonsteret er totalt dødt og begravet.

Fine rasen, fine Mozza :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Da har dere nok møtt samboeren min og en venn av ham. :)

Jeg leste høyt for ham det du skrev nå, og da sa han "Ja! Det var noen som dreiv og vinka som **** ut av en bil! Er det virkelig få av de bikkjene, altså?" :lol:

Haha, det var ikke meg :lol: Jeg bare snudde meg og kommenterte det til mannen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...