Gå til innhold
Hundesonen.no

Folkevandringen


Siri
 Share

Recommended Posts

i begynnelsen synes jeg det var dødskummelt å skrive i AN, og var livredd for at folk skulle synes det jeg skrev var helt tåpelig.

Og etterhvert har du sikkert oppdaget at de aller fleste bare skriver tåpelige ting der :lol:.

Jeg tror noe av nøkkelen til å føle seg velkommen er å nettopp by på seg selv, som du skriver. Det blir nok litt det samme som å komme ny til en hundeklubb også - man føler seg nok ikke så inkludert der heller om man ikke kan by litt på seg selv også :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har aldri vært noe annet sted enn her jeg,ikke er jeg mest aktiv her heller.... Men du verden så mange venner jeg har fått underveis. Jeg kan nok takke sonen for mang en god latter og utrolig mye ko

Jeg merker meg at det de siste dager har vært den reneste folkevandringen inn hit. Det minner meg om en gang i fordums tider (det er ikke så lenge siden da, det bare kjennes sånn), da et forum hvis na

Jeg ler, og ler og ler jeg, og mimrer litt. For det er helt riktig som mange har sagt i denne tråden, at Sonen er et minisamfunn på godt og vondt! I kveld har tankene gått til gamle dager, ved forrige

*Flir* Stakkars Synnøve :lol: (selv om det høres fortjent ut :whistle: )

:lol: Veldig fortjent, tror egenltig jeg ville frem til noe litt "lurt" det var bare det at jeg ikke helt var flink på å skrive hva jeg mente på en måte som ikke var ekstremt provoserende eller vanskelig å forstå :lol::P

Jeg kan se for meg at jeg har hatt pondus i slike diskusjoner, ja... Men jeg står for det enda, og ville sagt det samme igjen - voldtektsdebatten må ALDRI handle om skyld hos jentene.

Godt du er her enda *klem* !

:lol: Ingen fare :lol: Dere ble heldigvis ikke kvitt meg så lett, selvom jeg ble litt skremt *flir* Og jeg er enig med deg, det er aldri jenters skyld, er noen år (4år med livserfaring er ganske mye igrunn :lol:) eldre og har lært mitt siden den tid. ;)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er kun på forumet for å skrive i hundedebattene, og da føler man kanskje at man "kjenner" alle mindre enn de som skriver i Alt Mulig mye. Det er jo naturlig, i og med at de som skriver om absolutt alt, og kanskje treffes osv blir automatisk bedre kjent med hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line

Ble med 11 Jun 2006

Jeg var vel såvidt innom Canis, som for meg ble veldig uoversiktlig. Der leste jeg om noen som hadde flyttet til Hundesonen istedenfor, og de klagde på at det hadde blitt så kjedelig på Canis :lol: Så da googla jeg sonen og havnet her. Har hatt noen gjestevisitter på Canis innimellom, men det har aldri fenget.

Har fått flere gode venner via sonen, og jeg håper det blir mange fler :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og etterhvert har du sikkert oppdaget at de aller fleste bare skriver tåpelige ting der :lol:.

Hæææ! Er det sånn du tolker mine innlegg *fornærma*

:P

Har vært her siden august -06, da jeg var lykkelig eier av en skikkelig drittbikkje, som jeg fikk "beskjed" om at ikke hadde livets rett. Naiv og idealistisk som jeg var, ble jeg dødsfornærma og trakk meg tilbake. Holdt meg vel unna bort i mot et år. Da hadde drittbikkja reist over regnbuebroen (for lengst) og jeg ventet på en liten fleecedott fra Belgerpia. Jeg er vel ikke den mest aktive her inne, men det hender jeg glimter til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble medlem i 2005 jeg også og har vært her jevnt og trutt siden for jeg trives godt her inne. Hadde Ike den gangen og var veldig vinglete i rasevalg på hund nr2 husker jeg, var vel innom både RR, rottis og Korthårs collie faktisk. Jaggu er jeg glad for at man forandrer seg og får (forhåpentligvis) litt mer vett i knollen med årene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker meg at det de siste dager har vært den reneste folkevandringen inn hit. Det minner meg om en gang i fordums tider (det er ikke så lenge siden da, det bare kjennes sånn), da et forum hvis navn vi ikke nevner drev med en aldri så liten opprensking i medlemsmassen sin og sensuerte og ekskluderte medlemmer litt "på lykke og fromme" virket det som. Resultatet ble en stor økning av medlemsmassen på Hundesonen - og jeg tror det var positivt? Kanskje? *ler*. Vi var mange som vandret, for å si det sånn...

