Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan shampo bruker dere og hvor kjøper dere den?


IdaC
 Share

Recommended Posts

Den jeg leter etter heter noe med puppy flush, fluffy puppy eller nåkka å sånt, men siden jeg ikke vet va den heter sååå kan jeg ikke google det. Det er sånn du sprayer på etter du badet hunden før at knutene skal gå lettere opp... noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en langhåret hund, og selv til han fungerer Natusan First Touch shampoo veldig bra (shampoo beregnet til nyfødte babyer, så veldig skånsom.) Har også milde oljer, slik at det ikke tørker ut pelsen, og er helt ufarlig for øynene (har prøvd selv og merkes ikke.)

Noe som er viktig å tenke på, spesielt dere med palsraser eller "bartehunder", er at hundeshampoo IKKE skal brukes i ansiktet på hunden med mindre det står spesielt på at den kan dette, grunnet det er skadelig å få det i øynene. Leser man godt, så skal det også ofte stå dette på shampooflaskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes hundeshampoer som kan brukes i ansiktet, da står det gjerne tearless på flasken. Det finnes også egne produkter til ansiktsvask, gjerne til hunder med bart/skjegg, eksempelvis har Espree flere typer til hundeansikt.

Jepp, men da skal det stå spesielt på at det kan brukes i ansiktet? :)

Alle de "vanlige" hundespamoo'ene jeg selv har og har hatt, har det iallefall stått på at det er skadelig ved kontakt med øyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste 1-2 årene har jeg brukt Plush Puppy Natural all purpose shampo og vært fornøyd med det. Men nå ser jeg etter noe nytt.

Har brukt CC red on red, men det er ikke en shampo for skitten pels.

Så nå har jeg bestilt CC day to day på ebay. Så får jeg se om jeg blir fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, men da skal det stå spesielt på at det kan brukes i ansiktet? :)

Alle de "vanlige" hundespamoo'ene jeg selv har og har hatt, har det iallefall stått på at det er skadelig ved kontakt med øyet.

Joda, du har helt rett. :) Det er bare tearless shampo og facial cleanser som skal brukes i ansiktet på hund - vanlig shampoer skal ikke det. Da er bedre med en klut og varmt vann til ansiktsvask. :)

EDIT:

Siste 1-2 årene har jeg brukt Plush Puppy Natural all purpose shampo og vært fornøyd med det. Men nå ser jeg etter noe nytt.

Har brukt CC red on red, men det er ikke en shampo for skitten pels.

Så nå har jeg bestilt CC day to day på ebay. Så får jeg se om jeg blir fornøyd med det.

Groomers edge Grimeinator er helt super til skikkelig skitten pels. Jeg synes ikke noen av de CC produktene jeg har prøvd er like gode på å fjerne skitt som Grimeinator. CC Day to Day bruker jeg til hverdagsvasken kan du si, men når Sølve har tatt gjørmebad og rullet seg i død fugl er Grimeinator best synes jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Groomers edge Grimeinator er helt super til skikkelig skitten pels. Jeg synes ikke noen av de CC produktene jeg har prøvd er like gode på å fjerne skitt som Grimeinator. CC Day to Day bruker jeg til hverdagsvasken kan du si, men når Sølve har tatt gjørmebad og rullet seg i død fugl er Grimeinator best synes jeg. :)

Er menigen til hverdagsvask day og day. Tok med en Clean Start også. Normalt holder det med hverdagsshampo på mine. De er lett å få rene.

Men takk for tipset og skal skrive det ned itilfelle jeg er missfornøyd med CC. Fikk de til 10$ flasken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også Groomers Edge Furst Aid, og er veldig fornøyd med den - den lukter ikke noe særlig, hunden kjennes ren i pelsen lenge etterpå, den skummer lett, den er lett å skylle ut, jeg får fin glans i pelsen på hundene, og de får virkelig rene og klare farger både i det sorte og det hvite. Flaska er drøy, og den er mild mot pels og hud.

Men nå var flaska tom, og jeg forsøkte et annet merke jeg hadde liggende en vareprøve på - den var jeg ikke like fornøyd med, jeg synes hundene lukter litt rart, og de kjennes ikke like rene i pelsen lenger, enda det er under en uke siden de ble badet.

På sist utstilling kjøpte jeg et testkit for Chris Christensen black on black, så skal jeg i hvert fall teste den siden så mange er fornøyd og jeg uansett trengte ny shampoo. Selger lovte godt med volum, hvilket jeg trenger - men samtidig virker det som ren hazzle å skulle måtte bruke fire ulike remedier for å få hundens pels bra nok, jeg kjenner at det ikke ligger til min groomingtålmodighet :D Furst Aid er én flaske, og pelsen blir flott. Mens pakken fra CC var shampoo, balsam for volum, så en rens for å få ut restene av de to andre, og deretter en finish-spray for når en føner og klipper. Det føles som unødvendig mye pes, men jeg skal gi det en fair sjanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...