Nå skjer det samme igjen, og jeg håper i det lengste at det kan være positivt for forumet, jeg ser dog for meg noen litt friskere diskusjoner her inne, muligens med noe lavere saklighetsinnhold - men jeg regner med stor underholdningsverdi :D.

Så - velkommen folkens :D. Jeg vil bli underholdt!

Jeg ler, og ler og ler jeg, og mimrer litt. For det er helt riktig som mange har sagt i denne tråden, at Sonen er et minisamfunn på godt og vondt! I kveld har tankene gått til gamle dager, ved forrige folkevandring og alt oppstyret det var - da viste Sonen seg som et fantastisk forum, som åpnet "Kjelleren" for oss som likte en heftig diskusjon (diskusjonsforum - ikke sant ;) ) - og som modererte med fast, men vennlig hånd, og bestemt fortalte nykommerne hvilke spilleregler og lover som gjaldt i denne "verdenen".

Selv om det er mange år siden den siste hunden flyttet herfra, og enkelte har kommet med sure oppgulp over at jeg fortsatt er her, så er det slik som mange andre har sagt i denne tråden, at dette forumet er en trygg "base" og mange av medlemmene oppleves som gamle venner, selv om diskusjonene går høyt og uenighetene er mange.

I disse dager får jeg assosiasjoner ikke bare til "folkevandring", men til "innvandring". :lol: Enkelte av dem som har flyktet hit liker seg tydeligvis ikke her heller, de er imot alle reglene som gjelder, de liker ikke de fastboende, de liker hverken språket eller kulturen, og i stedet for å tilpasse seg landet de har flyttet til, så går de til krig mot alt det de ikke forstår, liker eller bifaller her, enten det er snakk om innbyggerne som ikke viser tilstrekkelig ydmykhet og bruker verbal burka, eller lovens voktere som ikke håndhever sharia :) Som mullah Krekar til Norge er de ikke returnerbare, og ikke vil de lytte eller tilpasse seg heller.

Så får vi se hvem som trekker det lengste strået :) Det ville forundre meg mye om Sonen overga seg uten kamp...

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg faktisk både litt skuffet og demoralisert, allerede.

Jeg liker ikke rykter, og lar de gå ut andre øret til jeg har gjort meg opp et personlig standpunkt. Så kommer det en del uttalelser her som dytter de inn i øret igjen.

Jaja, jeg overlever vel, om jeg vil.

Hvilke rykter? Hva snakker du om?

*Flir* Stakkars Synnøve :lol: (selv om det høres fortjent ut :whistle: )

Mange snakker om å komme inn i "sonenklanen". JEG syns det virker som at de som er aktive i AN-tråden lettere føler seg velkommen i "klanen", fordi de får tatt litt mer del i det "sosiale". Om man kommenterer andres bilder og innlegg, og ikke bare skriver et innlegg og forventer å få tusen responser på det uten å "gi noe tilbake".

Har flere notifikations her enn på FB, jeg :icon_redface:

Det er ikke noe problem.

Neivel. Da var oppgulpet kanskje unødvendig, da?

Neineinei, ikke DINE da vettu, men alle andres :lol::P

Nei du. Jeg husker jeg var fryktelig klok der inne for et par dager siden. Nå trodde jeg riktig nok at jeg postet i en annen tråd, men likevel :sweat:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt konto på sonen en stund, men med annet nick. Men skrev knapt nok et ord (hvis noen?) så oppretta ny konto nå. Har vært reg. på Canis lenge, men først det siste året vært litt aktiv der.

Men nå var jeg egentlig ganske lei av repetisjonene, den negative holdningen mange har til alt som oppfattes som "feil" og litt andre småting. Men jeg kommer nok fortsatt til å henge der innimellom også.

Sonenfolket virker så langt til å være mer "min type hundefolk" så forsvinner nok ikke herfra med det første.

I tillegg er jeg aktiv på NSHKs sitt forum, men det er jo for spesielt intreressert i rasen og ikke er det spesielt aktivt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rocket

Ble med 26 Mar 2009

Hadde vel en konto før denne som jeg har glemt av, vet jeg har smuglest her inne siden 2006. Ble krass og stor i kjeften etter noen år på Canis, det forsvant heldigivs relativt fort når jeg startet å skrive her. ^^ Liker sonen jeg, selv om jeg ikke skriver så ofte at det gjør noe. Er så og si innom hver dag og leser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margrete

Ble med 18 Dec 2005

Det begynner å bli lenge siden! Innvandrer fra Canis og den strømmen der. Her har jeg fått venner, bekjente og uvenner. Slik det er i alle samfunn i dag. Trives her inne jeg, til tross for at jeg måtte på avvenning her i høst, men jeg er tilbake og jeg trives.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Ta det helt med ro! Ingen grunn til å lage noe oppstyr om folkevandring fordi jeg har takket for meg "over there". At jeg ble utestengt på veien da jeg smalt litt i døra er bare en formalitet jeg har takket vedkommende for. Sonen er ikke noe nytt for meg og jeg kommer nok ikke til å ofre noe særlig stor del av min tid her. Det ville jo vært dumt å bytte ett onde mot ett annet? Så ingen grunn til bekymring, dere kan fortsatt sove godt. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det helt med ro! Ingen grunn til å lage noe oppstyr om folkevandring fordi jeg har takket for meg "over there". At jeg ble utestengt på veien da jeg smalt litt i døra er bare en formalitet jeg har takket vedkommende for. Sonen er ikke noe nytt for meg og jeg kommer nok ikke til å ofre noe særlig stor del av min tid her. Det ville jo vært dumt å bytte ett onde mot ett annet? Så ingen grunn til bekymring, dere kan fortsatt sove godt. :icon_confused:

Har dere ikke skjønt at dette er en " velkommen" tråd? Legg av noiaen. Dere er mer enn velkomne alle mann, så oppfør dere slik.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Har dere ikke skjønt at dette er en " velkommen" tråd? Legg av noiaen. Dere er mer enn velkomne alle mann, så oppfør dere slik.

Men i all verden, er det ikke mulig å ha ett snev av ironi her? Jeg skrev at sonen ikke er noe nytt for meg så jeg vet nok hva jeg ev. går til på godt og ondt. Ha en fin dag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snublet over hit for litt siden, vinglet i døra, falt av lasset både her og der, og sitter nå på gjerdet. Jeg vet ikke jeg, sonen er liksom så kooooslig, jeg får nesten noia av det, jeg ;) Blitt forherdet "over there" tenker jeg..? Men nå er jeg i hvert fall grundig lei inne vs ute-mentaliteten der borte, så en grundig klikkerforum-pause er på sin plass! Krysser fingre for at jeg finner meg en plass her, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

ps: som dere kan se er rullebladet mitt her rent som et nybleket laken, men hvis jeg nå skulle ha lyst til det: hvordan tar jeg bort "advarsler" fra public-profilen min?

Spise kirsebær med gjengen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i all verden, er det ikke mulig å ha ett snev av ironi her? Jeg skrev at sonen ikke er noe nytt for meg så jeg vet nok hva jeg ev. går til på godt og ondt. Ha en fin dag.

Sorry, så ikke at du hadde ironihatten på i farta. My bad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marthe

Ble med 10 Apr 2005

Jeg har vært medlem siden jeg var 15 år. Før det var jeg på Canis, og ble vel egentlig med over når de andre gjorde det :aww:

På Canis husket jeg at vi (jeg?) var veldig opptatt av poengene. Jeg lå en gang på topp 10 listen, og det klarte jeg ved å sende postkort (?) frem og tilbake med en annen på Canis :lol:

Jeg skrev ikke så mye når jeg var på Canis, og det tok vel enda lengre tid før jeg skrev noe her inne. Her var det mange strenge belgerdamer (les: 2ne og Belgerpia) som jeg var litt redd. Redslen gikk brått over når jeg traff de :lol:

Sonen har gitt meg utrolig mye motivasjon, latter, og gode venner. Det er et lite "samfunn" her inne, som jeg trives i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev ikke så mye når jeg var på Canis, og det tok vel enda lengre tid før jeg skrev noe her inne. Her var det mange strenge belgerdamer (les: 2ne og Belgerpia) som jeg var litt redd. Redslen gikk brått over når jeg traff de :lol:

What? Vi som er så skumle RL :angry: :fish:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • En C-hund kan være symptomfri, eller den kan ha plager. Det er jo veldig individuelt. En annen ting er at skjelettproblemer gjerne forplanter seg. Min hund har ikke forkalkninger, men hun har avlastet hoftene såpass mye at hun har fått subluksasjon i en skulder foran. Og hun får til stadighet låsninger i ryggen som må knekkes opp. HD er noe man må ta hensyn til hele tiden, mtp. at all aktivitet må tilrettelegges. Min hund har stort sett vært symptomfri og klart seg greit til tross for HD, men det har jo krevd en middels formue i massasje, laserbehandling, fysioterapi, svømming, injeksjoner, kosttilskudd osv. 
    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...